O umístění dálnice D3 u Prahy rozhodne liberecký krajský úřad

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

„Stavba dálnice D3 není pro politické reprezentanty Libereckého kraje mediálním či politickým tématem, a je tak eliminováno riziko systémové podjatosti,“ uvedlo MD.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

U nás v Kocourkově…..

Franta

Nechápu tu volbu Liberce. To to jako v Salzburgu nechtěli, nebo co…?

libor

už aby všechny tyto věci řešila umělá inteligence…. to by byla paráda 😉

Miro Novak

Zbytecna dalnice. Staci jedna a to D4

FrenkyUL

Jinak až na hlavu dobrý?

Hajnej

Jo, třeba do Tábora se přes Písek pojede moc fajn. Obzvláště pak z pravobřežní části Prahy…

Tomáš Záruba

Pro přepravy z okolí TA bohaté stačí dořešit Milicin.

A. Mikulka

Ne, nestačí.

Kodl

Totální demence..

Jan Schmidt

A Kupka nemohla Půtovi něco slíbit? Třeba tu superrychlou trať do Liberce?

Jiří Kocurek

Jistěže mohl a nejen lanovku na ještěd a zařazení tratí do TEN-T, které proběhlo dávno před podáním žaloby na podjatost. Ale dokažte mu to a dokažte příčinnou souvislost.

Miro Novak

Lanovku na Jested planuji CD zasmelit, ne?

Jan z Rokycan

Zařazení lanovky do sítě TEN-T? 😉 Uznávám, že to už by byl celkem pádný argument a celosvětový unikát.

libor

to protlačí, už jen kolik těch nákladů tudy bude jezdit. myslím, že se do toho vloží ŽESNAD a tu lanovku protlačí…

Jiří Kocurek

Zařazení tratě Nymburk-Polsko do TEN-T, nevím naco by tam tahali lanovku. Na tohle by jim sotva někdo skočil, ikdyž blbé je to dostatečně.

Dalnice

Standardní český legislativně-právní chlív. Nicméně ať o tom rozhoduje třeba hajzlbába na nádraží v Humenném, důležité je aby se začalo co nejdřív stavět. Státní správa se v tom musí naučit chodit a být o krok před ekomagorama a ne o krok za nimi.

Frantisek

Sám jste patrně magor. Nelze preferovat zájem o silniční dopravu nad zájmem o zdravou krajinu. Život nejsou zdaleka jen auta, beton a asfalt.

Dalnice

Ale no tak, Frantisku. Vase zeleznicni spamovani se na diskuzich o dalnicich stalo uz ikonickym.

Georg

nemuze si pomoct.

Georg

tady ta dalnice muze vyznamne regionu prospet, silnicni infrastruktura je tam silena. (a ne, vlacek tynec-neveklov-sedlcany tam stavet nikdo nebude)

Jiří Kocurek

Sedlčany-Orlík-Tochovice s využitím tělesa staré vlečky. Potenciál!

Zbyněk

„Jiné krajské úřadu jsou navíc podle MD vytíženy jiným liniovými stavbami.“ … jinými slovy, v Libereckém kraji se nic nového nestaví

Jarda

Hlavně už ať to je hotový a muze se stavět.

marek hudec

Hlavně už ať je to hotový a může se jezdit… 🙂

HK~

tak hlavně, že si to přehazují půl roku jako horký brambor

Kov

Proč se o D3 nerozhoduje v Austrálii? Copak máme úplnou jistotu, že Liberecký kraj skutečně není podjatý??

Jiří Kocurek

Důkaz o podjatosti je na straně žalujícího. Naštěstí.

Joker

Jestli to chápu správně, tak teď je to územní řízení v podstatě nenapadnutelné z hlediska podjatosti atd. O jeden náboj míň pro NIMBY masturbanty.

Jan z Rokycan

My se z té systémové podjatosti jednou po***.

Tom_Matoo

Kazdopadne to zacina byt problem, ktery se bude muset resit. Jde to naprosto proti systemu samospravy poverene vykonem statni spravy. Samosprava ma zastupovat zajmy vlastnich obyvatel a pritom se dostavame do kavkovskeho blaznovstvi, navic to uplne zbytecne zahlcuje urady co s tim nemaji nic spolecneho a maji dost vlastni agendy.

ABC

Samospráva ma zastupovat zájmy vlastních obyvatel v samostatné působnosti!
Naopak v přenesené působnosti, tj. kde je pověřena výkonem státni správy má být profesionální a nestranná.

