ÖBB a Siemens ukázaly první snímky interiérů nových vozů pro Nightjet
Nová generace ubytovacích vozů NightJet. Foto: ÖBB
Rakouské spolkové dráhy ÖBB a Siemens ukázaly první snímky interiérů nových ubytovacích vlaků pro své vlaky Nightjet. Nová generace lehátkových
na 21.století tomu přece jenom něco chybí.
A to?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/11/nightjet2.jpg
Zlatý dobrý platzkartnyj, šak to vypadá jak inkubátor 😀
Klaustrofobie hadr…
Ja to povazujem za skvele riesenie. Dnes mnohych ludi odradza ze musia spat v jednom priestore s cudzimi ludmi, ak si nechcu platit dve stovky za solo lozko. Toto bude super produkt lebo zaroven ponukne sukromie aj nizku cenu – presne to co dnes nocnym vlakom chyba.
no, ale jak se tam bude vegetovat před / po spaní by mě docela zajímalo
nevím co se mínusářům nelíbí – třeba když to z Říma do Vídně dojíždí ráno oficiálně před devátou, reálně tak v deset, do deseti asi dospělý člověk spát nebude a pokud vstane v sedm tak sedět v týhle kukani zavřenej tři hodiny mi moc lákavé nepříjde.
To mínusují lidé co nočními vlaky nejezdí a netuší, jak to vůbec funguje.
Jezdím nočními vlaky jen po bývalém SSSR, protože je to jednoduché, efektivní a vím, co čekat. Nejezdím po EU, protože to je vždycky sto pesát osm tříd, ze kterých nevím, co si vybrat a jak to bude nakonec vypadat, jízdenka má nepředpokládatelnou cenu a jezdí jen pár spojů. Pokud budu mít jistotu plackartu v obb, kde budu mít vždycky za přijatelnou cenu tuto buňku, kterou si klaustrofobici konec konců nemusí zavírat, tak v tom nevidím problém a jsem ochoten přesednout i v rámci EU z letadla do vlaku.
Inkubátor? To si nemůžete pamatovat.
Tohle uspořádání z blogu ÖBB vypadá dost klaustrofobicky:
https://blog.oebb.at/wp-content/uploads/2019/11/MSC_00_1.jpg
https://blog.oebb.at/wp-content/uploads/2019/11/MSC_01_1.jpg
Z návrhů je vidět účelnost jednotlivých detailů pro běžné cestování. Akorát v lehátkové části si nějak nedokáži představit 6 lehátek na oddíl. Už tam není prostor na zavazadla. Jak budou řešeni třeba cestující s lyžemi (jel jsem nejednou…)?
A budu existovat sestmiestne lehatka? Aj pri lozkach to vyzera na posun k dvojlozkovym oddielom, namiesto troj.
Co sa batoziny tyka, v clanku na blogu OBB upozornuju na velky priestor na batozinu pod spodnymi lehatkami.
Nemyslím, že by v těch soupravách byly lehátkové vozy se šesti lehátky v oddílu – už teď jsou i v lehátkových vozech běžným standardem jen 4 místa.
Nejsou, je to normální šestilehátko jenom tam prodají pouze 4 místa. Samozřejmě za příplatek.
Jsou opravdu krásné. Je fajn vidět, že noční cestování vlakem má budoucnost.
Nevypadá to zle, ale pořád půjde maximálně o jednotky procent cestujících letecky, už kvůli kapacitě…
pokud by byla postavená rychlá železniční síť všude po celé evropě, tak by nebyl problém cestovat i na delší trasy právě přes noc
a kdyby byly ryby na stole nemusely by bejt v rybníku
a ještě doplním, přes noc ušetříte svůj čas i také za další ubytování
„ubytování“ ve vlaku fakt není zadarmo
Ne, je za cenu jízdenky.
Srovnejte si cenu jízdenky přes den a přes noc s cenou za ubytování.
OeBB za lůžko v třílůžkovém oddíle příplatek 70 éček pokud to člověk ještě chytne se Sparschiene Nightjet. Pokud ne tak +40, ale s jízdenkou za min 99, zatímco Sparschiene je 40 – 50 podle datumu (k sezení nebo s lehátkem jich byvá k dispozici více), takže 90 – 100 éček navíc.
Za 70 – 100 euro na noc myslím ubytování ve většině měst seženete.
No je to mizernej hotel houpací a hlučnej a málem prosotru. Ale jako vlak, ve kterým se dá slušně přespat, pojest, tak to je dobrý!!!
jo, ve vlaku si člověk může i zatancovat 🙂
tak leda při přejezdu nějakýho rozsáhlejšího zhlaví…
I ve srovnání s hotelem třeba za 150 E bez snídaně ?
a hotely stojí povinně 150 E a výš?
