O víkendu skončí osobní doprava na třech tratích, do Rožmitálu přidají na loučení vlaky
Motorový vůz 810 v Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Ondřej Švandelík
Do Rožmitálu se příští rok vypraví zvláštní vlaky Výtopny Zdice, pravidelný provoz ale končí.
Nadpis: „O víkendu skončí osobní doprava na třech tratích, do Rožmitálu přidají na loučení vlaky“
Text: „Při této příležitosti se v Rožmitále patrně naposledy objeví i tradiční malé motorové vozy řady 810“
Šukafon nie je vlak. Šukafon je dôvod, prečo necestovať železnicou (Šukafon je železničné vozidlo, ale ani ako ropovod ho nemôžem uznať za vlak).
Myslím, že byste si měli zamést před vlastním prahem, aby tocu vás na železnici nevypadalo, jak to vypadá… Pak můžeme řešit naše 810…
Myslím, že byste si měli zamést před vlastním prahem, aby tocu vás na železnici nevypadalo, jak to vypadá… Pak můžeme řešit naše 810…
Nádraží v Rožm. posunout blíž do masta a mohli zq těch 120 let postavit toto a spoje by jezdily do Příbrami přímo 🙂
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=13.9537522&y=49.5805660&z=17&rm=9fiegxVCc5W0Bk80418nKdW16yVGSQU8SzS1QL
Bohužel raději se staví zdvihací mosty a to se některé ani nezvedají. Věšín už měl dokonce parcelu na koncové nádraží. Dnes přestupují v Rožmitále z autobusu na autobus, protože přímé linky do Příbrami jim zrušily. V Příbrami postavili po dlouhém dohadování zastávku a ejhle ona je používaná. Dalších 30 let se budou hádat o dalších zastávkách na Brodě a u Ravaku, než aby se ptali cestujících co potřebují.:-(
Ta zpráva s Věšínem je zajímavá, nemáte k tomu více informací?
Předpokládám, že to je dnes vše už normálně v archivu v Příbrami. Teď bohužel možnému prodloužení , dělá konec výstavba betonárky za šturcem v Rožmitále.
No jo, doby hojnosti a rozhazování jsou pryč. Ale bravo a vivat bezpečnosti nahnáním lidí do 18 x nebezpečnější silniční dopravy proti železnici. Tak jakou bezpečností se tu pořád oháníme ???
Vážně jsou regionální autobusy tak nebezpečné? Se mi to nějak nezdá… Jsem si tu trať projel na mapě a zase v Rožmitálu je trať 1,5 km za městem, velký autobusák je hned vedle náměstí. A ostatní zastávky jsou umístěny tedy dobře (Skuhrov, Oslí, Zadní Pořící), ale jsou u osady o 10 domech, to ty cestující nevygeneruje.
Autobusy mezi Rožmitálem a Příbramí jezdí často a doba jízdy je cca 25 minut. Vlaky jsou často s přestupem a časy jsou různý mezi 35 – 45 minutami a pak ještě se většina lidí musí nějak dostat na druhou stranu města.
Když jsem se před časem dozvěděl o zrušení osobních vlaků na trati Vlašim – Trhový Štěpánov a jejich nahrazení autobusy, tak jsem v první chvíli nebyl potěšen, ovšem vzhledem k nízké frekvenci jsem to pochopil. Předpokládal jsem totiž, že náhradou za vlaky budou prodlouženy spoje autobusové linky 200034, které zatím jezdily mezi Dolními Kralovicemi a Trhovým Štěpánovem. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že od nového grafikonu tato linka zůstala v původní poloze, tj. pouze do T.Š. Je sice pravdou, že mezi Vlašimí a Trhovým Štěpánovem jezdí linka 200798, ale její spoje na autobusy do D.K. vůbec nenavazují,… Číst vice »
Vlašimsko je v přípravě. Začátek má být v 1 čtvrtletí 2022.
Zkuste „jim“ poslat konkrétní připomínky, věřím, že se vám ozvou.
Jak v přípravě? To nejde udělat integraci PID a zrušení vlaků najednou, musí se dělat hodně změn mezi kterými vzniká nenávaznost?
To se neobracejte na mě.
Taky mě to překvapilo
Vlaky jsou ale nahrazeny 798 v celém rozsahu.
Jakápak příprava, vlaky ČD končí 11.12.2021, podívejte se na stránky Správy železnic na nový jízdní řád, tabulka mezi Vlašimí a Trhovým Štěpánovem je zcela prázdná.
Podívejte se i na časy linky 798, vůbec na E34 nenavazují.
Priprava
Celé oblasti okolo Vlašimi do PID
E34 tam není a pravděpodobně budou nové linky navazovat na bus z Roztyl/ Benešova, alespoň většinově.
