Obce podél trati mezi Rybništěm a Varnsdorfem chtějí zachovat víkendový provoz
Motorový vůz 810 v zastávce Horní Podluží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Obce chtějí zachování víkendového provozu na Jedlovou. Kraj bude tuto možnost prověřovat.
Ale tak jako to se dalo čekat, kdo by tam jezdil: Jet z Rumburku do Liberce přes Zittau znamená jet něčím z Rumburku do Rybniště – 11 km (osobním vlakem CZ-DLB, nebo rychlíkem CZ-ARR, nebo E-Zugem CZ-CD, to je jedno), tam přestoupit na Šukafon CZ-CD, tím dojet do Varnsdorfu – opět 11 km, a tam zase přestoupit a jet osobním vlakem CZ-DLB skoro hodinu (je to 45 km). Jako jasně, jede tam z Rumburku pár přímých vlaků ráno, Rumburk – Varnsdorf, pak o weekendu, ale tím to, zhruba, končí. Vždyť to nedává smysl: osobní vlaky CZ-DLB jezdí ze Seifhennersdorfu do… Číst vice »
Primární chyba je v UK, kde odbor dopravy řídí jeden člověk – Jeřábek. Stačí se podívat na souběh vlak vs bus na celé trase. Nechápu, proč vlak nemůže z VDF dělat rychlou Sp linku do UL. Jenže to by se pan mistr z kraje nejprve musel zasmluvnit ideálně 844, což neudělal a ještě ze sebe v podkastu dělal blbce, že o tom nevěděl.
To by ho dopravce musel mít nějakej volnej a jistě si ho nechá solidně zaplatit.
Chybou je že dnes vlak slouží jen ke spojení pár vesnic s Varndorfem, pro které je opravdu dostačující a výhodnější autobus. Aby měl vlak nějaký smysl, musí sloužit především pro Varnsdorf. Tedy spesny vlak do Děčína a Ústí nebo prodloužit rychlíky dnes končící v Novém Boru.
Zachování celých tří párů v kladiva je zcela ukázkový příklad toho, jak se někdo snaží provoz zlikvidovat, nejdřív udělat jízdní řád takový, aby tím jezdilo co nejméně cestujících a pak to zrušit úplně. Že to některé pořád baví, dělat to takhle jasně jednoznačně viditelně. Co takhle se raději zamyslet nad tím, proč tam jezdí tak málo cestujících? Vždyť je to poměrně hustě osídlená oblast, dalo by se tam přidat spousta zastávek, i ve Varnsdorfu by mohla být nějaká navíc (a ne, město opravdu NENÍ jen jeho náměstí). Tohle není žádná trať do Mochova nebo něco jako Bakov – Bousov, naopak,… Číst vice »
A kolik je tam tedy reálně možné dostat lidí o víkendu do vlaku?
To není nějaká narážka, ptám se vážně na rozdíl oproti kladivům v této relaci.
Do obcí tam? Žádného….Z obcí tam směr na Jedlovou? Ano, tam už by se najít mohli. Potažmo i němci z přilehlých obcí z tratě ze Žitavy.
Tak zrovna vám ať řeknu jakékoli číslo, tak to stejně překroutíte tak, že vlak prostě ne a ne a ne.
Víte, o víkendech jezdí často turisté. A ti skutečně raději pojedou vlakem. Důvodů k tomu mají mnoho, ale byla by ztráta času je vysvětlovat zrovna vám.
Turisti pojedou tím co jim tam pojede ve vhodnej čas a na vhodný místo. A je jedno co to bude. Turisti (většinou) nejsou šotoušci..
Turisti pojedou tím, co je pro ně vhodnější. A to je vlak, ne autobus, pokud ovšem bude použitelný.
Důkazem budiž např. Oparno, od té doby, co jezdí linka T4, značně klesl zájem turistů o NAD za vlaky v relaci Oparno – Lovosice. A to i přesto, že na autobus je to z Lovoše blíž.
V čem je vhodnější vlak proti autobusu ? Pro normální lidi ? Těm je to jedno. Záleží kdy a kam to jede.
V odlišných vlastnostech jízdy. Především plynulost jízdy a změna směru. Dáno zakřivením trasy a provozem před vozidlem.
WC
Bezpečnost.
To na těch lokálkách s propadlýma stykama a zpomalením, před každým přejezdem taky není níc moc.
Jde o to, co srovnáváme, jestliže si vybereme zanedbanou trať a srovnáme s dobrou silnicí…
Já jsem pro srovnání s ystému v porovnatelných podmínkách.
Většina těch místních tratí je v takovým stavu.
