Obchvat Budějovic bude zprovozněn o rok později. ŘSD o důvodech mlží
Dan Ťok při zahájení stavby D3 Úsilné - Hodějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3, zprovozní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2023. Původní plán byl
Tak pokud zde staví Hochtief tak rok zpoždění nebude ty jsou na menší stavbě která měla trvat půl roku vytvořit zpoždění rok a půl viz rekonstrukce Plavské
Pokud byl původní termín léto 2022 a nyní je zprovoznění 2023 bez jakéhokoliv časového určení (měsíc, roční období), tak zpoždění může být jen půl roku (když to otevřou třeba hned v lednu). Titulek tedy straší (zatím) až moc…
V lednu se obvykle dálnice nedokončují, není to zrovna ideální čas na pokládání asfaltu 😀
Však pokládka může proběhnout již před koncem roku. A na montáž svodidel, zábradlí na mostech, protihlukovek, instalaci svislého značení (vodorovné bez záruky) a dalších podobných finálních dodělků není potřeba mít teplotu nad nulou 😉 Ostatně zprovoznění může být v lednu, ale dokončení se vším všudy až třebas za půl roku. To je běžný postup.
O co vám jde ???
Nadpis článku je zavádějící. Není z něj jasné o kterých Budějovicích se jedná. Obchvat se připravuje i v Moravských Budějovicích, který bude odvádět tranzitní dopravu z centra po východní hranici města. Zatím není vydáno územní rozhodnutí, jeho trasa je ale už jistá. Na mapách je zakreslená.
No tak jestli není ÚR, tak je jistý víš co, Majere…
Omlouvám se dvou mínusujícím cimrmanologům… on se psal „Meyer“… 🙂
Dokud není ÚR, tak trasa „jistá“ není.
A pokud se tu píše o *zprovoznění*, tak je asi jasné, že tu nejde o nějakou moravskou ves, kde se ještě ani nekoplo.
Nadpis možná může zmást nějakého obyvatele Moravských Budějovic, ale nečteme jen nadpisy…
Až budou psát o Moravských Budějovicích, v tisku to budou zase jen Budějovice, protože novináři potřebují zkratky za každou cenu, dokonce překrucují i slovní zásobu a češtinu obecně: např. místo aktivity volného času >>volnočasový, parlament schválil > kývl …..
„stavební firmě Hochtief nevyhovoval projekt“ – jsem v této oblasti laik, ale měl bych za to, že ta firma se dobrovolně zúčastnila soutěže na realizaci daného projektu. A tedy že daný projekt dopředu znala a přihlášením se do soutěže o zakázku s projektem souhlasila. Přístup „podepíšeme smlouvu na daný projekt a pak se ozveme, že nám projekt nevyhovuje“, to mi nepřijde moc seriozní.
Projekt může třeba předpokládat skálu a místo ní je tam jíl (příklad), což znamená, že podle projektu se nedá postupovat (technologie, cena…).
Tak ono se může až následně ukázat, že projekt například neodpovídá realitě. Pokud se firma zúčastní soutěže s tím, že na základě projektu očekává nějaké podmínky a postup prací, pak jednou kopnou a ukáže se, že to takhle dělat zkrátka nejde, tak se nedivím, že jim to nevyhovuje. Článek naznačuje, že se spěchalo se slavnostním zahájením, takže se dost možná příprava odflákla.
To je tak, kdyz se tlaci naklady niz nez nizko. Pak to vyjde na vrt tady, vrt tamhle. Geolog se pokrizuje a nakresli to. No a pak se tam rejpne zjisti se neco, co vrty v intervalu dalnicnich odpocivek nemely sanci zjistit. Na spouste staveb to vyjde, tady zkratka ne.
mgr.pavel: stavba může být na přechodu dvou podloží – na jedné straně podzemní voda a písky (Vltava, Malše) a na druhé straně jíly několik metrů hluboko.
Přestaňte licitovat a dodělejte to. Tranzit městem je šílený !!!!!!!!!
A nyní do toho udělalo město na páteřní komunikaci uzávěru na 20 dní.
Tak kamiony budou devastovat další silnici, která se bude rozpadat …….supr……to se to někomu povedlo !
Už to nějak vydržíte. Docela Vám závidím. Nám tady budou kamiony nadále rýt koleje ve Kbelské ulici, na severu je Pražský okruh v naprostém nedohlednu. Vám zbývá fakticky pár let a máte klid, z tranzitního průtahu se stane takové typické město v Rakousku s obchvatem. 🙂
No jestli průtah Plzeň-Rakousko zůstane tak, jak je, tak jim ještě celkem dost dopravy zbyde…
Nejsem si úplně jistej jestli katastrofální situace v ČB je způsobená jen tranzitem nebo i nefungující MHD a VHD. Nebo místní pobočkou ŘSD, který zásadně uzavírá klíčový komunikace ve městě v době Živitelky. Ale snad to alespoň na pár místech výrazně pomůže.
A co je přesně nefungujícího na MHD v ČB? Krásná nová flotila Solarisů (vizuálně stejné autobusy i trolejbusy), jezdilo to i v neděli v šest ráno, lístek se dal koupit v automatu na zastávce kartou…
MHD v ČB funguje jako málokde.