ÖBB modernizují starší „patra“ na úroveň Cityjet, objeví se i v Česku
Dvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/Steinberger
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pustily do velké modernizace regionálního vozového parku pro Dolní Rakousy, odkud některé spoje zajíždějí i
Možná by to chtělo ukázat i fotku původní soupravy 😉
Není problém. 🙂
http://cityexplorerstours.com/images/city-guide/tram-2.jpg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmpz-dl.php
Bylo na čase. Čekal jsem kdy tyto vozy projdou něčím podobným 🙂
K čemu WiFi? =)
tak nepsali že bude i s internetem 🙂
K čemu bicykl. Více jak polovina lidí se bez něj obejde.
S tímto rakouských dvoupodlažním vlakem jezdím doslova denně a musím říct, že český Elefant je mnohem lepší. Všimněte si, že cestující v dolním podlaží u okna si nemají kam dát nohy. Tohle v Elefantu není.
A pokud vím, není tam ani 1. třída a domnívám se , že tam schází i dveře jednotlivých oddílů, takže tam táhne v čemž jsou i ty sloni lepší.
Ano, 1. třída pokud vím v rakouském regiu tak nějak celkově neexistuje.
OK, máte pravdu a omlouvám se, mohl mě trknout ten tichý oddíl v řídícím voze.
Sedadla ve dvojce, jako v hrůzopanteru ve dvojce… Tohle nedoženeme
Ale můžeme se pokoušet držet stejný dištanc.
Sorry, v hrůzopanteru byla myšlena jednička…
K článku doplním, že podobným redesignem (nová sedadla mj. nově s bočními opěrkami hlavy; u Desir pak část sedadel nově v leteckém uspořádání) v minulých letech prošly už i (byť možná ne všechny) Talenty a Desira ÖBB.
Ano, ty hrůzy sedadel jako tzv. letecké uspořádání.
Nevím jestli všechny, ještě na podzim jsem u Grazu viděl mix Desir před i po úpravě. Výsledek se mi líbil, vypadá to o dost moderněji a útulněji, i ten vnější nátěr tomu prospěl, letecké uspořádání zase není tak tragické. Škoda že v Rakousku se na tu wifi v regiu moc nehraje.
Letecké uspořádání je tragické, nevadilo by mi pouze v případě, že se dají sedadla „otočit“ po směru jízdy. V letadle taky neletíte obráceně. Je zajímavé, že už u starých Šinkanzenů se sedadla obrátila do směru jízdy. Co to jen kdo vymyslel v dálkových soupravách většinou půl po směru a půl zády. Taky nechodíme po zadu. Kterej PITOMEC TO VYMYSLEL, NAKOPAL BYCH HO. VOLA JEDNOHO 🙂
Poslední otočná sedadla pamatuji ve starých vozech 1. třídy vozové u DB – jezdívaly i k nám na EC vlacích ještě někdy v 90. letech minulého století. Z pohledu cestujících to bylo velice vhodné řešení, protože interiér byl nádherně variabilní – v 1. třídě vozové to udělat šlo v podstatě bez problémů, protože je tam relativně dost prostoru, ale zda vůbec a jak by to bylo možné udělat v interiéru 2. třídy vozové, do nichž je snaha „vecpat“ co nejvíce míst k sezení, tím si jist nejsem. Ale zejména v dálkových vlacích by to jistě „uživatelsky příjemné“ bylo.
A u čtyřek se nesedí pozadu? Taky je to půl na půl…
Ale máte před sebou víc volného prostoru, nedíváte se do vysokého opěradla před sebou a můžete se aspoň bavit ve větší společnosti.
Netvrdím, že by v interiéru nemohla být i část uspořádaná „letecky“, ale zejména v posledních modernizacích je těch „leteckých dvojek“ na úkor „klasických čtyřek“ i z tohoto pohledu zbytečně až příliš mnoho.
Takový redesign bych si dovedl představit u Elefantů ;-). Bohužel u nás to skončí na čalounění a zásuvkách.
A tady to skončilo něčím jiným? Vždyť to jsou jen přečalouněná původní sedadla a pár dalších vylepšení. Jedná se jen o modernizaci. Neříkám, že je to špatně, vozy vypadají celkem vkusně. Ale oproti modernizaci City Elefantů zde není žádny zásadní rozdíl.
Foto původního interiéru pro porovnání:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201802/IMG-2441.jpg
Obávám se, že u City Elefantů během modernizace také nedojde k ničemu zásadnímu.
A co by jste tak očekával. Tam toho moc vymyslet nejde.
Ta sedadla jsou Borcady bych řekl.
Toto nejsou Borcady. Jsou to původní sedadla, která byla v těchto vozech od výroby. Jsou jen přečalouněná.
Můj názor, bez ohledu na ÖBB, je ten, že patrové soupravy i vagóny by měly být obecně preferované.
Ano, obzvlášť v zemích, kde je preferovaná výška nástupiště 550 mm nad TK, je to ideální jak z pohledu bezbariérovosti, tak kapacity. Nevýhodou pro dálkové vlaky je průchod soupravu po schodech nahoru dolu (třeba pro minibar nebo pro návštěvu restauračního oddílu), jinak ale nevýhody nevidím.
V ucelených jednotkách by mohlo být průchozí horní patro, jako to má TGV. Tím by odpadl problém neustálého běhání nahoru/dolů při průchodu jednotkou.
Provozně je to sice možná výhodné, ale zkuste si někdy dělat chvíli průvodčího (resp. aspoň s ním chodit) ve vlaku vedeném „ešusem“, nejlépe třeba v okolí Prahy – a hned budete mluvit (psát) jinak. Ale připouštím, že chození do schodů je údajně (podle zdravotníků a dietologů) nejlepší pohyb pro udržení kondice a hubnutí …