ÖBB a DB přidají spoje mezi Rakouskem a Německem, ICE bude jezdit až do Klagenfurtu
Spolupráce Deutsche Bahn a ÖBB. Foto: ÖBB
Mezi novinkami pro příští rok je i nasazení nové generace railjetů na trasu z Mnichova přes Brenner do Itálie.
Bude se v případě zpoždění DB na hranicích přestupovat do jiné soupravy jako se to děje v Basileji? Sorry, osobní zkušenost generuje dotaz.
Na kterých hranicích? Na rakouských asi ne, tyhle vlaky Rakouskem jen krátce tranzitují a nemají pro něj takový význam, aby tam někde měli v pohotovosti náhradní soupravu (v Basileji se docela snadno něco sežene – hlavně ale kvůli zpožděním a zrušeným spojům od Francie 🙂 A na italských hranicích teprve ne, tyhle vlaky byly zavedeny tak aby se z toho kompletně vyšoupla Trenitalie, takže na italském území si to žije vlastním životem a nikdo to tam zachraňovat nebude. Tam jsou rádi když mají vozy a personál pro tu řádnou soupravu, natož aby měli náhradní 🙂
Dodatečně se omlouvám jestli jste řešil ICE do Klagenfurtu a já psal o vlacích přes Brenner…
Ale mate pravdu. Tyhle dnesni EC, ktere budou nahrazeny novymi Railjety, uz maji zpozdeni prakticky pokazde i dnes. Z Nemecka nebo z Italie, na tom nesejde. Jezdi dost nahodne, rozhodne ne podle jizdniho radu. Spolehnout se na ne neda, a planovat dalsi prestupy v Mnichove nebo v Italii je hodne velky risk. Jedine spoje, ktere byvaji nacas, jsou ty, ktere jedou Innsbruck-Mnichov (ale i tam je to dost diskutabilni).
Přestupovat ze zpožděného vlaku spíš ne. Když má ten ze zahraničí velké zpoždění, pošlou ÖBB na vnitrostátní linku záložní soupravu podle jízdního řádu. Osobní zkušenost Wien – směr Graz když měly RJ z Prahy velké zpoždění, nebo právě Salbzurg – Klagenfurt. Ten zpožděný spoj se pak asi nechá dojet, to nevím jistě. Že by se ukončil na hranici (Salzburg), to asi leda v případě, že by zpoždění bylo tak velké, že by se neměl stihnout v cílové stanici obrátit.
No tak snad se jim to podaří. Včera s ÖBB naprosté hardcore. V Innsburcku nečekal RJ 767 na EC 163 jako obvykle, a to stačilo opravdu 5 minut. Další RJ 867 z Innsbrucku náhradní souprava (4 vagonky) do Kufsteinu. Od tama už jedna souprava RJ jako 867. V Salcburku už hodina zpoždění. Samozřejmě ze Salcburku odjel 867 jedna souprava na čas 15:07 (takže takhle eliminují ÖBB zpoždění). RJ 867 se tvářil že jede včas, ale druhá půlka toho vlaku měla 60 minut. Z Lince do Prahy pak už OK i přes ten autobus. A zas na jednu stranu byl v… Číst vice »
jelikož k ICE jaksi nejdou připojit přímé vozy, předpokládám, že tím zaniká přímé spojení EC Mimara z Frankfurtu přes Villach do Lublaně a Záhřebu. a to by byla chyba, už tak se tam dostává blbě.
To nemusí. Říká snad někdo, že ICE nahradí všechna stávající EC z Německa do Klagenfurtu?
ICE na té stávající pomalodráze přes Gastein každopádně bude zajímavé 🙂
A bude zajímavé, co se s relací Salzburg – Villach stane za dva roky se spuštěním Koralmbahn. Patrně na ni budou protaženy Railjety z Vídně přes Graz, takže další úbytek EC do/z Německa?
Až bude taková trať jako Ejpovice-Plzeň po celé délce Ústí n/L.-Brno-Břeclav taky budou jezdit. Takovýhle mašinky potřebují pořádnou volnou trať, ne jak u nás skákat za osobákem příměstský dopravy nebo nákladem s cisternama taženým pomalým dieslem.
Na R10 chybí ještě vlak ve 12 z Hradce
Ne, chybí v 11 z Hradce.
R16 doplnění dopoledních děr v taktu zvažuje Ministerstvo dopravy od roku 2029
Ex4 bude od nového jízdního řádu jezdit nový pár EC Danubius z Vídně do Krakova
Jako tragédii vnímám to, že trasa nevede přímým směrem přes ČR. Více než 30 let po připojení k západu.
Tak pokud to má sloužit ke spojení Rakouska s Bavorskem a západem Německa, tak je trasa přes Prahu trochu nepraktická. 🙂
Češi promarnili všechno, co se dalo.
… Čechy byly rovněž „posunovacím nádražím“ pro vnitrostátní dopravu Velkoněmecké říše. Železnice a silnice z Vídně do Berlína, z Norimberku do Vratislavi vedly přes Prahu. Civilní i vojenská doprava, ale zejména přeprava vojenského zboží šla přes pražskou „křižovatku“…
(strany 201–202)
Zdroj:
Günther Deschner: Reinhard Heydrich: architekt totální moci. Praha: Rybka, 2002, 351 s. ISBN 80-86182-62-2.
Z Norimberka do Vratislavi se jezdilo přes Hof a Drážďany (úsek Marktredwitz – Rechenbach býval jednou z nejzatíženějších tratí v Evropě). Z Berlína do Vídně se dost využíval i směr přes Bohumín a taky byly snahy něco táhnout přes Lichkov.
To je hezká zpráva. Cestování po rakouské železnici mi již mnoho let dělá radost.
Nechtěl byste si pane Sůro “jen tak” tipnout za kolik let by se dala podobná zpráva číst o české železnici 🙂 Za to, nás tu snad nikdo nebude kárat.
Do Klagenfurtu snad bude jezdit po dokončení úpatních tunelů v Rakousku i railjet z ČR.
Noční doprava nemá problém se rozvíjet, pokud do ní nalejete stejný objem prachů jako v Rakousku.
No a náhrada rychlíku přes Brenner, který vypadá jako Jančura bez wifi, něčím civilizovaným nastane asi tak 20 minut po dvanácté…
Zase si to tolik neidealizujte…
Takhle místním ultras kazit jejich snění 😅
Nevěřím, že v novém bude wifi. To mi k Itálii opravdu nesedí.
I kdyby byla jen v Německu a Rakousku, tak je to velký pokrok.
Nocna doprava sa mohla rozvijat, keby v CD boli trochu odvaznejsi a kreativnejsi – stacilo zobrat par starych vagonov, poumyvat ich a zacat jazdit. Lenze oni nezvladli vymysliet ani marketingovu znacku, tak ako ma jeden cakat, ze zvladnu vymysliet cely produkt?
Railjet z CR do Klagenfurtu porad spada pod „Cestování po rakouské železnici“. Neni to uspech ceske zeleznice. Srovnatelnym uspechem ceske zeleznice by bylo ICE Brno – Praha – Plzen – Norimberk – Frankfurt.
Vas komentar o nocni doprave ma stejnou hodnotu jako prupovidka o rybach a rybnicich. Znovu to neni uspech ceske zeleznice.
I kdyby to byla pravda, pristi rok budou jezdit pres Brenner novy railjety. Kdy je nasadi Jancura?