Obchvat Havířova budí emoce, obyvatelé okolních obcí vyjadřují nesouhlas
Pohled na Těrlicko Zdroj: www.terlicko.cz
Obyvatelům vadí, že silnice obce v mikroregionu Těrlické a Žermanické přehrady nenávratně poškodí.
Obyvatelům vadí, že silnice obce v mikroregionu Těrlické a Žermanické přehrady nenávratně poškodí.
Proč nikde nejsou články o tom jak se drtivá většina občanů nemůže dočkat, až tady ten obchvat (dálnice) bude. Já osobně jsem z Hradiště a neznám nikoho, kdo by se k tomu vyjadřoval negativně. Chápu, že nějaký senior, který ani nemá auto si chce dožít v domě, který vlastnoručně postavil, ale život jde dál. Vždycky někdo bude nespokojen.
No ono je pro obchvat i většina z Těrlicka i Horní Suché. Těrlicko bude mít tunel a z jejich cest vymizí stále rostoucí IAD doprava. V Horní Suché také nechtějí na svých opravených cestách kamiony které budou obsluhovat zóny 9 květen, František, Dukla a Lazy. HS má krásné dva kruháče v centru třeba. Obchvat pomůže všem současným komunikacím. Ale i v té HS i v Těrlicku to v některých místech půjde kolem domů. Je to prostě jako jinde. Vždy bude někdo postihnut stavbou… Mrzí mě že se to takto staví na jednu stranu. Co ty desítky tisíc lidí nejen z… Číst vice »
Opravene kruhace v Horni Suche urcite netvori centrum a poslouzily jen ke zklidneni dopravy.
Proc by jezdily kamiony z Lazu a Dukly pres HS? Od Polska to bude po obchvatu Karvine rychlejsi po I/59 a I/67. 9.kveten a Frantisek pres HS pojede i po pripadne stavbe obchvatu a samotny obchvat na ne nebude mit vliv.
A ani dnes neni pres HS silna nakladni doprava, nema totiz moc kam jezdit.
A doprava pres Terlicko zustane porad stejna, nakolik zde stale bude proud vozidel od vesnic mezi prehradou a Tesinem.
Kruháče opravdu sice slouží k solidní dopravy. No ulice Dělnická Stonavská I Osvobození nepotřebuje kamionovou dopravu. A až se rozrostou zóny 9 květen, František tak přibude i IAD. K tomu projekt POHO 2030. Budou všichni v Horní Suché rádi že nepřejdou silnici v obci. Tomu může obchvat pomoct. Také všechny kamiony nejezdí směr Polsko. Ale i Slovensko a dále. Obchvat řeší to že nebudou v obcích. A mělo se protestovat proti překladištím v Šenově od Metransu. Jedno je deponie prázdných kontejnerů a druhé má napojení na železniční vlečku. Ty kamiony jezdí i přes Havířov hlavní kruháč. Příště vám k tomu… Číst vice »
Nebudou v obcích?? A co je Horní Suchá (Hornosušská, Pašůvka, Podolkovice…), Životice, Těrlicko?? Většinou dokonce právě klidné rezidenční, rekreační a přírodní oblasti, kde dosud žádný automobilový provoz není a kamión někde ani neviděli (a neslyšeli)? Zbývající obyvatelé Horní Suché se asi jistě těší na přemístění provozu z tradiční hlavní silnice vedoucí okrajovou oblastí mezi autoservisy, vrakovištěm apod. – a to ještě většího množství než jezdí teď kamionů (samozřejmě, když se stane propojkou D48 a I/11 a ještě k tomu I/68) – do dnes klidných oblastí hned vedle desítek až stovek domků, lesíků, na úplné rozetnutí svého okolí až na pár… Číst vice »
Perfektní zhodnocení celé situace, mám naprosto stejný názor
Upřímně pane Kohut, byl jsem taky přítomný presentaci pana Pšeničky a závěry jsem si odnesl jiné, jaké presentujete Vy. Zkuste vzít třeba v potaz, že proti stavbě se vyjádřilo okolo 400 subjektů, kteří vznesli několik tisíc (opravdu několik tisíc) námitek. Pro Vaši představu (ale to jistě víte), své PRO vyslovilo 5 subjektů (opravdu pět…). Zbytek si přeberte, jak chcete.
