Železnice

Dýšina na Plzeňsku získá druhou zastávku. Díky nejdelšímu českému tunelu

Stavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drážní úřad rozhodl o nových názvech zastávek v obci Dýšina u Plzně, kde poměry na železnici v prosinci výrazně změní dokončení koridorové přeložky s ejpovickými tunely.

Mapa přeložky Ejpovice. Autor: SŽDC
Mapa přeložky Ejpovice.
Autor: SŽDC

Současná zastávka Dýšina, která zůstane na dnešní jednokolejné trati a ocitne se mimo koridor, se po zprovoznění bude nově jmenovat Dýšina-Horomyslice. „Obyvatelé obce Dýšina pak dostanou k dispozici zcela novou zastávku. Ponese nově název Dýšina a bude vystavěna v kilometru 96,980-97,800 tratě Praha – Plzeň,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Novák.

Vizualizace koridoru za Ejpovicemi směr Plzeň. Stará trať vpravo, nová přeložka vlevo.  Autor: SŽDC
Vizualizace koridoru za Ejpovicemi směr Plzeň. Stará trať vpravo, nová přeložka vlevo.
Autor: SŽDC

Nové názvy zastávek budou platné od zahájení provozu na modernizované části trati. Úsek je součástí páteřní transevropské dopravní sítě a vnitrostátního třetího koridoru, jenž vede z Prahy přes Plzeň a Cheb na státní hranici
s Německem. Délka trati se díky přeložce s tunely v tomto úseku zkrátí o více než šest kilometrů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
bkv
Host
bkv

Nová zastávka vznikne u ulice Přátelství, tj. na spojnici mezi Dýšinou a Novou Hutí (pokud by měla být na přeložce tak dle kilometráže vychází cca do míst v minulosti uvažované zastávky Plzeň – Újezd). Název zastávky Dýšina je v pořádku – bude ležet na území obce Dýšina. VRT do budoucna určitě vadit nebude. A docela by mě zajímalo jak by František řešil dopravu po staré trati. To by jedna lokálka jezdila trasu Plzeň – po novém oblouku mimo Chrást směrem na Radnici a druhá Plzeň – Chrást a dále přes Dýšinu směrem na Ejpovice?

sladlu
Host
sladlu

Ten napad vzesel od koho? Od mistnich? Existuji petice? Se divym ze nekdo chce v dnesni dobe jit pesky pres 1km….

A v pripade investice do vrt prelizky (250km/h) severne od Ejpovic bude takova stavba prekazet… nemluve o tom, ze nad 200km aktualni normy neuvazuji existenci zastavky na teto koleji. Musi lez na odbocne trati

František
Host
František

To je právě celý ten nesmysl se svedením stávající tratě do tunelu společného s budoucí VRT. Zastávka u obce Kyšice je v pořádku pro příměstskou dopravu. Naopak nechápu, proč na opouštěném úseku nevznikne místo stanice Chrást zastávka mezi Dýšinou a Novou Hutí, když už se do toho sahá (jak je využívaná současná zastávka Dýšina, nevím). Osobně si myslím, že zvolené řešení je nevýhodné pro krajskou a výhledově i pro dálkovou dopravu zároveň.

Bob
Host
Bob

Proč Dýšina, když bude v katastru Kyšic na kraji obce Kyšice?

František
Host
František

Asi pro vyjádření ještě větší lhostejnosti k menším sídlům, logické vysvětlení mne též nenapadá. 🙁

redakce
Člen

Přesně to (= že název Dýšina je v tomto případě pitomost) mě samozřejmě napadlo také, když jsem se podíval na mapu, a proto jsem žádal autory o podrobnější informace (mapu) – ta nová zastávka totiž logicky (aby měla vůbec nějaký smysl) může být situována jedině někde poblíž křížení přeložené trati se silnicí II/180, tedy cca 1 km od centra obce Kyšice na jejím katastru, přičemž do centra Dýšiny je to odtamtud minimálně dvakrát tak daleko (tam je to blíž i ze současného nádraží v Chrástu): úředníci z DÚ zkrátka zase zaperlili … Když jsme u toho: bylo by zjevně užitečné… Číst vice »

redakce
Člen

A nějaká mapička s vyznačením prostoru, kde ta nová zastávka bude, ta by nebyla – nebo aspoň souřadnice GPS, abychom to nemuseli pracně odhadovat?
Navíc uvedené staničení se mi zdá být trochu podivné – 820 metrů dlouhá zastávka? Neměl by to být spíše kilometr 97,080?

Martin
Host
Martin

Co když bude zastávka směrově protilehlá? I to může být.

Desper
Host
Desper

Dýšina na jednokolejné trati? Oni vytrhají kolej z Ejpovic? A z Chrástu do Plzně to zruší úplně?

Martin
Host
Martin

Ano, zůstane pouze jednokolejná trať Radnice – Chrást u Plzně -Ejpovice, zbytek se, žel, vytrhá. SŽDC tvrdí, že nemají na údržbu staré trati Chrást – Plzeň peníze… 🙁 Ale už letos jezdí přímé vlaky Radnice – Chrást – Plzeň, nebál bych se, že to kraj zruší. Jen to holt bude pár minut navíc 🙁

Jiří
Host
Jiří

A z žst Chrást u Plzně, tedy stanice o 8 dopravních kolejích, vybavená RZZ s číslicovou volbou se má stát dopravna D3.

Viktor
Host
Viktor

jaké asi budou provozní náklady tohoto tunelu ve srovnání s údržbu staré trati Chrást – Plzeň :/
neočekávám, že bude zachován přímý spoj Plzeň-Radnice, tj. nově s úvratí v Ejpovicích :/

Martin
Host
Martin

Zachováno by toto spojení být mělo.

Jk
Host
Jk

Přímé spojení Radnic z Plzní už funguje dva roky. V týdnu jsou to dva páry vlaků a o víkendu všechny vlaky v taktu po 2 hodinách. Po otevření tunelu je v plánu, že budou všechny vlaky jezdit Radnice – Ejpovice – Plzeň, a to i v týdnu. Bohužel rychlost z Chrástu u Plzně do Ejpovic bude snížena na 60 km/h díky ponížení trati na D3.

František
Host
František

Z hlediska regionální dopravy by bylo lepší zachování stávajícího závleku s obsluhou Dýšiny, Chrástu a případně i Bukovce, stavba oblouku od Radnic směrem na Plzeň a novostavba tunelu výhradně pro dálkovou dopravu (s budoucím zapojením do VRT). Pravda, Kyšice by nezískaly vlastní zastávku, která ale snad v původním projektu ani nebyla, nebo se o ní nemluvilo.

Partneři