Ano, správné! Regionální tratě jsou v takovém stavu, že proti regionálním silnicím díky své ose umožňují klidnější jízdu. Není na nich ani jeden kruháč a co se týče desítek na přejezdech, tam strojvedoucí zcela logicky předpokládá snížení rychlosti. Řidič autobusu nikdy neví, co ten před ním udělá a tak musí jezdit brzda-plyn. Jel jste někdy v kopcovitém terénu s velkým provozem autobusem?
Spíš jsou ty lokální tratě zralý na kompletní opravu, nebo vytrhávání. Rychlosti nízký, kvalita svršku mizerná.
Reagoval jsem na:“v čem je vhodnější vlak…“
Netuším, proč píšete o něčem jiném. Vysvětlil jsem vám to na principu. Reagovat na trollování nepotřebuji.
Porovnám-li množství lidí jdoucí na Lovoš a množství do Opárenského údolí, tak údolí vede násobně a vlak je přímo u údolí = má význam. Na Lovoš je to opravdu jednodušší z busu, který stojí 1,5 km od údolí na kraji obce, protože jsou tam fakt úzké komunikace.
To nemůžete vědět, zatím se od vás konkrétní údaje nedostanou, možná byla někdy nějaká výjimka.
V podstatě i současný provoz zahubi zájem cestujících o spojení Ceska Lipa/Novy Bor – Varnsdorf nebo Zitava
Zkusim si tipnout, ze jednim z nejvetsich duvodu pro male vyuziti vlaku bude, ze tam jezdi pruvodci?
Ikdyz nedavno jsem videl, ze „cestujici“ nahlasil pruvodcimu, ze jede do nejake stanice a pak nevystoupil a uspesne doufal, ze pruvodci uz znovu neprijde…
Mně se teď stala zase podobná věc s řidičem busu. Ve Varech jsem měl jet z 8. odjezdového stání, můj bus měl jet za 5 minut a něco tam stálo. Tak jsem vlezl dovnitř, na ceduli se nekouknul a řekl řidičovi: jednou Abertamy. Řidič mi prodal lístek za 40 Kč, víc jsem tomu nevěnoval pozornost. Až do doby, kdy se rozjel o 4 minuty dřív a jel do Chodova a na mém lístku bylo napsáno Chodov, sídliště 🙂
Za 40 let ježdění se mi tohle ještě nestalo.
On ten provoz toho motoráku musí někdo platit. Nejezdí to samo o sobě. A ten někdo má omezený rozpočet, nemůže si ty peníze natisknout. Tudíž ten někdo (kraj) hledá možnosti, jak za stejně peněz uspokojit co nejvíce potřeb cestujících. A pokud mu vyjde, že mu souběžně jede autobus, který nestíhá pobírat lidi, a 3x tak drahý vlak, který jede prázdný, tak celkem logicky jde naproti tomu autobusu. Vaše myšlenky o přidávání zastávek jsou sice pěkné, ale pokud správce infrastruktury do té trati investoval za 5 let přes 370 milionů a žádnou novou zastávku přitom nevybudoval, co s tím má ten… Číst vice »
Myslíte, že se umí/chce nějaký úředník placený minimálně, zamýšlet nad tím, proč jezdí málo lidí něčím, co nikdy neviděl a když o tom slyšel tak jenom v negativním smyslu v TV?
Každý se diví že vítězí autobus nad vlakem když je zde souběh obou typů dopravy viz. U 7 a nejen tady.
Není méžná. Vždyť podle některých diskutujících tady je jízda vlakem jedinečná a pokud se vlak zruší, tak obce se vylidní. Autobusem by podle nich dobrovolně nikdo nejezdil…
Bohužel jsem jel naposledy 3x linkou U7 obsazenost 3-5 lidí. Začal jsem ten vlak využívat z důvodu nové el. jednotky od Pesy, i když mám zastávku busu linky 450 před barákem- nestydím se za to že jsem fanda železnice jako takové.
Tak asi budete muset požádat i další obyvatele vesnice, aby se stali fandy železnice, nejezdili autobusem, co jim stojí před domem, a raději chodili na vlak.
Děčín není vesnice.
Včera jsme je-li R KZC a prázdný teda fakt nebyl, cestujících cca 60
Trochu vedle.
Víkendový rychlík, určený primárně pro rekreační cesty, jedoucí 2x týdně, bez konkurence na dané trase. 60 lidí Vám přijde hodně? Zvládla by to Regína nebo motorák Arrivy a stejně by byly poloprázdné, takhle celou cestu smrdí Bardotka, tunel z Vršovic zamořený, osobní zkušenost právě včera, jeli jsme 4 minuty za vámi.
