ÖBB chystají další noční vlaky, spojí Bratislavu se Splitem
Nighjet ve Vídni. Foto: ÖBB
Rakouský státní dopravce ÖBB chce od nového jízdního řádu otevřít dvě nová noční železniční spojení pod svoji značkou „nighjet“. Kromě
Přijde mi podivná výchozí destinace v Bratislavě. Mě by dával mnohem větší smysl třeba Bohumín. Do Vídně by to dojelo přivěšené na Ex4, zázemí pro pobyt a mytí vozů v Bohumíně je. A hlavně cestujících by se tam našlo mnohem víc z Ostravska nebo katowické aglomerace.
Milí mnozí disktující přestaňte závidět běžte si koupit lístek (až to půjde) do popradu pro vás a plechového milačka. Doporučuji lůžkový vagon s volbou podle toho kolik vás pojede a uvidíte sami. Já s tím problém neměl. Hotel na kolečkách.
Ještě trasa která je přímo v dokumentu.
EN1252/1253 Bratislava hl.st. – Marchegg (handover from ZSSK) – Wien Hbf –
Wien Meidling – Wr. Neustadt Hbf – Bruck/Mur – Graz Hbf – Spielfeld-Straß
(handover to SZ) – Maribor – Celje – Dobova – Zagreb – Ogulin – Knin – Perkovic
– Split and back
A letos také nepojedeme:
Planned starting date for the operation of the proposed new service: ………………
……18.6.2021
A zajímavá je i kapacita:
…capacity: total 150 places in Sleeping-, Couchette- and Sitting-coaches. 2 Carwagons Bratislava – Split, 2 Car-wagons Wien – Split…
„handover to SŽ“ … a jsme u těch zkratek, já to věděl!! 😀
SŽ z toho bude mít hangover (opici), až rakouské dráhy zkrátí je.
hangover je kocovina
tj. hovorově česky opice ne??
kocovina je stav co nastává ráno po opici
V klidu, pro ÖBB je SŽ(DC) stále ještě ČD Infra 🙂
SZ tady ale spíš bude Slovinská železnice
Bingo Rumcajsi! Bystrý úsudek na hranici geniality!
Milí Rakušáci z ÖBB děkuji vám, že aspoň takto mne ulevíte z té cesty a konečně budu moci dojet do Chorvatska normálně. Teda asi v 2021, ale i tak. A pokud by v ČD dostali nápad poslat pár lůžek a vagonu pro auta do Vídně jakkoliv za čímkoliv od Rychlíku výše tak úplně super.
Chudáci, co povinně musí do Chorvatska, snad jim aspoň napřesrok ten vlak uleví od jejich těžkého a smutného osudu…
No. V chorvacku, mamo kde je lancmit?, jsem nikdy nebyl. Ale kdyz ted bude mee turistu, tak by to pro jednou mohlo byt zajimave, nemyslite?
Vlastní zkušenost?
Proč povinně v tuto chvíli lepší než do Itálie a to že se mne příští rok chce do Chorvatska a ne zase jako každý rok na Bora Bora, Egypta, Tunisu je moje věc. Bohužel Vám některým nespadám do žádného šuplíku. Jinak zrovna Chorvatsko není dávno levná dovolená. Levněji pořídíte Tunis, Egypt jenže to nejde po vlastní ose a i ta Bora Bora na 14 dnů vyjde apartmán na cca 20 000 Kč přes Booking mimochodem. Jinak ten Tunis autem jde jenže je to pakárna jako jet autem do Chorvatska i ten Egypt můžete jet autem, ale magor by teď jel… Číst vice »
OK, trochu jsem rozumněl tomu přirovnání chorvatska k italii, tunisu nebo egyptu – všechno jsou to low-cost destinace, když prostě potřebuju co nejlevněji k moři. OK.
Ale nějak mi v tom nesedí to Bora-Bora (francouzská polynesie) – to je trochu (trochu hodně) odlišný případ náročnosti dovolené, ne?
