Obchvat Hořic na vytížené silnici I/35 na rok a půl zavřou. Kvůli mostu za čtvrt miliardy

Nová lávka pro pěší a cyklisty přes silnici I/35 v Hořicích. Foto: EuroviaNová lávka pro pěší a cyklisty přes silnici I/35 v Hořicích. Foto: Eurovia

Řidiče na silnici I/35 mezi Jičínem a Hradcem Králové čeká od začátku roku mimořádně dlouhá uzavírka. Ředitelství silnic a dálnic

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gogo

Ví někdo kudy přesně povede ta objížďka v Hořicích? Bude stačit ulice Táboritská a Husova protože ve směru od Jičína do Táboritské už podjíždíte ten dotčený most.

JirkaA

OdJičína sjede před mostem do leva na té křižovatce, tak tomu bylo u te první velké opravy v 90 letech.

Gogo

Jen jsem zvědavý jak bude na křižovatce ulic Táboritská a Husova odbočovat souprava složená z tahače s návěsem a za tím ještě docela slušně velký přívěs.

JirkaA

Budou rozbitý obrudniky jako byli minule. Netušim proč Vás to tak palí. Je to nejlepši řešení jak netahat auta do města.

Gogo

Mne osobně to moc nepálí, jen jsem tam kdysi taky jezdil s kamionem a tam to tam znám, a tak jsem zvědavý jak to bude vypadat když vidím ten provoz na tom mostě.

Boxerka

Super,co víc si přát pro Dobrovoďáky kteří denně dojíždí pod mostem do Hořic (zaměstnání,škola…) V kombinaci s probíhající stavbou kanalizace v obci a uzavirkou v Ostroměři,skončí to někdy?🤔🤔

JirkaA

Budou jezdit před mostem. Buď me rádi že to dělaji i když je to hold opruz.

D

Na tom useku obchvatu Horic, ktery vede asi z poloviny po teto estakade, byl asi pred 3 az 4 roky vymenovan asfaltovy povrch. Prace ram tehdy trvaly asi tak pul roku a organizace uzavirky tam byla naprosto priserna. Jeste ted si to pamatuji, kolony 30 a vice minut.
To vsechno se tam delo kvuli tomu, aby 5 let na to byl cely most zbouran.
RSD, damy a panove. Spolek hnupu.

Panoramix

Přesně to samé jsem si vybavil, když jsem ten článek četl. Že před pár roky jsme v té oblasti trávili dovolenou a několikrát jsme se zasekli v kolonách při opravě estakády u Hořic. To už tenkrát netušili, že most je ve špatném stavu a bude se muset v blízké době zbourat?

mgr.pavel

ŘSD je nechvalně známo zanedbávanou údržbou mostů. Viz. Novomlýnské nádrže na spojnici Brno-Vídeň (v Rakousku se jede po dálnici skoro až k hranicím, pak kolony na semafor a nyní se dokonce jezdí jen po cyklostezce(!)). Nebo výpadovka z Brna na Svitavy ještě v městě – několik mostů od nádraží v Kr.Poli se na dlouho uzavřelo protože „najednou“ byly v katastrofálním stavu..

Dědek

Nejdelší most ve Východních Čechách. Kdysi psalo Rudý Právo. Možná jedna pravda,která platí dodnes.

železničář v důchodu

Pro autora:
„Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru.“ – není tam chyba = nemá tam být správně „směrem k městu“?

To

Cena mostu v názvu článku – mnohdy si nejsem jistý, kam má myšlení čtenáře nasměrovat… čtvrt miliardy za tento most je moc nebo málo? Je to obtížné posoudit, protože troufám si říct, že autor ani 99% čtenářů vůbec nemá k dispozici seznam jednotlivých komponentů, jejich cen atd.

železničář v důchodu

Podle toho, co je v textu napsáno, bych tipoval, že ta cena je rozsahu prací přiměřená – je to vlastně z velké části novostavba na základech původního mostu, navíc ve zvýšené niveletě.

Jan

Tak to si v Hořicích užijeme přitom by stačilo pospíšit se stavbou d35 Sadová-Hořice

Desper

Ta objížďka není zas taková tragédie, to prodlouží cestu tak o dvě minuty. Pokud nepojede vlak

Jiří Šrámek

Tragédie to bude pro ty, kteří tam bydlí.

Desper

Takže Stavebniny, CEREA, prodej uhlí, další stavebniny, kovovýroba, 2 domky na rohu (jeden dost rozpadlý), pak asi 4 větší domy a konec. neexistencí Opatovice-Časy trpí víc lidí nemluvě o vesnicích na téhle trase HK-Jičín

Jan

To ano oproti situaci například ve vysokém mýtě, Litomyšli nebo Ostromeři je to prkotina ale jen si říkám jestli je ten most opravdu tak špatném stavu že by nevydržel ( s menší opravou) 5-6 let vzhledem k tomu že d35 Sadová-Hořice má hotove UR a začíná se s vykupem pozemků.

PetrN

To je jen mokrým snem ŘSD že stavba bude zprovozněná 2024 jak mají na jejich webu stejně s navazujícím úsekem Plotiště-Sadová… https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/52/infoletak_d35-horice-sadova.pdf
Stejně tak avizované dokotažení D35 z Opatovic do Svitav(Opatovec) do roku 2024, tomu už nikdo nevěří.. Tady v té mapové aplikaci na webu ŘSD se termíny dokončení v tischosti každým rokem o rok odsouvají 😉

Martin

Termíny se tam neodsouvají jen tak v tichosti, ale veřejně (jinak by to v tom letáku ani neměnili, když by to chtěli zatajit) dle toho, v jakém stavu je příprava. U té D35 bych tipoval dotažení v roce 2024 s určitostí od Opatovic do Ostrova. V lepším případě i úsek Mýto – Džbánov.

Kubrt

Tragédie vypadá jinak. Pár lidí tam bydlí, ale vesměs se jede mezi komerčními objekty. Máte lepší řešení? Sem s ním.

Jiří Šrámek

Máte pravdu. Nejsem místní a tak přesně neznám realitu. Moje chyba.

MILANS

Šlo by udělat značkou 3,5 tuny mimo bus a tranzit táhnout HK – D11 – Kopidlno – Jičín a HK – D11 – Nymburk – R10 – Turnov…..

železničář v důchodu

Obávám se, že byste tím nadělal víc škody než užitku – nehledě na množství kilometrů ujetých zbytečně navíc.

Ezop

Už teď jezdím Olomouc – Mýto – Hrochův Týnec – Pardubice – Nymburk – MB – Turnov – LIberec

Viktor

…napsal někdo, kdo to nezažil a nebydlí tu. Když není žádná objížďka , tak na křižovatce Husova/Aloise Hlavatého bývá kolona každý den od 15 h. kolona na 10-15 minut. V pátek to bývá i přes 25 minut. Nedovedu si představit, jak to bude vypadat, když k současnému provozu přibude dalších 14 tis. aut denně. Hlavně v inkriminovaných časech, kdy ráno jezdí lidi do práce a do škol a odpoledne zase domů. V pátek to bude na hodiny nebo se to zasekne totálně. A to nemluvím o tom, jestli se stane nějaká nehoda, to bude hotovo!