Obce na Pardubicku bojují proti vysokorychlostní trati, píší i prezidentovi
Jednotka TGV M na zkušebním okruhu ZC VUZ Velim. Foto: Jan Sůra
Obce mají obavy z hluku či znehodnocení pozemků.
Obce mají obavy z hluku či znehodnocení pozemků.
„Oni nám tvrdí, že to slyšet nebude, že to bude splňovat hlukové limity. My tomu moc nevěříme“
Které hlukové limity to budou ?
Stát je u hlukových limitů naprosto nepředvídatelný – např. u VRT:
Do 30.6.2023 – 55/50
Od 1.7.2023 – 60/55
A než se VRT začne realizovat, tak si je stát ještě několikrát změní (změny 2011, 2016, 2020, 2023) a vždy k horšímu vůči těm s kterými potřebuji uzavřít férovou dohodu
Jojo a právě proto jsme stále absolutní prdel světa zaostalá v celé Evropě… protože tady než se něco postaví tak to o x desítek let zdrží několik stížností a píčovin …v Polsku by se nesrali..tam to prostě postaví a proto nás už taky dávno ve většině věcí převálcovali a jsou úplně někde jinde jak my…ostuda jak tady věčně něco nejde a jak tu všechno trvá… Češi notoričtí bojovníci proti něčemu novému 🙌
No, a přesně kvůli lidem jako vy se stáváme zaostalou zemí.
Opravdu se chceme dívat po zemích jako Polsko, Čína a dalších? Kde sice staví o stošest, ale na úkor demoratickýczh principů?
Jojo, nemálo jedinců stejně jásalo i v roce 1948 …
Co na Polských zákonech o liniovkách ANTIdemokratického?
Třeba neexistence vyššího územního plánování a možnost bourat ještě před rozhodnutím soudu? Tedy vlastně zcela jednostranný proces, díky kterému může klidně skončit člověk na ulici.
Jo, třeba bourat 9 let staré domy, tzn. zjevně v Polsku chybějí dlouhodobé Zásady územního rozvoje – tedy přesně to, o čem je řeč v tomto článku.
V Polsku by jim to vzali klidně středem obce, dali 5% držhubný nad tržní cenu a s nikým se nebavili..
Přesto tam žádnou VRT na 320 km/h nemají.
(a příklad s výstavbou byť pomalejší železnice středem obce s četnými demolicemi by se v rámci Polska našel?)
no tomu říkám pokrok…. jestli se člověk dostane z Třebový do Prahy pod hodinu až bude hotový i úsek UCHo tak to bude lákavější než jet autem..
zalezi na tom, co do te Prahy „z ty Trebovy“ pojedete delat, zda pojedete sam ci s detmi, zda si jedete pro zbozi a jak je objemne ci tezke…zda minite dojet primo na misto urceni vozem, ci zda planujete vyuzit po prijezdu na VRT terminal jeste priblizovaci vlak a nasledne MHD
Jakej přibližovací vlak? Nebo myslíte nějakou cestu po Praze z hlavního třeba do Podbaby?
Ano víme. Vaše těhotná babička musí každý den dovézt svoji matku v terminalnim stádiu rakoviny do fakultní nemocnice A ZÁROVEŇ stěhovat koncertní piano.
Reálně: kdyby měli jet autem jen ti, které popisujete, zato ostatní jet vlakem, tak se do těch vlakových spojů ani nevejdou (natož ve chvíli, kdy z České Třebové do Prahy pojede po dokončení VRTek MÉNĚ vlaků než nyní).
Zase když bude poprávka, nevěřím, že vlaky jezdit nebudou, nebo třeba budou delší.
Pak by zase nebylo dodrženo tvrzení o „uvolnění kapacity pro nákladní dopravu díky VRT“ (zejména v úsecích právě okolo České Třebové).
P. S. To, že poptávka je, dokládá nynější reálný stav. Tzn. nic co by se už dnes nedalo vědět.
Občanům těchto obcí zakázat užívání dálnic.
Aby namísto toho jezdili po „starých“ silnicích přes obce a zatěžovali tím provoz na silnicích vedených vedle domů jiných občanů?
P. S. D11 prochází i třemi z diskutovaných obcí – přes Chýšť, Kasalice a Voleč. Přesto výstavba té dálnice tzv. prošla.
Ovšem, ta dálnice má pro obce přínos (exity 68 a 76 jsou poměrně blízko) – na rozdíl od VRT, která bude mít zastavení v Pardubicích hl. n. a pak až u Nehvizd.
** pozn. myšlen průchod přes katastrální území těch obcí (samozřejmě ne skrz zástavbu)
A koho to zajímá ? Tech par Vidláku z těch vesnic stejně ví, že nic prosadit nemůžou , jen vytriskat z toho co nejvíc . 300 metru je až dost
Ti starostové všech obcí vědí, že variant bylo zvažováno víc, tzn. můžou eventuálně prosadit k dalšímu zvážení ty ostatní varianty.
Mmch. článek uvádí 200 m od zástavby v případě obce Voleč.
https://www.rohovladovabela.cz/e_download.php?file=data/editor/115cs_3.pdf&original=RS5_sjezd_Pardubice_varianta1.pdf Hm, tak od Vlčí Habřiny východně, takže můj odhad nebyl správný (viz níže) v tom, že by to bylo jihozápadně od obce, tzn. nejblíže od několika novostaveb.
Já už se bál, že pravidelná dávka NIMBYsmu tento týden nebude…
Docela se těším, až se skutečně u nás začnou některé obce vylidňovat tak, že postupně bude zcela neúnosné mít tom místě místní infrastrukturu a nakonec zaniknou. Nebude to poprvé v dějinách….
A co mají říkat obce na Vysočině, kde jim budou stavět hlubinný sklad vyhořelého jaderného paliva. Co je proti tomu nějaký tralaláček…
Hmmm… tataráček 😂😂😂
Mají se odpojit od el. sítě 😉
A co by měli říkat? Kdybych bydlel v takové obci, vítal bych ho s radostí.
Hlubinný sklad jaderného paliva bude nejspíš méně rušivý pro život než VRT.
A v čem konkrétně problém hlubinného úložiště radioaktivního odpadu spatřujete? 5 let výstavby a pak pár kamionů týdně… A poměrně vysoké kompenzace. Výrazně ekologičtější, něž většina výrobních provozů.
Jeden z argumentů je, že tam bude stavební uzávěra a zablokuje to rozvoj obce. Skoro bych se vsadil, že kdyby tam přišel developer, že tam tedy vystaví rodinné baráky, tak místní budou rovněž proti. 😀
Stavební uzávěra bude odstraněna po postavení trati. takže by to naopak měli podporovat, aby se to postavilo co nejdřív.
Jednak, „Dobrá správa“ předpokládá tento úsek stavět až „výhledově“ po jiných VRTkách.
