ÖBB budou opravovat Dráhu Františka Josefa ve Vídni, některé linky budou zkráceny

Nádraží Františka Josefa ve Vídni. Pramen: ÖBBNádraží Františka Josefa ve Vídni. Pramen: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy věnují v poslední době Dráze Františka Josefa (Franz-Josefs-Bahn) mezi Gmündem a Vídní velkou pozornost.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Knížecí rada

Je to kvůli odlehlosti Waldviertelu a jeho špatnému demografickému vývoji, takže je to hodně politická záležitost. Tím mezinárodním spojením se ohánějí na obou stranách hranice, aby mohly dojit státní a evropské rozpočty, ale zas taková sláva to nebude, když za ta léta nebyli schopni protáhnout REXy z Vídně do Českých Budějovic.

Ale jo, jsem pro, a ještě by to chtělo ty REXy přetrasovat z Tullnu na Westbahn, aby ve Vídni dojely na Hbf.

Valtteri

Sláva to asi opravdu nebude. Bez výraznější změny v trasování tam zůstane spousta míst s propady rychlosti (např. Vitis – Göpfritz), zdvojkolejnění se bude týkat jen dvou krátkých úseků (z cca 140 km bývalé dvojkolejky), a pro nákladní vlaky je hodně limitující nedostatečný normativ délky. Což je škoda. Ta trať bohužel nemá moc zajímavý potenciál jako alternativa mezi Vídní a Prahou, ačkoli má svoje kouzlo.

David

Tak teď je ta cesta z Prahy do Vídně jen o necelou půlhodinu pomalejší než přes Českou Třebovou, víc jak půlhodinu vlak prostojí na rychlíkových zastávkách a při výměně lokomotiv.

Lokotomy

Hrubeho casu o hodinu dele (5:08 vs 4:07), z toho se 22min stoji ve Veseli a Velenicich, z toho se elektrifikaci cca 15min usetri. Ano, pak by se jizdni doba zrusenim vetsiny zastavek mohla railjetum priblizit, ale kdo by tim jezdil?

Twix

Tak ty rychlíkové zastávky budeme muset počítat i nadále, na této lince zatím není prostor pro nějakou rychlejší expresní vrstvu. Ale ta doba jízdy nebude ani tak špatná, zvlášť když to člověk nemá daleko na Zahradní Město a na severozápad Vidně. Jde spíš o to, aby těch spojů jelo více za den, a ve vlaku fungovaly nějaké služby, a ne abych 5 hodin seděl v plyšovém bývalém Áčku bez klimy a hlášení.

Tomáš Záruba

Největší potenciál zrychlení je severně od Tábora: Pokud se na R17 dají systematicky vozidla na(d) 160 km/h a přestane se zastavovat v Olbramovicich, ne-lí i Benešově. Tábor potřebuje co nejčistší a co nejrychlejší půlhodinu do Prahy, Česká Sibiř s rozptýleným osídlením je ukázkový příklad pro pásmový Sp.

Pozn.: Tím netvrdím, že to bude rychlejší než přes Brno, a už vůbec potom ne, až bude aspoň kousek VRT.

Václav

A k čemu hlášení? Jen to otravuje, když někam jedu, tak vim kam. Jak mohli ty lidi před 30 lety vůbec vystrčit nos z domu a nezabloudit?

Twix

Však také kolikrát špatně vystoupili a nebo se jim právě z této obavy ani nechtělo jet. Ale to je jedno, účelem hlášení (nebo ať to neotravuje tak vizuálních informací, které ale vůz B209 postrádá také) není jen sdělovat kde jsme, ale třeba informovat o mimořádnostech, omluvit se za zpoždění, poradit ohledně přípojů… u mezistátního vlaku by tohle cestující očekával.

Lokotomy

A neni lepsi investovat do infrastruktury a vytvorit tak pro lidi motivaci zustat, kde jsou, nez aby se jich desetitisice stehovali jinam, kde by bylo potreba postavit byty a posilit obcanskou vybavenost – a jeste resit, co s vylidnenou krajinou?
A proc vsechno musi jezdit na Hbf, kdyz je na druhe strane mesta? Ze Spittelau se po Vidni dostanete snadno skoro kamkoliv.