Neni, stejne jako kdekoliv jinde i na Bora Bora najdete levne motely nebo AirBnB a tak i luxusni 5* hotely…
Nightjety z Vídně a Innsbrucku se nespojují v Mníchově ale v Norimberku
Jestli by nebyla logictejsi trasa Viden-Blava-Rajka a pak primou trasou mimo Gyor pri hranicich s Rakouskem? Vlastne z Blavy v trase bajneho Jadran expresu. Takto ma clovek pocit, ze jede opacnym smerem. Ale je jasne, ze pres Alpy to bude hezci pokoukani a lepsi infrastruktura pod dratem nez v Madarskych hvozdech, kde se musi preprahat.
Typnu: Bratislava – Marchegg – Wien – Graz – Maribor – Dobova – Zagreb – Ogulin(přepřah) – Split.
Nebyla, protože takto máte více zastávek po Rakousku, kde může někdo přistoupit. Někdo solvetní, ne maďarská socka. Tan začátek v Blavě bude spíš kvůli levnějšími úklidu případně průvodcům, než kvůli cestujícím.
trmácet se vlakem do Splitu je jistě snem každého solventního rakušáka
Na Západě je obecně vlak spíš pro bohatší. Však základní jízdné je tam mnohdy stejně vysoké jako cena jízdeny autem včetně všechn nákladů. U nás je tomu spíš naopak. Jízdné je 4x nižší, zatímco cena jízdey autem stejná.
To je fakt. Oni totiž jezdí do Jesola 🙂
Vidíte a je to i sen solventního Čecha. Připlácím si za komfort neotravovat se jízdou, přiblíží to mne i auto k Dubrovniku. A jinak Vás mohu ubezpečit, že jízda nightjetem se s jízdou autem nedá srovnat. Už jen to, že nemusím řídit a postele v lůžku opravdu žádný problém. 2 kupé spojená do sebe 2+2 postele toaleta a sprcha na kupé to máte v autě nemyslím si.
Trmácení se zapomeňte kupte si lístek do singlu v lůžku a uvidíte sám.
Až nebudu vědět co s penězma tak si tam doletím a auto půjčím v půjčovně. No, ale to pak můžu i kamkoli jinam než do Dubrovniku (krom toho, do něj to je ze Splitu ještě slušná štreka).
Slováci mají také Chorvatsko v oblibě takže si myslím, že své cestující si to najde. A to už jen protože mají objednané také 2 vagony pro auta jako rakušáci. A myslím si, že ten druhý je 100% pro nás čechy co si tam dojedou když se v čd neprobudí. Slováci moc dobře vědí. A když se probudí na čd mohou si kapacitu jednoho z dvou koupit. Navíc ta trasa je o dost lepší než ta co byla přes Maďarsko říkal jsem si, že je jen otázka času kdy s tím ÖBB přijde.
Jakoby v ÖBB tušili kolaps letecké dopravy, když se tak pěkně už nějaký ten čas připravují na renesanci nočních vlaků….
Bojíte se sedět hodinu a půl s neznámými lidmi v úzkém trupu letadla? Pak 15 hodin v kupé vlaku je pro vás ta správná volba!
No nevím…
Tak to jste zřejmě neseděl v lůžkovém kupé. Kde když na to přijde nemusíte vidět krom vašich spolucestujících nikoho. V lůžku máte uzavřené kupé od ostatních které si můžete koupit dle počtu lidí takže 2 kupé pro 2+2 lidi samostatná sprcha a toaleta přímo u kupé. Za cenu stejnou nebo menší než letadlo a mimochodem do letadla si nevezmu auto za cenu převozu na vagonu za vlakem.
Ve které relaci vyjde noční dvojlůžko na stejnou či nižší cenu nežli letadlo? Ani nemusíte počítat příplatek za auto na vagónu.