Jednak, jinou variantou je, že ty obce právě dosáhnou toho, aby do ZÚR tato trasa zanesena nebyla a aby tam ta stavební uzávěra tím pádem vůbec nevznikla.
Jak vysvětlíte, že v Rohovládově Bělé postupně tyto nové domy https://mapy.cz/s/pocukutofe vznikly? (srov. různé roky snímání).
jsem zastance stavby VRT v CZ ale jednu vec si pojdme rict narovinu………
VRT jako takova NENI ZADNYM PRINOSEM pro obyvatele vsi (ani mestysu a mestecek) na jeji trase mezi metropolemi………klidne tu mohou povyseni ((j)elitari oblazeni bidnou standardni a nulovou socialni inteligenci pindat dokola o „zaprdenych venkovanech, primitivech a vidlackych krupanech“ etcetera…
ale nic to nemeni na tom ,ze VRT (co se tyce osobni prepravy) je stavba s primym vyuzitim tak mozna pro 5-10% populace…..tem lidem se nedivte…
Nesmysl, jen v Praze, Brnu a dalších krajských městech bydlí čtvrtina populace, pak máme spoustu sídel okolo terminálů VRT. A ano, okolo Plzně nebo Budějic to nepovede, ale když Plzeňák pojede do Ostravy nebo Budějičák do Berlína vlakem, VRT jistě ocení. Reálný přínos může být pro nějakou třetinu obyvatel.
No a jestli je to o elitářích i narážka na mě, tak já znám lidi z mnoha vesnic a měst a to že jsou vesničani křupani můžu podepsat a stokrát podtrhnout, to že nejsou přínosem pro naši republiku taky.
nebudte vztahovacny, vas si nikdo nevsima 🙂
Zase tak vztahovačný sem nebyl a nevidím tu moc příspěvků mimo toho mého, které by zapadaly do definice toho, o čem jste mluvil. Takže jako pokus o stěr nic moc brácho, ještě na tom musíš zapracovat ale tohle fakt ne.
Myslím, že lidé kterÿch se podobná stavba týka prostě mají určitou opravněnou podezřívavost. Pramení ze zkušeností jiných obcí postižených výstavbou páteřní infarstruktury. Chlácholení, lźí i bagatelizace nekomfortu, které každé podobné dílo provazí je spousta a ne úplně každý bezezbytku věří tomu ,co dává na odiv efektně zpracovaná a pocukrovaná prezentace.
Chtějí ti lidé podél VRT trati častější příměstskou železnici do krajského města? Musí si počkat na VRT, až jim uvolní kapacitu na současné trati.
Chtějí zásobování své obce? OK, buď kamionem (hlučný, neekologický) nebo si počkat na VRT, až uvolní kapacitu nákladní železniční dopravě na současné trati.
Nebo si (daleko kratší dobu) počkat na VoChoc, kam se REÁLNĚ mají ty nákladní vlaky přemístit. Mmch. rozhodně ne všude platí ta „shoda trasování“, kdy VRT má vést těmi samými obcemi, kterými vede i ta stávající trať, na které by se měl tím přesunem zvýšit počet spojů – ostatně rozhodně to neplatí pro úsek diskutovaný v tomto článku. (Naopak by to platilo pro VRT Brno – Rakvice, nicméně tam už jezdí „cílový“ počet příměstských spojů, resp. naopak Vranovicím se 30min. tak v X mimo špičku sebral ve prospěch obnoveného provozu do Židlochovic; a Rakvicím se sebraly přímé vlaky s Brnem… Číst vice »
Častější vlaky v těch obcích odmítajících VRT budou docela výzva když tam žádná trať na které by VRT uvolnila kapacitu nevede. Dostanou zastávku a vysokorychlostní šukafon?
To je bohužel pro nás, zastánce VRT, stoprocentní pravda, kterou žádné řeči o nepřímých přínosech pro všechny nezmění.
Byl jste nekdo u testu pendolina na 230km/h na trati Breclav-Brno?
Našel jsem si, co bylo občanům před cca 3 týdny prezentováno v jedné z těch obcí – Kasalicích https://www.rohovladovabela.cz/e_download.php?file=data/editor/115cs_1.pdf&original=2024_11_07%20Kasalice_RohovladovaBela_Chyst.pdf Z mého pohledu tam vidím mnoho zavádějících informací: – první stránka „doba se mění“ – ve skutečnosti vypadá koridor mezi Prahou a Pardubicemi úplně jinak než ta zobrazená železniční fotka, tzn. v kontextu výstavby nové VRT je to dost nepatřičné – další stránka „Praha – Pardubice: nejvytíženější trať“, přičemž dle oficiálních materiálů se jí má značně odlehčit výstavbou VRT Praha – Brno (vč. takových zajímavostí, že Dobrá správa automaticky předpokládá, že přes Pardubice přestanou jezdit jakékoliv komerční spoje, což vůbec nemusí… Číst vice »
** K té vytíženosti Praha – Pardubice bych ještě připomněl, že do toho je počítána i nákladní doprava v úseku Kolín – Pardubice, která se většinově přesune na zmodernizovanou trať Velký Osek – HK – Choceň, čímž se mmch. uvolní i úsek Pardubice – Choceň (který by VRTka v té oblasti tak jako tak neřešila). Tím příměstem je zjevně myšleno výhradně pražské příměsto (okolo Pardubic tolik příměstských vlaků nejezdí) = logicky můžou občané obcí okolo Rohovládovy Bělé namítnout, že ať se tedy zkapacitní trať v té příměstské oblasti. (mmch. i zde platí, že už VRT Praha – Poříčany uvolní tříkolejku… Číst vice »
Okolo Pardubic (Přelouč – Moravany) hustěji příměsto nejezdí, protože není kapacita a při výlukách je to nepoužitelné vůbec (NAD). Kraj zájem má.
O. K., pak tedy platí, že úsek Pardubice – Moravany nevyřeší žádná VRTka (severo)západně od Pardubic, ale (dle oficiálních tezí) VRT Praha – Brno (v osobní dopravě) a (zde i dle logiky věci + souběžně s tím asi i dle ofiko-proklamací) VoChoc.
Pro vytvoření časové polohy pro druhý pár Os vlaků za hodinu plně dostačující (a mám-li brát vážně harmonogramy Dobré správy, tak toto už někdy v roce 2036 nastane, tzn. pak bude dosaženo cíle, aniž by v tu chvíli byla byť rozestavěna VRT od Poříčan k Chýšti a odtud s větvením směr Pardubice vs. HK).
Díky těmto projektům alespoň víme jaké různé díry tady máme. Rohovládova Bělá, to je fakt jako z nějakého vtipu.
Obec s poštou, zdravotním střediskem, 9letou školou.
