Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obchvat Hořic na vytížené silnici I/35 na rok a půl zavřou. Kvůli mostu za čtvrt miliardy

Nová lávka pro pěší a cyklisty přes silnici I/35 v Hořicích. Foto: Eurovia
Nová lávka pro pěší a cyklisty přes silnici I/35 v Hořicích. Foto: Eurovia

Řidiče na silnici I/35 mezi Jičínem a Hradcem Králové čeká od začátku roku mimořádně dlouhá uzavírka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne s kompletní přestavbou mostu přes železniční trať, který slouží současně i jako obchvat Hořic. Omezení potrvá rok a půl.

ŘSD už podepsalo smlouvu se sdružením Eurovia a M-Silnice na stavbu mostu, který vyjde na 269 milionů korun včetně DPH. V hodnocení byly podle profilu zadavatele pouze dvě nabídky.

Necelý půl kilometru dlouhý most vznikl už v roce 1979, zásadní rekonstrukcí prošel v roce 1994. Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové z mimořádné mostní prohlídky vyplynulo, že most je ve špatném stavu. Následný podrobný diagnostický průzkum prokázal zatékání do nosné konstrukce mostu.

Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla Ledvinová.

Nový most má být zhruba o metr výše nad železniční tratí než dosud. Důvodem je možná elektrizace železnice v budoucnu. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému obourání opěr a podpěr mostu,“ dodala Ledvinová.

Objízdná trasa bude vedena obousměrně po místních komunikacích Hořic, konkrétně ulicemi Husova a Táboritská. Potrvá až do června 2020. Jde přitom o velmi rušnou trasu: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně 14 tisíc aut.

V Hořicích si alespoň na chvíli oddychnou pěší a cyklisté. Ve čtvrtek tu otevřou lávku pro pěší a cyklisty přes silnici I/35.

Přestavba mostu přitom není jedinou komplikací, která řidiče čeká na trase z Hradce Králové do Jičína. V září začala velká rekonstrukce stejné silnice v Ostroměři, kde dochází kompletně k výměně vozovky včetně aktivní zóny v podloží nebo obnově odvodnění. Provoz je zde sveden do jednoho pruhu. „Povolení uzavírky s řízením provozu je pouze po etapách tak, aby nedocházelo ke kolonám. Během dne je provoz řízen pracovníky firmy,“ řekla Ledvinová.

Stavební firma má z Ostroměře zmizet s příchodem zimy, na jaře se ale vrátí a opravy jsou naplánované až na konec příštího roku.

27 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ví někdo kudy přesně povede ta objížďka v Hořicích? Bude stačit ulice Táboritská a Husova protože ve směru od Jičína do Táboritské už podjíždíte ten dotčený most.

    • OdJičína sjede před mostem do leva na té křižovatce, tak tomu bylo u te první velké opravy v 90 letech.

      • Jen jsem zvědavý jak bude na křižovatce ulic Táboritská a Husova odbočovat souprava složená z tahače s návěsem a za tím ještě docela slušně velký přívěs.

        • Budou rozbitý obrudniky jako byli minule. Netušim proč Vás to tak palí. Je to nejlepši řešení jak netahat auta do města.

          • Mne osobně to moc nepálí, jen jsem tam kdysi taky jezdil s kamionem a tam to tam znám, a tak jsem zvědavý jak to bude vypadat když vidím ten provoz na tom mostě.

  • Super,co víc si přát pro Dobrovoďáky kteří denně dojíždí pod mostem do Hořic (zaměstnání,škola…) V kombinaci s probíhající stavbou kanalizace v obci a uzavirkou v Ostroměři,skončí to někdy?🤔🤔

    • Budou jezdit před mostem. Buď me rádi že to dělaji i když je to hold opruz.

  • Na tom useku obchvatu Horic, ktery vede asi z poloviny po teto estakade, byl asi pred 3 az 4 roky vymenovan asfaltovy povrch. Prace ram tehdy trvaly asi tak pul roku a organizace uzavirky tam byla naprosto priserna. Jeste ted si to pamatuji, kolony 30 a vice minut.
    To vsechno se tam delo kvuli tomu, aby 5 let na to byl cely most zbouran.
    RSD, damy a panove. Spolek hnupu.

    • Přesně to samé jsem si vybavil, když jsem ten článek četl. Že před pár roky jsme v té oblasti trávili dovolenou a několikrát jsme se zasekli v kolonách při opravě estakády u Hořic. To už tenkrát netušili, že most je ve špatném stavu a bude se muset v blízké době zbourat?