Jistě. Kolaps letecké dopravy zachrání dva sezónní vozy 2x týdně z Bratislavy do Splitu. To dává smysl.
Tak účelem toho vlaku není zachraňovat kolaps letecké dopravy. Účelem toho vlaku je vydělávat. A v těch podmínkách, co možná nastanou (tzn. útlum letecké dopravy), se mu bude vydělávat asi trochu snadněji, nemyslíte?
Já měl na léto 2020 plán takový.
Polsko Leba nebo Hell.
Z Bohumína nočním vlakem, ceny v PL jako u nás.
Tak nic, byl to hezký sen.
Hlavní jídlo v restauraci za 10 PLN, ubytování za hubičku, markety o poznání levnější, oběd v rybárně za cenu, kterou jsem vůbec nepochopil (jsem myslel že nám dvě porce zapomněl zaúčtovat) a jen to pivo o něco dražší…
Takže tvrzení „ceny jako u nás“ bych moc nepoužíval 😂
Studené moře a většinou hnusné pivo. Jinak ceny dobré a milovníci ryb budou spokojeni.
Zywiec a Tyskie určitě neurazí, ale cenově je to špaténka, třeba mizerně vychlazenej plech za cenu plzně v Praze…
Minulou sezónu čep do kelímku na pláži ze stánku (Wladek) 8 PLN bez szoczku😉
V Polsku je obecně pivo dražší než u nás, nejen u moře. Má to však svoji logiku – snaží se tím bojovat proti alkoholismu, se kterým je problém především na východě Polska.
No ale tam chasníci rozhodně nejedou v pivku, že… 🙂
Mno politik je schopen zdaniti i obilí, aby se méně chlastalo. Však chleba se peče z mouky. … a způsobí akorát vznik černého trhu s chlebem.
Jo? A jak to dělají? Je tam větší spotřební daň na alkohol u piva než u nás?
Tyskie je nejhnusnější pivo, co jsem kdy pil. Nicméně jinak jsem v Polsku s piv neměl, stačilo si pohlídat, aby to nebylo Tyskie. A už i do Polska přišla móda minipivovarů
Já tam třeba jezdím právě za chladem, protože letní vedra u nás jsou k nevydržení. Bohužel, letos to asi nepůjde…
I když to letos nevyjde, tak není všem dnům a letům konec; a pro příště pamatujte – žádné odkládání, žádné mnohaleté „chystání se“; pokud je ta příležitost, tak cestu realizovat; o rok později už ta možnost být nemusí.
(Píšu sám z vlastní zkušenosti; vloni jsem skoro všechen dovolenkový čas strávil zahraničními železničními výlety a zpětně si říkám – dobře jsem učinil.)
A nespoléhat na cestovní kanceláře a podobné instituce se zájezdem zakoupeným půl roku dopředu. I když chàpu, že mně se to kecá, jezdím jenom na Slovensko a občas do Rakouska. Že bych jel jen tak individuálně třeba někam na Balkàn si představit nedovedu. Naštěstí mně tam nic netáhne, takže cestovní kanceláře k životu nepotřebuju, ani jsem jejich služeb nikdy nevyužil.
Tak to jsme rádi, že to víme, Ludvíku.
Hell 🙂
Jo, poslední dobou je to naprosto přesné pojmenování. Tahle místa byla pěkná tak do 2016, než ho „objevil“ uřvaný a zpruzený český mainstream, ostentativně dávající najevo svou hloupost a malost. Teď už je potřeba hledat na Pomorzu jiné destinace.
Je to dobrý trend. Já v roli horala bych s rád dočkal třeba i přímých nočních vlaků do Bulharska, ale tam by poptávka byla malá, to je mi jasné.
Tohoto léta ale zcela pravděpodobně nikdo žádné spoje do zahraničí nebude mít šanci využít, příští rok už snad ano.
To už je absolutní scifi.
