ÖBB objednaly u Stadleru prvních šestnáct bateriových jednotek, budou jezdit k českým hranicím
První jednotky vyjedou v roce 2028.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly prvních šestnáct dvouzdrojových jednotek od společnosti Stadler Rail. Umožní bezemisní jízdu na neelektrifikované trati Kamptalbahn, která spojuje dolnorakouská města Krems (Kremže), Hadersdorf a Sigmundsherberg zhruba dvacet kilometrů od hranic s Českem.
Jde o první závaznou objednávku z rámcové smlouvy na 120 jednotek, kterou uzavřel dopravce se Stadlerem letos. Hodnota zakázky na šestnáct jednotek je 194 milionů eur. Půjde o jednotky Stadler FLIRT Akku, v provozu by se měly objevit v roce 2028.
„Nové bateriové jednotky jsou milníkem k dekarbonizaci regionální železniční dopravy,“ řekl generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Nové jednotky mají v provozu ušetřit ročně 1,7 milionu litrů nafty. Díky lepší akceleraci se také zkrátí jízdní doby.
Stadler dodá třívozové jednotky, které jsou dlouhé 63 metrů, maximální rychlost bude 160 km/h. Kapacita je 160 míst k sezení. Vyrábět se budou v sídle firmy ve švýcarském Bussnangu. Nízkopodlažní vozidla budou plně odpovídat moderním standardům cestování: budou klimatizována, nabídnou až 12 míst pro přepravu jízdních kol či kočárků.
Stadler dodá až 120 bateriových jednotek pro rakouské dráhy, ÖBB jimi nahradí dieselové vlaky