ÖBB objednaly u Stadleru prvních šestnáct bateriových jednotek, budou jezdit k českým hranicím

Jednotka Stadler Flirt Akku pro ÖBB. Foto: Stadler RailJednotka Stadler Flirt Akku pro ÖBB. Foto: Stadler Rail

První jednotky vyjedou v roce 2028.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly prvních šestnáct dvouzdrojových jednotek od společnosti Stadler Rail. Umožní bezemisní jízdu na neelektrifikované trati Kamptalbahn, která spojuje dolnorakouská města Krems (Kremže), Hadersdorf a Sigmundsherberg zhruba dvacet kilometrů od hranic s Českem.

Jde o první závaznou objednávku z rámcové smlouvy na 120 jednotek, kterou uzavřel dopravce se Stadlerem letos. Hodnota zakázky na šestnáct jednotek je 194 milionů eur. Půjde o jednotky Stadler FLIRT Akku, v provozu by se měly objevit v roce 2028.

„Nové bateriové jednotky jsou milníkem k dekarbonizaci regionální železniční dopravy,“ řekl generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Nové jednotky mají v provozu ušetřit ročně 1,7 milionu litrů nafty. Díky lepší akceleraci se také zkrátí jízdní doby.

Stadler dodá třívozové jednotky, které jsou dlouhé 63 metrů, maximální rychlost bude 160 km/h. Kapacita je 160 míst k sezení. Vyrábět se budou v sídle firmy ve švýcarském Bussnangu. Nízkopodlažní vozidla budou plně odpovídat moderním standardům cestování: budou klimatizována, nabídnou až 12 míst pro přepravu jízdních kol či kočárků.

Stadler dodá až 120 bateriových jednotek pro rakouské dráhy, ÖBB jimi nahradí dieselové vlaky

Tagy Kamptalbahn ÖBB Stadler Flirt Akku Stadler Flirt BEMU Stadler Rail
54 komentářů