Posun v přípravě: Obchvat Kladna na spojnici D6 a D7 získal „zelený“ souhlas

Silnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Nyní se počítá se zahájením stavby v roce 2025, předpokládané náklady činí miliardu korun.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Salem

Hrozne me bavi „obchvat Kladna“, on je to spis Obchvat Pritocna a nechci vyznam nijak zpochybnovat, mel jsem tu cest 5 let tam denne jezdit, nicmene problem to nevyresi, jen posune o ulici vedle. Potrebuje Kladno jako takove obchvat, kdyz od obou dalnic 6 i 7 vetsina ridicu jede prave do Kladna a blizkeho okoli, tranzitu timto smerem je vazne minimum, bylo by spise potreba mit kvalitni spojeni na Slany po dobudovani tohoto “ obchvatu“ Pritocna a toto je hlavne prijezd po pohodlnejsi ceste. Nicmene mi tam chybi asi mimourovnove krizeni na vstupy do Kladna, takhle budou kolony na tech… Číst vice »

Jarda 2

Jsem rád že už se začíná něco dělat – ten středočeský kapacitní okruh je potřeba „jako prase drbání“ Je ale vtipné jak je to rozkouskované aby to nikoho neurazilo – Obchvat Kladna alias propojka D6 a 67, propojka D7 a D8 jako jižní obchvat Kralup a propojka na Letiště, jižní obchvat Branndýsa ….. no já se bavim…. „soudruzi“.. 😀

mic

Celkem by mě zajímalo, jestli se ten kralupský a kladenský obchvat propojí v jeden celek… Mno, necháme se překvapit a až budu v důchodu, třeba se tam budu moct projet na kole :o)

Jarda 2

Už logiky věci ano – musí existovat civilizovaná propojka D6-D7-D8 nejen jako dlouhodobě plánovaný aglomerační okruh – ALE hlavně jako znouzecnost kvůli chybějící části pražského okruhu Letiště(D7)-Suchdol-Čakovice(D8)

Jarda 2

navíc jako vodítko slouží i to že si Lídl postavil na Poldovce velký distribuční středisko – to je strategická dlouhodobá investice

Hedgehog

Ano, musí existovat civilizovaná propojka D6-D7-D8. A na ni navazující propojka D4-D5-D6.

babilon

Předevčírem jsem se zrovna vracel od D8 do Kladna. Pokud nejrychlejší trasa vede cestičkami třetích tříd, tak je opravdu něco špatně.

Jiří Kocurek

Neexistuje severní obchvat Prahy. A nejenom ten. To je jak by nebyla pravobřežka a všecko muselo přes Českou Lípu a Jičín, protože Praha je beznadějně ucpaná.

Honza

Už aby to bylo, intezita dopravy je tam příšerná jakožto jedna z hlavních výpadovat na Prahu. Nejsem si úplně jistý, jestli tam náklaďáky zkracují mezi D7/D6, spíš je provoz z průmyslových zón. Navíc když se zavřou závory tak to je masakr. Mimochodem je to skoro stejná story jako rychlodráha. Mluví se o tom už desítky let a nikde nic.

Pavel

Podle letáku ŘSD dosahuje intenzita provozu až k hranici 11 tisíc vozidel/den. Je-li to pravda, tak bych řekl, že spousta z nás zná mnohem „příšernější“ komunikace.

Zbyněk

Tuhle zemi zabetonujeme úplně celou! Do roztrhání těla.

Diesel

Kup si barák v Malém Přítočně a začni tam šířit tento názor. Uvidíme jak dlouho budeš u místních v oblibě.

Frantisek

Jako, koupit si barák v Přítočně a pak lamentovat, že odtamtud „musím“ jezdit autem jinam, to je fakt argument jak stehno… Pokud postupně přestávají stačit další a další dálnice, je asi něco špatně v plánování, ne?

babilon

To není o kapacitě, ta je v pohodě. To je o tom, že je snesitelnější, když auta jedou po obchvatu mezi poli než skrz centra měst a vesnic lidem pod okny.

Diesel

Františku myslíš si že je lepší magistrála středem města lidem pod okny nebo obchvat Prahy s autama v polích?

Tom Matoo

Ona tam vede dálnice a protože nestačí, tak stavíme další?
Já myslel, že tam nevede žádná silnice a jezdí se přes střed města…

Jiří Kocurek

A tohle píše někdo, kdo požaduje povrchovou varinatu trati na Kladno, která je neprojednatelná. Aspoň jednu kolej chce mít vrchem.

