Dopravci Železnice

ÖBB odhalily jízdní řád Nightjetu, který spojí i Ostravu s Berlínem

Souprava Nightjet. Foto: ÖBB
Souprava Nightjet. Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy ÖBB spustí od nového jízdního řádu nové noční spojení mezi Vídní a Berlínem přes Polsko, které umožní i cestovat přímým vlakem z Ostravska do Berlína. ÖBB už zveřejnily jízdní řád a začaly prodávat jízdenky, zatím ale ne z Česka.

ÖBB v rezervačním systému upozorňují, že může ještě dojít ke změně jízdního řádu, jízdenky ale už začal dopravce prodávat. Cena začíná na 29 eurech za spojení z Vídně do Berlína či zpět ve voze na sezení, za lehátkový vůz si připlatíte 20,90 euro, za lůžkový 50 euro včetně malé snídaně. Ceny jízdenek z Česka nejsou zatím známé, prodej z Česka ještě nezačal. Podle Českých drah budou ještě s ÖBB probíhat o nastavení cen jednání.

Podle jízdního řádu pojede vlak z Vídně ve 22:10, v Břeclavi je ve 23:07, odjede z ní ve 23:50. Z Ostravy hlavního nádraží odjede v 1:32, v Bohumíně stojí přes půl hodiny a odjíždí ve 2:15. Po necelých třech hodinách je ve Vratislavi, v 9:16 přijíždí do Berlína. Z Berlína vlak vyjíždí v 18:41, v Bohumíně je v 1:40 a odjíždí ve 2:20, ve 2.30 odjíždí z Ostravy. V Břeclavi pak stojí přes hodinu a půl (4:10 – 5:39), v 6:49 je ve Vídni.

První vlak pojede 9. prosince.

Spojení Berlína a Vídně přes Polsko je novou linkou expandující služby Nightjet. ÖBB jsou dnes největším provozovatelem nočních vlaků po Evropě. ÖBB loni v nočních vlacích přepravily 1,4 milionů cestujících.

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • OEBB najväčším v segmente spacích vlakov v Európe, no to teda je na tom ten segment dosť biedne, keď dokáže byť relatívne malý dopravca celoeurópskym lídrom. Každopádne, keď nemajú o to záujem DB, tak vďaka aspoň za to…

    • Díky zvětšující se nabídce rychlých spojení už efektivita nočních spojů značně poklesla, protože velké množství cest i do vzdálených evropských cílů lze i s návratem realizovat bez nutnosti jezdit aspoň jedním směrem přes noc – a navíc se silně „rozbujela“ i relativně levná letecká doprava …

  • Můžete si prosím upravit v nadpise název ? Značka rakouských nočních vlaků zní ÖBB Nightjet, bez velkého “j” uprostřed. Tato chyba se tu s Vámi táhne snad od začátku (je ale pravda, že to takhle v jedné tiskové zprávě prezentovaly i ČD).

    • A o to jde, nemusíte přes Prahu))) Pokud se podíváte na mapu reliéfu, VRT Břeclav – Ostrava – Berlin je jasná volba. Minete sice Prahu, ale ve výsledku možná obsloužíte více obyvatel (Ostravsko, Katowicko, Wroclaw, …)

      • Pravda absolutní, jen ten vlak vůbec přes Katowice nepojede v Polsku bude stát v těchto stanicich – Chalupki Raciborz Kedzierzyn-Kozle, Opole, Wroclaw, Glogow, Zielona Gora, Rzepin a pak v DE Frankfurt an der Oder

    • Asi ano, ale stejně to bude za nějakou speciální cenu – i v relaci Italie – Rakousko je třeba mít i k „FIPce“ příplatek i do vozů k sezení (letos to bylo už asi 14 EUR).

  • Jinými slovy (= jak to vidím já): je to současný „Chopin“, jen ne z / do Varšavy, ale do Berlína – resp. různé přímé vozy, které se budou někde (asi v Břeclavi) „překvedlávat“ do různých rychlíků, a aby bylo formálnímu vzhledu „NightJetu“ učiněno zadost, bude „kmenová“ relace Vídeň – Berlín a rakouská část „Chopina“ s ním pojede mezi Vídní a Břeclaví spojena: a nedivil bych kdyby časem takto přes Polsko jezdily i (obnovené) přímé vozy relace Budapešť – Berlín (místo bývalého „Metropolu“) …

    • Predpokladam, ze k odpojeniu dojde tak v Breclavi (vozne Vieden – Praha) a v Bohumine (sezonny kurz Vieden – Kosice ak zostane a samozrejme Vieden Krakow – Warszawa). Preto dva prestoje. Inak zhodny cas odchodu ako EN Chopin, ktory zrejme prejde do kategorie NJ.

