Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obchvat Budějovic bude zprovozněn o rok později. ŘSD o důvodech mlží

Dan Ťok při zahájení stavby D3 Úsilné - Hodějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Při zahájení stavby D3 Úsilné - Hodějovice panoval ještě optimismus. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3, zprovozní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2023. Původní plán byl léto 2022. Příčinou jsou problémy s materiály u přeložek sítí i hydrogeologické podmínky, sdělil agentuře ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

„Z technických důvodů, ne z koronavirových, jako jsou problém s materiálem u přeložky sítí, hydrogeologické podmínky a další, už teď otevřeně přiznáváme, že zprovoznění v roce 2022 neklapne,“ řekl Rýdl. Na zpožděné zprovoznění upozornil deník Mladá fronta Dnes.

Na stavbě obchvatu Českých Budějovic jsou hotové práce za 1,24 miliardy korun. Největším problémem prý je „rozmanité geologické podloží“. Deník Zdopravy.cz nicméně už před časem upozornil na problémy s projektem u nejnáročnější stavby celého obchvatu, kterým je hloubený kilometr dlouhý tunel Pohůrka na úseku Úsilné – Hodějovice.

Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Budoucí D3 Úsilné – Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle informací z trhu stavební firmě Hochtief nevyhovoval projekt. Ten se měl údajně ještě před prvním kopnutím na jaře 2019 předělávat, nakonec z toho ale sešlo kvůli spěchu se slavnostním poklepáním základního kamene. Hochtief na doplňující dotazy deníku Zdopravy.cz neodpověděl, Rýdl je koncem února odbyl: „V průběhu výstavby se vyskytly detaily, které jsme řešili jednáním. Tak jako často ostatně na každé velké stavbě. Řešení je na stole a stavba pokračuje.“ Řešení neupřesnil, jeho součástí je ale zřejmě roční zpoždění.

Obchvat má dvě části: úsek Hodějovice – Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné – Staré Hodějovice za 5,28 miliardy.

V úseku Hodějovice – Třebonín, kde staví už jen slovenský Doprastav (poté co projekt opustila italská firma Salini Impregilo), jsou navíc problémy s koronavirem. „Chybí tam kolem čtyř desítek lidí, nejen dělníci, ale i techničtí pracovníci. Není to pro stavbu úplně likvidační, ale není to optimum,“ řekl Rýdl.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martina Sáblíková
Host
Martina Sáblíková

Tak pokud zde staví Hochtief tak rok zpoždění nebude ty jsou na menší stavbě která měla trvat půl roku vytvořit zpoždění rok a půl viz rekonstrukce Plavské

smart
Host
smart

Pokud byl původní termín léto 2022 a nyní je zprovoznění 2023 bez jakéhokoliv časového určení (měsíc, roční období), tak zpoždění může být jen půl roku (když to otevřou třeba hned v lednu). Titulek tedy straší (zatím) až moc…

mirek
Host
mirek

V lednu se obvykle dálnice nedokončují, není to zrovna ideální čas na pokládání asfaltu 😀

smart
Host
smart

Však pokládka může proběhnout již před koncem roku. A na montáž svodidel, zábradlí na mostech, protihlukovek, instalaci svislého značení (vodorovné bez záruky) a dalších podobných finálních dodělků není potřeba mít teplotu nad nulou 😉 Ostatně zprovoznění může být v lednu, ale dokončení se vším všudy až třebas za půl roku. To je běžný postup.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

O co vám jde ???

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Nadpis článku je zavádějící. Není z něj jasné o kterých Budějovicích se jedná. Obchvat se připravuje i v Moravských Budějovicích, který bude odvádět tranzitní dopravu z centra po východní hranici města. Zatím není vydáno územní rozhodnutí, jeho trasa je ale už jistá. Na mapách je zakreslená.

