Obchvat Bludova na silnici I/44 by se mohl zprovoznit už letos, ŘSD jedná o urychlení harmonogramu

Stavba obchvatu Bludova (I/44), duben 2023. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Bludova (I/44), duben 2023. Pramen: ŘSD

Původní termín otevření byl stanoven na rok 2024.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Urychlení výstavby a dřívější otevření je chvályhodné a jako řidič kvituji. Nicméně jsou to další peníze navíc, které by se určitě dali využít efektivněji pro jiné stavby.

Zbyněk

pro jaké?

Jakub

Pro jakékoli. Třeba na opravy silnic či železnic.

Zbyněk

aha. Zkusil byste to vysvětlit lidem třeba v Bludově, kde projíždí cca 20tis aut/den přímo kolem rodinných domků, kříží se tam I/11 a I/44 a nejde ani rozumně přejít silnice?

Asd

Pokud tím neutrpí kvalita stavby, tak proč ne. Bylo by to jen a jen dobře, kdyby se tam dalo ještě letos jezdit.

Jiří Kocurek

Správa železnic jedná o urychlení harmonogramu

Toho bych se taky rád dočetl a připomnělo mi to Most inteligence, jakpak to s jeho zdvojkolejněním vypadá…

Profesionální vymlouvač

Nejspíš to blokuje MD / SFDI jako vždycky. Klidně i na dva roky.

Cyklista

Tak snad aspoň tady budou pořádné cyklopruhy, když už se musí kvůli točvolantům ničit další kus přírody a úrodné půdy. Pak nemají být drahé potraviny, když pole furt ustupují novým a novým cestám pro autíčkáře.

Jiří Kocurek

Jo! Šlapací kombajn, protože snopy přestanete na zádech na kole vozit hned druhý den. (zn. osina v zadku).

stl

Bavíme se oba o té čtyřproudovce, kde řidiči pojedou běžně kilo? Tam mě jako denondenního cyklistu fakt nikdo nedostane, i kdyby tam byla cyklostezka ze zlata.

Pavel

Bude to, stejně jako dnes na obchvatu Postřelmova, silnice pro motorová vozidla, takže cyklista tam vůbec nemá co pohledávat

Zbyněk

která stavba nebo činnost lidí nepoškozuje nebo nemění životní prostředí?
Pravděpodobně někde bydlíte a taky jezdíte na kole po cyklostezkách… Nezabíráte tím náhodou úrodnou půdu 🙂 ?

Jirka

Asi jezdíš jen na kole protože nevíš o čem mluvíš zkus si někdy projed trasu Šumperk Zábřeh, a co se týče úrodné půdy to snad ani nemyslíš vážně jen se podívej po okolí co se zničilo úrodné půdy fotovoltajkami na úrodné Hané, ale ty na tom svým kole nevidíš protože tam nepojedeš.

Vojta

Stavba Šumperk – Rapotín je v tuhle chvíli v nějaké přípravy. Alepsoň studie? Protože ŘSD ho nemá ani v mapě.

David

Tak tato část byla rozhodně nejdůležitější neboť přes Bludov jezdilo 18k aut denně (tedy víc aut jak po I/35), do Rapotína už se to snižuje k 11k což je podle mě pořád dost na to, aby tam vznikl obchvat alespoň v polovičním profilu, nicméně stávající silnice se většině zástavby (narozdíl od Bludova) vyhýbá a jediné problematické místo mezi nádražím a Zborovskou a pak ještě asi 200m v samotném Rapotíně (u Ptáčka). Přednost by tak v regionu asi měly dostat spíš jiné obchvaty, např. Králíky, Štíty, Lanšroun, Olomouc (I/46), Šternberk či obce v údolí Bělé a nebo i Rapotín – Velké… Číst vice »

Zbyněk

to si nemyslím – špk potřebuje obchvat min. stejně jako mnohem menší Šternberk a ostatní místa, která jmenujete. Doprava po I/11 vede Šumperkem mezi autobusovým a vlakovým nádražím a v podstatě dělí město. Už dnes je tento průtah dobře ucpaný a četl jsem v špk občasníku, že aktuální špička je cca 15k a snad mělo proběhnout i nějaké jednání zastupitelů a ŘSD. Každopádně i tak to bude na min 10-15let

Permonik

Zde je mapka: https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx s intezitou dopravy, ale jen 2020