ÖBB odhalily jízdní řád Nightjetu, který spojí i Ostravu s Berlínem
Souprava Nightjet. Foto: ÖBB
Rakouské spolkové dráhy ÖBB spustí od nového jízdního řádu nové noční spojení mezi Vídní a Berlínem přes Polsko, které umožní
Ahoj všem,
nemáte náhodou někdo info, kdy se bude dát koupit lístek i z Ostrava do Berlín? Chtěl bych 15.12. tímto vlakem jet do Berlína z Ostravy, ale zatím nelze takto lístek koupit… Vím, že 9.12. je změna jízdích řádů, tak nevím, jestli počkat nebo raději koupit ten lístek už teď, ale z Vídně…
Díky
Dave
Vlak v ČR nebude zastavovat. Aby kompenzovat zpoždění, které u nás nabere. 😉
To není pravda stojí v Břeclavi, Ostrava hlavní a Bohumín. Docela dostatečná nabídka pro těch 180km.
OEBB najväčším v segmente spacích vlakov v Európe, no to teda je na tom ten segment dosť biedne, keď dokáže byť relatívne malý dopravca celoeurópskym lídrom. Každopádne, keď nemajú o to záujem DB, tak vďaka aspoň za to…
Díky zvětšující se nabídce rychlých spojení už efektivita nočních spojů značně poklesla, protože velké množství cest i do vzdálených evropských cílů lze i s návratem realizovat bez nutnosti jezdit aspoň jedním směrem přes noc – a navíc se silně „rozbujela“ i relativně levná letecká doprava …
Můžete si prosím upravit v nadpise název ? Značka rakouských nočních vlaků zní ÖBB Nightjet, bez velkého “j” uprostřed. Tato chyba se tu s Vámi táhne snad od začátku (je ale pravda, že to takhle v jedné tiskové zprávě prezentovaly i ČD).
díky za upozornění, máte pravdu.
A hlavně spojení Ostrava-Berlin za 7-8 h je luxus a hlavně nemusíme přes Prahu.
A o to jde, nemusíte přes Prahu))) Pokud se podíváte na mapu reliéfu, VRT Břeclav – Ostrava – Berlin je jasná volba. Minete sice Prahu, ale ve výsledku možná obsloužíte více obyvatel (Ostravsko, Katowicko, Wroclaw, …)
Pravda absolutní, jen ten vlak vůbec přes Katowice nepojede v Polsku bude stát v těchto stanicich – Chalupki Raciborz Kedzierzyn-Kozle, Opole, Wroclaw, Glogow, Zielona Gora, Rzepin a pak v DE Frankfurt an der Oder
Dá se v těchto vlacích jezdit klasicky v sedě i relace Vídeň-Břeclav-Ostrava-Bohumín v sedě?
Asi ano, ale stejně to bude za nějakou speciální cenu – i v relaci Italie – Rakousko je třeba mít i k „FIPce“ příplatek i do vozů k sezení (letos to bylo už asi 14 EUR).
Jinými slovy (= jak to vidím já): je to současný „Chopin“, jen ne z / do Varšavy, ale do Berlína – resp. různé přímé vozy, které se budou někde (asi v Břeclavi) „překvedlávat“ do různých rychlíků, a aby bylo formálnímu vzhledu „NightJetu“ učiněno zadost, bude „kmenová“ relace Vídeň – Berlín a rakouská část „Chopina“ s ním pojede mezi Vídní a Břeclaví spojena: a nedivil bych kdyby časem takto přes Polsko jezdily i (obnovené) přímé vozy relace Budapešť – Berlín (místo bývalého „Metropolu“) …
Predpokladam, ze k odpojeniu dojde tak v Breclavi (vozne Vieden – Praha) a v Bohumine (sezonny kurz Vieden – Kosice ak zostane a samozrejme Vieden Krakow – Warszawa). Preto dva prestoje. Inak zhodny cas odchodu ako EN Chopin, ktory zrejme prejde do kategorie NJ.
Já bych spíše očekával, že vozy relace Vídeň – Polsko pojedou jako separátní „Chopin“ už z Břeclavi.