Pozdě.
Pana Boreckého se na nepříjemné otázky raději nezeptáme že pane redaktore? A když už rozhovor , tak velice tendenčně vedený. (Že by nastupovala totalita?)
Vyjádření pana Boreckého zde bylo x krát. Jestli si ho neumíte najít, je to pouze Váš problém, který maskujete řečmi o totalitě
Pan Borecký např. KONEČNĚ nechal zlepšit veřejnou dopravu pro všechny obce v relaci (Kralovice) – Čistá – Rakovník do použitelné podoby.
Bez ohľadu na faktický obsah, dovolím si reagovať na výčitku že by nastupovala totalita. Nesúhlasím s tým. Každý má právo vyjadriť tu (a nielen tu) svoj názor slobodne, bez obavy že by za ním prišla ŠTB alebo že by jeho deti mali problém nastúpiť na VŠ. Ja plne rešpektujem slobodu vyjadriť názor, aj keď s ním nesúhlasím. Pokiaľ bude vyjadrenie názoru vecné a nebude osobným útokom voči inému človeku, tak má právo byť zverejnené. Verím, že aj na týchto stránkach to platí. Ak niekto klesne pod úroveň „ad hominem“ tak, že použije vulgarizmy, tak dokážem pochopiť že jeho príspevok bude… Číst vice »
škoda…
jen nevím co budou dělat lokalkobijci…rozmitalka, bousovka, mochovka fuč, královicka skoro taky, msenka a dobříš osekana.
tak kde budete zase vykřikovat, co ještě zrušit?
Něco si najdeme, neboj. Třeba takové tratě 255, 307, 244 od Rakšic dál apod…
Určitě Vraňany – Straškov, 110 v úseku Slaný – Louny a na Kralupy nechat nyní zkoušená vozidla….
Pro udržení(přilákání nových) cestujících je třeba něco takového i na Vlašim – Benešov a Rakovník – Blatno, což jsou další lokálky s nadějnou budoucností a šukafony tomu moc nepomáhajkí….
Argumenty proti S80 Praha – Dobříš se dají použít na hodně linek.
Z Dobříše do Prahy jede autobus rychleji – ok z Kolína do Prahy taky jede rychlík, S1 by mohla končit ve Velimi, S2 v Poděbradech.
A S9 by mohla končit v Pyšelích.
Já ti dám škoda, co když si budou myslet že je máš rád? 😃
To aby mohli stavět „visuté mosty“ , jako na Doloní Moravě !
Jistě, ty se staví z peněz krajů na dopravní obslužnost.
Na ten visutý most přijde denně řádově větší počet lidí než na lokálku do Rožmitálu. 😁
Než na lokálku za týden…
Vono to bez ty dráhy nakonec taky nějak pude, stejně jako bez hospody, krámu, pošty, doktora, autobusu o víkendech….. Takže vlastně nic nepotřebujeme .
Jak to dělají v Bystrci? 20.000 obyvatel a vede jim tam jenom MHD
ale kolejová. 😉
A cožpak v Orlové.
Rožmitálka doplácí na chybějící uzel v Březnici. Kdyby se tam každé 2 hodiny sjížděly rychlíky, nebo aspoň R a Os tak by se vyplatilo mít přípoje do Rožmitálu.
Os 7943 přijíždí do Březnice v 7:05 a vůz tam bude přes hodinu tvrdnout místo aby jel do Rožmitálu a odvezl školáky.
Ve dnech kdy jede Cyklo prdy, končí 7906 už v Březnici.
Předpokládám že tam bude tvrdnout až do odpoledne na 7917 místo aby souprava jezdila do Rožmitálu jako přípoj k R/Sp
Rožmitálka doplácí PŘEDEVŠÍM na polohu rožmitálského nádraží + na směrování jinam než do nejvíce spádového města – Příbrami.
A oboje je řešitelné. Rozhodně budeme rádi, pokud přijedou vlakem, než aby zaplácli půlku Příbrami auty.
A že doteď tím vlakem jezdili…
No však to nikdo neřešil.
Ano, řešitelné to je a Rožmitál to už vyřešil. Přispívá si na autobusové linky do Příbrami.
I kdyby do Příbrami přijeli autem všichni cestující vlakem z Rožmitálu, tak to v Příbrami nepoznáte.
Kdyby po té lokálce jezdilo tolik lidí, že byste to poznali, tak by ji nikdo nerušil.
Naopak kdyby přijeli všichni co jedou sockou, tak vlakem, nebo autobusem , tak to sakra poznáme.