A jaká je tam obsazenost např. tento měsíc o víkendech? ( v číslech)
Zoufalá. 😀
Turisticky atraktivní je trať přes Českou Kamenici, místní jezdí autobusem. Trať k ničemu. Daleko od sídel, na vrstevnici nad obcemi.
No ona to 0 opravdu velmi často je. Racionální je pak i s ohledem na řádného hospodáře na takové trati neobjednávat vlaky. Jedinej, kdo tady reaguje jak býk na červenej hadr jsi ty.
Útok fanatika z Dop. webu místo konkrétních věcí (nebo máš něco k tématu?), jste pořád stejní, vyšší věk to nezměnil.
Léčit se běž ty a prášky nevsazuj. A zrovna od tebe takový rady zrovna sedí 🙂
Proč se tady podepisuješ pořád jinak?
Ubožáku, napadat jsi začal ty (přitom jsem napsal jen dotaz na obsazenost, ale už to stačilo k tvýmu záchvatu).
Děláte to tak už dlouho i jinde, jenže tady jste na webu o dopravě, ne o papouškování tvých názorů na záchranu každého metru koleje.
Přitom lokálek kde je rezerva ve zlepšení po více stránkách se nezastanete, jen těch zoufalých, kde hrozí omezení.
Tak si ten fanatismus užij, je to tvoje volba
Tam by tomu pomohlo snad jen nasazení něčeho vyjímečnýho, co by ty lidi přitáhlo, aby se tím svezli. Ale nic takovýho nějak není a nebude. A ta redukce v pracovní dny je taková, že to jen vytvoří argument pro úplný zastavení, bohužel.
Lepším nápadem (který je ostatně zmíněn v podkladových materiálech jako jedna z možných variant) je protažení vlaků z Rybniště k pivovaru Kocour. To by si lidi mohlo najít určitě.
A jak si to představujete? Vlak z Rybniště přijede do Vdf na nádraží a bude se vracet ke Kocourovi?
Navíc ke Kocourovi jezdí spíš Němci ze Žitavy, než Češi z Rybniště.
Já tam o víkendu nebyl cca 6let, tak nevím. Proto jsem se ptal, kolik je tam reálně lidí v této době.
Lépe bych to nenapsal 🙂
To nevadí, ale ten potenciál😂
Tak já kdybych chtěl je osobakama z České Lipy do Zitavy, tak musím přestupovat v Rybnisti a i ve Varnsdorfu. A když z Lipy rychlíkem, musí se hodinu čumákovat v rybnisti…
Bude se znovu jednat, protože s omezováním vlakové dopravy se objevují nesouhlasné názory i v rámci krajské koalice. Společnou řeč našly frakce ze Šluknovského výběžku a frakce z okolí Žatce a Loun, protože té druhé dělal podobné problémy Středočeský kraj.
Tak snad to dopadne dobře a omezení nebude tak drastické
Tak snad bude výsledkem jednání úplné zastavení provozu, poněvadž tahle agonie v podobě tří, čtyř párů k ničemu nevede.
Vyvoláme agonii a pak řekneme, že to k ničemu není. Místo hledání řešení necháme přeplněné autobusy (nebo chtějí všichni do těch zastávek po cestě, žádný tranzit?) a zbytek pro nevyhovující řešení zůstane v autech, pokud už tam je. A na únosnou trať pošleme ideálně lehké cyklisty, aby nám nepřekáželi na přetížených silnicích… Nu, možná je to tady jinak.
A pročpak jsou přeplněný autobusy a ne ty vlaky někde za lesem ?
Že by proto, že vlakové spojení není dostatečně časté a smysluplné?
A nebo má bus i podstatně lepší pokrytí oblasti ?
Ono je to hlavně tím, že vlak i autobus jede zhruba ve stejnou dobu. Pro lidi z Varnsdorfu je lepší přímý autobus do Děčína než vlak s přestupem v Rybništi. A navíc autobus staví uvnitř obcí, ne někde na mezi za obcí.
Vlak z Varnsdorfu do Děčína opravdu jen na turistiku o víkendu. A i to je prakticky jen na Jedlovou do Lužických hor obecně a možná do Kytlic a Mlýnů kam přímý autobus nejede. Když si vezmete takovou Chřibskou, ta má nádraží 4kmod centra obce, autobus zastaví přímo na náměstí.
A proč od té doby, co vlaky objednávají kraje, jezdí tak moc často současně na stejné trase ve stejnou dobu bus a vlak? To je nějaká pomsta lidem, kteří rádi nebo nuceně využívají veřejnou dopravu? Nemá to být úplně přesně naopak než se to dělá?
Takže vyjádření KU (velice proželezničního v této době) je mylné?