      • Já bych spíše očekával, že vozy relace Vídeň – Polsko pojedou jako separátní „Chopin“ už z Břeclavi.

        • Ono je to mnohem vtipnější než se zdá. V návrhu grafikonu totiž už vůbec EN 476/477 nejedou do/z Prahy přímo a jsou tedy ukončeny v Břeclavi. Nabízí se mi jen jedna možnost – přímé vozy směr Praha budou pokračovat do Bohumína, kde se napojí na EN 444 (nověbude v Praze místo 7:17 v 6:16), který je veden v přibližné časové poloze jako EN 476 (v Praze 6:04). A stejně tak je to v opačném směru.

          Jinak, EN 408 jede „nově“ až z Bohumína, z Vídně ho táhne nighjet 456, stejné je to i v opačném směru.

          • nightjet 456*

            Přímé směr Berlín samozřejmě pojedou také z Břeclavi, víceméně pojede do Bohumína (pravděpodobně) celý EN 476.

        • Otvoril som si cielene web OBB a bude to tak, ako pisem, kedze Breclav je pre oba smery odchod 23:50 a Ostrava 01:32. Rozdielny odchod maju az z Bohumina. Aj ekonomicky to zmysel dava – jeden vykon – jedna lokomotiva v celom useku Vieden – Bohumin.

          • Já jsem to nezkoumal, záleží na tom, kolik vozů celkem (včetně Budapešti) to bude – Poláci „rejdí“ po Evropě stále a už teď byl „Chopin“ mezi Bohumínem a Břeclaví dost dlouhý, takže je otázkou, kolik vozů bude mít relace Vídeň – Berlín, aby se to všechno vešlo do jednoho vlaku (i když nebude nikde cestou zastavovat).
            A že by se Rakušanům nějak příliš zamlouvalo, když jim do „speciálů“ budou „mlátit“ dvakrát, z toho v Bohumíně ve 2 hodiny ráno, to by mě také docela překvapovalo – ale možná si to ani neuvědomili, když to dosud nejezdí, takže zatím s tím nemají žádné zkušenosti ani reference …

  • Cenově to vypadá celkem zajímavě, pokud člověk vydrží tu hrůzu hodin sedět, tak se to snad vyplatí i proti silnici, pokud počítám dobře. Pokud si zaplatí i lehátko, což vypadá na 50€, pak je to 1300Kč, to odpovídá vzdálenosti asi 620 km autem, což je +- tolik co mi našel routplanner na mapy.cz. Časy odjezdů i příjezdu jsou pro lidi v dosahu Ferdinandky velmi zajímavé na to aby se tak dal udělat jednodenní výlet do Berlína.

    Pokud člověk vyjede 13.9. ve 22:23 Z Brna do Břeclavi, 14.9. je ráno v Berlíně, odjede v 14.9 18:41, ve 4:10 15.9. je v Břeclavi, ve 4:36 odjede osobním vlakem do Brna kde je v 5:32.

    • No, a jaký býval „Metropol“ (a navíc řešil i česko-moravské vnitrostátní relace ) …

    • …další co dostal auto darem, olej mu ve servise měněj za úsměv a pojišťovna mu za vzorné chování už dala 100% bonus.

        • V českém grafikonu je pouze NJ mezi Břeclavi a Bohumínem a navíc bude stát jen v Ostravě-hlavnim nádr. A Svinov projede. V Břeclavi odpojí vozy pro prahu a připojí vozy z Budapešti. A v Bohumíně odpojí vozy na Krakow a Warszawu a sezónně na kosice. Takže dnes i Chopin bude jen v úseku Bohumin-Warszawa

      • Když člověk už to auto má, tak nemá smysl aby stálo, že. Navíc část nákladů jsou fixní. Navíc taky člověk nemusí jet sám a tam už se poměr dost obrací v neprospěch veřejné dopravy.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora