Obchvat Budějovic bude zprovozněn o rok později. ŘSD o důvodech mlží
Obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3, zprovozní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2023. Původní plán byl
Obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3, zprovozní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2023. Původní plán byl léto 2022. Příčinou jsou problémy s materiály u přeložek sítí i hydrogeologické podmínky, sdělil agentuře ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Z technických důvodů, ne z koronavirových, jako jsou problém s materiálem u přeložky sítí, hydrogeologické podmínky a další, už teď otevřeně přiznáváme, že zprovoznění v roce 2022 neklapne,“ řekl Rýdl. Na zpožděné zprovoznění upozornil deník Mladá fronta Dnes.
Na stavbě obchvatu Českých Budějovic jsou hotové práce za 1,24 miliardy korun. Největším problémem prý je „rozmanité geologické podloží“. Deník Zdopravy.cz nicméně už před časem upozornil na problémy s projektem u nejnáročnější stavby celého obchvatu, kterým je hloubený kilometr dlouhý tunel Pohůrka na úseku Úsilné – Hodějovice.
Podle informací z trhu stavební firmě Hochtief nevyhovoval projekt. Ten se měl údajně ještě před prvním kopnutím na jaře 2019 předělávat, nakonec z toho ale sešlo kvůli spěchu se slavnostním poklepáním základního kamene. Hochtief na doplňující dotazy deníku Zdopravy.cz neodpověděl, Rýdl je koncem února odbyl: „V průběhu výstavby se vyskytly detaily, které jsme řešili jednáním. Tak jako často ostatně na každé velké stavbě. Řešení je na stole a stavba pokračuje.“ Řešení neupřesnil, jeho součástí je ale zřejmě roční zpoždění.
Obchvat má dvě části: úsek Hodějovice – Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné – Staré Hodějovice za 5,28 miliardy.
V úseku Hodějovice – Třebonín, kde staví už jen slovenský Doprastav (poté co projekt opustila italská firma Salini Impregilo), jsou navíc problémy s koronavirem. „Chybí tam kolem čtyř desítek lidí, nejen dělníci, ale i techničtí pracovníci. Není to pro stavbu úplně likvidační, ale není to optimum,“ řekl Rýdl.