      • ŘSD je nechvalně známo zanedbávanou údržbou mostů. Viz. Novomlýnské nádrže na spojnici Brno-Vídeň (v Rakousku se jede po dálnici skoro až k hranicím, pak kolony na semafor a nyní se dokonce jezdí jen po cyklostezce(!)). Nebo výpadovka z Brna na Svitavy ještě v městě – několik mostů od nádraží v Kr.Poli se na dlouho uzavřelo protože „najednou“ byly v katastrofálním stavu..

  • Nejdelší most ve Východních Čechách. Kdysi psalo Rudý Právo. Možná jedna pravda,která platí dodnes.

  • Pro autora:
    „Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru.“ – není tam chyba = nemá tam být správně „směrem k městu“?

  • Cena mostu v názvu článku – mnohdy si nejsem jistý, kam má myšlení čtenáře nasměrovat… čtvrt miliardy za tento most je moc nebo málo? Je to obtížné posoudit, protože troufám si říct, že autor ani 99% čtenářů vůbec nemá k dispozici seznam jednotlivých komponentů, jejich cen atd.

    • Podle toho, co je v textu napsáno, bych tipoval, že ta cena je rozsahu prací přiměřená – je to vlastně z velké části novostavba na základech původního mostu, navíc ve zvýšené niveletě.

  • Tak to si v Hořicích užijeme přitom by stačilo pospíšit se stavbou d35 Sadová-Hořice

  • Ta objížďka není zas taková tragédie, to prodlouží cestu tak o dvě minuty. Pokud nepojede vlak

      • Takže Stavebniny, CEREA, prodej uhlí, další stavebniny, kovovýroba, 2 domky na rohu (jeden dost rozpadlý), pak asi 4 větší domy a konec. neexistencí Opatovice-Časy trpí víc lidí nemluvě o vesnicích na téhle trase HK-Jičín

        • To ano oproti situaci například ve vysokém mýtě, Litomyšli nebo Ostromeři je to prkotina ale jen si říkám jestli je ten most opravdu tak špatném stavu že by nevydržel ( s menší opravou) 5-6 let vzhledem k tomu že d35 Sadová-Hořice má hotove UR a začíná se s vykupem pozemků.

          • To je jen mokrým snem ŘSD že stavba bude zprovozněná 2024 jak mají na jejich webu stejně s navazujícím úsekem Plotiště-Sadová… https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/52/infoletak_d35-horice-sadova.pdf
            Stejně tak avizované dokotažení D35 z Opatovic do Svitav(Opatovec) do roku 2024, tomu už nikdo nevěří.. Tady v té mapové aplikaci na webu ŘSD se termíny dokončení v tischosti každým rokem o rok odsouvají 😉

            • Termíny se tam neodsouvají jen tak v tichosti, ale veřejně (jinak by to v tom letáku ani neměnili, když by to chtěli zatajit) dle toho, v jakém stavu je příprava. U té D35 bych tipoval dotažení v roce 2024 s určitostí od Opatovic do Ostrova. V lepším případě i úsek Mýto – Džbánov.

      • Tragédie vypadá jinak. Pár lidí tam bydlí, ale vesměs se jede mezi komerčními objekty. Máte lepší řešení? Sem s ním.

        • Máte pravdu. Nejsem místní a tak přesně neznám realitu. Moje chyba.

          • Šlo by udělat značkou 3,5 tuny mimo bus a tranzit táhnout HK – D11 – Kopidlno – Jičín a HK – D11 – Nymburk – R10 – Turnov…..

            • Obávám se, že byste tím nadělal víc škody než užitku – nehledě na množství kilometrů ujetých zbytečně navíc.

            • Už teď jezdím Olomouc – Mýto – Hrochův Týnec – Pardubice – Nymburk – MB – Turnov – LIberec

    • …napsal někdo, kdo to nezažil a nebydlí tu. Když není žádná objížďka , tak na křižovatce Husova/Aloise Hlavatého bývá kolona každý den od 15 h. kolona na 10-15 minut. V pátek to bývá i přes 25 minut. Nedovedu si představit, jak to bude vypadat, když k současnému provozu přibude dalších 14 tis. aut denně. Hlavně v inkriminovaných časech, kdy ráno jezdí lidi do práce a do škol a odpoledne zase domů. V pátek to bude na hodiny nebo se to zasekne totálně. A to nemluvím o tom, jestli se stane nějaká nehoda, to bude hotovo!

Newsletter

Partneři


Výběr editora