BND30

Myslím si, že je tam naplánováno těch kruhových objezdů málo. Kdyby to mělo zachránit je jediný život přeci….

A souhlasím s Františkem, měli by mezi těmi dvěma dálnicemi natáhnout raději železnici, ta kruháky nepotřebuje. Zatím!

thegrid

Dělají se proto, že řidiči (mnohdy cvičené opice) už nedokáží chápat pravidla přednosti v jízdě. Proto všude světla (samozřejmě se nevypínají ani v noci) a kruháče. Tragikomické je, že lidé (ženy odpustí ale jsou to často ony) už mnohdy nechápou ani přednost na nich. Kolikrát jsem viděl ten výraz smrti před očima kdy se na mě osoba najíždějící na kruháč ani nepodívala a jen strmě držela volant.

David

V ideálním světě byste nepotřeboval ani vlakový zabezpečovač protože když každý strojvůdce respektuje návěstidla a předpisy, nemůže se nic stát. Stejně tak bychom nepotřebovali pásy, TSI, či různé jiné bezpečnostní prvky. Nicméně víme, že lidský faktor (a nejen ten) je omylný a tak děláme taková opatření a takové křižovatky, které važným nehodám zabraňují „by design“.

Jiří Kocurek

Kdysi na automobilu nemusely být takové ty věci, co člověka zdržují při vystoupení z vozu po nehodě. A šnekové řízení s vůlí menší než 10 ° úhlových bylo ve výrobní toleranci.

Aut bylo tehdy sotva desetina, mrtvých ale dvojnásobek.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2352886-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961

jo, lidi dělají chyby. A je sakra velká chyba počítat s opakem.

Jiří Kocurek

Pro upřesnění: Z toho grafu srovnávám 60. léta s dneškem.

David

Na těch kruhových objezdech se očekává silný provoz všemi směry. Styková křižovatka by v takovém případě byla jednak nebezpečná a jednak málo kapacitní. Alternativa by byly maximálně semafory, ale ty by dopravu brzdily více než kruhový objezd.

Ketchup1970

Kruhový objezd je skvělá věc pouze v případě ze lidé při jeho užívání používají zdravý rozum, tedy jejich smysl pro pohyb a odhad rychlosti a vzdálenosti , jinak je to peklo. To se pak jedním “opatrným” řidičem , co stojí a čeká až bude kruhac úplně prázdný zácpe silnice na kilometr.

BND 30

Alternativa je mimoúrovňové křížení. Když už nová dopravní stavba, tak ať neemituje další zbytečné znečištění. Hlukem z brzdění a rozjíždění (u OK ze všech směrů), prach, exhalace…

Frantisek

Mezi dvěma dálnicemi už nic dalšího nenatahovat. Železnice měla převzít zátěž dřív, než se začaly houfně stavět dálnice, a měla tomu být přizpůsobena. S tím druhým ovšem lze stále ještě začít, aby aspoň část přeprav na těch kolejích zůstala, a nevyžadovala už jen další a další širé lány asfaltu a války o ropu.

Diesel

A s lidmi jako jsi ty jsme to dotáhli tam kde jsme. Odstavíme uhlí a jádro, spolehneme se na větrníky a slunce a pak se bojíme zimy která přijde protože zatím nic lepšího za fosilní paliva nemáme. Ale jsme ultra zelení a nevadí že zmrzneme a nebudeme nic vyrábět.

Pavel

Ale máme. Na výrobu 8 l benzinu potřebuješ 16 kW elektřiny a mraky litru vody. Proč tu elektřinu rovnou nenatankovat do auta či vlaku a nespalovat ropu a nedělat zbytecne externality, které nás zabijí. Hodnoty jsou v obou případech na Kodiak a enyak na 100 km jizdy

Diesel

Apropo zjisti si kolik litrů ropy bylo potřeba na tvůj comp či telefon z kterého přidávas příspěvky. A také to zda máš na baráku solární panel aby jsi ho napájel zelenou elektřinou. Jenže i ten panel vyžaduje při výrobním procesu hodně litrů fosilního paliva.

Jiří Kocurek

Jenže ta „dálnice“ nevede v souběhu, ale kolmo na současné dálnice. Tím pádem po to obchvatu pojedou ti, kteří sby po současné D6/D7 stejně nejeli, vede totiž jinam.

To je tak složité pochopit?

FrenkyUL

🙂

Kebab

Kde že se začaly houfně stavět dálnice? U nás určitě ne, jak je zřejmé při pohledu na mapu Evropy.