Stačí se podívat na frekvenci vlaků giurgiu-ruse
Jak jsem psal, poptávka by byla moc malá,. Ale obecně se dá asi čekat snižování poptávky po jakémkoli cestování. Nebudou peníze.
Dokud tam jezdí jeden sezónní zoufalý vlak Bucuresti-Sofia, na které jde jízdenka po internetu koupit jenom jedním směrem, tak nelze čekat velký zájem.
Přitom až se trochu dodělá opprava rumunského koridoru, a pokud odpadnou prostoje na hranicích, můžete klidně jezdit Budapest-Varna za 15h. To už je na noční vlak použitelné.
Nebudte jak černá kronika, nikdo neví co bude za týden, natož v létě. Oni si teda všichni myslí, že ví… ale momentálně to má takovou váhu jako přečíst si horoskop.
Jako černá kronika opravdu nejsem. Ale pandemie teprve pomalu nabírá na obrátkách – opravdu se nedá čekat, že by se hranice otevřely dřív, než na podzim.
Tak honem s vámi na vládu, tady vás je škoda, pokud vidíte do budoucnosti.
Třeba si narozdíl od Vás čtu informace o pandemii. Pokud se zeptáte kohokoli, zda budou v létě otevřené hranice, tak se tomu vtipu upřímně zasměje.
A do vlády estébáckého agenta bych nevlezl ani za bilion měsíčně.
Zkuste používat i jiné zdroje než Idnes, Blesk a Parlamentní listy. Ten virus klidně může zmutovat do jiné podoby, což už se mimochodem děje teď a během týdne může být vše jinak. Tohle strašení lidí opravdu nepochopím. Přiznejte si, že o tom nic nevíte. Protože o tom viru pořádně ještě nic neví ani vědci. Takže předpovídat něco na měsíce, je čirý nesmysl…
Parlamentní listy ani Blesk opravdu nečtu. Hlavním zdtrojem je pro mne Aktuálně.cz. Ale uzavření hranic na řadu měsíců není bohužel ani trochu strašení lidí, to je poměrně optimistická realita. Asi jedinou možností k tomu, aby se hranice otevřely, je možnost, že v celém světě vyfasuje nemoc tak 50-80% lidí, pak už by uzavřené hranice ztratily smysl. Je polovina dubna a za 2 nebo 4 měsíce nebude pořád ještě nikdo vědět, v jakém stavu pandemie opravdu je. Vědci nejsou schopni pracovat v řádu týdnů, občas snad jen v řádu měsíců a i to jen zřídkakdy. Otevření hranic dříve by bylo naprostým… Číst vice »
jo Transdanubium v létě roku 90 a tří noci na lehátku na trase Praha – Burgas. Tolik zážitlů jsem tehdy za tuhle cestu tam i zpět ve čtrnácti letech pobral (i vzhledem k čerstvě porevoluční době ve všech dotčených státech), že by z toho ještě dneska šlo natočit několik dílů Bakalářů! :- ))
Pokud budou řazené i “dvojky”, tak věřím i o velký zájem “ Baťužkářů”. Cena bude asi startovat(můj typ) někde kolem 39 EUR. Od této částky začínají jížní relace ÖBB. Sám jsem “chytil” Wien – Roma za 29 EUR, ale to bylo v Září.
Škoda, že ČD, spolupracující úzce s ÖBB, nemohou poslat lůžka s autovozem, či alespoň lůžka z Prahy do Vídně, aby se tam vozy přidaly na EN do Splitu. Ale asi už by se u toho EN překročily nějaké limity na trase. 🙁
Možná by líp vyšlo lehátko. V minulosti,když jezdilo do Baru bylo opravdu vytížené a nešlo jen o “fipkaře”. Bohužel tehdy jezdila “backa” nevalné úrovně a to tehdy bylo předmětem oprávněné kritiky. Dneska jsou k dispozici Bcmz a to je už jiný level.
