ÖBB začaly prodávat jízdenky na noční spojení Ostravy s Berlínem, cena začíná na 750 Kč

Souprava Nightjet. Foto: ÖBBSouprava Nightjet. Foto: ÖBB

Obyvatelé Ostravska a okolí mohou už kupovat jízdenky na nové noční spojení s Berlínem, které zavádí od 9. prosince Rakouské

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kajman

Ty časy pro Ostravu jsou brutální, to už mi přijde použitelnější z Břeclavi – odjezd ve 23,50 a příjezd v 5,49 je přeci jen o něco civilizovanější.

Kubze

Pane Sůra, už jsme to tu řešili minule, ale asi “toho máte hodně”.
Takže, žádný NighJet nebo NightJet ale: ÖBB nightjet, bez zkratky ÖBB pak Nightjet…

aldik

Proč se to nebude prodávat v e-shopu? Preferuji při nákupu e-shop, ale hlavně mezinárodní jízdenky mi ten komfort kazí 🙁

železničář v důchodu

Asi proto, že to bude vlak vedený (a v režii) ÖBB Nightjet – možná lze získat i jízdenky z / do Ostravy elektronicky přes jejich www stránky (můžete to vyzkoušet) = viz: https://www.nightjet.com/buchung/buchungsablauf.html

AAA

Mjo, ale třeba na nightjety z Itálie vedené (a v režii) ÖBB si můžu koupit lístek jak na stránkách ÖBB tak na Trenitalia …

AAA

z Itálie do Vídně samozřejmě myšleno

železničář v důchodu

Když se tak dohodli, tak proč ne – o tom nočním vlaku přes Polsko se ale přece i na „Zdopravy.cz“ původně psalo, že v ČR ani nebude „veřejně“ zastavovat (pro nástup a výstup frekvence), a zmíněné rakouské www stránky nenabízejí ani vůbec žádnou možnost nákupu jízdenek v Polsku: odhaduji proto, že jde zatím o jakýsi „zkušební“ provoz, a pokud se ukáže, že zájem frekvence o využívání toho spojení bude i na české (a třeba i polské) straně, tak bude možnost nákupu přes český (a třeba i polský) e-shop časem doplněna také. A ještě něco: já e-shop ČD nepoužívám, takže jej… Číst vice »

jirka

1:32 ráno odjezd , a 2:27 příjezd zpět – bohužel odjezdové i příjezdové časy jsou vcelku naprd
:-(, ale třeba to někomu nevadí

železničář v důchodu

Ten vlak ovšem přece není koncipován pro Ostravsko ani Slezsko …

Jirka

to není ale psalo se o našem území a Ostravě 🙂 nikoliv o Vídni

Milan

I za 750Kč je to drahý, když lze běžně cestovat za 530Kč (Berlin-Praha za 390Kč, Praha-Ostrava za 140Kč).

Kubrt

A cena hotelu v Berlíně?

železničář v důchodu

Noční přesun vlakem „na sedačku“ ovšem nelze s kvalitou hotelového noclehu srovnávat – takže nikoli 29 EUR, ale 29 + 40 EUR, a to už jste s cenou nočního přesunu někde úplně jinde. Ale akceptuji, že pro někoho může být využití času podstatnější než celková cena …

AAA

Tak když to klapne a jste v kupé max tři tak se dá předělat na tři velmi pohodlné skoropostele. Ve více lidech už je to horší.

David

Kubrt: Vlak není na úrovni hotelu. To možná tak na úrovni herberku za 14€.

Kubrt

Jistě, jen jsem chtěl poukázat na to, že srovnávat cenu denního a nočního vlaku není tak přímočaré. Já osobně bych dal přednost kombinaci denní/večerní vlak a hotel, ale umím si představit situace, kdy nabídka nočního vlaku je zajímavá. Tedy z Vídně, z Ostravy ty časy logicky nejsou nic moc. Čas ukáže, kolik lidí ten vlak mezi Vídní a Berlínem osloví.

Sledující

Z Prahy do Berlína a zpět 740 Kč ubytování na jednu noc 1000 Kč
Příjezd do Berlína v 10:41 odjezd druhý den v 17:16 příjezd do Prahy ve 21:24
Tak to je cena toho nočního vlaku z OV

X 1

Sledující Check-in v hotelu až po 14:00, check-out do jedenácti dopoledne. Co budeš do té doby dělat? Kafe za 10€ ve Starbucksu u Checkpoint Charlie nebo za 1€ u Mcdonalda? Válet se na trávníku v parku? Půjčíš si sdílenou kolobrndu a i s batožinou rajtovat po Tegelu? Na to je včil kosa. Pokud néseš z Prahe, tož kam se po půl desáté večer pak dostaneš? Ten Noční spoj z Otravy je též na draka. Radši druhej EC 176 z Práglu do Berlína (13:04) a zpátky taky EC v 11:19. Stíhaš večeřu a aj potem fryštyk. Tyto spoje by měly dráhy… Číst vice »

železničář v důchodu

Hloupá konstrukce: nevzpomínám si, že bych se někdy někde v Evropě setkal s tím, že bych si v hotelu (a dokonce ani v hostelu, samozřejmě v době, kdy tam je v provozu recepce) nemohl (zdarma) odložit zavazadla ještě před oficiální ubytovací dobou a v den odjezdu po oficiální ubytovací době. A v nejhorším případě existují i silně předražené nádražní úschovny.

Gogo

Nevím jak dnes, ale na velkých nádražích vždy bývaly úschovny zavazadel (v Praze je dodnes), mnohdy se ráno přijelo, bágl se dal do úschovny, celý den se šmajdalo po městě jen s malým baťůžkem a večer se vyzvedly věci z úschovny a jelo se nočním vlakem někam dál protože tehdy jsme neměli tolik peněz na hotely.

babilon

Tři vlaky denně v Lowcostu bych rozhodně nepovažoval za běžnou cenu.

Milan

Za 530Kč přes Prahu je to cena výhodnější a je možná několika spoji, kdežto za zmíněných €29, lze jet jedním spojem za den, jiné stojí €50 – €75.