ÖBB hlásí historický rekord v počtu cestujících v nočních vlacích
Nighjet ve Vídni. Foto: ÖBB
Dopravce očekává další expanzi příští rok s nasazením nových souprav.
Dopravce očekává další expanzi příští rok s nasazením nových souprav.
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla samozřejmostí i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem SJ Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách… Číst vice »
Je dobře, že se evropská síť nočních vlaků rozšiřuje. Cenou evidentně konkurovat nemůžou/nechtějí, takže cesta vede přes pohodlí a dobrou nabídku spojů.
Měli bys me se učit od Japonců takový Sunriese Expres
Klobouk dolů před Rakušáky. Před tím, jak celou tuto oblast zachránili a jak se snaží ji rozvíjet a posouvat ..
V práci začalo posledné roky cestovať nočným vlakom dosť veľa ľudí, minimálne jednu cestu – ak nájdu miesto. Najväčším problémom nočných vlakov je kapacita – 737 odvezie 130 cestujúcich na služobnú cestu, vo vagóne je možno 10 single lôžok?
Jde-li o dvoupodlažní vůz, pak je tam těch lůžek více, i když jsou ve verzi singl.
Existuju aj ine ako sluzobne cesty a ine triedy ako single lozka a potom ta kapacita prudko rastie – nove nightjet supravy maju mat 254 miest.
Tak u nás kdyby zavedli vlak v čase bývalého Excelsioru. Tak máme nárůst o 100% a více. Ale myslím vlak v jeho čase. Ne nějaký retro návrat.
Sloužil vlastně úplně všude a všem.
Dnes však potřeba. Nové moderní vozy. Ty návaznosti co měl…
To byl v té. Ve své. Době. Excelsior…😃👍
To určitě..
Myslím, že svojí klientelu by si nový Excelsior našel. Zkuste se dostat teď v nějaký rozumný čas ze severu Čech na Ostravsko.
Proč by někdo ze severu Čech jezdil na Ostravsko? (Jistě takoví cestující jsou, ale je jich zanedbatelně málo.)
Excelsior byl super ..v noci z Prahy s koncertu na Moravu . Sice ráno čekání v hraních na připoj ale jelo se .. dnes posledni vlak z Prahy na Moravu v 22 hod traparna . Ten kdo zrušil excelsior by mnel být zastřelen
Kdyby byla poptávka po takovém spojí tak věřte tomu že by ho aspoň jeden dopravce zavedl…
Určitě..někteří dopravci tu jsou jen aby brali dotace..a lidi jsou jim u.. žlutý zmrd
Proč mám ten pocit, že stávající soupravy nahradí novými? To jim jaksi ale pak nebudou postačovat, když už teď je prakticky nemožné koupit v sezóně třeba Vídeň-Řím?
Prvych 13 bolo objednanych prave preto, aby mohli nahradit stare supravy do Talianska, ten pocit neni nepodlozeny.
Nightjet možná, ale EN OBB prostě neumí. Moje zkušenost s EN 415 byla taková, že to je odporná, smradlavá konzerva sardinek, kde nefunguje vůbec nic, vozy k sezení nemají ani opěrku pro uši, WC je rozmlácené už při přistavení vlaku v Salzburgu a vzhledem ke skladbě některých cestujích není zajištěna bezpečnost. Lůžko/lehátko nešlo pro změno koupit, protože trasa vlaku výchozího ze Salzburgu do Lublaně je prý příliš krátká. Po této zkušenosti nemám důvěru k nočním vlakům OBB, nepřipadám si tam jako zákazník, ale jako obtížný hmyz.
Ale EN 415 neni razen s vozy ÖBB. Oni nemohou za jejich spatny stav. https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EN&cislo=415&rok=2023
Jaké časové období představuje „historii značky Nightjet“? Aby to nebyl takový ten rekord sám pro sebe…
Lze dohledat – od 12/2016.
Ale některé noční linky byly ze strany ÖBB provozovány už předtím, tzn. došlo „jen“ k přejmenování kategorie + asi i ke změně vnějšího vzhledu vozů.
Tak to už asi něco znamená…
Chapu správně ze nové soupravy budou doplňovat spoje
A ne nahrazovat stávající soupravy?
Pokud je to tak je ještě v Evropě místo na 14 nočních linek které obsadí 9tivozovou soupravu?