Jako, že se ty Bcmz na léto stáhnou ze Slovakie a Metropolu a budou jezdit do Splitu??? V sezoně je to 2 x 2 vozy na Budapešť a jeden pár do Varšavy. Tedy 6 vozů. Provozních jejich je podle Vagonwebu 7 z 9.
Potřeba jednoho vozu. Taky se nemusí zákonitě jednat o vůz ČD,ale ÖBB.Bavíme se jen teoreticky a hlavně ještě nikdo neví jaká bude vůbec potřeba pro příští GVD.
To ne, ale třeba je možnost, po vzoru ZSSK a MÁV, pronajmout od WSBA pár vozů (např. Bvcm(b)z či WLABmee) a píchnout to za nějaký railjet do Vídně (časově by to asi vyšlo líp než Bratislava, ale ve Vídni na to asi nebude úplně čas) nebo Metropolitan do Blavy a tam daný vůz přeřadit na nightjet do Splitu. Koneckonců pronajaté vozy už na Slovakii jezdí.
Další možností by byl nákup ojetých, ale kvalitních lehátek od DB, tedy těch, která jezdí jako vozy k sezení u Regiojetu. Ostatně WSBA to tak také udělal.
A k tomu rovnou vzít i pár vyřazených německých jedniček (takových, jako kupuje RJ a řadí je jako dvojky), rovnou je šoupnout do provozu a konečně tak nahradit vozy, které se první třídě podobají max. piktogramem a žlutým pruhem (A149, AB349, Aee152..). Těch pár let, než mají přijít úplně nové vozy, by to ojetiny zvládly i bez modernizací a rozhodně by udělaly víc parády, než současná muzejní sbírka.
Pořizovat vůz, který by měl nejspíše práci 3 měsíce v roce se nevyplatí.
Typl bych si, že to bude jezdit od května do září a když tak od půlky do půlky takže 4 měsíce. Vozy by mohli jít pronajmout nebo koupit jak píše někdo výše klidně i mírně jeté. Protáhnout je když ne modernizací tak aspoň malou renovací nebo nějakou větší údržbou. Vozy sice v této relaci budou jezdit 3 – 4 měsíce, ale zbytek roku si mohou odjezdit třebas do Popradu, Košic nebo do Polska. Každopádně zapřažení za RailJet by se mne určitě líbilo. Jinak dojet do Vídně nebo Blavy na naložení je už také minimum.
Takovehle cestovani ma velkou budoucnost v sezone.palec nahoru
Co na to CD? Asi nic, mají kompenzace za duchodce a studenty, tak proč něco vymýšlet .
Co na to ČD? Zas tolik WLABmz nemají.
Co na to třeba DB, co na to SNCF, co na to FS….?
Může to rozvést nějak nechápu co s tím má mít DB, FS.SNCF. Bavíme se o tom, že to jede z Bratislavy a Vídně. Nabízí se zde možnost dovézt do Vídně nebo Bratislavy lůžkový vagon s vagonem na auta z čech a to je v dikci čd.
Co ČD?na prvním místě jsou peníze a vlak se musí vyplatit.Pokud jej vypravím z Prahy samostatně ,pro OBB a SŽ nemá vlak cenu a ČD jen draze zaplatí za průjezd Rakouskem a Slovinskem a od toho se bude odvíjet cena jízdenky a jelikož se tam nacpou fipkaři tak je to jen vyhození peněz.Pokud jen na něčem dopravím lůžko do Vídně ,tak nejen ,že zase platím ,ale ten vlak nemůže být nekonečně dlouhý a vlastně na co ty vozy dám do Vídně ,na jednotku Railjet?,když to bude z Vídně odjíždět v cca 18 hod?Nebo na EC přes Bratislavu a platím i… Číst vice »
V minulosti byl vlak na jaře vyprodaný do konce sezony a to trasa byla dle mne časově delší a neatraktivní. Dokonce to jezdilo slušně obsazené i do Baru. A obsazenost byla dobrá když jezdil i Jože Plečnik a ten tu trasu měl fakt ne úplně nejlepší.