A setrvale rostoucím počtem obyvatel https://obyvateleceska.cz/pardubice/rohovladova-bela/575551 (srov. s tvrzením, že „vlivem neexistence VRT se vybydluje venkov“)
Tak si dejte bacha aby se vám tam z toho ekonomického rozmachu nezabydleli migranti. Těch 200 plesnivých důchodců co tam reálně bydlí by to mohlo nakrknout
Reálně tam letos má 1. třída ZŠ 2 třídy https://zs.rohovladovabela.cz/kontakty/kontakt/ucitele/, zatímco dosud tam měla jen 1 třídu.
Což vcelku koresponduje s určitým vzrůstem počtu obyvatel nejen této, ale i okolních (v tomto článku též zmíněných – to stanovisko je pro všechny obce shodné) obcích.
Nebojte, dočkáte se, taky budete jednou plesnivej důchodce (pokud se dožijete) a nějakej vymaštětnej mamlas o vás bude mluvit s despektem, asi jako teď vy.
Většina z nás se dočká, tak nezbývá než doufat, že konkrétně z nás na stará kolena nebude sobec plný nenávisti k mladším generacím.
Myslím, že duševní i slovní výbavu pana Stücka, by chtěl, bez ohledu na věk, používat asi jen málokdo.
No v Horní Lidči zase nechtějí ty důchodce, takže protestují proti výstavbě domu důchodců. Kdo se má koukat na ty staré tlamy?
🙂
Přičemž to vyjádření o „aby děti nekoukaly na umírající“ bylo jen jedním z mnoha vyjádření, leč mediálně vděčným.
Mediálně méně vděčné už byly tvrdší argumenty jako např. výstavba namísto dětského hřiště + výstavba v blízkosti vodního toku.
Jeden příklad, kdy Domov s pečovatelskou službou a Mateřská škola jsou na jedné ulici přímo proti sobě a lidé tam žijí naprosto normálně, spokojeně.
Od Horní Lidče to je ale trochu zruky, takže je garance poněkud jiné mentality obyvatel.
https://www.google.com/maps/place/Ebhausen/@48.5847164,8.6810594,137m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x479744f22b3654b9:0x41ffd3c8d095390!8m2!3d48.5878685!4d8.6754623!16s%2Fm%2F02p_gz5?hl=cs&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTEyNC4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Mmch. ano, ve stavu k 8/2024 tam je přítomno 42 obyvatel s uprchlickým statusem. https://www.lags.cz/rohovladova-bela-detail-obec-4289.html
(Akorát nechápu, na co „bych si měl dát bacha“, v souvislosti s tímto údajem.)
Doporučuji pročíst i ostatní údaje na odkazované stránce – mj. že v obci je nízká nezaměstnanost atd. atd.
Žádná „vymírající obec se samými starci“.
Doporucuju tam nejezdit, mohl byste být ošklivé zklamán.
Jak vidím, tak z Vás ta inteligence přímo tryská.
Máte jen kousek znalosti, vy vtipálku. Odkud jste vy, at se taky zasmějeme. Jestli vám Rohovladová Bělá připadá vtipná, tak se porozhlédněte kolem sebe. Poblíž máme Vlčí Habřinu, Dědek, Nerad, Břehy a hned dvě Černé, z toho jednu za Bory. Jinde po republice najdete Přestavlky, Nížebohy, Žabovřesky (2x), obec Netřeba a dokonce Zlosyň. Peruc znáte ze školy, Pátek a Úterý taky asi slyšíte prvně.
Země plná tunerů bojuje proti hluku.
Rohovládova Bělá a Voleč mají dohromady asi 1000 obyvatel. Kolika z nich se VRT dotkne? Desítky? Stovky? Přitom bydlet 200 nebo 300 metrů od trati není nic neobvyklého a život to nijak neomezuje.. Když tam budou protihlukové stěny, tak ti lidé rychlovlak vůbec neuslyší, to nejsou nákladní vlaky, ale tiché soupravy.
Je to prostě klasické NIMBY, jako vždy a všude.
Ani několik let výstavby takové tratě 200 – 300 m od domu?
P. S. přidejte další obce, mj. Přelovice a Vlčí Habřinu https://www.vlcihabrina.cz/2024/06/25/vrt-kasalice/#:~:text=C%C3%ADlem%20jedn%C3%A1n%C3%AD%20je%20sezn%C3%A1mit%20ob%C4%8Dany,z%C3%A1sah%20do%20r%C3%A1zu%20krajiny%2C%20apod.
Takže jim vadí výstavba, ale stěžují si, že trať omezí výstavbu?
Výstavba domů není zdaleka totéž jako výstavba liniové dopravní stavby (např. VRT).
Nicméně i dle dostupných vyjádření odhaduji, že obavy jsou z hlučnosti při výstavbě i provozu (tzn. nejen výstavbě).
Pravda, není to totéž, protože barák budou svépomocí přímo přes ulici stavět klidně roky a pak začne dělat totéž někdo jiný na vedlejší parcele.
I tak je objem prací (vč. jízd pracovních mechanismů atd.) o dost nižší.
P. S. Práce svépomocí moc nedává logiku – náklady obětované příležitosti, celková zdlouhavost (užitek toho celého přichází po o to delší době po vynaložení nákladů).
Jaké zase obětované příležitosti? O tom, že to spoustu lidí baví ani nemluvě…
„Náklady obětované příležitosti“ https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1klady_ob%C4%9Btovan%C3%A9_p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitosti
Můj názor je konstantní…..VRT tady nikdy nebude. Jednak z důvodu odkládání začátku výstavby a pak že lidi z dotčených obcí budou dělat obstrukce za každou cenu
To nejste sám kdo si to myslí, bohužel vůle ke změně v teto zemi není…
Ono ani velké firmy se vůbec na tyhle zakázky nepřipravujou
Česko má obrovský problém a tím je rozdrobená vesnická zástavba prakticky všude až na výjimky. Je potřeba spojovat velká města kvalitní infrastrukturou: letiště, koridory, vrtky, dálnice.. díky městům tu máme ekonomický růst a tvorbu většiny HDP. Hází do toho ale vidle stovky obcí a obciček, které jsou pro Česko bezvýznamné a naprosto zbytečné, dokonce ekonomicky záporné ale neuvěřitelně otravné. Pak tam stačí pár zakomplexovaných jedinců, kteří nemůžou přežít, že okolo nich povede železnice pro měšťáky a je průser. Vždyť oni jezdí maximálně vedle do města, k čemu je těm zpovykaným lidem nějaké vrt?! Opravdu cením každého, kdo jde žít z… Číst vice »
Přesně při tomto přehlížení popsaném v prvním odstavci se nedivím, že ty obce jsou o to víc proti.
Obzvlášť když pak některé materiály o VRT píšou jako o „prostředku k zastavení vylidňování venkova“.
P. S. Ta iniciativa je ve všech případech od starostů těch obcí.
P. S. č. 2 Část lidí se naopak z měst stěhuje do (většinou právě nových) domečků na vesnici.
Já nepřehlížím, já říkám jak to je.