Jsem nevěděl, že takových lidí tu jezdí tím automobilem, tedy sockou.:-)
A takhle je to se vším a všude. Ono, kdyby se přemýšlelo a udělaly se logické přípoje, tak by spousta lokálek mělo budoucnost.
Například Straškov – Zlonice, kdyby byly rozumné přípoje na Straškov – Vraňany, udělala se tomu trochu propagace a rychlíky od Prahy zastavovaly ve Vraňanech, tak ty návazné lokálky mají úplně jiný potenciál.. Ono je to hezky vidět na příkladu Ústeckého kraje a jejich turistických linkách vs Středočeského kraje a jejich omezování dopravy.
A kdo by měl být cílovou skupinou té „propagace“?
Kdokoliv, kdo rád podniká výlety do okolí. Můžou jím byt rodiny s dětmi nebo třeba senioři. Říkám, koukněte do Ústeckého kraje, jejich T línky opravdu nejezdí prázdné:)
Na Radonice velice často prázdné jedou.
Ale to neznamená samoz. že jinde nemůže být turistů hodně
Kolik semestrů marketingu máte za sebou? A jak byste je oslovil? Letáčkama na nádraží?
Já 0. A Vy? Pokud máte nějaký nápad jak to zpropagovat jedině dobře:)
DÚK se již nějakou dobu celkem obstojně propaguje na FB…
Mám 2 semestry. A propagaci bych směřoval do onlinu tam, kam chodí turisti. Takže třeba na stránky kudyznudy.cz, turistika.cz a jim podobné.
Vynikající, tak byste něco pro tu železniční dopravu i mohl udělat, když jste takový marketingový guru.
Já pro ni dělám, nemějte obavy. Ale hlavním problémem středočeské železnice skutečně nejsou lokálky do Rožmitálu nebo Lužce, to mi věřte.
To záleží na úhlu pohledu pane. Lužečtí či rožmitálští to možná vidí jinak.
Z Vlašimí je nyní možná ukecali. Ovšem, uříznutím se počet cestujících třeba zase zmenší. A pak budou říkat, tak do Vlašimi je to nevyužité. Zkrátíme to dále..
A Vlaším Trhový Štěpánov trvá autobusem 20-23 minu. Vlak je rychlejší. Přestože modernizace 0. Každý si může dopočítat tu skvělou průměrnou rychlost. Na 11 km. Ale zastavuje v centru! Dokonce v každé..
Jestli počítám dobře. Rychlostní průměr skvělého levného dotovaného autobusu stojící v každé .. je 28 km/h..
Třeba tato linka:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L200798_211212_316907.pdf
17min jízdy, na vlakáč 16!! vlak jede taky 16.
Pro ty, co se jim vyplatí vystoupit na konečné v TŠ ještě ušetřená doba za cestu z nádraží, to se do krámu moc asi nehodí, že..
Jak by mohlo. Docházková vzdálenost se počítá jen u autobusu, a to ještě z opuštěné hájovny.
Njn.
Navíc ta linka, která přímo nahrazuje vlak, zastaví na rozdíl od něj ve Chlumu(byť nevelkém).
Každopádně s tou jízdní dobou si zdenek dobře naběhl…
Tam přece nikdo nikdy nejezdil, nikdy tam neprodali ani jeden lístek na vlak. Tak proč by tam mělo něco zastavovat?
Mínusy za linku a jř. který si může každý přečíst .-)
Rychlíky z Prahy do Děčína projíždějí Vraňany v jednom směru v :26, ve druhém v 29. Kdyby tam zastavovaly, tak by byla návaznost každou hodinu všemi směry a do Lužce i Straškova by jezdilo mnohem víc lidí.
O něco víc není mnohem víc….
Zbytečné zdržení pro většinové cestující, tzn. osoby jedoucí z Prahy do Roudnice, Lovosic apod.
Proto se na Podbabě čeká na čas pravidelného odjezdu (nesmí být odjezd v kolmici).
Když může stavit v Bohušovicích nad Ohří, proč by nemohl ve Vraňanech. Ještě lépe vyměnil bych Vraňany za Bohušovice…
V Bohušovicích je bus-přípoj směr Terezín a dále přes Litoměřice do dalších obcí, viz http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L552623_211212_316620.pdf.
Tzn. rozhodně to není jenom o těch Bohušovicích (které mimochodem jsou od Prahy natolik daleko, že rozhodně dává smysl řešit jejich obsluhu rychlíkem).
Ale R21 objednává ministerstvo. Zrušit návaznosti a svádět následky na kraj je holt politicky výhodné.
By mě zajímalo, jak to ty rychlíky do Děčína dělají, že z Prahy vyjíždějí rok co rok o něco dříve a do Lovosic přijíždějí stále stejně, nebo spíš ještě pravidelně s 5 minutama zpoždění.