Ono je to mnohem vtipnější než se zdá. V návrhu grafikonu totiž už vůbec EN 476/477 nejedou do/z Prahy přímo a jsou tedy ukončeny v Břeclavi. Nabízí se mi jen jedna možnost – přímé vozy směr Praha budou pokračovat do Bohumína, kde se napojí na EN 444 (nověbude v Praze místo 7:17 v 6:16), který je veden v přibližné časové poloze jako EN 476 (v Praze 6:04). A stejně tak je to v opačném směru.
Jinak, EN 408 jede „nově“ až z Bohumína, z Vídně ho táhne nighjet 456, stejné je to i v opačném směru.
nightjet 456*
Přímé směr Berlín samozřejmě pojedou také z Břeclavi, víceméně pojede do Bohumína (pravděpodobně) celý EN 476.
Otvoril som si cielene web OBB a bude to tak, ako pisem, kedze Breclav je pre oba smery odchod 23:50 a Ostrava 01:32. Rozdielny odchod maju az z Bohumina. Aj ekonomicky to zmysel dava – jeden vykon – jedna lokomotiva v celom useku Vieden – Bohumin.
Já jsem to nezkoumal, záleží na tom, kolik vozů celkem (včetně Budapešti) to bude – Poláci „rejdí“ po Evropě stále a už teď byl „Chopin“ mezi Bohumínem a Břeclaví dost dlouhý, takže je otázkou, kolik vozů bude mít relace Vídeň – Berlín, aby se to všechno vešlo do jednoho vlaku (i když nebude nikde cestou zastavovat). A že by se Rakušanům nějak příliš zamlouvalo, když jim do „speciálů“ budou „mlátit“ dvakrát, z toho v Bohumíně ve 2 hodiny ráno, to by mě také docela překvapovalo – ale možná si to ani neuvědomili, když to dosud nejezdí, takže zatím s tím… Číst vice »
Aj z Budapešti to je:
Austrian Railways will introduce a new nightjet service 457/456 Metropol between Berlin and Wien/Budapest operating via Frankfurt an der Oder, Wrocław, Chałupki and Bohumín. The service will also convey through cars Berlin – Wrocław – Przemys´ l. German Railways withdrew the original Metropol service, which was routed via Praha, in December 2017.
Cenově to vypadá celkem zajímavě, pokud člověk vydrží tu hrůzu hodin sedět, tak se to snad vyplatí i proti silnici, pokud počítám dobře. Pokud si zaplatí i lehátko, což vypadá na 50€, pak je to 1300Kč, to odpovídá vzdálenosti asi 620 km autem, což je +- tolik co mi našel routplanner na mapy.cz. Časy odjezdů i příjezdu jsou pro lidi v dosahu Ferdinandky velmi zajímavé na to aby se tak dal udělat jednodenní výlet do Berlína. Pokud člověk vyjede 13.9. ve 22:23 Z Brna do Břeclavi, 14.9. je ráno v Berlíně, odjede v 14.9 18:41, ve 4:10 15.9. je v… Číst vice »
No, a jaký býval „Metropol“ (a navíc řešil i česko-moravské vnitrostátní relace ) …
…další co dostal auto darem, olej mu ve servise měněj za úsměv a pojišťovna mu za vzorné chování už dala 100% bonus.
A v hotelu se samozřejmě vyspí zadarmo. 50 € je za noc na západě hodně slušná cena.
V českém grafikonu je pouze NJ mezi Břeclavi a Bohumínem a navíc bude stát jen v Ostravě-hlavnim nádr. A Svinov projede. V Břeclavi odpojí vozy pro prahu a připojí vozy z Budapešti. A v Bohumíně odpojí vozy na Krakow a Warszawu a sezónně na kosice. Takže dnes i Chopin bude jen v úseku Bohumin-Warszawa
Když člověk už to auto má, tak nemá smysl aby stálo, že. Navíc část nákladů jsou fixní. Navíc taky člověk nemusí jet sám a tam už se poměr dost obrací v neprospěch veřejné dopravy.