Ještě malá poznámka, nic pro podporovatele stavby přeci nekončí, stavba bude jen posuzována dle platné legislativy a investor bude muset vyřešit ochranu ŽP a obyvatel. A to je přeci dobře, ne? 😉
Pane zastupiteli každý si odnesl tedy z prezentace něco jiného. Bylo by ji dobré zveřejnit. Měl jste tam zjevně několik připomínek či dotazů. Všechny Vám Mgr Pšenička ale i náměstek Niemiec vyvrátili ale také i odpověděl detailně. Jinak neznám stavbu takového rozsahu ke které by se nenašly připomínky. Z těch větších které proběhly tiskem lze zmínit tyto. Životice chtěly na svém území úpravu trasy. Splněno. Těrlicko si proti původním záměrům nepřálo vést trasu středem obce po současné silnici. Vznikl v podstatě obchvat s tunelem. Splněno. Horní Suchá nechce mít IAD takového rozsahu v obci na stávajících komunikacích. Současnou kaminovou dopravu… Číst vice »
Pane Kohut, situace je úplně jiná, než popisujete. Pokusím se Vám to sepsat po bodech, ať to máte přehledně. – Presentace od pana Pšeničky byla chvílemi v naprostém rozporu od závěrů, které dělal Dopravoprojekt Ostrava (TES) a které vycházejí z posledních čtyřech sčítání dopravy ŘSD – působí to trošku neodborně, promiňte. Možná tak trošku na zakázku, že?, možná náhoda… – Pro resortní komisi ministerstva dopravy a jeho rozhodnutí pokračovat v přípravách stavby sloužila jako podklad TES Dopravoprojektu, nikoli zaplacená studie městem Havířov od pana Pšeničky… – Resortní komise tak nějak naznačila, že je kritická rentabilita projektu a rezerva pouhých 7… Číst vice »
Drtivá vetsina obcanu, bude stejne jako nyni stat rano v kolone smerem na Ostravu a odpoledne od Ostravy zpet. Na samotnou dopravu v Havirove nebude mit obchvat zadny vliv, jelikoz obchvat uz dnes v podstate existuje.
Pro osobní dopravu neexistuje.
Bohužel.
Ale celoregionalni řešení které je tato stavba součástí tomu tak je…
Přesně, Rudná jako taková (alespoň její ostravská část) je na hranici kapacity již dnes. Havířovský pseudoobchvat situaci ještě zhorší. A to nechci ani domýšlet, když se na pseudoobchvat napojí I/68 Havířov-Vrbice-Bohumín)…
Víte dobře že nenapojí. Jasně vám to bylo sděleno na prezentaci společnosti City Trafic na magistrátuměstaHavířova. Odpověděl na to téma všem detailně náměstek Niemiec pane městský zastupiteli.👍
Zase mystifikujete. Jak mi tedy vysvětlíte čerstvou změnu č. 2 Zásad územního rozvoje MSK a aktuálně projednávanou změnu č. 6 Územního plánu města Havířova?
Napovím Vám. Silnice I/68 se nám do těchto dokumentů propisuje místo toho, aby se vypustila, což byl požadavek MD. Že by lobby MSK?? Zkuste na to pane Kohut odpovědět, když máte tak blízko k LČ na kraji. Děkuji
Na kraji znám pouze osoby zvolené. Popřípadě řádně zaměstnané.
Jsem občan Havířova který bydlí v centru. Již jsem Vám sdělil.
Jen podsouváte. Nic více.
Kdo je LČ.? Asi budete vědět hlavně Vy…
Nepodsouvám Vám nic pane Kohut.
Odbor dopravy na kraji z nějakého důvodu preferuje slezský kříž, což je archaická záležitost. Dopravní stavby v kraji by si zasloužili posouzení celku, pak by se ušetřilo za nesmyslné projekty, které si navzájem konkurují. Salámová metoda v praxi.
Dopravní obslužnost našeho kraje už dnes je špičková, jiné kraje nám závidí. Je to dáno historicky průmyslovým charakterem MSK. Proč tedy nevyužit stávající dopravní koridory? Nevyužitých silnic a starých dopravních vleček máme v území přehršle.
Fakt Nevím.
Diskutovat, jestli je stavba potřebná nebo ne je zbytečné. Jistě se tím problémem nezabývá nějaký „Pepa z garáže“, ale odborníci, kteří nestřílí jen tak nahodile, ale podle nějakých analýz a dat sesbíraných za x let.
Nesouhlasím. Diskutovat je potřeba, jinak to vše „smrdí“ podvodem. A pravda, tento projekt opravdu škaredě smrdí…
Z Hradiště znám 4 lidi, všichni jsou zásadně proti „obchvatu“. Proč? No protože aby na obchvat najeli, tak budou moci učinit pouze v Životicích a Tešenovicích… Co to tedy způsobí? Přes Těrlicko (potažmo Hradiště) bude jezdit daleko více vozidel, než je tomu dnes. Uvědomil si to i bývalý pan starosta Polášek…
Nebudou. . Nebude jezdit více ani náhodou. A pan bývalý starosta Polášek to ví. Bude křižovatka v Třanovicích…
Opravdu? A kdo ji schválil??? Byla v technicko-ekonomické studii stavby?
Já teda nejsem z regionu, ale pokud tam je tunel, tak je to jasný benefit pro ornici, okolní prostředí atd. a navíc podle té mapy to vede dál od přehrady než původní silnice, která se kroutí jako had.
Tak v čem je sakra problém.
Asi zase NIMBY jako kráva.
Naprosto zbytecna stavba.
Tranzit pres Havirov je zakazan, 80% dopravy generuje Havirov sam.
Pro nakladni dopravu uz nyni slouzi silnice II/475 Havirov – Cesky Tesin, ktera je po Hirni Suchou dokonce ve 4 pruhovem usporadani, dale s minimalnim provozem.
Jedina ucelna stavba je MUK v patricnem usporadani namisto havirovskeho Rondelu, zbytek penez investovat do mistnich uprav.
Nezapomněl někdo v ŘSD naprojektovat i napojení Havířova na obchvat Havířova?
Ten řeší MÚK Havířov – Východ. Předpokládám, že Havířov pak prodlouží dlouhou třídu do Životnic.
Jenže z Dlouhé třídy už není 4 výpadovka, ale v polovině profilu (1 ze 2 jízdních pruhů) parkoviště, s couváním vozů.
parkovani podle stavajicich planu, pokud si to pamatuji spravne, se ma zrusit.
Nikoli, podle posledního plánu mobility pro Havířov, který jsem četl, má Dlouhá třída už zůstat ve 2pruhovém uspořádání (tj. 1 jízdní pruh pro každý směr) – taky kam by se z ní přemístily ty snad stovky parkujících aut, když ani tak už na ní a v celém Podlesí nejde k večeru nikde zaparkovat…
Kritické místo Havířova je kruháč od Ostravy.Tam je výhled nějakého zlepšení krom instalace semaforu?
Někde jsem viděl studii MUK s využitím toho zařezu.
A přitom tento obchvat, jak je naplánován, nemá možnost odvést z města Havířova podstatnější část dopravy. Tu mohou odvést jedině komunikace prodloužení U Skleníků (okolo trati do Horní Suché), přeložka Frýdecké (z Nábřeží nad Horní Bludovice), nové Petřvaldské – a další drobné stavby a úpravy komunikací, které jsou už léta navrženy a v oficiálních dokumentech opakovány, ale na rozdíl od obchvatu je o nich ticho po pěšině, snad kromě nové Petřvaldské. Naopak dopravu jedoucí dnes zcela mimo jinudy (od Orlové, na Č. Těšín…) jednoznačně na sebe stáhne. Pro neznalé: tranzit přes Havířov je minimální (nemá příliš kam) a nad 3,5… Číst vice »
Přesný komentář
Je mezi jejich námitkami i něco jiného, než NIMBY?