Ona ta osobní doprava trochu se zpožděním kopíruje trendy v nákladní, tedy spíše vožení většího množství substrátu a větší vzdálenosti. Manipulační vlaky už konenckonců nejezdí 30 let. Na venkově se s větším komfortem a s časovou úsporou spíše vyplatí jezdit autem – práce, nákup, děti, atd. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, můžeme jako vláčkaři i slzu uronit, ale nenaděláme nic.
Žil jsem v podstatě na „venkově“. Asi jako hodně „pražáků.“ Na nekonkurenceschopné trati s průměrem 30-40 km/h. Přesto jsem vlakem docela jezdil. Vlak nestál v centru. Bus by mohl být rychlejší. Ovšem nesměl by jezdit do center. A nevím jestli bych jezdil busem. Přestože by jel po dálnici. Ne po silnici 3. třídy. Další věc je turizmus. Busem tam nikdo nikam jezdit nebude (dotačním). V podstatě ani nemá jistotu, že se do něj taky dostane (malá kapacita). V nějaké turistické špičce. Třeba Praděd a dotační busy jsou jedna velká zoufalost. (ps: auta tam moc nesmí) A jestli zůstanete před plným… Číst vice »
A ještě bych dodal. Ta nekonkurenceschopnost je dána čistě jen tím. Že 30 let nebyl schopen nikdo udělat modernizaci. Resp 40.. A že všechny prachy šly do koridorů.
Ja ale nemám vubec nic proti vlakum, sam jsem vyrustal na nadrazi, nicmene v konkurenci autobusu a aut jsou tyto 50-80 let podfinancovane apendixy odsouzeny k postupnemu zaniku. Ne vsechny jiste, ne hned zitra, ale pujde to dal s dal. Muzete tam utopit miliardy a direktivne preferovat vlaky pred autobusy v objednavce, muzete lidem „zakazat“ auta, ale smyslu v tom moc nevidim.
Protože místo dostavby se nechali jako apendixy.
Tak auta se zakážou, to už víme dávno, jde jen o to kdy. 🙁
Proč, tady třeba vyhazujeme 400 mega do 3! km silnice s podivným výsledkem https://zdopravy.cz/rsd-chce-na-jare-zahajit-stavbu-obchvatu-mosnova-na-i-58-za-400-milionu-98561/ Jinak vyhazujem za nesmysly typu předražené ETCS do pleček, které ani pod etcs nejezdí. Jinde EU peróny, zábradlí, podchody, výtahy.. Přejezdy 10M. Peněz je dost.. Kruháče..
Ale souhlasím, porazit auto není jednoduché. Rozhodně ne s 810kou a zastaralýma podfinancovanýma tratěma. Udělat lze.. Lze investovat. Po 50ti letech.
První nesmysl: manipulační vlaky nejezdí 30 let.
Druhý nesmysl: ne každý má možnost jezdit do práce, na nákupy apod. autem.
Přidám oblíbený třetí nesmysl: Že autobusem to není možné.
Když nejezdí o víkendu a nestaví v polích…
Tak to me poucte, jak to vlastne je. Uz jsem zadny dlouho nevidel a mam za to, ze tento zpusob prepravy prevzaly kompletne kamiony. V posledni dobe jsem sice videl neco na ten zpusob v podobe „kurovcovych vlaku“, ale tomu bych navrat manipulaku nerikal.
Zrovna ten Rožmitál se jezdí i několikrát za den. Osobka by tam mohla jezdit jen za naftu, protože koleje se v pohodě zaplatí nákladní dopravou.
Ale takhle to nefunguje. Zjistěte si o tom něco.
Asi jsme terminologicky jinde, pro me byl manipulak takovy ten nakladni vlak s hytlakem, co zastavil v kazde stanicce, tam se pripojily/odpojily jeden dva-vagony z/do mistni fabriky a tak porad dal. Dnes, pokud vim, na mnoha regionalnich tratich ani nakl. doprava neni, pokud tam neni nejaky velky zakaznik, nebo se pletu?
Co znamená SELČ?
Středoevropský letní čas.
Akorát je škoda té zmařené investice za most v Lužci. Tady by měl mít poslední slovo stát a jasně říct, že do trati kde jezdí pár párů skoro prázdných 810 denně, nákladní doprava se nekoná a trať vede v souběhu se silnicí, se prostě investovat nebude a dráha bhde zrušena bez ohledu na názor kraje.
