Posun v přípravě: Obchvat Kladna na spojnici D6 a D7 získal „zelený“ souhlas
Nyní se počítá se zahájením stavby v roce 2025, předpokládané náklady činí miliardu korun.
Naděje motoristů, že se po letech odkladů dočkají obchvatu Kladna, a tím zároveň i spojky dálnic D6 a D7, mírně vzrostla. Plán novostavby silnice I/61 prošel úspěšně procesem posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) a od úřadu Středočeského kraje získal souhlasné stanovisko. Oznámil to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Buček.
Pětikilometrový obchvat přitom už jednou procesem EIA prošel, a to v roce 2003. Tenkrát se ale posuzovalo podle zákona z roku 1992, takže starý posudek po novelizaci v roce 2015 neobstál. Nyní se počítá se zahájením stavby v roce 2025, hotovo má být o tři roky později. Předpokládané náklady činí miliardu korun.
„Souhlasné stanovisko nám umožňuje zapracovat jednotlivé podmínky do čistopisu dokumentace pro územní rozhodnutí a následně podat místně příslušnému stavebnímu úřadu žádost o vydání územního rozhodnutí za účelem umístění předmětné stavby. To předpokládáme ve 2. až 3. čtvrtletí následujícího roku,“ doplnil Buček.
Podle letáku ŘSD „stavba přinese podstatné snížení dopravní zátěže v centru Kladna, přičemž vyvedení dopravy mimo zastavěné území zlepší životní podmínky obyvatel částí města zasažených stávajícím provozem“. Součástí stavby bude i východní přivaděč do Kladna.
Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno. Řidiči komunikaci využívají jako spojení mezi exity Unhošť na karlovarské D6 a Buštěhrad na chomutovské D7. A to i přesto, že dálnice propojuje velký pražský okruh.
Na nové trase, která bude začínat u sjezdu z D6 Unhošť, by mělo být pět okružních křižovatek a most přes trať Praha – Kladno.