HDP tvoří všichni – svojí prací, svojí spotřebou. Ať už žijí ve městech či na vesnicích. Mmch. Praha a Pardubice už rychlou tratí spojené jsou. Také netuším, kde jste vzal, že by lidé z těch vesnic jezdili max. „vedle do města“ – což by byly Lázně Bohdaneč. Proč ne do Pardubic/HK (případně i po nedaleké D11 do Prahy)? P. S. Města „vidle nehážou“? Např. Přerov (Vinary/Čekyně), Brno (Bystrc), Praha (Suchdol) atd.? Mmch. https://www.lags.cz/rohovladova-bela-detail-obec-4289.html úžasné – nezaměstnanost v obci jen 1,4 % (+ spousta dalších zajímavých údajů), srov. s jednou z VRTkových tezí (i když uznávám, zrovna v prezentaci pro zdejší… Číst vice »
Jsou spojené přetížení trati , která rozhodne není nijak rychla ..
Jak už jsem psal, tak jsou spojené tratí, které už před výstavbou této (i z pohledu „Dobré správy“ značně výhledové!) tratě ulehčí:
– VoChoc
– VRT Praha – Brno
A co se týče „není nijak rychlá“ – to je také relativní – podle „Dobré správy“ je trať tzv. „Rychlým spojením“ už při 200 km/h. Takže ve většině trasy „chybí“ jen 40 km/h (O. K., v další části 60 km/h).
Když se podívám třeba na příběh relativně jednoduché stavby zastávky Ostrava-Zábřeh, tak bych řekl, že „pár zakomplexovaných jedinců, kteří nemůžou přežít, že okolo nich povede železnice“ se najde i mezi těmi „měšťáky“. NIMBY jsou zkrátka všude a nemá cenu vymýšlet nějaké hypotézy, že ten problém není ve městech…
Netvrdím že toto je jen ve vesnicích, tvrdím že ty vesnice jsou méně důležité než ta vrt.
Tam je pár uřvanců s dvou paneláků, které jsou u trati a kvůli nim tady trpí tísice lidí denně…
venkov je před klinickou smrtí….. musíme jen čekat… bohužel to čekání může trvat i 20 let .. a to si nemůžeme dovolit…
Kéž by to bylo 20 let. Bude to mnohem déle, i kvůli nedostatečné výstavbě ve městech a tomu, že na tom venkově často musejí zůstat i ti, kteří chtějí do města.
Takže podle Vás ideálně lidi z vesnic a menších měst násilně přestěhovat minimálně do okresních měst nebo ještě lépe pouze do krajských. No Vy musíte být teda inteligent, když napíšete takovouto blbost. To by pak třeba Rakousko či Švýcarsko musely být podle Vás zaostalé země.
Ba co víc – uvedl hranici 40 tis. obyvatel, takže ani Kolín by mu nebyl dost dobrý.
A co ještě víc – v Česku je 26 měst s počtem obyvatel nad 40 tis., zato v Rakousku to je jen 11. 🙂
Kolín, Kralupy, Říčany nebo Český Brod jsou výjimky, ty jsou v zázemí Prahy, ty jsou i díky tomu atraktivní. Stejně jako Kuřim nebo Rosice u Brna. Ale jsou to výjimky potvrzující pravidlo, protože nikde jinde než v dosahu velkých měst, nenajdete takto atraktivní malá sídla. Čím větší město, tím větší rajón.. to snad taky demonstruje každá podrobná mapa změn obyvatelstva
Tady si IMHO protiřečíte setsakramentsky – vaše úvodní tvrzení bylo: „Česko má obrovský problém a tím je rozdrobená vesnická zástavba prakticky všude až na výjimky. Je potřeba spojovat velká města kvalitní infrastrukturou:“ A najednou „nevadí“ rozdrobení do „zázemí velkoměsta“, d kterého počítáte vůči Praze i Kolín… (přičemž VRTky spojí právě ta velkoměsta, z principu však ne obce „v jejich zázemí“) Mmch. toto je SKUTEČNÝ kartogram https://csu.gov.cz/docs/107508/a04d1ca2-9912-639d-3a63-43af1fce4273/33000620k02.png?version=1.0 (přírůstky/úbytky počtu obyvatel jsou v % a ne jak u Dobré správy, která to dává v „kusech“), tedy metodicky správná „podrobná mapa změn obyvatelstva“ a přírůstek počtu obyvatel tam je i jinde než jste… Číst vice »
Násilně? Kdo tu mluví o nějakém násilí nebo příkazech? Stačí přirozená změna. Snad nežijete v jeskyni a víte, že ve městech je pro mladé lidi atraktivnější život, lepší platy, víc příležitostí pracovních a především těch volnočasových. Z toho důvodu se nemalá část lidí narozených na vesnicích snaží dostat do Prahy, Brna, nebo jiného krajského města. Bohužel stavebnictví na to nestíhá reagovat a tak se nedostane na všechny a osobně vím o mnoho lidech, kteří šli na venkov k velkému městu velmi neradi. Ve zkratce: vesnice chcípnou i bez příkazů, jen to bude trvat ještě tak 100 let.
… a část rodilých Pražáků se naopak po založení rodiny stěhuje do „baráčku za Prahou“. Totéž pak z okresních měst do okolních vesnic, kde např. postaví nový dům.
Ostatně viz (metodicky chybný, podobně jako ten z Rohovládovy Bělé) kartogram (resp. výřez z něj) na 1. straně zde https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/129561401/Prezentace+JABLO%C5%87OV%2C+b%C5%99ezen+2022/40d4b530-3474-4a79-bc05-1be6afc6f45d
Krásně tam jsou vidět okresní města, jak jim ubylo na počtu obyvatel, zatímco okolním obcím počet obyvatel vesměs narostl.
P. S. do té definice „do jiného krajského města“ vám vůbec nepasují Ostrava a Ústí nad Labem.
Když něco stavíte, musíte dojet na náves, vysypat z náklaďáku průhledné igelitové pytle napěchované penězma a vedle postavit stolek s papírem, že přijetím tohoto daru nebudeme pět let prudit.
Buď stavět chceme a podřídíme tomu zbytek a nebo nechceme a budeme se v tom takhle patlat navěky.
NIMBYsté všech obcí, táhněte do pryč.
Už mě se*e omezenecký sobecký přístup „z tohoto já nic mít nebudu, je mi jedno jaký to má přínos, tak to zablokuju všem“.
Kdyby takto postupovali v Dukovanech nebo Temelíně, nemáme čím svítit.
Řekl bych, že vzhledem k datu výstavby, se ve vámi uvedených lokalitách tenkrát s místními nikdo moc nebavil. Obyvatelé obcí dostali informaci s adresou, kde dostanou náhradní bydlení v paneláku.
Pokud by takto někdo jednal s vámi, asi by se vám to také nelíbilo.
Obě elektrárny dávají lidem z okolí práci, a to nadprůměrně dobře placenou.
Co dá Rohovládově Bělé a jejímu blízkému okolí VRT?