Zrušit trať je poněkd zdlouhavý proces. Tím, že „odinstalujete“ most trať legálně nezrušíte. Můžete ji nechat zavalenou, můžete se o ni přestat starat, můžete na ni přestat objednávat dopravu, můžete nakonec i ten most sundat, ale nezrušíte ji, pouze uvedete do stavu zombie, ani mrtvá, ani živá. Že to byly peníze vyhozené do luftu, je ovšem nesporné.
Ovšem hlavně kvůli těm lodím.
Jistě. Aut včetně nákladních jezdí furt málo, netřeba zlepšovat a propojovat železnici, raději nové silnice, že.
Přičemž vyfiknutím zvedacího mostu v Lužci samozřejmě potřeba výstavby nových silnic plošně poklesla.
Celá taškařice s modernizací kanálu, včetně přehršle mostů, jistě prošla Centrální komisí ministerstva dopravy, takže stát to posvětil. Jinak souhlas, koordinace staveb, objednavatelů, dopravců, pokulhává.
tak tady je problém asi nejen ten jeden most…ale celá tahle opicarna. na nákladech na provoz se šetří a jezdi se „muzejními“ vozidly (jakkoliv mne to mnohdy maximálně vyhovuje, třeba hydru a řadu 560 vysloveně miluju)…ale mnohdy větší peníze se liji do naprosto nesmyslných staveb…
A investice do sousedních dvou (silničních) zvedacích mostů považujete za smysluplné?
1) Proč rušit? Já bych raději převedl lokálky na kraje, k tomu odpovídající změnu RUD aby je kraje mohly spravovat.
2) Proč je ten most zvedací, neměly by to platit lodě? Musel se starý most bourat kvůli dráze?
Velký souhlas s bodem 1) 👍
ad 2) šlo to z rozpočtu Řediteství vodních cest
Účetně ano, ale ani fakticky bych po omezení provozu šukafonu neříkal že to je zmařená investice. Zmařená investice by to byla, kdyby to lodě nevyužívaly.
Jak zmařené ? Tam, kam mělo ukápnout, tam nepochybně ukáplo, takže vše je v pořádku.
Jen houšť.
Jo, konečně se za ušetřené peníze rozjede výstavba VRT.
: – )
Za těch 5 milionů Kč 🙂
Určitě když peníze na údržbu šly 30 let na km v podstatě jen do koridorů. A modernizace v podstatě jen do koridorů.
Nevidíš si do huby, kamaráde…
Proč. Viděl jsem publikaci SŽDC. Ne moc starou. Bylo to tuším 60% koridory. 40% ostatní. Údržba (pokud naopak, tak se omlouvám). Jenže koridorů je 1600km. Ostatního je 8000! A to se bavíme o těch lepších letech. Ne vládách ODS a podobně. Ne 90 léta.. A to je jen údržba.. Ne modernizace..
A kolik ty koridory udělaj osobokilometrů dopravního výkonu. A tunokilometrů nákladu. A kolik jich „udělaj“ ostatní tratě? Vůbec bych se nedivil, kdyby v tomhle byl nepoměr ve prospěch koridorů ještě větší. 40 % nákladů na ostatní tratě fakt neznamená, že do nich nešlo nic.
Jasně, dopravní výkon není jediný hledisko, je potřeba se koukat i na ta ostatní. Ale rozhodně je to hledisko velmi podstatný.
Tak těch 40% si musíte podělit ještě tím 4 až 5 – násobným rozdílem km.
A to vůbec nejsou modernizace. To je jen ta nejsprostší údržba. Ty miliardy jdou do modernizací. Kdy se to celé vyškube. A to bylo jen v podstatě na koridorech.
O poměru cestujících je dobré se bavit třeba poměr VRT a ostatní konvenční sítě. Třeba Španělsko. Itálie. A je dost směšný pro VRT. U nás ten podíl neznám. Bude lepší pro koridory. Ale všichni po koridoru nejezdí..
Víme, že třeba Praha Ostrava dálková má 10 mil? Cestujicích? Do 190 mil docela stále daleko..
Takže je lepší hodit přes palubu 10.000.000 cestujcícíh a matlat se místo toho s lokálkou pro 1000x míň lidí.
Ať žije mikromanagement!
Tak na naší „lokálce“ jezdí tuším 3 miliony.. Na pár desítkách km. A kdyby se zmodernizovala, tak vystřelí nahoru. A jízdné na km platí lidi vyšší.
Relace Praha – Ostrava je snad jediná relace na koridorech? Řekl bych, že na koridorech to bude spíš 80% než 60%.
To určitě !
