ÖBB Rail Cargo zavedla nové spojení z Brna do Budapešti s vazbou na Turecko

Nákladní vlak Rail Cargo. Autor: © RCG/David PayrNákladní vlak Rail Cargo. Autor: © RCG/David Payr

Z Brna tak podle ní může zboží proudit dále do severní a severovýchodní Evropy a z tureckého Köseköy dále do Asie.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jimbo Jones

„Dvakrát týdně tak bude moci být transportováno zboží přímo z Turecka do Maďarska a poté dále do Česka“
Tak to bude spíš symbolický objem než něco fakt významného.

Insider

V tom PR článku je zjevný nesmysl. Takzvané BALO vlaky Cerkezköy – Sopron jezdí 5x týdně a manipulují v Bu-Ferencváros. Ferencváros – Köseköy je doplnění ve zbylé dva dny, kdy nejede BALO, takže celkový rozsah je 7x týdně. Do relace Köseköy jsou řazeny primárně vozy směřující dále do Asie a především do Číny. Nahrazují tak koncept bývaleho ChinaZUGu, který se přežil a rozpliznul do několika samostatných projektů. V tuto chvíli jsou v rámci TransNETu v provozu vlaky TransFER od Antwerp až po Schenyang (východněji v Číně snad žádnou cílovku nemáme, nejjižněji je Guangzhou). Zajímavostí je i spojení Villach – Bologna… Číst vice »

Lech Malý

Tak snad se v diskuzi někdo trochu více rozepíše o Turecku, docela by mě to zajímalo, a snadno vygůglitelné články jsou dost skoupé na detaily. Köseköy je na asijské straně (teda jestli jsem našel to správné), čili asi jedině skrz Marmara tunel. Pak je tam ještě Most sultána Selima I. Hrozného, ale pokud vím, trať na něm zatím vede odnikud nikam. Doplníte někdo, prosím?

Insider

Ano, vlak jezdí Marmarským tunelem a manipuluje ještě v Halkali na evropské straně, kde standardně končí BALO vlaky ze Soproni. Trať byla nedávno mezi Gebze a přístavem Dilovasi oměrně nákladně rekonstruována a napřímena až po Kirkikievler, je nyní dvoukolejná v celém úseku a na turecké poměry velmi moderní.

Kubrt

Netušíte někdo, jaká je intenzita provozu nákladních vlaků v Marmaray tunelu? Běžné zpravodajství pokryje vždy jen inaugurační jízdu vyzdobeného vlaku, ale jak to jezdí poté??

Bram

Jediné, co si pamatuji z článku, který kdysi vyšel Železničním magazínu ještě před zprovozněním Marmaray tunelu, tak s nákladní dopravou se počítalo jen v době, kdy nebude jezdit osobní doprava, čili mezi mezi půlnocí a pátou hodinou ranní. Také by mne zajímalo, jak to nakonec funguje…

Kubrt

To je to, co jsem psal – ze zpravodajství se dozvíme o prvním vlaku svého druhu, třeba o tom kontejnerovem z Xianu přes Turecko do Prahy, ale rutinní provoz pak už se nikde nepublikuje. A to nás právě zajímá:-)

Lech Malý

Mmch jak ten náklad z Xianu překonával jezero Van?

Kubrt

Nijak- jel přes Gruzii a Kars, po nové trati, nahrazující uzavřenou trať mezi Arménii a Tureckem.