Jasně, každý stréc šel z traktoru z fleku dělat atomového inženýra a každá teta z jzd inženýrku…
Část lidí se tam přestěhovala – ti ale spíše do měst (Třebíč, Moravský Krumlov; nevím jak přesně co se týkalo Temelína).
Tolik v době výstavby elektrárny. Poté už na to lze pohlížet jinak – o to víc mladých lidí šlo na takový typ SŠ, aby tam mohli pracovat.
Kdo si myslíte, že jsou ty tisíce lidí, kteří na Dukovanech pracují?
No rozhodně tam ti z okolních vesnic nešli dělat bůhvíjak dobře placené práce.
Tzn. ty dobře placené práce tam dělají výhradně lidé dojíždějící z Třebíče/Moravského Krumlova (příp. i Brna, jestli takoví jsou; tam si nejsem jist)?
A jaká práce na JEDU je vlastně „bůhvíjak ne dobře placená“?
Asi nic významného, stejně jako jim nic výrazně nesebere, což se třeba o Temelínu a Dukovanech, kde se pár obcí zbouralo, říci nedá.
Mmch. přinejmenším v případě JE Dukovany nestála žádná obec přímo v místě, kde elektrárna je https://mapy.cz/s/damusonogo (i nejbližší Lipňany stály právě cca 200 – 300 m od okraje dnešního areálu elektrárny).
Netroufám si soudit, do jaké míry by dle dnešních předpisů mohlo projít zachování těch tří (i tak vcelku malých) obcí.
Takhle teď třeba postupují vesnice, kde by mohl být odpad z jaderné elektrárny skladován.
VR vlaky jezdí přes den, ale v nocí se provádí údržba trati. Takže i v noci nějaký hluk taky bude, + osvětlení, apod.
Zábor půdy asi nebude jen na 2 koleje a ploty, jak slibuje SŽ. Obslužná cesta si taky něco vezme. Chápu majitele pozemku i místní obyvatele.
Pardubice souhlasí… No, tato VRT jim (ještě víc) zrychlí spojení s Prahou, nicméně (dle oficiálních tezí) obecně pojede přes Pardubice méně dálkových vlaků než nyní, protože tranzit z Prahy směr Ostrava i Vídeň/Bratislava pojede po VRT Praha – Brno.
Naopak Rohovládově Bělé ani žádné obci okolo VRT nijak nezlepší dopravní spojení.
A proto sobci z Rohovlády zablokují cokoliv, co pomůže jiným, ale jim ne, že?
Tímto přístupem Dukovany a Temelín zablokují výstavbu jaderných elektráren a vy sedíte ve tmě.
Když jste tak uvědomělej, tak se nabídněte Svobodovi, že byste mohl (třeba jako aktivista), pomoci SŽ alespoň s přesvědčováním lidí v okolí plánovaného Libeňského přesmyku. Tam by to bylo podstatně důležitější, než nějaká chiméra o VRT do Hradubic.
Ano, lidé bojující proti Libeňskému přesmyku jsou také NIMBYsté. Co tam máte dál?
Dnes jede z Pardubic do Prahy ve špičce 6 vlaků/h, mimo špičku 4-5. Dle schématu má v budoucnu jet do Prahy 3,5 vlaků/h. Takže zrychlení cesty (teoreticky) delší čekací dobu více než vykompenzuje. V realitě dnes stejně pro většinu cestujících není možné jet jakýmkoliv dopravcem, protože místenky, nákup zlevněné jízdenky předem a pod.
Co se týče cesty do Brna, počet přímých vlaků poklesne ze 2/h na 1/h, ale zase bude možné jet oklikou s přestupem v Nehvizdech, což by mohlo být časově srovnatelné.
Počet přímých rychlých vlaků klesne z obvykle 3 za 2 h na 1 za 2 h.
Nehvizdy aneb nutnost dimenzovat kapacitu souprav na úsek Nehvizdy – Brno + „nutnost“ zastavovat v té stanici v polích za Prahou (přičemž část těch samých vlaků „nebude smět“ zastavit ani u Jihlavy).
… plus při zastavení v Nehvizdech https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194 se bude stírat ten časový rozdíl – dnes část vlaků Pardubice – Praha hl. n. jede bez zastavení, resp. max. v Libni.
Nově to tedy bude po VRT, ale stejně to bude brzdit/zastavovat/rozjíždět se u Nehvizd…
Já bych řekl, že tu zase šetří na stanicích na VRT. Podle mě by se hodila nějaká před rozdvojením takový „Chlumec n. C. VRT“ kam by se dalo dojet příměstskou BUS dopravou.
Ještě že s vaším závadným sobeckým přístupem nemáte na tyto záležitosti žádný vliv. Jestli vám jde o každou vesnici a její dopravní spojení, tak se můžete zasloužit o lepší spojení i bez VRT.
Pan „xyz“ uvedl obecná fakta, zato vy tady kádrujete, jak uliční výbor za staré doby.
Přečtěte si ještě jednou jeho příspěvek, zkuste se zamyslet a pak tady uveďte konkrétně, co je na jeho komentáři závadného a sobeckého!
snažíte se dobře no jako… ale marně… sjezd VRT tam je potřeba.
Napsali i Kupkovi na MD? Ten dokáže zařídit tunel nebo prodloužení tunelu. I v rovinaté krajině.
Jak může bojovat někdo proti něčemu, o čem neví, jak funguje? Jak můžu vědět, jestli je bude ovlivňovat hluk, když neví, jak to zní? Jako v případě ostravské trati na Pustkovec jsou argumenty odpůrců mimořádně trapné. 👎
To je pořád to samé – nevidím bezprostřední přínos pro sebe = ubližují mi.
Sobectví v praxi.
Jsem fanda železnice, ale ne za každou cenu. Proto dovedu také pochopit, že si každý brání své okolí, je to jedna ze základních vlastností každého tvora. Sobectví vidím v něčem jiném, v lidské nenažranosti, která mimo jiné vytváří přebujelou nákladní dopravu.
Žádné slovo „ubližují nám“ v citacích starosty Rohovládovy Bělé nevidím.
Naopak vnímám určitou přehlíživost ve vyjádření „manažera komunikace VRT“ ve věci „„Spolupráce s Pardubicemi přispívá k optimalizaci projektu a k tomu, aby co nejlépe reflektoval místní potřeby“, přičemž místní přepravní potřeby Rohovládovy Bělé a jejího okolí stejně VRT nevyřeší.
Stačí umět číst mezi řádky.
Strach je silná motivace bojovat proti čemukoli. Je přitom velmi snadné bát se věcí, kterým nerozumíme. Nakonec celá současná kulturní válka je právě na nevědomosti postavená.
„Je přitom velmi snadné bát se věcí, kterým nerozumíme.“
Jak se dá nerozumět hluku v okolí komunikace?
Byla to obecná reakce na obecný dotaz.