Vraňanské lokálky zabíjí mj. návaznost na pomalé osobáky z Prahy – pokud by tam stavěly rychlíky (+ by by tam byl návazný bus do Mělníka), tak by byla větší šance na přežití… U mšenské lokálky chybí přiblížení ke Střemům a Nebuželům, které nyní musí obsluhovat souběžný bus. A návaznost na rychlejší vlak z Mělníka do Prahy (jet kombinací Os-Os s přestupem ve Všetatech je fakt super-pomalé). Ideální by bylo ukončení lokálky a vlaků z Prahy u Sídliště Pivovar, tzn. u OC či gymplu a blíže k centru… I ostatních lokálek je velká škoda, ale tam by podle mě ani veliké… Číst vice »
Někde by stačily menší, úprava organizace provozu ap.
Souhlas, ale otázkou je, jestli by byl ten nárůst dostatečný… Na mšenské lokálky by zmíněné úpravy mohly vést klidně k plné špičkové Regionově na příjezdu do Mělníka (+ nárůst směr Praha) – nyní jezdí v PD většina lidí busem… Takový potenciál (včetně možného omezení busů) jinde úplně nevidim.
Mimochodem včera v 5 dojelo vo Mělníka cca 40 lidí, takže ani mimo SELČ to není za pěkného počasí úplně špatné, byť chápu, že se asi jednalo o nejsilnější víkendový vlak…
Rušení vlaků o víkendu mimo období platnosti SELČ vymyslel někdo, kdo nepřemýšlel hlavou. Jako by snad CHKO Kokořínsko byla přístupná jen od dubna do října. Hrad Kokořín zas tak velkou poptávku na této trati negeneruje.
Jojo, navíc vlakem jezdí často lidé, kterým nevadí jít mimo sezónu (a ujít více km od/k vlaku) – ba naopak jim může vyhovovat absence stovek SUVček s rodinkami… Včera si to šlo zkrátit i po silničkách (v údolích jsou zasněžené polozmrzlé louže ve výmolech po dřevorubcích), zatímco v létě je to sebevražda.
A tím dojde ke ztrojnásobení počtu obyvatel v docházkové vzdálenosti, nebo jak to myslíte?
U Mšena je z Mělníka dostatečná poptávka jak ve všední dny, tak i o víkendech a to v létě i v zimě. Veškerá tvrzení o prázdných vlacích jsou jen lži, po té trati jezdím dost často. Některé spoje jsou vytížené více, některé méně, ale prázdné rozhodně nejsou. Nový JŘ je absolutní prasárna, ze které je jasně vidět, že to chce kraj maximálně zneatraktivnit, aby to mohl za rok, dva zrušit úplně.
Přiblížení trati ke Střemům by asi příliš poptávku neovlivnilo, taková přeložka je navíc vzhledem k terénu zcela vyloučena.
A jaktože teda do toho Mšena nejezdí 300 lidí denně, když to tam jezdí plné?
Jelen zřejmě sedává sám v přeplněném kupé.
Pravicové šašci. Oni zas půjdou… Doufejme, že to zas někdo brzy obnoví. Než se to rozkrade. S takovým stylem to mohou ořezávat dál a dál. Až zrušit celou trať na Příbram. Je možné, že na tom má vliv převzetí rychlé vrstvy jiným dopravcem. A nekompatibilitu lístků. Nejen kovid. A rozbití systému. Nikdo po liberalizacích nezveřejnil vývoj pasažérů na konkrétních tratích. Nikdo se nechlubí… To je divné…
Třeba Pisa Moover je podle mě ideální řešení. Jen v elektrické podobě.
Pořád to zkouší, za vlády ODS pan ministr Říman zastavil provoz na trati Tanvald – Harrachov kvůli špatnému stavu a kde je teď pan Říman … v propadlišti dějin a na trati naštěstí čilý provoz .o).
Říman je na Bílé. Vysmátý.
A nechce obnovit na Bílou trať z Ostravice? Tunelem pod přehradou by se mohli prohánět Spěšní Lysohorci…
Asi ne. Bohužel.. Celá ta mega přehrada byla pěkný dáreček.. Zatopit nejkrásnější údolí..
Nebo nějak cestou vystoupat nad ni. Lyžařské středisko zbytečně na autech, nic moc.
Trajekt!
Ten by byl náhodou fajn..
Na vodárenské nádrži? No jasně!
Pro trénink si můžete namáčet špejli střídavě do friťáku a do čaje.
Jo, protože až bude u moci levice, tak začnou růst peníze na stromech?
Kolik 6 milionů? Tzn 6 úředníků?
Dát obživu 6 nebohým úředníkům a nakrmit jejich rodiny, co už může být levicovějšího? Stejně jako solidarita projevená tím, že kvůli tomu rád pojedete autobusem místo vlakem?
