Obchvat Lotouše na dálnici D7 postaví nejspíš Silnice Group. Cena klesla o třetinu

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po řadě odkladů dostalo k otevírání nabídek v tendru na stavbu úseku dálnice D7 od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím, na kterém je nejdůležitější obchvat Lotouše. Ze šesti uchazečů přišla s nejnižší cenou společnost Silnice Group.

Dálniční úsek o délce 3,4 kilometru je ochotna postavit za 532 milionů, což představuje zhruba 64 procent ceny předpokládané (828 milionů). Oznámil to na síti X šéf ŘSD Radek Mátl. „Na stavbu je vydáno pravomocné stavební povolení a probíhá archeologický výzkum,“ dodal.

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš. Práce by měly začít ještě letos, předpoklad zprovoznění nového jízdního pásu je v roce 2025, zcela hotovo má být o rok později. Zda budou termíny dodrženy, není jisté, uzávěrka tendru se několikrát odkládalo, původní termín pro podání nabídek byl 29. leden.

K dokončení D7 ve středních Čechách přitom zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). Na všechny už běží tendr, jako poslední byla tento týden vypsána soutěž na úsek kolem Slaného ke Knovízi.

Téměř 17 kilometrů dálnice by se pak mělo motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.

Tagy D7 obchvat Lotouše ŘSD
9 komentářů