Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Oblouky Negrelliho viaduktu prověří zatěžovací zkouška, potrvá do neděle

Negrelliho viadukt. Pramen: Správa železnic
Negrelliho viadukt. Pramen: Správa železnic

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze. Je dokončená pokládka kolejí a na řadě je zkouška zátěže, při které bude ověřena spolehlivost nosné konstrukce. Začne dnes odpoledne a skončí v neděli dopoledne. Měření provede Kloknerův ústav ČVUT, oznámila Správa železnic.

Zátěžový test proběhne na třech mostních objektech: na větvi vedoucí od Křižíkovy ulice na Masarykovo nádraží, na mostě přes Křižíkovu ulici a také v úseku mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská. Pro měření se použije zatížení dvěma až šesti vozíky, z nichž každý váží 62 tun. Každý vozík bude tvořen dvěma podvozky. O jaké vozíky jde, Správa železnic neupřesnila. Sledovat se bude například průhyb ocelových nosníků, rozevření spár nebo sednutí spodní stavby.

Na Negrelliho viaduktu se aktuálně pracuje na instalaci kabeláže a zabezpečovacího zařízení, do konce dubna budou pokračovat práce na trakčním vedení. Po tříleté rekonstrukci se viadukt pro dopravu znovu otevře 1. června, 170 let po jeho uvedení do provozu.

Správa železnic rekonstrukci viaduktu prezentuje i jako první stavbu při budování nového spojení na pražské letiště.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Rochličák
Host
Rochličák

Trochu mimo téma – to hradlo/stavědlo je fakt parádní prvek, mírně vyosená vertikála vyrůstající ze zdiva, díky za záchranu!

Kubík
Host
Kubík

Vždy se dělala zatěžkávací zkouška parními lokomotivami a to i v roce 2018 například v Plzni. Dělala se tak před časem i zatěžkávací zkouška na mostu u Prahy hl.n. Proč ne v tomto případě? Ví to někdo z případných diskutujících?

Kubrt
Host
Kubrt

Uvidíme, čím to budou zatěžovat tentokrát, ale umím si představit, že zatěžování pomocí vagonků definovaného a stálého rozložení hmotnosti bude snazší a levnější, než cirkus s parníma lokomotivama, které se ještě během měření „vypařujou“.

M H
Host
M H

Tady je možné, že potřebují „krátkou“ zátěž vzhledem k relativně „malým“ mostním obloukům… A parní lokomitiva může být pro tento případ jednoduše dlouhá a její hmotnost příliš dobře rozložená do delšího úseku, než je žádoucí…

Jerry
Host
Jerry

Nebo použít několik dieselových Mašín .popř si půjčit vagóny od carga

Jiří 3
Host
Jiří 3

Otázka jestli ty Sergeje použité v jižních Čechách nejsou taky moc dlouhé.

Jaroslav
Host
Jaroslav

A kde v jiznich cechach prosim vas?

Pavel
Host
Pavel

Jiří 3 myslel v západních – no a co… https://www.youtube.com/watch?v=U4XmaeiLywQ

Hajnej
Host
Hajnej

Není pravda, že vždy parními lokomotivami, dokonce ani ne vždy lokomotivami. V některých případech se používaly kolejové jeřáby.
A vzhledem k současné situaci je to spíš dobře, protože by nikdo neudržel šotouše doma ani párem volů…

Nekdo
Host
Nekdo

Srot patri do sbernych surovin. A zeleznicarske „vzdy se to tak delalo“ si nechte do hospody…