Dýšina na Plzeňsku získá druhou zastávku. Díky nejdelšímu českému tunelu
Stavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Drážní úřad rozhodl o nových názvech zastávek v obci Dýšina u Plzně, kde poměry na železnici v prosinci výrazně změní
Nová zastávka vznikne u ulice Přátelství, tj. na spojnici mezi Dýšinou a Novou Hutí (pokud by měla být na přeložce tak dle kilometráže vychází cca do míst v minulosti uvažované zastávky Plzeň – Újezd). Název zastávky Dýšina je v pořádku – bude ležet na území obce Dýšina. VRT do budoucna určitě vadit nebude. A docela by mě zajímalo jak by František řešil dopravu po staré trati. To by jedna lokálka jezdila trasu Plzeň – po novém oblouku mimo Chrást směrem na Radnici a druhá Plzeň – Chrást a dále přes Dýšinu směrem na Ejpovice?
Ten napad vzesel od koho? Od mistnich? Existuji petice? Se divym ze nekdo chce v dnesni dobe jit pesky pres 1km….
A v pripade investice do vrt prelizky (250km/h) severne od Ejpovic bude takova stavba prekazet… nemluve o tom, ze nad 200km aktualni normy neuvazuji existenci zastavky na teto koleji. Musi lez na odbocne trati
To je právě celý ten nesmysl se svedením stávající tratě do tunelu společného s budoucí VRT. Zastávka u obce Kyšice je v pořádku pro příměstskou dopravu. Naopak nechápu, proč na opouštěném úseku nevznikne místo stanice Chrást zastávka mezi Dýšinou a Novou Hutí, když už se do toho sahá (jak je využívaná současná zastávka Dýšina, nevím). Osobně si myslím, že zvolené řešení je nevýhodné pro krajskou a výhledově i pro dálkovou dopravu zároveň.
Proč Dýšina, když bude v katastru Kyšic na kraji obce Kyšice?
Asi pro vyjádření ještě větší lhostejnosti k menším sídlům, logické vysvětlení mne též nenapadá. 🙁
Přesně to (= že název Dýšina je v tomto případě pitomost) mě samozřejmě napadlo také, když jsem se podíval na mapu, a proto jsem žádal autory o podrobnější informace (mapu) – ta nová zastávka totiž logicky (aby měla vůbec nějaký smysl) může být situována jedině někde poblíž křížení přeložené trati se silnicí II/180, tedy cca 1 km od centra obce Kyšice na jejím katastru, přičemž do centra Dýšiny je to odtamtud minimálně dvakrát tak daleko (tam je to blíž i ze současného nádraží v Chrástu): úředníci z DÚ zkrátka zase zaperlili … Když jsme u toho: bylo by zjevně užitečné… Číst vice »
A nějaká mapička s vyznačením prostoru, kde ta nová zastávka bude, ta by nebyla – nebo aspoň souřadnice GPS, abychom to nemuseli pracně odhadovat?
Navíc uvedené staničení se mi zdá být trochu podivné – 820 metrů dlouhá zastávka? Neměl by to být spíše kilometr 97,080?
Doplnili jsme mapku SŽDC. Dýšina tam sice není vyznačena, ale je kousek za Ejpovicemi.
Co když bude zastávka směrově protilehlá? I to může být.
Dýšina na jednokolejné trati? Oni vytrhají kolej z Ejpovic? A z Chrástu do Plzně to zruší úplně?
Ano, zůstane pouze jednokolejná trať Radnice – Chrást u Plzně -Ejpovice, zbytek se, žel, vytrhá. SŽDC tvrdí, že nemají na údržbu staré trati Chrást – Plzeň peníze… 🙁 Ale už letos jezdí přímé vlaky Radnice – Chrást – Plzeň, nebál bych se, že to kraj zruší. Jen to holt bude pár minut navíc 🙁
A z žst Chrást u Plzně, tedy stanice o 8 dopravních kolejích, vybavená RZZ s číslicovou volbou se má stát dopravna D3.
jaké asi budou provozní náklady tohoto tunelu ve srovnání s údržbu staré trati Chrást – Plzeň :/
neočekávám, že bude zachován přímý spoj Plzeň-Radnice, tj. nově s úvratí v Ejpovicích :/
Zachováno by toto spojení být mělo.
Přímé spojení Radnic z Plzní už funguje dva roky. V týdnu jsou to dva páry vlaků a o víkendu všechny vlaky v taktu po 2 hodinách. Po otevření tunelu je v plánu, že budou všechny vlaky jezdit Radnice – Ejpovice – Plzeň, a to i v týdnu. Bohužel rychlost z Chrástu u Plzně do Ejpovic bude snížena na 60 km/h díky ponížení trati na D3.
Z hlediska regionální dopravy by bylo lepší zachování stávajícího závleku s obsluhou Dýšiny, Chrástu a případně i Bukovce, stavba oblouku od Radnic směrem na Plzeň a novostavba tunelu výhradně pro dálkovou dopravu (s budoucím zapojením do VRT). Pravda, Kyšice by nezískaly vlastní zastávku, která ale snad v původním projektu ani nebyla, nebo se o ní nemluvilo.