SaulGoodman

Právě, a tohle hrozně moc lidí nechápe, včetně některých komunálních politiků. U nás ve městě to vidím dnes a denně, debaty lidí a někdy bohužel i zastupitelů, proč město něco povolilo a podobně. Vysvětlit, že ten úředník sice sedí ve stejném baráku jako starosta, ale reprezentuje stát, ne samosprávu, je někdy fakt těžké. Samospráva pověřená výkonem státní správy nemá zastupovat zájmy „vlastních obyvatel“. Ta má podle zákona provádět úkony státní správy, ideálně bez ohledu na nějaké partikulární zájmy. Samozřejmě vzhledem k tomu, že ti lidi spolu sedí mnohdy v jedné kanceláři, případně pracují zároveň pro samosprávu i státní správu, tak… Číst vice »

Tom_Matoo

Ja chapu ten pricip. A Statni sprava zastupuje zajmy koho? Nejakeho ciziho statu? Ty urady vznikly aby prenaseli vykon Statni spravy pro nejake vymezene uzemi, protoze nejlepe znaji mistni podminky, pro a proti navrhovanych reseni, maji to nejblize pro pripadna mistni setreni. A porad je moznost, pokud by pochybily se odvolat k nadrizenemu organu, napr. ministerstvu. Tyhle zaujatosti je naprosty paskvil, a kdyz to trochu prezenu, tak ministerstva nejsou zaujata? Mozna nektery z jejich uredniku, tam ma chatu…, tak prendame rozhodnuti jeste dal, na EU nebo k Polakum?

Jan z Rokycan

Já bych byl pro jasné oddělení samosprávy a veřejné správy. Chápu, že to je nepopulární a starostové se proti tomu vzbouří, ale osobně to považuji za jeden z klíčů zefektivnění stavebních řízení. Na druhou stranu uznávám, že to není samospásné řešení, ale pomoct by mohlo.

Ruda

To jsme tu ale měli. Okresní úřady. Ale byly zrušeny na nynější paskvil s heslem blíž občanovi a samozřejmě starostové se těšili jak budou vše ovlivňovat. Pokud to mělo být blíž občanovi mělo se v budovách obecních uradu zřídit detasovane pracoviště okresních uradu. Teď byla snaha to udělat alespoň se stavebními úřady , ale neprošlo to (z mnoha důvodu)

Neu

Presne ‼️ Malokdo z diskutujicich tady si uvedomuje, ze problemem pomale vystavby v CR fakt nejsou ekologové (ty maji kupodivu i v Rakousku ci Nemecku) – nybrz prave chaos v kompetencich samosprava vs prenesena pusobnost statu ‼️ Kvuli tomu mame chaoticke a pomale uzemni planovani. Nikdo se neciti za nic zodpovedny a tak jsou nekonecna kolecka povolovani a odvolavani.

Samozrejme dopravaci radsi nadavaji na ekology, a politici radi ze se muzou na vymlouvat – a nemusi resit realny problem.

Podobny problem je s pomalou vystavbou bytu, jak upozornuje http://www.citydeal.cz

Myšák

Tak to by ji mohli natáhnout až do Počernic k D10 🙂

Jan M

to by byla taky určitě podjatost, protože D10 míří na Liberec, takže by tam mohl být záměr ze strany Liberce….

Otto

Na tom je krásně vidět celá nesmyslnost „přenesené působnosti“ od počátku. Výkon státní správy mají provádět státní úřady. Systémovou podjatostí se otevřela Pandořina skříňka a hrozí, že ze z tohoto důvodu jakékoliv rozhodování nebude moci provádět na místně příslušném úřadě.

Petr

Pravda. Nemělo by o koncepci české dálniční sítě rozhodovat maďarské ministerstvo dopravy? 🙂

Jan z Rokycan

Raději polské. 😉

ABC

A proto pětikolka zařízla profesionalizaci stavebních úřadů….

Jan

Problém není ani tak v přenesené působnosti jako v některých účastnících řízení, který hledají jakékoliv prostředky, aby mohli obstruovat a oddálit vydání rozhodnutí. To, že řada lidí ani neví jaký je rozdíl mezi přenesenou působností a samostatnou v rámci jedné obce není důvodem, proč veškeré důležité stavby přenášet na třetí úřady. Proč by politik, který mluví v samostatné působnosti nemohl podpořit stavbu, která je pro tu obec zásadní/důležitá? Veřejné tajemství, ale politik o tom mluvit nemůže, jinak to dostane na starosti úřad, který nezná místní poměry a musí tak začínat úplně od píky. Není se pak čemu divit, že nekterá… Číst vice »

Georg

a to jako jednani o dalnici tesne u prahy budou probihat v liberci, pri jakekoliv terenni aktivite budou urednici jezdit dve hodiny tam a dve zpatky…?
plus to samozrejme znamena, ze se na to ani nehrablo…