ÖBB vylepší v Horním Rakousku tratě za 19 miliard, chystají elektrizaci i zkapacitnění
Siemens Desiro na nádraží Linz Urfahr. Foto: Anzi9 / Wikimedia Commons
Rakouské spolkové dráhy ÖBB oznámily velké plány na modernizaci tratí v Horním Rakousku. Zlepšení se týká i tratí, kterou vedou
Ono to celé dělení na SŽDC, ČD, ČDC – spíše u nás v ČR způsobilo, že nikdo s nikým nemluví, nezajímá se, co by bylo třeba a kam rozumně investovat velké peníze a tak se modernizují za miliardy třeba tratě do Poličky, ale berounské eSko nám téměř denně padá na infrastrukturu. Mohlo se to celé udělat jako polostátní Holding – ale oni řekli ne… aby bylo místo pro několik generálních ředitelů, náměstků a pod. a výsledek – že oni spolu neumí mluvit a snad ani nechtějí. Příliš se dělilo, příliš velkých úředníků a světe div se, výluk přibylo tak o… Číst vice »
Nějak tomu nerozumím.Jak to,že v Rakousku patří i žel.infrastruktura státnímu dopravci a nemají nějaké „schopné“ SŽDC?
Rovněž v Německu jsem viděl na stanicích nápisy DB.Myslel jsem,že v rámci liberalizace železnice EU vyžaduje oddělit
provozovatele dráhy a dopravce,jak se to skvěle podařilo v ČR
Ono odděleni jsou, jako ČD a ČD Cargo. Ale pořád pod jednou střechou…
„Každá jízda vlakem vytváří patnáctkrát méně emisí než jízda autem,“ — tvrzení je zjevně nepravdivé (muselo by platit i v případě, že jedou dva cestující v pětivagónovém vlaku taženém Sergejem). Další progresivistická demagogie.
V Rakousku to platí téměř jistě, vzhledem k podílu vodní energie a míře elektrizace sítě…
Uživatel Haha má bezvýhradnou pravdu. Snad jen k té vodní doplnit ještě větrnou energii. Hlavně na sever a východ od Vídně, kde od Wienerwaldu pěkně fouká (prakticky nonstop) je těch větrníků vážně požehnaně.
Najde-li se alespoň jeden příklad, kdy to neplatí, je takové mluvčím do absolutní roviny posazené tvrzení nepravdivé. A ani Zillertalbahn, ani trať Gross Gerungs – Litschau elektrifikovány nejsou. Dál není o čem debatovat.
Eh, umíte udělat průměr? Alespoň aritmetický? Zkuste o tom popřemýšlet.
Nejen, umím udělat i vážený a dokonce i spočitat medián nebo kvantil. Ale také chápu výrokovou logiku. Prostě když hlavoun OBB prohlásí „každá jízda vlakem“, znamená to prostě každá a nelze to okecat průměry. Vy snad v tom výroku vidíte něco o průměrech?
Takže přibližně asi takto…
Ne někde lejt miliardy do tratí „s potenciálem“.
ÖBB jsou pro mne asi nejlepší železniční společností v Evropě
Kvalitní vozový park(Railjet/Talent/Desiro ML/NightJet) rozhodně lepší než u SBB (kde vyjma Pendolin a Flirtů,se jedná o sardinkárny na kolejích se sedačkami vis á vis je to pro lidi s dlouhyma nohama utrpení)
Wifi zdarma v Railjetech a v nových jednotkách pro Nahverkehr)
Prvotřídní servis v Lounge
Masivní investice do nových tunelů,přeložek a modernizace tratí
Čistá a moderní nádraží v jednotném stylu
Dobrá cenová politika,navíc se slevovou kartou za 66€ 50% slevy na jízdném,zlevněné mistenky a další výhody
Ono vůbec celé Rakousko by mohlo být pro nás prakticky ve všem vzorem. Vídeň se dlouhodobě umisťuje v kvalitě života na prvním místě na světě, rakouská dopravní infrastruktura je na špičce a co se týče upravenosti a uklizenosti veřekných prostor, tak tam Rakušákům nesaháme ani po kotníky.
No jo, jenže tam… všechno spravují ÖBB, vláčky i autobusy. Za peníze, za které by se tady i místní redaktoři mohli zbláznit, kdyby ČD přímým zadáním dostali. 😉
Tak všechny železnice v Rakousku OBB nespravují a ani jim nepatří, neplácejte blbosti.
Trondo ,v Rakousku jsou inteligentní a nepouštějí si tam skoro konkurenci.Akorát se jim tam vetřel žlutý kecal a to skřípou zuby a Wastbahn,který pomalu končí.Ještě pár soukromých lokálek.Ne jak u nás…….
Skřípou zuby jen proto, že používá vagony, které dřív patřily ÖBB, takže tím vlastně podpořili konkurenci. Toť celé.
Westbahn ignorujte, RailJety ČD taky. V Rakousku žádný sokromník ani cizinec na koleje nesmí! A tady to mají blbě: http://www.railfaneurope.net/list/austria.html
Rajlety ČD jezdí v Rakousku na triko ÖBB
ehm… a například Graz-Köflacher?
Proč tady píšete nesmysly? A už vůbec nechápu, proč vám to ostatní lajkují. Westbahn je soukromá společnost bez ohledu na to že v něm 26 % vlastní SNCF.