Např. rozporují potřebnost té silnice obecně? Nabídli alternativní trasu? Prokazují, že veřejný přínos stavby je menší, než negativa z obchvatu?
Tamní situaci neznám, možná se mýlím. Ale strašně mne štve ten NIMBYsmus a privativismus Čechů, naprosto kdekoliv. To nás děsně drží na místě.
Aha takže kdokoliv kdo protestuje proti výstavbě poblíž sebe tak je NIMBY a kdo protestuje proti výstavbě daleko od sebe tak je ekoterista… Chápu Váš názor správně tak, že občan má držet hubu a jednou za 4 roky hodit lístky do urničky?
Ne, to chápete špatně. Nic takového neříkám. Je důležité vzít v potaz názory místních, i třeba proto, že situaci v místě znají nejlépe. A relevantní připomínky zapracovat a vše lidem vysvětlit. Hlavně vysvětlovat, to odstraní spoustu zbytečně averze.
Ale z článku samotného mi přišlo, že jediným argumentem místních je právě „obchvat povede blízko mého domu, to nechci“. Jen proto píšu o NIMBY.
Viz první otázka v mém příspěvku. Ptám se na něco, co mi přijde obecně nebezpečné. Tak zkuste reagovat na tuto otázku ve věčné rovině a ne útočné slaměným panákem 🙂.
Už se někdy stavěl obchvat a dotčené obce se zaradovaly, jaké skvělé dopravní spojení jim na dosavadním poli vznikne?
Vždycky je to o tom, že obchvat je sice super, ale ať vede přes pole v sousední obci.
Jo, třeba Losiná a Chválenice…
Tady nejsou pole, ale haldy.
Obce se raduji dost casto. Ne vzdy vsichni jejich obcane.
Vidím správně že mezi MUK Havířov východ a MUK Třanovice 2 není žádný jiný nájezd na tento obchvat? To potom všichni co pojednou z Havířova centra na D48 v podstatě pojedou tak jako dosud přes Těrlicko a ostatní obce…
To je správná poznámka. Takže to dopadne stejně špatně jako obchvat Frýdku-Místku, který taky nemá některé sjezdy a nájezdy.
Které?
Dobrá zapad, Skalice…
Dálnice, jak už název napovídá, slouží zejména pro dálkovou dopravu a jejím smyslem rozhodně není udělat sjezd do každé dědiny v okolí.
To je takový všeobecně rozšířený omyl, nešťastný důsledek druhorepublikového jazykotepectví. V jiných zemích říkají dálnici autostráda a jak název napovídá, slouží k provozu samohybných vozidel. 🙂
Havířov chce obchvat, ale prodloužení dlouhé se snaží zamést pod kobereček.
Nojo, ale když tam MÚK bude, tak budou v Těrlicku plakat, že se jim tam sjíždí dálková doprava a že vzniká indukceee.
Ano, ten, kdo není ochoten zaparkovat auto dál než 50 metrů od vchodu domu, nikdy nebude ochoten ujet autem o 500 metrů víc, aby dojel k nájezdu na obchvat….. Ten bude vždy otravovat a znepříjemňovat život okolí…..
Proč? Pokud bude (jak město slibuje) dostavěna ul. Dlouhá, bude možné z centra využít MÚK Havířov východ, Případně jsou k dispozici další 3 MÚK blízko centra (střed I+II a sever). Myslím, že najet o 2-3 km více ale komfortně, rychle a bezpečně po silnici dálničního typu je mnohem lepší, než se drkotat po vesnicích……
Já se to snažil vysvětlit x krát. Máte plnou pravdu.