Takže o obsazenost bych starost neměl. Spousta lidí si za toto ráda připlatí. Psal jsem to všude možně než se zdržovat na dálnicích kde taky platím poplatky nervy z cesty tad. atd. Takhle se v Praze nastoupili v Splitu vystoupilo a pohoda. Teď to půjde i s autem. A můžu se kochat krajinkou.
Mně po přečtení připadá, že autovozy do Splitu budou 4, z toho 2 budou začínat až ve Vídni. Jinak je ještě důležitá informace, že vlak nebude možné využít pro cesty od nás do/ze Slovinska. Spojení má význam nejspíš jen pro někoho, kdo jede až na jih Chorvatska a nechce či nezvládne odřídit sám celou cestu, a může takhle část cesty prospat ve vlaku. Vzhledem k mizivé kapacitě ale čekám, že sehnat místo bude oříšek.
Víte proč nepůjde vlak využít k cestě do Slovinska? Kvůli dostupnosti míst pro cestující co jedou až k moři?
Přesně lépe bych to neřekl. …kdo jede až na jih Chorvatska a nechce…..odřídit sám celou cestu, a může takhle část cesty prospat ve vlaku…………..
Jak dlouho to trvalo ČD? Teda je jasné, že zastávka ve Větrném Jeníkově rychlosti moc neprospělo a hlavně trasování přes Maďarsko, aby se ušetřilo pár eur…
– Ne ve Větrném, nýbrž v Golčově Jeníkově.
– Nejen tam, ale i v dalších rychlíkových stanicích a zastávkách na trase Praha – HB – Brno v situaci, kdy byl vlak veden v rámci pravidelného taktu rychlíků.
No 22 hodin… 🙂 a v Maďarsku to byl taky spěšňák…
Pro příznivce železnice skvělá zpráva.
I pro hloupe dovolenkare jako ja je to skvela zprava. Autem prilis daleko, letadlem prilis draho, vlakem to bude skvele. Z Brna do Vidne a pak uz primo 🙂
Chlapče, ne každý bydlí v zatáčce před Vídní. 😃
Taky ne kazdy bydli v nemecke vesnici Pragl…
Nekdo – takže Břňák jo??
Do Vídně dojedete autem odkudkoliv v pohodě a pak už hurá vlakem.
Václav – Nevím jestli bych to chtělo jet vlakem
Vydrží do léta ten most přes Nové Mlýny nebo to vzdá a půjde se vykoupat? Já jen v obavě aby se to nezakřiklo.
Co je dobrá zpráva, lití peněz do neperspektivní relace (byť šotouši oblíbené), namísto něčeho užitečnějšího.
Co užitečnějšího máte na mysli? Tak třebas já si milerád objednám 2x kupé pro 4 lidi a auto dozadu na vagon k tomu. A jsem si jistý, že se najde mnoho dalších jako já. Víte proč? Protože jako vy nebudu sedět 12 a více hodin v autě za volantem, hlídat tachometr, aby jsem nejel více jak 90-100 km rychlostí abych se vlezl do spotřeby 4-5 litrů a mohl zde pak argumentovat jak jsem dojel za cenu xx,yy Kč za 1 km a že mne to vyšlo levněji. Takže já osobně jsem běžný uživatel železniční dopravy který nemá problém si na… Číst vice »
Ten Split má jednu vadu na kráse je daleko od elektrifikovaných tratí. Kromě Splitu by stál za to autovlak Bratislava – Sarajevo – Ploče. Bylo by to celé pod drátama až k moři. Z ploče autem nebo místním busem do Podgorice, Dubrovníku a prakticky na celou Dalmáciji. Pominu li politické problémy , že Bosna není v EU.