Kor když dopravce nabízel zachování současného modelu provozu za poměrně výhodných podmínek… a dokonce s modernějším vozidlem.
Když se dívám na JŘ té linky U9 – https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15214089&timeboard=%7B%22l%22%3A%22UL-U9%22%2C%22d%22%3A1%2C%22i%22%3A0%2C%22v%22%3A%7B%22from%22%3A%222023-06-18T00%3A00%3A00%2B02%3A00%22%2C%22to%22%3A%222023-12-09T01%3A00%3A00%2B01%3A00%22%7D%7D&x=14.5100393&y=50.8831316&z=17 a vidím tam samé výjimky, že v PD ani kolem 7. ranní nejedou pravidelně každý den spoje, tak pak není divu, že je lidi nevyužívají pro cesty do práce či školy!
Pro cestu do školy a do práce využívají místní autobus bez přestupu až do Děčína každou hodinu.
Zatímco přímý vlak na tuto poměrně dalekou cestu neumíme, nechceme. To je pak opravdu k ničemu. 🙂
Dříve jezdil ale to už je dávno.
On ale není zájem ze strany cestujících. Fakt je potřeba se přesvědčit přímo v terénu, že je vlak pro denní dopravní obslužnost K.O. a autobus nabídne v tomto případě mnohem lepší spojení bez přestupů jak do Děčína, tak do Vanďáku.
Umíme, jen bude pomalejší v nejlepším případě stejně rychlý, musí se na něj jít lán cesty a bude mnohem dražší. Zatímco za autobus z Jiřetíma do Děčína dá objednavatel cca 1700 Kč vlak mezi stejnými zastávkami ho bude stát kolem 7000 (1. protože je to vlak, 2. protože to po železnici je o 16 km dál).
O víkendu v sezóně je po trati veden jeden pár vlaků z Liberce do Mikulášovic. Možná by stálo za to nějak využít tuto soupravu.
Od 10:55 do 15:24 h (její dosavadní prostoj v Rumburku) by toho moc nestihla. A první spoj z Rybniště směr Varnsdorf by jel až po 11. h.
Tak kdyby ten vlak v Dolním Podluží stavěl i někde jinde než na nádraží mimo obec na půl cesty do Varnsdorfu…
Ideálně na více mistech. V ostatních obcích zrovna tak. Jinak opravdu moc nemá smysl proti autobusu.
Třeba jako v Chrástu u Plzně. Tam taky vlak projíždí obcí a má tam dvě zastávky.
100% souhlas https://mapy.cz/s/lacohodofa – v Horním i Dolnímm Podluží přidat po jedné nové zastávce, aby z mnohých míst těch obcí k vlaku byla zkrácena docházková vzdálenost o více jak polovinu současné délky! Čímž by v souběhu s (mnou již samostatně zmíněnou) pravidelnosti jízdy každý den před začátkem vyučování/pracovní doby a zase po jejich konci jistě získali atraktivutu minimálně srovnatelnou s autoBUSovými spoji, které dle článku prý již dnes jezdí přeplněné.
U Plzně to navíc zazdili svedením místních vlaků přes Ejpovice, aby mohly též využít tunelu společného s VRT…
KU by tam mohl nechat 4 páry víkendu červen – září k tomu jednomu páru spojů co už v návrhu je a kladiva sejmout úplně.
Ještě mu nějaká koruna zbude 🙂
Nejhorší problém železnic v ČR se přestěhoval z Mutěnic na sever 🙂
Víkendy jsou stejně tak prázdný jako všední dny vyjma dvou párů se studenty do Děčína. Do obcí pod Jedlovou u hranic jezdí všichni autobusem.
Kecáš nesmysly a nejsi průvodčí z této tratě. I na kraji mají přesné sčítání a ještě si provedly své a ví že o víkendech he turistická doprava významnější jak na jiných linkách v kraji a ty tvé nuly jsi jen nula ty.
Přesně.👍
Já chápu, že se to ortodoxním šotoušům nelíbí, že se sahá na jejich hračku. Taky jsi celkem blbej, když nechápeš, ze je „pan průvodčí“ nick, kterej nemá s tratí nic společného. Snaha o turistickou dopravu navíc není iniciativou kraje, jako spíš obcí podél tratě ty inteligente. Kraj právě sčítání má a turistické vlaky by tu dávno vedly v podobě linek T, kdyby měly potenciál. Znáš to tam nebo jsi tam byl jen prstem na mapě ?
Ano, znám, jezdím a mám i k dispozici sčítání. A turistická doprava je silnější, než na většině linek mimo páteřní tratě, např Střekov, Bílinka, Straškov,. Šenov, či Lužná apod…