Nicméně mně třeba přijde, že hluk v okolí komunikací je docela složitá záležitost, ale asi jsem byl zrovna nachlazený, když se na základní škole probíraly akustika, ochrana proti hluku apod.
Přesně tak strach a nenávist jsou emoce na kterých se nejlépe staví. Tyhle dvě potvory vydrží skoro všechno a je obtížné je zdolat.
Ano, díky tomu je pokrok v některých oblastech velmi pomalu.
Základem je jednání. Ti starostové často nemají ponětí o co jde. No a samozřejmě nějaké kompenzace. Jak obcím, tak lidem. Snad se to Dobrá Správa naučí.
SŽ může kompenzovat jen to co ji zákon (a správce dovolí).
Co takhle exkurze starostů do Francie?
Pomohlo by to zmeniť ich názor?
U starostů z Jihlavska/Humpolecka to dle tohoto článku nepomohlo https://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region/vyvezli-starosty-do-nemecka-nazor-na-rychlotrat-se-nemeni-20140916.html
No, nakonec je to jedno – VRT přes jejich obce stejně nepovede.
A i tam, kde v Kraji Vysočina povede, nebudou na ní mít (kromě Jihlavy-Pávova, což ale je stejně kousek od Jihlavy-města, odkud VR-vlaky budou jezdit taky) žádnou stanici, tzn. stejně tam odpadá příměr ke Kindingu, o kterém ta exkurze do značné míry byla.
Jako obyvatel bych tím spíše byl proti. Jak to, že místní papalášík jede na výlet z eráru a já ne??
Hlavně vesnice se stovkami obyvatel nemají mít starostu ani zastupitelstvo…
Pak by tam byla středisková obec Rohovládova Bělá (jen by měla cca 2 – 3 tis. obyvatel – dohromady s cca šesti nesamostatnými vesnicemi) – a situace ohledně stanoviska proti VRT by byla stejná jako nyní.
Nejhorší je, když se vyvozují závěry ze špatných informací, bohužel u nás je to časté. Děje se to často, tady dnes jde o VRTku, jedna z nejdůležitějších budoucích staveb, jindy jde o železnici, dálnici, letiště, obchvat atd. Ve světě dávno platí, že stavby ve veřejném zájmu mají přednost. Pokud někde dojde k újmě, tak se hned řeší způsob náhrady. Ne však změny v podstatné věci. Důležité je totiž vše udělat s výhledem do budoucnosti, aby dnešní rozhodnutí nemuseli budoucí generace napravovat.
„Ve Volči to mají asi 200 metrů od nejbližšího domu, u nás v Bělé by trať měla vést necelých 300 metrů od obydlené části“
No a je to tady zase: slepice přestanou nést, krávy dojit a fichtly startovat…
O slepicích, kravách a fichtlech tam není psáno ani slovo.
Zato tam je psáno mj. o nemožnosti rozrůstat obec „od těch 300 metrů tím směrem, kde bude VRT“.
Tak ono záleží jestli ty pozemky jsou obecní,když se tím směrem chtějí rozrůstat.
Já si myslím že by velmi pomohlo, kdyby dotčeným obcím/byvatelům za tento nekomfort něco nabízeli.
Oprava komunikací v obci, nová školka, vybudování čističky, rekonstrukce sokolovny… A hned bude jednání v jiném gardu.
Jen přijít s prázdnýma rukama a říct že tam bude nic neřeší…
Jakej nekomfort?
Ale ta krajina prostě nepatří jenom jim.
ta sama otazka, jako na kolegu – reknes to same, kdyz ti budou stavet dalnici za barakem?
Já jo.
Pokud uvidím smysl té dálnice, pak ať mi klidně vede kousek od domu.
Já sobec nejsem. Já ne.
Podobně jako chci jezdit po železnici či dálnici kdekoliv jinde v hustě osídleném Česku, tak musím akceptovat i podobnou stavbu blízko svého domu, ne? Jinak jsem buď sobecký pokrytec, nebo nechci žádné dálnice ani železnice komplet.
Dost by mne zajímalo, proč zde se mnou lidé nesouhlasí – za co mi dává kdo minus, že nejsem sobec..?
Spíš vám to nikdo nevěří. Je velmi snadné slibovat altruismus dokud není potřeba.
Ajo, já zapomněl, že jsem v Česku, zemi sobců 🙂 (toto myslím zcela vážně)
Jinak můj přístup není sobecký, ale brutálně pragmatický. Já chci jet po dálnici jánevím ve středních Čechách, tak ji tamní lidé musí povolit. Oni chtějí jet po železnici blízko mého bydliště, tak ji musím já povolit.
Pokud by všichni lidi byli sobci a nechtěli nic povolit, pak zde nemáme infrastrukturu žádnou. To je snad cílem NIMBYstů?
Jo reknu bydlim u letiste(Ruzyne)a muzu vam rici ze v pohode.Rychlovlaky v noci nebudou jezdit.
Já jsem se třeba díval do územních, obecních a městských plánů, kde se s čím počítá. Takže když bych si stavěl u dálnice, tak s vědomím, že tam bude.
Problém je v častých změnách. Kudy půjde například VRT v Králově Dvoře, původním podzemním tunelem, nebo zámkem? Kudy pojedou kamiony z obchvatu Hořovic na D4, když Dobříš zrušil územní rezervu na obchvat? A to je pouze jena lokalita v ČR.
Řeknu, já dokonce oboje kousek od báraku mám …
Teta má za barákem 200 metru TGV, a zjistil jsem to až po týdnu pobytu a ještě mi o tom museli říct. Jinak člověk nic nepozná.
Pak si ale nemůžeme stěžovat, pokud se na stavbu navěsí zcela nesouvisející věci, které zvýšují náklady.
Určitě nejsou nesouvisející (je to „něco za něco“) a náklady můžou v konečném důsledku snížit – pokud se díky tomu nebude posouvat začátek realizace.
Napadlo už někoho místo hlukových studií na mnoha stránkách se špatně pochopitelnými decibely dojet k funkční VRT, třeba z Marseille do Avignonu, kde se jezdí 320 km/h a ten hluk jim natočit? Vjezd, výjezd z tunelu, prostor cca 100 metrů od volné tratě, místo někde u baráku (tedy těch tam moc poblíž není :-)) a k tomu jim třeba přihrát hluk dálnice D11 v podobných parametrech? Bylo by to názorné a třeba by to pomohlo. Prostupnost terénu, to je dle mého názoru horší oříšek, stezky pro každého extra po stech metrech od sebe opravdu taková stavba není schopna vyřešit. Ale… Číst vice »
Možná lepší než ten film a v důsledku možná nejúčinnější v poměru na vloženou korunu by mohlo být tam ty vesničany prostě vzít na výlet a ubytovat na jednu-dvě noci těch 200 m od vrtky…
A celá vesnice vyčte starostovi a zastupitelstvu, že je tam nevzal a stejně mu nebudou věřit 🙂
To už udělal v roce 2014 Cedop se starosty obcí okolo Humpolce – exkurze mezi Norimberk a Ingolstadt.