Já dám radši nakrmit rodinu strojvedoucího než úředníka 😉
Máte dobré srdce, ale o ně nemusíte mít strach. Strojvedoucich i řidičů autobusů je nedostatek, takže o vařených bramborách nezůstanou.
Vařené brambory… Vy jste snad nějakej Ročíld, že si takhle rozhazujete !?!
neříkal že budou maštěný 🙂
Levice si je natiskne nebo vypůjčí.
No uvidíme, jak tlučhubové budou škrtat ty důchody a výdaje na státní zaměstnance, příspěvky na bydlení.. Zatím to moc nevypadá.. 500G. Oni budou přerozdělovat menší podíl. Ale s vyšší provizí.
„Zroje jsou“ Vladimír Špidla.
A v roce 1953 žádná měnová reforma nebyla
To si pište, že tam rostou, jinak si nedokážu vysvětlit nákupy státu: respirátor za 800 Kč a jiné kulišárny, když se zhaslo, promiňte, chtěl jsem napsat když se zavedl nouzový stav.
No já bych chtěl vidět vás. Jak byste v březnu a dubnu 2020 koupil levněji. Resp. nekoupil… A pak bych vás nejlépe okamžitě poslal makat do zdravotnictví nejlíp na ty jipky. Bez respirátorů.
A těch pár trojkových respirátorů. Co se povedlo třeba koupit.. Ty šly pro pár oddělení do nemocnic. Ostatní měli 2ky. Tolik k luxusu..
Méně nových silnic, více kolejí. Jenže už i levice sází hlavně na auta.
To je podle mě taková hloupá, plytká diskuze…
Jermanka se vrátí a zavede hodinový takt všude.
Zatímco levice bude rozdávat tak dlouho, až to skončí státním krachem…….a pak nepojede vlak ani na hlavní trati, nejen na lokálce, na které už desítky let jezdí lidí tak do počtu jedné ruky. Stačí se podívat na zadlužení státu pod Burešovým vedením. A ne za vše může covid, na ten se jen vymlouvá.
Ten Rožmitál byl v osobní dopravě mrtvý už před 25 lety, žádný zhoubný vliv Arrivy nenastal. Lidi z Rožmitálu chtějí jezdit hlavně do Příbrami a Prahy, což prostě s procházkou na nádraží a oklikou přes Březnici nemá smysl.
Na to, že neproběhla žádná rekonstrukce. Ani na jedné z tratí na cestě do Prahy. Mi ten čas příjde srovnatelný s busem.
Není srovnatelný. Viz idos.
Otázka je jaká je ta realita ve špičce.. Ani Praha Beroun není modernizovaná..
Realita je asi taková, že kdo může jezdí autem, děcka a důchodci autobusem a na vlak toho zbývá zcela minimální množství.
Rozumím. Ale někdy Praha Beroun budou muset modernizovat. A někdy taky budou muste modernizovat i Beroun Příbram.. Ať chtějí nebo nechtějí. Pokud ji třeba teda časem taky nezruší.. Co já vím. Třeba zůstane jen VRT..
A on je snad problém k vlaku v Březnici (nebo Příbrami) dojet autobusem (když je rychlejší a zastávku v Rožmitále má lépe umístěnou než vlak)?
To jste ujistil kde? Zkuste si třeba v Berouně stoupnout na Perón a koukat
Ujistil jsem to za léta ježdění do Rožmitálu. V Berouně má samozřejmě železnice mnohem víc co nabídnout a dokáže nalákat i lidi, kteří by autem mohli, ale nechtějí (typicky obtížné parkování, zácpy atd.).
A přitom by stačila daleko menší investice, než za zdvihací most. Holt středočeské Sudety, jak tvrdí budoucí ministr dopravy.
Veřejný rozpočet se rozkrádá právě tím, že se platí za prázdné motoráky. Pokud je někde absence cestujících z důvodů špatných časových poloh tak lobujte za jejich přesunutí a vázání na přípojné spoje. Ale pokud nádraží město nebo obec nezvládne obsloužit a jezdí jim naopak busy až do centra, tak není co řešit. Jestli máte chuť to provozovat tak si tu lokálku kupte a jezděte si za komerční riziko sám, z veřejných peněz nemá smysl vozit vzduch.
Veřejný rozpočet se za kralování jistých stran rozkrádal úplně něčím jiným, než ježděním 810ky do Rožmitálu.
A ne všichni jsou z Prahy… Už jste jel někdy sorem po silnici 3. třídy? A zajížděl pro každou tetu jak říkáte na to náměstí? A stál co 100 metrů?
