O téměř miliardu levněji. Cena v soutěži na rozšíření silnice podél Bečvy spadla o třetinu

Vizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSD

Stavba zlepší spojení mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Clovek

Zajímavé srovnání s téměř dvakrát dražším nádražím ve Vsetíně – co bude mít asi lepší poměr cena výkon pro tu oblast..

Beskyd

Tato stavba byla rok co rok odkládaná. Hromada nedodržených termínů a slibů. Byl to nekonečný a nemocný příběh.
Teď když po 14 letech vidím tenhle článek, nemám ani radost. A to jsem se na tuto stavbu kdysi velmi těšil.
Zůstává pachuť a otrávenost z neschopnosti či nezájmem zahájení této stavby.

Radim

No… a co teprve ten navazující úsek s tunelem… to u nás budou dřív VRT 😀

Frantisek X

No kéž by, protože po „dostavbě dálnic“ už budou celkem nadbytečné. Ale nesázel bych na to, tak zralou společností nejsme.

Vrták

S potěšením jsem zaznamenal, že těžká technika odkryla zeminu a naznačila, kudy cesta povede. Skrývka zeminy se optimisticky rýsuje a je z cesty vidět na konci 4 pruhu před Jablůnkou a pak končí u benzinky v Bystřičce.

Jarcová–Bystřička, jih

Intenzity I/57 mezi Vsetínem a Val. Meziříčím již v r. 2020 atakovaly 16tis. vozidel/24h. Dokonce mezi posledními měřeními dopravy (od ŘSD) lze dohledat, že I/57 v úseku VS-ValMez, vykázala vůbec nejvyšší růst intenzity dopravy v celém ZL-kraji! Je proto zvláštní, že navazující úsek „I/57 Jarcová–Bystřička, jih“ plánuje ŘSD stavět až v letech 2029-2034 (viz inf. leták), přitom měří pouhých 3,6km. Tou dobou ale budeme jistě na ještě vyšších intenzitách (viz „nejvyšší růst intenzit v celém ZL-kraji“). PS: Nemůžu si pomoct, ale ve srovnání s jinými i dálničními stavbami s tunely se „I/57 Jarcová–Bystřička, jih“ jeví špatně naceněná (nadhodnocená). Abychom u… Číst vice »

ukulele

Tak nejde jenom o ty tunely, ale celkově stísněné podmínky, kde se o místo pere řeka, dráha a silnice. A protože řeka má časem tendenci vyhrávat, bude to drahé. A navíc tam hrozí i sesuvy, ne nadarmo je dráha řešena kaskádovitě.

Jan Sova

Ten ValMez je dopravní peklo. Z jedné strany voda a dráha, z druhé obří kopec. To se nikomu obchvacovat moc nechce.

Jan M

No Mátl v jednom rozhovoru nedávno řekl, že se v rozpočtu počítá s nižšími nabídkami od firem. Takže nejspíš mají v součtu návrhové ceny vyšší, než v realitě mají přichystáno celkově financí.

Kodl

Škoda té ztracené dekády 2010-2020. Ale lepší pozdě nežli nikdy

RoBe

1) mělo to stát už dávno.
2) tohle je jen další zoufalý přískok, ale fízlovům a úředníkům se zvětší revír na loupení, pokud tam nechají devadesátku
3) Obchvat ValMezu je stále v nedohlednu, loupeživá radnice by přišla o zdroj přímů a živobytí pro zbytečné úředníky.

vlcacisko

Hurá, další kousek! Teď ještě co nejdřív i obchvat Valmezu, protože třeba pro mne je průjezd „městem desítek kruháčů“ za trest.

P73

‚Obchvat‘ přes soutok 🙁

vitekcz

Super, konečně bude pokračování 4proudé silnice od Vsetína. Navazující obchvat Valmezu by měl mít ještě větší přínos. Jak to vypadá s ním, dočkáme se v brzké době?

Skamp

Bohuzel na to si jeste hodne dlouho pockame. Usek: Jarcová–Bystřička, bude dokoncen az 2034 a obchvat Valmezu (pouze 2-pruh) bude az 2030. Ale aspon tento usek bude dokoncen 2026, ten je hodne potreba

Lysimachia

Od článku bych čekal alespoň rámcové vysvětlení, proč k tak významnému zdržení došlo.

Racek

Trošku jsem doufal, že by se mohl vylepšit přestup mezi nádražím v Jablůnce a autobusovou zastávkou nahoře u kruháče, ale vypadá to, že zase nic. Postavit chodník podél silnice od přejezdu hned potom, co tam téměř ustane provoz, to vypadá spíš jako výsměch …

Frantisek X

Účelem je (opět, jen) zlepšení podmínek pro provoz aut, nic jiného zde zřejmě (už ani) sledováno není.

Jan Sova

Po 100 letech se valaši dočkají. No, ten region začíná mít potenciál….

Jan M

jedny z nejhustěj obydlených hor a investice do DI tu moc nejsou. Ale chápu, že koridory kolem Moravy mají v regionu mají vyšší prioritu.

pavel2

Vypadá to velice pěkně a je to tam potřeba. Stát/ŘSD už se snaží nebrat obce na hůl. Nový fotbalový hřiště, novej most na místní silnici a nová i jedna místní silnice, mysleli i na traktory aby projely pod novým mostem na hlavní trase. Zbývá jen říct – už aby to stálo:-)

Tom

Ještě dát do cajku tamní ostudnou trať, která sice prošla několika pokusy o zlepšení, ale stále se jezdí 80 po tankodromu.

Vrták

Teď, když bude nová cesta, by se mohla trochu narovnat trať z Jablůnky na úkor staré cesty v úzkém místě podél Bečvy, ale asi k tomu nebude odvaha a koule.

Frantisek X

Když bude kapacitnější cesta pro auta, nebude (žel) potřeba méně vlaků?

Radim

Ani ne, už teď jezdí většina autem a to i přes to, že je to do Valmezu rychlejší i osobákem, natož „EC“. Ale zřejmě to bylo tím, že do teď jezdil panťák/tornádo (prostě 460), což spíš ty lidi odrazovalo…

Radim

SŽ plánuje stavbu „Revitalizace traťového úseku Vsetín (mimo) – Valašské Meziříčí (včetně)“ se zahájením v roce 2027 (ha ha 😀 ), ale jsou tam takové oblouky, že bych pochyboval o tom, že tam bude víc jak 85-90km/h. Leda by to narovnali, jenže to není koridor, ani nákladní (kolik tam toho jezdí, 7-8 párů nákladů za den?), ani osobní (jednou za hodinu osobák, jednou za 2 hodiny „EC“) a tak to spíš nechají ve stávající stopě.

Frantisek X

Co také jiného, když to bude autem (autobusem) zase o něco lepší, že. 🙂

Radim

Cože? I teď je to rychlejší vlakem (18/15 minut), než autem (22 minut podle googlu) a ten autobus je už úplně zabitý (32 minut). Spousta lidí volí auto, protože panťák/tornádo (460), ale teď už jezdí Pantery, takže už ok