Nakonec VRT okolo Humpolce vůbec nepovede.
To je přesně ono, změna každých deset patnáct let, to je na tak velké stavby málo. Místní si mají zvyknout jednu dvě generace, že to povede za humny.
Nenapadlo, je to pro ně složité. 😄 Prostě zkouší, co si můžou vyřvat.
Pokud jsi proti, tak jsi prostě proti. A pokud náhodnou tvoje přesvědčení bude klesat, někdo ti rád přednese spoustu důkazů, že víš že víš.
Jejda, moc logické, moc jednoduché a moc levné. To v Čechystánu nebude fungovat…
Naprojektovat novostavbu VRT 200 metru od domu, to je na nobelovu cenu. Já se těm lidem prostě nedivím. Taky bych to 200 metrů za domem nechtěl. Projektová zoufalost nemá obodby.
A nedaleká D11, která generuje hluk soustavně, narozdíl od VRT kde projede vlak nanejvýs jednou za 3-4 minuty (spíš méně..) nevadí? A že dálnice je po ránu slyšet pěkně daleko, i pár kilometrů…
Tak si teda tu vaši nezoufalost zkuste nakreslit, aby to bylo na 320 a nebylo to 200 m od kdejaké samoty.
Slalom patří na sjezdovku, ne do dálkové dopravy.
Na odporu prostého lidu k ocelovému oři se za 200 let vůbec nic nezměnilo kdekoli na světě…
to nema nic spolecneho se zeleznici. stejne by protestovali i kdyby jim tam chteli postavit dalnici, nove letiste , nebo cokoli jineho.
No nevím. U nás proti VRT rovněž děsný odpor, že to prý rozdělí obec, a to i když povede po mostě. Proti rušné ulici a novému silničnímu obchvatu hned vedle VRT jsem ale protesty nezaznamenal.
Češi se nejvíc bojí věcí, které jsou pro ně nové, případně neexistují
Třeba na u výstavby dálnic to řeší důkladnou masírkou, jak je dálnice nutná a užitečná. Často se staví bez povolení, nejlevnější Budimexy jsou ze hry vyřazeny a stížnosti Bosonoh na hluk z D1 nikoho nezajímají. Proč nejde postupovat obdobně i u VRT, která celé ekonomice ČR přinese jen zisky?
Bylo by potřeba, aby vláda přijala nějaký Lex VRT, který by takové obstrukce efektivně znemožnil.
napisete to same i v situaci, kdy by nekdo vyuzil takoveho zakona a VRT chtel postavit 100m od vaseho baraku, aniz by se vas ptal?
Stát by stále byl vázán svými normami, např. těmi hlukovými. Jde o to aby byli umlčeni ti, co vypouštějí různé výkřiky „že státu nevěří, že pravidla dodrží“ nebo že „žádné novoty tu nechceme“.
jak pisu nize – to je jen pouceni praxi, kdy stat parkrat predvedl, ze ignoruje vlastni normy.
cesta, kterou navrhujete, neni jednoduse reseni – je to presun do diktatur ala cina.
„je to presun do diktatur ala cina.“
Sice máte naprostou pravdu, ale tihle nymbisté náš stát k tomu posunu k diktatuře nakonec donutí. Děkujeme.
jo, s tom se da souhlasit
Normálně to projde zákonnou cestou. Pokud splní stavba všechny zákony, tak se může postavit. Pokud ne, tak ne. Tohle to psaní prezidentovi je o tom změnit politické rozhodnutí, že se má stavět VRT. Prostě tlačit na odpovědné lidi, aby si rozmysleli rozhodnutí stavět VRT. Samozřejmě pokud by třeba strana Motoristé začala intenzivní kampaň, jak kvůli VRT bude draho, nebude na důchody, máslo bude stát 150 Kč atd. a lidi na to skočili a volili je, tak skončí všechny VRT. Jako kdysi Bárta z Věcí veřejných zaříznul všechny dopravní stavby. On takovouhle kampaň udělá klidně i Babiš, když ho to dostane… Číst vice »
Není to 100m. Mám příbuzné ve Francii a TGV jim tam jezdí 200 metru od baráku plnou rychlostí. Po týdnu návštěvy po otázce co to je támhle za polem, odpověď TGV. Člověk o tom vůbec neví.
Jo
Ano, koleje povedou každému pod okny.
tady nejde o to, co komu pojede pod okny. ale o to, ze tu “aktiviste” volaji po demontazi zakladu pravniho statu a chteli by ostatnim odebirat zakladni prava:
jo, chapu je – ted je momentalne tohle nepali, koleje maj nejspis daleko, ale opravdu by me zajimalo, jestli by stejny pristup uvitali treba kdyz by jim chtel nekdo na vedlejsim pozemku postavit … treba autobusovy nadrazi, skladku, nebo cokoli jineho, co jendo jiste miry obtezujici.
Obec se proti hluku bránit může. Ale pokud jsou hlukové limity splněny, vydá HS kladné stanovisko a stavební úřad stavební povolení. Případné odvolání s ohledem na hluk pak bude zamítnuto, protože závazné stanovisko… Další zákony už nepotřebujeme, jen s nimi musíme dobře pracovat.
Jak kde….
„Líbeznice s delším tunelem, Vranovice bez zahloubení“
https://zdopravy.cz/libeznice-s-delsim-tunelem-vranovice-bez-zahloubeni-sz-odmitla-i-vedeni-rychlotrati-podel-d2-228295/
SŽ se dobrovolně rozhodla prodloužit tunel, což není nezákonné. Je to nespravedlivé, protože ve stejných případech jinde postupuje jinak a SŽ za to zřejmě bude čelit většímu odporu.
Tento případ však na principu nic nemění.
Pouze z vašeho pohledu.
Z pohledu dotčených obcí to bude bráno jako dvojí metr, tedy nespravedlnost.
Předpokládám, že ze strany ignorovaných obcí bude plně využit i volební boj 2025 ke hlasitému protestu a popularizaci nadstandardního řešení jen „někde“.
Na to se bude velmi špatně reagovat i inteligentním ambiciózním politikům s průpravou tiskového mluvky.
Něco jako v Polsku, tvrdé ale účinné
„Oni nám tvrdí, že to slyšet nebude, že to bude splňovat hlukové limity. My tomu moc nevěříme.“ – já jsem velmi pro diskuzi, ale jak chcete s takovým přístupem jakkoliv diskutovat? Když řeknete cokoliv a oni cokoliv zpochybní?
Takový argument by měl být diskvalifikační pro diskuzi.
proc? tomu sd rika pouceni praxi , kdy treba nektere zasadni stavby jsou zprovozneny na vyjimku, protoze ani po deseti letech nebyly splneny podminky pro kolaudaci?