Aha, teď jsem pochopil, že se jedná asi o ironii.
Tak to si nabijte prkenici, až u svého vzoru půjdete k pokladně. Doufám tedy, že tam nejezdíte na FIPku a pak zde nerozdáváte přihlouplá moudra.
Co je to FIPka?
PS. Do Rakouska poslední dobou moc často nejezdím, ale půl roku jsem pracoval ve Vídni a železnicí i autem jsem ho procestoval křížem krážem.
Tak si taky kupte tu tramway… a nedělejte nám ostudu…
ano je to tak, bohužel češi jsou pohodlní a líní takže proto to tedy nikdy nebude jako v rakousku nebo německu
Ty railjety (hlavně ty rakouské) se mi zdají být v Economy třídě docela nic moc. Ale jinak souhlasím, kór když vím, že nové vlaky pro dálkovou dopravu budou vypadat hodně zajímavě. Už se nemůžu dočkat toho, kdo vyhraje tendr na dvoupatrové EMU.
O to smutnější je, že ještě tak před 20 lety byla na tom česká a rakouská železnice skoro podobně (rozuměj proti Německu zaostale, vychází to už z monarchie), tj. chybějící podchody, nástupiště, časté ježdění „křížem“…snad jen přenos čísla vlaku na desce reléovky, občas nějaký elektronický dopravní deník a samozřejmě kvalitou byly jinde…Kdo se zajímá o zabezpečovačku, doporučuji web tohoto pána, jenž v 80. a 90. letech zdokumentoval snad ¾ ÖBB: http://stellwerke.blogspot.com/?m=1
Někdo se rozhodne pro investice, někdo proplácí studentům cesty za maminkou.
A duchodcum cesty na vylet 😀 Jak s oblibou rikam: Nedele a svatky, do pr**le a zpatky.Ale nejlepe ve spicce zabirat misto pracujicim a hadat se o mista 🙂
Pokud chtejí OBB přilákat na zeleznici lidi, at snizi ceny…Dokud bude cesta rakouskym vlakem 3x drazsi, nez autem, moc to asi nepujde…A tyhle kecy o ekologicke stope nalakaji kolik?2% populace? 😀
Zatím počet cestujících u ÖBB roste. Bez státních slev o 6 % za loňský rok, což je více než v Česku.
Vy se z těch slev jednou zalknete zlostí, pane redaktore 😀 Nesouhlasí tady s nimi ani nikdo, ale psát o nich porad dokola a neustale s nimi argumentovat…
Souhlasí s nimi bohužel dost lidí.
O slevách jste začal plácat vy…
A roste i podíl, nebo jen počet?
Jedu s OBB od nás(Č.Velenice) do vídně za 10€… to mi přijde v pohodě…
Rakousko nemá drahé jízdné,narozdíl od D,CH
Navíc s VorteilsCard za roční poplatek 66,- € je sleva 50%
Místenku koupíte za 1€,oproti standardním 3€ (bez karty),příjemným bonusem je,že v den narozenin cestujete po celém Rakousku zdarma bez jízdenky,stačî se prokázat kartou.
Tak u CD je mistenka zdarma, 3 Ecka jen za mistenku mi rozhodne neprijde jako levne jizdne…Ve vysledku auto rakusaky vyjde lepe, takze to, ze ted mozna OBB rodte pocet cestujicich je jen chabe dohaneni nenaplneneho potencialu tamni zeleznice.
Hele, jděte si radší pro klíčenku, jo? Jedny z nejlepších žeeznic v Evropě rozhodně čekaj na to, až přijde nějakej blb s ledbinkou na břiše a řekne jim, jak to všechno dělaj úplně blbě.
Jo skoro dva litry, to známe od ČD (a pár dalších vyčúraných obchodníků), že nechci slevu zadarmo. A pár hejlů jim sedne na lep.
Hybaj pro pilulku, medikace není holubník!
Slevová karta IN 50 u ČD vyjde na 116 €, ale rakušák za 66 € je drahej. Jenom hlupák by si pořídil roční slevu za 1000 Kč, aby na lístcích ušetřil 3000 Kč.
Dovoluji si rozporovat drahé jízdné ve Švýcarsku. Švýcarsko má drahé cestování pouze pro turisty. Všichni ostatní jezdí o 50% levněji a to v kombinaci s vysokými platy (medián cca 150 000Kč) dělá ze švýcarské železnice poměrně levnou záležitost (cca 4Kč / km za neakční jízdné a až 1,4Kč za akční jízdné)
Teď jsem kupoval jízdenku ÖBB Wien – Břeclav. SparSchiene za 7 Euro. Nepřijde mi to moc.
Vidím v té mapě dobře NBS Linz – Pregarten???
Také mě to zarazilo, asi horská dráha
Asi si v Linci řekli, že mají tramvaj, trolejbus, něco jako light-rail, ale ještě nemají metro.
Ta trať povede do stanice Ceský Krumlow – viz mapa. Já jsem pro. Mně to smysl dává.
Ano, NBS tramvaje 🙂
https://www.meinbezirk.at/urfahr-umgebung/c-lokales/entscheidung-zwischen-zwei-varianten-in-gallneukirchen_a3062235
Tak to bude ono. 🙂 Mně to bylo divný, vzhledem k tomu jak Rakousko vždy na trati 141 odmítalo cokoliv jiného než kousek dvoukolejky.