ÖBB vylepší v Horním Rakousku tratě za 19 miliard, chystají elektrizaci i zkapacitnění

Siemens Desiro na nádraží Linz Urfahr. Foto: Anzi9 / Wikimedia CommonsSiemens Desiro na nádraží Linz Urfahr. Foto: Anzi9 / Wikimedia Commons

Rakouské spolkové dráhy ÖBB oznámily velké plány na modernizaci tratí v Horním Rakousku. Zlepšení se týká i tratí, kterou vedou

Rakouské spolkové dráhy ÖBB oznámily velké plány na modernizaci tratí v Horním Rakousku. Zlepšení se týká i tratí, kterou vedou k českým hranicím. Půjde hlavně o elektrizaci nebo zkapacitnění. Hotovo má být postupně v roce 2030.

Konkrétní seznam zveřejnily ÖBB  na svých stránkách. Kvůli chystané elektrizaci některých tratí označily soubor modernizací v hodnotě 725 milionů eur (téměř 19 miliard korun) jako balíček k ochraně klimatu a zlepšení bezpečnosti. Modernizace se týká i jedné tratě vedoucí na české hranice. Má jít o vylepšení tratě z Lince do Summerau. U ní má dojít ke zvýšení kapacity i opravě řady nádraží.

Podle ÖBB dojde k modernizaci tratí tak, že nebude muset dojít k zastavení provozu. Hotovo má být do roku 2030. Elektrizace se v Horním Rakousku bude týkat tratí Steindorf – Braunau, Neumarkt-Kallham – Braunau – Simbach, Linec Urfahr – Kleinzell, Wels – Sattledt a St Valentin – St Nikola. Mezi Nettingsdorfem a Rohr-Bad Hall dojde ke zdvojkolejnění trati.

ÖBB vysvětlují modernizaci snahou o snížení emisí CO2, chtějí tím dál zvýšit atraktivitu železnice. „Každá jízda vlakem vytváří patnáctkrát méně emisí než jízda autem,“ řekl šéf ÖBB Andrea Matthä.

Součástí dohody s hornorakouskou vládou je i plán na převzetí tratě Die Aschacherbahn z Haiding do Aschachu, ostatnní tratě zůstanou majetkem ÖBB. Mimo dohodu o modernizaci regionálních tratí ÖBB rozšiřuje hlavní koridoru mezi Vídní a Salcburkem, v úseku Linec – Wels přidá čtvrtou kolej.

Mapa chystaných změn na železnici v Horním Rakousku. Foto: ÖBB

Mapa chystaných změn na železnici v Horním Rakousku. Foto: ÖBB

Tagy Elektrizace železnice Horní Rakousko ÖBB
50 komentářů