O téměř miliardu levněji. Cena v soutěži na rozšíření silnice podél Bečvy spadla o třetinu
Vizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSD
Stavba zlepší spojení mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím.
Stavba zlepší spojení mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím.
Zajímavé srovnání s téměř dvakrát dražším nádražím ve Vsetíně – co bude mít asi lepší poměr cena výkon pro tu oblast..
Tato stavba byla rok co rok odkládaná. Hromada nedodržených termínů a slibů. Byl to nekonečný a nemocný příběh.
Teď když po 14 letech vidím tenhle článek, nemám ani radost. A to jsem se na tuto stavbu kdysi velmi těšil.
Zůstává pachuť a otrávenost z neschopnosti či nezájmem zahájení této stavby.
No… a co teprve ten navazující úsek s tunelem… to u nás budou dřív VRT 😀
No kéž by, protože po „dostavbě dálnic“ už budou celkem nadbytečné. Ale nesázel bych na to, tak zralou společností nejsme.
S potěšením jsem zaznamenal, že těžká technika odkryla zeminu a naznačila, kudy cesta povede. Skrývka zeminy se optimisticky rýsuje a je z cesty vidět na konci 4 pruhu před Jablůnkou a pak končí u benzinky v Bystřičce.
Intenzity I/57 mezi Vsetínem a Val. Meziříčím již v r. 2020 atakovaly 16tis. vozidel/24h. Dokonce mezi posledními měřeními dopravy (od ŘSD) lze dohledat, že I/57 v úseku VS-ValMez, vykázala vůbec nejvyšší růst intenzity dopravy v celém ZL-kraji! Je proto zvláštní, že navazující úsek „I/57 Jarcová–Bystřička, jih“ plánuje ŘSD stavět až v letech 2029-2034 (viz inf. leták), přitom měří pouhých 3,6km. Tou dobou ale budeme jistě na ještě vyšších intenzitách (viz „nejvyšší růst intenzit v celém ZL-kraji“). PS: Nemůžu si pomoct, ale ve srovnání s jinými i dálničními stavbami s tunely se „I/57 Jarcová–Bystřička, jih“ jeví špatně naceněná (nadhodnocená). Abychom u… Číst vice »
Tak nejde jenom o ty tunely, ale celkově stísněné podmínky, kde se o místo pere řeka, dráha a silnice. A protože řeka má časem tendenci vyhrávat, bude to drahé. A navíc tam hrozí i sesuvy, ne nadarmo je dráha řešena kaskádovitě.
Ten ValMez je dopravní peklo. Z jedné strany voda a dráha, z druhé obří kopec. To se nikomu obchvacovat moc nechce.
No Mátl v jednom rozhovoru nedávno řekl, že se v rozpočtu počítá s nižšími nabídkami od firem. Takže nejspíš mají v součtu návrhové ceny vyšší, než v realitě mají přichystáno celkově financí.
Škoda té ztracené dekády 2010-2020. Ale lepší pozdě nežli nikdy
1) mělo to stát už dávno.
2) tohle je jen další zoufalý přískok, ale fízlovům a úředníkům se zvětší revír na loupení, pokud tam nechají devadesátku
3) Obchvat ValMezu je stále v nedohlednu, loupeživá radnice by přišla o zdroj přímů a živobytí pro zbytečné úředníky.
Hurá, další kousek! Teď ještě co nejdřív i obchvat Valmezu, protože třeba pro mne je průjezd „městem desítek kruháčů“ za trest.
‚Obchvat‘ přes soutok 🙁
Super, konečně bude pokračování 4proudé silnice od Vsetína. Navazující obchvat Valmezu by měl mít ještě větší přínos. Jak to vypadá s ním, dočkáme se v brzké době?
Bohuzel na to si jeste hodne dlouho pockame. Usek: Jarcová–Bystřička, bude dokoncen az 2034 a obchvat Valmezu (pouze 2-pruh) bude az 2030. Ale aspon tento usek bude dokoncen 2026, ten je hodne potreba
Od článku bych čekal alespoň rámcové vysvětlení, proč k tak významnému zdržení došlo.
Trošku jsem doufal, že by se mohl vylepšit přestup mezi nádražím v Jablůnce a autobusovou zastávkou nahoře u kruháče, ale vypadá to, že zase nic. Postavit chodník podél silnice od přejezdu hned potom, co tam téměř ustane provoz, to vypadá spíš jako výsměch …
Účelem je (opět, jen) zlepšení podmínek pro provoz aut, nic jiného zde zřejmě (už ani) sledováno není.
Po 100 letech se valaši dočkají. No, ten region začíná mít potenciál….
jedny z nejhustěj obydlených hor a investice do DI tu moc nejsou. Ale chápu, že koridory kolem Moravy mají v regionu mají vyšší prioritu.
Vypadá to velice pěkně a je to tam potřeba. Stát/ŘSD už se snaží nebrat obce na hůl. Nový fotbalový hřiště, novej most na místní silnici a nová i jedna místní silnice, mysleli i na traktory aby projely pod novým mostem na hlavní trase. Zbývá jen říct – už aby to stálo:-)
Ještě dát do cajku tamní ostudnou trať, která sice prošla několika pokusy o zlepšení, ale stále se jezdí 80 po tankodromu.
Teď, když bude nová cesta, by se mohla trochu narovnat trať z Jablůnky na úkor staré cesty v úzkém místě podél Bečvy, ale asi k tomu nebude odvaha a koule.
Když bude kapacitnější cesta pro auta, nebude (žel) potřeba méně vlaků?
Ani ne, už teď jezdí většina autem a to i přes to, že je to do Valmezu rychlejší i osobákem, natož „EC“. Ale zřejmě to bylo tím, že do teď jezdil panťák/tornádo (prostě 460), což spíš ty lidi odrazovalo…
SŽ plánuje stavbu „Revitalizace traťového úseku Vsetín (mimo) – Valašské Meziříčí (včetně)“ se zahájením v roce 2027 (ha ha 😀 ), ale jsou tam takové oblouky, že bych pochyboval o tom, že tam bude víc jak 85-90km/h. Leda by to narovnali, jenže to není koridor, ani nákladní (kolik tam toho jezdí, 7-8 párů nákladů za den?), ani osobní (jednou za hodinu osobák, jednou za 2 hodiny „EC“) a tak to spíš nechají ve stávající stopě.
Co také jiného, když to bude autem (autobusem) zase o něco lepší, že. 🙂
Cože? I teď je to rychlejší vlakem (18/15 minut), než autem (22 minut podle googlu) a ten autobus je už úplně zabitý (32 minut). Spousta lidí volí auto, protože panťák/tornádo (460), ale teď už jezdí Pantery, takže už ok