Přesně tak, aktuálně 50 km D4, místní se bouří, že je bez opatření proti hluku z hlukové studie v EIA. Prostě slibi se mají plnit nejen o Vánocích. 🙁
Sliby
Takové „povolování“ je strašně špatně. Strašně to nabourává důvěru lidí ve stát.
Stát sice jednu stavbu prosadí, ale do budoucna si zadělá na problémy s prosazováním třeba pěti dalších staveb. Lidi nebudou státu věřit, po takovéto zkušenosti.
Takové chování státu v občurávání vlastních pravidel je děsně nebezpečné a krátkozraké.
V tomto se stoprocentně shodneme.
Pouze bych v jedné větě čas budoucí nahradil časem přítomným.
Odstračujícím příkladem chování státu ke svým občanům u liniových staveb je případ dálnice D11 a paní Havránkové. Ta v roce 1994 nabídla státu výměnu pozemků nutných pro dálnici za jiné celistvé pozemky, protože chtěla dále hospodařit. Stát jí nutil peníze a hrozil vyvlasňováním, o různých nechutných článcích, jak brzdí stavbu, raději nemluvit.
Po DVACETI LETECH, v listopadu 2014 podepsala paní Havránková se Státním pozemkovým fondem dohodu o výměně posledního pozemku.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/statkarka-havrankova-spor-pozemky-d11.A111129_143320_hradec-zpravy_meb
Takže žádný div, že obyvatelé dotčených vesnic jsou preventivně nedůvěřiví a ve střehu.
Když jste to zmínil (mmch. v kontextu tohoto článku jsem si to vůbec neuvědomil, tak):
– geograficky je to od sebe kousek s tématem článku
– (jak jsem nyní dohledal) paní Havránková má aktivní zemědělskou živnost dodnes, i ve svých bezmála 77 letech
A vy byste to bral 300 m od domu? Opravdu nevěřím, že to hlukové limity bude mít. A že to neumí pořádně napeojektovat, např souběžně s dálnicí, to je věc druhá.
A čemu ještě nevěříš? Máš na to nějaký seznam a nebo….
Poloměry dálnice nevyhovují poloměrům VRT. A taky to nemůžete nacpat přímo k dálnici, nebo budete muset předělávat každý sjezd. Prostě silničáři (a strategie MD) nepočítali s vedením podél dálnice, aby byla připravená a směrově vyhovovala lépe.
Zklamu vás, já už mám koridorovou trať 300 m od domu. A díky kombinaci protihlukových stěn a zeleně opravdu hluk neslyším, jen když se prudce troubí.
Tak pardon, je to 150 m. A v pohodě a v klidu bydlím.
Klidně může od místního publika zaznít oprávněný argument typu:
„Když to nebude slyšet, tak proč se u Prahy dodatečně měnil projekt a prodlužoval se jeden tunel z 2,7 na 3,4 km, když hluk nepřekročí maximální limity a navíc trať tam mohla vést jen v zářezu?“
Jak na to odpovíte?
https://zdopravy.cz/tunel-v-rovine-u-ministrova-bydliste-bude-jeste-o-200-metru-delsi-nez-se-dosud-uvadelo-208364/
Jen ať zazní. To by za mě byla logická diskuze s argumenty a protistrana by musela reagovat. To by mi přišlo zcela korektní. Ale říct jen „my vám prostě nevěříme“ je jen zabiják jakékoliv možnosti diskutovat.
Klasika: Odborník řekne „nová silnice v tom a tom časovém horizontu zvedne počet aut o 8-11 %“ (ale odvede většinu jich mimo náves) a hluková zátěž v místě A se zvedne o tolik a tolik, v místech B a C se naopak sníží o tolik a tolik“. Bojovný odvolatel přesto jak kolovrátek jede stále svoje: „doprava se zvedne na trojnásobek a hluk v celé obci stoupne tak, že to bude k nežití“. Musí být ale splněny všechny sliby, ne že se zapomene na protihlukový val, načež v místě C se s hlukem po zprovoznění dostaneme mimo deklaraci. Btw. 200-300 metrů… Číst vice »
Cywe, Vlčí Habřiny hrají klíčovou roli v tom, jestli v ČR bude a nebo nebude VRT. Tohle prostě nevymyslíš…
Odletí jiskra od pantografu a zapálí jim doškovou střechu…
Nejen to. Při křížení s obecní cestou to bude plašit koně s povozy a pravděpodobně by to šlo přes starostovic pole.
A krávy přestanou dojit. Koukněte se do Olomouce, jaký to má vliv na obecního pastýře a stádo ovcí. 😀
Tu přeci VRT vymění na své náklady za tu z pálených tašek.
Nebo za betonové tašky + fotovoltaiku, že? https://mapy.cz/letecka?x=15.5877569&y=50.0836076&z=19
Tak co si řeknou, aby podepsali.
Možná že právě tyto (+ i ty dosud reagujíci na tento) jsou důvodem, proč si občané těch obcí myslí něco o přezíravosti.
https://obyvateleceska.cz/pardubice/vlci-habrina/575984 počet obyvatel té obce se v posledních letech mírně zvyšuje a jsou tam i nové domy. (A nejsem si jist – nejsou právě v místě, kde VRT má procházet nejblíže obci?)
Jde jen o jednu z řady obcí v tom regionu. Největší z nich (a i proto nejvíce zmiňovaná je Rohovládova Bělá).
Klid.RS 5 buď nebude vůbec nebo, pokud by stal nějaký finanční zázrak, tak stejně nejdříve až po roce 2060…
To je sice pravda, ale 2060 je dnes skoro stejně daleko jako listopad 1989 a přiznejme si, že nejen v dopravě ještě stále pociťujeme rozhodnutí, která se udála za minulého režimu. Je to potřeba rozhodovat tak, abychom potomky nedostali do horší situace, ve které jsme sami dnes.
Finance budou, budou dostavěny dálnice.
To než se postaví, tak půlka obyvatel těch obcí bude už na druhém břehu.
Třeba to dělají pro svoje vnuky!
Měli by spíš volit nějaký populisty, co jim slíbí vyšší důchody a na nějaký vlaky vedle dálnice pak už jaksi nebudou peníze.
V hustě zastavěném a na malé kousky rozparcelovaném Česku má VRTka moc malou šanci se prosadit. Nemluvě o tom , že to většina lidí stále považuje za sockovou dopravu.
To neni o charakteru zastavby ale o charakteru lidi a samospravy.
Předpokládám, že si své názory děláš jen podle sebe. Občas se koukni i ven. Budeš velmi překvapen jaká je realita.
A proč to šlo v Belgii a Nizozemsku? Tam je „řídko“?
Dělají to z neznalosti q když jim řeknete, že kvůli tomu budou čekat déle na zboží, tak vás pošlou do určitých míst, ale když jim něco nepřijde podle plánu, tak budou ti, co nejvíce řvou, jak je celá logistika na dvě věci, bohužel je to typické pro náš národ
Proč by měli na zboží čekat déle než nyní?