To už bude záviset na ceně jízdenky, ale jinak ano. Jak rád bych třeba sednul v Olomouci do vlaku a probudil se v Paříži
Z takového snu se spíš probudíte s rukou v nočníku.
Z Olomouce asi ne, ale z Vídně je to docela reálné.
Jenže z Vídně už můžu letět letadlem. Jo třeba už takový St.Pölten už to bude mít zajímavé nebo jakékoliv jiné nácestné stanice. A sice z Olomouce ne, ale už z Přerova toto možné být může jakože od Varšavy denní do Vídně s přepojením na tu imaginární noční VRT 😀
Také si nemyslím, že letecká doprava je až takové terno. Když někam cestuji, tak samotný let je sice rychlý, ale to vše okolo je tak zbytečné a časově náročné, že kdyby byla rozumná alternativa, tak bych po ni hned sáhl. Otázkou je ale samozřejmě kromě rychlosti železnice také to, jaká bude na něčem takovém nasazena cena.
Stačí si porovnat současné ceny za vlak a letadlo. V roce 2022 bude ten poměr podobný.
No, toto bych úplně nebral jako status quo. Nechme se překvapit, jak to dopadne…
To se teda nechme, ale umím si představit ty odpisy u takto vybavené moderní 7 vozové jednotky.
Čistě teoreticky, pokud bude jedna souprava stát cca 400.000.000 Kč a bude se odepisovat 20 let, tak ten odpis dělá 55.000 Kč denně. K tomu připočtěte ostatní náklady, zisk, vynásobte koeficientem předpokládané průměrné obsazenosti, vlaku rozpočítejte záložní soupravu (soupravy) a z toho všeho si tu cenu můžete zkusmo vypočítat.
Vše je pouze o rovnováze poptávky a nabídky. Lidé cestovat chtějí (poptávka tedy existuje), ale nemají alternativy. I díky takovýmto pokusům alternativy vznikají, a proto v žádném případě nelze odhadovat, jestli to bude úspěšné či nikoliv. Vy se to snažíte napasovat na současné podmínky. Já tuto doktrínu odmítám.
Nemají alternativy? Auto, letadlo, autobus, vlak – to jsou všechno v rámci Evropy použitelné alternativy, každá má svá pro a proti a ač se mi noční vlaky osobně líbí, tak ten tržní segment, který si můžou z těch čtyř základních alternativ ukousnout, je celkem nicotný.
Hmm… neřekl bych. Auto (na pracovní cesty) či autobus na dlouhé vzdálenosti berou pouze sadomasochosti. Vlak je nyní nekonkurenceschopný. Tudíž si myslím, že ten segment je naopak hóóódně velký, nicméně záleží samozřejmě na více okolnostech, které rozhodují o úspěchu…
Nemá moc smysl se tady dohadovat o tržním úspěchu něčeho, co pořádně ještě není, křišťálovou kouli nikdo nemáme. Dnes je trh evropského cestování nějak rozdělen, možná navzdory našim osobním preferencím – a nebo spíš kvůli našemu nepochopení cizích potřeb a priorit – je evropeské nebe plné letadel a dálnice plné aut a autobusů. Do toho se takřka z nuly znovu snaží dostat noční vlaky – produkt relativně prémiový (cenou nikdy nebudou konkurovat „flixbusům“ a low-cost letenkám), proti autu neflexibilní a opět ve více lidech drahý. Výhodou je slušné pohodlí a možnosti využití času. No uvidíme, osobně bych si přál celoevropskou… Číst vice »
Ono jde o to, že zatímco pro vlak je Evropa obrovská, pro letadla je dá se říct malinká. Většina relací jsou 2 hodiny letu a méně, Pyrenejský poloostrov a zapadlé oblasti Skandinávie a spojeného království něco přes 3h. To je čas, který lidé tráví i v tom Flixbusu nebo dokonce vesnickém couravém autobusu z Havlíčkova Brodu do Tábora. Tedy takové letadlo fakt nemusí nabízet vůbec nic a bude stále lepší než ten vlak co to pojede den nebo dokonce dva.
Pro vlak Evropa zase tak velká není, jenom to nesmí být tratě a vlaky na úrovni 19. století. Moderní rychlovlak teoreticky dokáže přejet Evropu za půl dne pokud k tomu bude mít odpovídající trať. A myslím že většina Evropských letů není napříč Evropou ale jsou výrazně kratší.
Za půl dne Evropu velkou část rozhodně nepřejedete ani tím vaším „moderním rychlovlakem“, ani kdyby takové VRT existovaly. Ale pro mnoho i dost frekventovaných relací by rychlé dálkové noční vlaky určitě smysl mít mohly – je to zjevně opravdu především jen otázka dostatku finančních prostředků.
Především bych ovšem nezaměňoval význam slov „lepší“ a „rychlejší“.