ÖBB omezí provoz vlaků ve Vídni a okolí. Rakouským drahám chybí vlaky, dodávka nových má zpoždění
Vídeň, příměstské vlaky ÖBB, nádraží Heiligenstadt. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Škrty mají přinést spolehlivější jízdní řád.
Můžeme být rádi za ČD, které to vždy se starou náhradou odjezdí (ač pomaleji, méně komfortněji, vysokopodlažně, se zpožděním), myslím že lepší než rušit spoje.
Sice se tato informace netýká regionální dopravy, ale v prosinci 2023 měly ÖBB ze 60 RJ celkem 6 odstavených v opravnách.
Jako laik si myslím, že 10 procent je docela dost..
Jejich divize ÖBB TS – TrainTech na rakouském pracovním trhu poptává podobné profese, jako jako naše železniční strojírenství a opravárenství.
Konkrétné přehled pozic je na stránkách ÖBB bohužel nedostupný, protože stránky jsou momentálně v rekonstrukci.
https://oebb.csod.com/ux/ats/careersite/7/home?c=oebb
Jednu dobu po tej decembrovej kalamite ich bolo mimo prevádzky až 18.
Už jsem zažil, kdy místo railjetu Salzburg-Wien přijely dva spojené Cityjety Desiro ML.
Vlaků mají dost, chybí jim soupravy pro použití na těchto vlacích.
A? Proč teda nepoužijou ty jiné-náhradní? Za ty prachy co se do OBB sypou horem dolem by to jeden očekával.
Taky to nechápu. Přitom jim tam jezdí Regiojet, což donutilo ČD se začít zlepšovat.
Jak to, že to takto nefunguje v Rakousku?
Možná jazyková bariéra. Někdo, kdo umí rakousky, by jim měl přeložit příspěvky odsud.
Vlak je spoj dle jízdního řádu. Ale nemají dost souprav, aby všechny vlaky dle jízdního řádu mohly vyjet. Bohužel i zdopravy.cz má v terminologii poněkud chaos, jak dokládá nadpis tohoto článku.
Jednotky řady 4020 vyřadili tuším loni.
4020 jsou v běžném denním provozu.
Ne, ještě jich pár jezdí. Zrovna včera jedna přijela na spoji, kterým jsem chtěl jet. Bohužel potřebuju nízkopodlažní vozidlo, takže jsem musel čekat na další vlak.
Co jsou pro ÖBB „provozuschopné vlaky“? Pro ČD je to i sebevětší křáp typu 810/814, bdtn, bdmtee apod. Včera jsem to osobně zažil dokonce 2x.
Lepší toto než čekat na peróně na jiného nejmenovaného dopravce.Aspoň jsi jel,já čekal dvě hodiny.
Vy jste tou nenávistí k ČD úplně posedlý. Divím se, že za tento problém v Rakousku nemůžou podle vás také ČD.
Zřejmě si mě pletete se samotnými ČD. Právě oni jsou experti na sváděni chyb na někoho jiného (a to i těch, za které můžou pouze oni). Včera jsem to zažil dokonce dvakrát, že jim chcípli dvě soupravy. Za to asi těžko mohlo SŽ, RJ nebo někdo jiný.
Staré, poruchavé vozy „CityShuttle“ s gravitačními záchody na IC také nejsou zrovna to, co zákazníci ÖBB očekávají za ty „rakouské“ ceny. Obzvlášť na šestihodinové cestě Štýrský Hradec – Innsbruck. K tomu ještě ty časté výpadky jídelních vozů i na dlouhých mezinárodních obratech (Štýrský Hradec – Bohumín, Štýrský Hradec – Saarbrücken) a EC / IC bez jedničky, bez toalety pro vozíčkáře apod.
Kvůli Taurusům, dlouhodobě nefunkčním na 3kV, se téměř denně v Břeclavi přepřahají railjety.
To ale nie je taký problém, kým to jazdí tak je jedno či to tlačí Taurus alebo ťaha Eso.
Vzhledem k tomu, že v jízdním řádu jsou v Břeclavi jen 3 min, tak to problém je. V okolí Brna i Vídně je tolik příměstských vlaků, že i 5min zpoždění na odjezdu z Břeclavi způsobí, že railjet pak musí poskakovat za osobákem. Takže kvůli blbému přepřahu má nakonec třeba +15. To už většinou znamená všechny přípoje v tahu.
Je problém nasadit do Rakous s Railjetem místo Tauruse Vectrona?
To bych to Eso na 160 km/h chtěl vidět.
To bude nějakej hoax. Poruchy a nespolehlivost se přeci děje jen té zlé Škodovce 🤷♂️
Co se deje s Taurusy?
Proč to na stejnosměr nefunguje? Co za Taurusy přepřahají? Předem dík za info.
V neděli před dvěma týdny s rakouskou railjetí soupravou jela z Prahy 380, v Břeclavi přepřah na 1116. Ten přepřah se nějak zkomplikoval, ve Vídni to mělo +20.
Dnes se přepřahá 106 a možná i 72.
Dílny nestíhají, nejsou lidé. A šefka opravárenské dceřiné společnosti sice nemá odpovídající kvalifikaci, ale pár dobrých kamarádů v politické sféře. Teď snad dostane výpověď. Konečně. A předsedovi představenstva dceřine společnosti pro osobní dopravu možná už neprodlužují smlouvu. Rozhodnutí má padnout příští týden. Ministryně dopravy má plné zuby toho chaosu na dráze.
Mladí lidé se do práce rukama moc neženou… jak je nízká nezaměstnanost nikoho to nenutí se po práci moc shánět.
A provozy s nepřetržitým režimem; o víkendech jsou téměř bez zájmu mladé generace.
Chtějí se bavit, ne být v práci 🙂
A je úplně jedno, jestli je to Německo, Švýcarsko nebo ČR… Západní svět si je velmi podobný bez ohledu na lokalitu.
Takže buď se do takových zaměstnání bude muset nasypat mnohem více peněz. Nebo budeme doufat, že nezaměstnanost opět výhledově vzroste. Až se sesype materialistický způsob života služeb.