Lemmy
Host
Lemmy

No tak jestli není ÚR, tak je jistý víš co, Majere…

Lemmy
Host
Lemmy

Omlouvám se dvou mínusujícím cimrmanologům… on se psal „Meyer“… 🙂

mirek
Host
mirek

Dokud není ÚR, tak trasa „jistá“ není.
A pokud se tu píše o *zprovoznění*, tak je asi jasné, že tu nejde o nějakou moravskou ves, kde se ještě ani nekoplo.

Holy James
Host
Holy James

Nadpis možná může zmást nějakého obyvatele Moravských Budějovic, ale nečteme jen nadpisy…

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Až budou psát o Moravských Budějovicích, v tisku to budou zase jen Budějovice, protože novináři potřebují zkratky za každou cenu, dokonce překrucují i slovní zásobu a češtinu obecně: např. místo aktivity volného času >>volnočasový, parlament schválil > kývl …..

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

„stavební firmě Hochtief nevyhovoval projekt“ – jsem v této oblasti laik, ale měl bych za to, že ta firma se dobrovolně zúčastnila soutěže na realizaci daného projektu. A tedy že daný projekt dopředu znala a přihlášením se do soutěže o zakázku s projektem souhlasila. Přístup „podepíšeme smlouvu na daný projekt a pak se ozveme, že nám projekt nevyhovuje“, to mi nepřijde moc seriozní.

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Projekt může třeba předpokládat skálu a místo ní je tam jíl (příklad), což znamená, že podle projektu se nedá postupovat (technologie, cena…).

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Tak ono se může až následně ukázat, že projekt například neodpovídá realitě. Pokud se firma zúčastní soutěže s tím, že na základě projektu očekává nějaké podmínky a postup prací, pak jednou kopnou a ukáže se, že to takhle dělat zkrátka nejde, tak se nedivím, že jim to nevyhovuje. Článek naznačuje, že se spěchalo se slavnostním zahájením, takže se dost možná příprava odflákla.

jozka
Host
jozka

To je tak, kdyz se tlaci naklady niz nez nizko. Pak to vyjde na vrt tady, vrt tamhle. Geolog se pokrizuje a nakresli to. No a pak se tam rejpne zjisti se neco, co vrty v intervalu dalnicnich odpocivek nemely sanci zjistit. Na spouste staveb to vyjde, tady zkratka ne.

noerf
Host
noerf

mgr.pavel: stavba může být na přechodu dvou podloží – na jedné straně podzemní voda a písky (Vltava, Malše) a na druhé straně jíly několik metrů hluboko.

medvěd
Host
medvěd

Přestaňte licitovat a dodělejte to. Tranzit městem je šílený !!!!!!!!!

A nyní do toho udělalo město na páteřní komunikaci uzávěru na 20 dní.

Tak kamiony budou devastovat další silnici, která se bude rozpadat …….supr……to se to někomu povedlo !

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Už to nějak vydržíte. Docela Vám závidím. Nám tady budou kamiony nadále rýt koleje ve Kbelské ulici, na severu je Pražský okruh v naprostém nedohlednu. Vám zbývá fakticky pár let a máte klid, z tranzitního průtahu se stane takové typické město v Rakousku s obchvatem. 🙂

Lemmy
Host
Lemmy

No jestli průtah Plzeň-Rakousko zůstane tak, jak je, tak jim ještě celkem dost dopravy zbyde…

Paja
Host
Paja

Nejsem si úplně jistej jestli katastrofální situace v ČB je způsobená jen tranzitem nebo i nefungující MHD a VHD. Nebo místní pobočkou ŘSD, který zásadně uzavírá klíčový komunikace ve městě v době Živitelky. Ale snad to alespoň na pár místech výrazně pomůže.

Lemmy
Host
Lemmy

A co je přesně nefungujícího na MHD v ČB? Krásná nová flotila Solarisů (vizuálně stejné autobusy i trolejbusy), jezdilo to i v neděli v šest ráno, lístek se dal koupit v automatu na zastávce kartou…

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

MHD v ČB funguje jako málokde.