Tieto prve maju nahradzovat stare supravy – na linkach do Talianska kvoli novym predpisom musia.
Ak spravne ratam, v planoch su este 4 nove linky a dve linky, ktorej jazdia len 3x tyzdenne, maju jazdit denne – to hned zhltne dalsich 10 suprav, zostava 11 a aspon jedna bude zalozna.
Jasně i já rád bych jel do Zell am See například z Prahy/Brna nočním vlakem. Nicméně u nás je to utopie.
Další věc je, že odmítám jezdit tím HNUSEM, které podle Českých Drah jsou na úrovni 21 století. Možná je to jejich vlhký sen, ale realita je jiná. Jsem rád, že mohu do Vídně dojed autem a dál se vydat kvalitním a moderním vlakem OBB.
Jsme prostě 50 let za západem ať si každý říká co chce. Všem doporučuji v létě si zajet do Rakouska, Německa a Švýcarska jaké vlaky tam jezdí a jaká je tam kvalita služeb.
Hej z Prahy do Viedne ide sukafon s drevenymi sedackami tahany parom volov, ktory sa Breclavi prejde casopriestorovou branou, kde sa zmeni na kvalitny a moderny vlak OBB.
A Zell am See ma asi tolko nocnych vlakov ako Unicov zastavka.
Tvl, dost dobrý:)
tak toto som sa pobavil 😀
Nj, utopie… https://zdopravy.cz/z-prahy-a-varsavy-na-brenner-regiojet-odtajnil-jizdni-rady-lyzarskych-vlaku-do-rakouskych-alp-84577/
Kdo nechápe ironii, dává zjevně mínusy… 😉
Railjet ČD je odporný hnus, ale ten téměř stejný railjet ÖBB je moderní souprava 21.století 😄😄 Příspěvek hodný experta a znalce 😄😄
Co to fetujete? To musí být dobrý matroš. Chci taky…
Očakávam že napriek dátami podloženým dopytom je na ceste úderka ktorá nám vysvetlí že nočné vlaky nemajú zmysel a nikto by tým necestoval.
Jo, jak je to dávno, co se psalo, že noční vlaky úplně zmizí?
Ale pozor – žádná konkrétní data zveřejněna nebyla. Plus s ohledem na rostoucí počet spojů této kategorie + situaci, kdy minulý + předminulý rok byly dotčeny covidovými omezeními (včetně odřeknutí těchto spojů v době silnějších restrikcí), je vlastně logické, že těch přepravených cestujících v této kategorii spojů je nejvíc právě nyní.
(Což dodávám přesto, že si nemyslím, že by noční vlaky obecně – ne nutně složené převážně/výhradně z ubytovacích vozů – neměly v různých relacích smysl.)
V kolik hodin odjíždí zmiňovaný přímý vlak Vídeň Benátky přes Mnichov?
Ten priamy vlak je zo *Stuttgartu* (20:29) cez Mnichov (23:52) do Benatkok (8:34). Kridlo z Viedne(21:27) pripajaju o dvoch rano v Salzburgu.
„Na síť nočních vlaků byl znovu připojen i Stuttgart. Od 11. prosince jezdí (ze STG) přímý vlak přes Mnichov do Benátek.“
Jedná se o NJ 237: STG.HB 20:29 – MÜ.HB 23:54 – VE.SL 8:34
https://www.nightjet.com/de/reiseziele/italien/venedig
21:27 z Hbf a na Mestre jsi v 8:22, myslím že to bylo jednodušší najít na idosu než sem psát dotaz, ale není zač.
To vim, ale v článku bylo včera (dnes jsem text nekontroloval), že od 11.12. jezdi přímý vlak přes Mnichov.
Předpokládal jsem, že je to omyl a autor to potvrdí a opraví a ne , že mi bude někdo radit ať se kouknu na Idos.
On ten text mohl být lépe formulovaný.
Na první pohled z toho mohlo vyplynout, že se jedná o vlak z Vídně do Benátek přes Mnichov.
Proto jsem do citace v mém předchozím příspěvku vložil do závorky „upřesňující vsuvku (ze STG)“.
Jako útěchu vám předkládám link DB na noční vlaky – v češtině.
https://www.bahn.com/cs/nabidky/nocni-vlak-index