Tak bud chcete, aby tim lidi jezdili radeji nez auty a pak holt bydete zajizdet pro kazdou tetu, co si plati jizdne a nebo nechcete, aby tim lidi jezdili a pak ano, chtejte po lidech, aby sli nekolik km za vesnici na nadrazi. Nedivte se pak, ze jezdi autama.
Můžu mít dotaz, na který lokálce u nás je to nádraží těch „několik km?“ Většinou jsou totiž blíž, než třeba zastávky mhd v Praze.
A za ty rozkradené prachy tam mohl jezdit ještě 100 let..
No, abyste byl v klidu a nepsal blbosti s rozkradením, tak trať Březnice – Rožmitál neosiří. Bude nadále sloužit pravidelné nákladní dopravě členů ŽESNAD.CZ.
Rušit zrovna ten Rožmitál je podle mě blbost. Ve všední dny se to vzhledem k trasování na běžné dojíždění neuživí, to chápu, ale víkendový provoz bych nechal. Nejen já jsem to používal jako přístupový bod do Brd, na to je to ideální.
Jsou to škůdci..
Město Rožmitál o ten provoz nemá zájem, preferují autobusy přímo do centra, nádraží je na periferii.
To pana Gluma nezajímá, co je místním víc k užitku.
Já taky nečekám, že tu někoho o něčem přesvědčím. Jenom konstatuju fakta.
To jste si oba přečetli jen mou první větu nebo jsem to podle vás myslel tak, že budou přes víkend jezdit místní z Rožmitálu do Rožmitálu? Cílovka víkendového provozu obvykle nejsou místní, ti si můžou do Brd zajít kdykoliv z domu.
Máte možnost se svézt 18.6., 20.7. a 4.12.2022.
Takže nám valstně tvrdíte, že obyvatelům Rožmitálu ten vlak nic nepřinese. Jenom turistům.
A těm by se obec měla složit na vlak.
Starosta Rožmitálu doslova psal a zveřejnil dopis hejtmance a proti zrušení vlaků bojoval. Takhle vypadá nezájem? Nebo kdo je to „Město Rožmitál“ a kdo se za něj vyjadřuje?
Otázka ovšem nezni, co komu napsal, ale kolik se bylo město ochotno podílet…
Zájem o železnici vypadá tak, že je město ochotno si připlatit za vlaky tak, jako si připlácí za autobusy. Psaní dopisů je jen pouhé slohové cvičení a alibistický politický dokument pro voliče. Ale to není výčitka. Prostě realita je taková, že ten vlak je pro Rožmitál nezajímavý. Počty cestujících to potvrzují. Oni potřebují jezdit z města do Příbrami a ne z předměstí do Březnice.
Viděl jste někdy obecní rozpočet města velikosti Rožmitálu? Já jen, že kde by jako měl ty prachy vzít. Ne každej je Magdalena Davis která si v Mníšku ty miliony za tři vlaky může dovolit dát. A od příštího roku se bude na vlaky doplácet tak jako tak.
Souhlasím, že plýtvat penězi nemůžou. Proto se taky rozhodli správně a podporují autobusy, které jim skutečnou ZDO zajišťují.
Jenomže zřejmě, když zjistil, kolik by muselo město doplácet na zachování provozu, tak od vlaků upustil.
To je pěkná hloupost, starosta Rožmitálu byl proti rušení, sám jsem toho byl svědkem.
A jaký příspěvek na udržení provozu pan starosta nabízel?
Kraj je od toho, aby objednával a financoval dopravu. Město obvykle nemívá tak velký příděl rozpočtu, aby mohlo za své dopravu financovat v plné výši.
Autobusy si město částečně financuje. V čem je rozdíl? Paragraf 1: nikdy se to tak nedělalo?
Ale autobusem se tam dostanou možná místní, ne však turisté. A o turisty jde přece především. Základní dopravní obslužnost!
Turisté neumí jezdit autobusem? Co je zase tohle za blbost? Já tady nepřestávám vycházet z údivu 🤦
Turistický provoz na této trati by smysl měl. Jsou tam víkendové spoje, které jezdí běžně plné. V pracovní dny ať to klidně nejezdí.
Turistický provoz tam je. 30 vlaků ročně.
To není žádný turistický provoz. Jako turistický provoz bych si představoval spojení KAŽDÝ VÍKEND alespoň v období SELČ a to minimálně 2-3 páry spojů. Ideálně ty dva, které navazují z/na Sp Cyklo Brdy, to jsou právě ty, které jezdily vytížené hodně. Nebo další možností může být odklon Sp Cyklo Brdy právě do Rožmitálu namísto Blatné.
Ale má, nemá zájem Březnice a to až po té co málem jejich starosta inzultoval pana Boreckého. Zajímavé by bylo vědět, čím ho ve straně uklidnili.