O rychlíky z Prahy do Brna mají v opakované soutěži zájem opět České dráhy a RegioJet

Railjet na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Foto: České dráhyRailjet na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Foto: České dráhy

Dopravce z nové soutěže má začít jezdit v prosinci 2025.

245 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Han van Meegeren

Dobrý známý pracuje u Arrivy a v dobách nedávných jim prý vedení mazalo med kolem úst s R9 a nejen s ní a teď je ticho po pěšině. Z toho mi vychází, že Arriva dojezdí stávající kontrakty a Ende schluß.

Martin

Já teda nevím, ale zajímalo by mě, jak v RegioJetu uplatním kartu IN100, ale to asi nikoho nezajímá.

JindraLne

Na to existuje pozoruhodně jednoduchá odpověď. Neuplatníte.

Jde o nabídku konkrétního dopravce, kterou logicky nemůžete uplatňovat u jiného dopravce.

Leinad

Při začátcích provozu RJ zkoušel dávat slevy na IN. ČD to žalovaly, soud to zatrhl (co má co někdo dávat výhody zákazníkům , kteří si je platí jinde).
Poté RJ chvilku dával slevy na Rail+ (což nebylo nic špatného, ale modrogumy stejně řvaly).

Erik85

Danečkogumy jaksi stále nechápou, že ta sleva na In byla ale myšlena jen jako způsob, jak přetáhnout zákazníky, ne jako dlouhodobě míněná sleva. Sama o sobě odporovala legislativě a měla oporu v již provedených akcích jiných subjektů a soudním verdiktům. Takže to nebylo žádné řvaní, ale prosté porušování legislativy. I když je mi jasné, že žlutogumy považují za cokoliv protiprávního co dělá konkurence, cokoliv dělají ony je vždy správné. 😉

Avlaky

mě zajímá jak v tescu uplatním lidl kartičku

PvvS

Asi by se dala použít pod kafe ..

Vysehradsky jezdec
novotný

Hlavně ne Regiojet, aby to nedopadlo jako na trase Kolín-Ústí nebo Brno-Ostrava. Staré vlaky náhradou, občas chybějící vagony a špína všude v nich. O kvalitě obsluhujícího personálu raději nemluvit. A v neposlední řadě zpoždění, které je Regiojetu jedno.
A alternativa moc nebude, čím jet na této trase.
Ach jo.
To by byl trest pro cestující.

PvvS

S ČD si můžou v tomhle podat ruce..

Chronosphere

A jak se váš příspěvek shoduje s tím, že zadání je na nové vratné soupravy? Četl jste vůbec článek o kterém diskutujete?

kix

zadání je jedna věc, realita věc druhá..arriva dodnes na R linkách neplní co slíbila..v LK kraji na Os také ne a jaksi to nikoho moc netrápí, tedy krom cestujících

Juraj

Další, co přeskakuje text a jde rovnou do komentářů?

Leoš Konečný

Tak hlavně že ČD jsou všude čisté

Erik85

První soutěž byla normálně zveřejněna v Tender areně, tato druhá tam však není. Poradí někdo, kde to tedy bylo veřejně vyhlášeno?

Erik85

Díky. 🙂

Jakub

Push-pully, 200 km/h, provoz na VRT, rychlíková relace. To skoro zní jako popis zakázky pro DB Regio, kterou před lety vyhrála Škoda. 😀
U Regiojetu pochybuji, že by volil jiného výrobce než Pesu… nebo mě ještě napadly nějaké vratné soupravy od Astry když to musí být nové… Jinak by sem Regiojet určitě dotáhl odkoupené staré IC soupravy od DB, které mají i řídící vůz.

Každopádně snad nejsem prorokem ani v jenom případě a objednají se jako je v EU zvykem třeba Stadlery Kiss nebo Twindexxy od Alstomu.

Gajda

Kissy a Twindexxy bych nečekal ani u jednoho. U modrýho by to teoreticky mohly být Desira HC, protože ty by se zase dodělaly ve Studénce a nenarušily by se zvyklosti. Nicméně když si kterýkoliv vítězný dopravce vybere cokoliv, nemusí to být špatný podle jeho specifikace a naopak to může být špatný i u toho nejlepšího co jde koupit. To co vymyslí s interierem udělá víc než to, kde se to vyrobí.

Avlaky

Tusim ze Astra má i problémy s výrobou (buď normy nebo zadluženost)

Pushpull jezdit nebude nesplňuje zadání Jančura se nesprávně vyjádřil

Erik85

A jak to vyjádření mělo být správně? 🙂

Avlaky

Nebudu prozrazovat, ale asi není těžké si domyslet jaká jiný typ železničního vozidla by tam mohl jezdit

Erik85

Tak já si domýšlím. 🙂 Na kolik souprav to tam vlastně vychází? Nějak jsem nestudoval zadávačku, spíš jen pro obraz kolik jednotek to musí být….?

gringoAD

Regiojet nesmí vyhrát … ztratily by smysl víkendové skupinové a krajské jízdenky … A nebo konečně začít uznávat všechny lístky nakoupené přes můj vlak v RJ … ale toho se nedočkáme …

Pavel

Jízdenková politika se nemění. Ať vyhraje jeden nebo druhý dopravce, z Brna až do Křižanova platí (taky) tarif IDS-JMK. Totéž v dalších krajích a jejich IDS.

jouda

Integrované tarify jsou ovšem bez místenek, takže ty je nutno dokoupit zvlášť, což cestu poněkud prodražuje. Takže je pak kolikrát lepší sednout do auta. Tam místenky mám v ceně. 🙂

prezessss

neni nutno. je to volitelne

M19

Kdo kromě šotouše by si kupoval mistenku z Brna do Tišnova, Křižanova, Vyškova…?

Anonymní alkoholik

Nemalá část lidí, co si kupuje jednotlivé jízdenky přes aplikaci Můj vlak a má místenku v ceně?

xyz

Právě – jen proto, že „to je zadarmo“.

Jinak pro to není žádný racionální důvod – nesmyslné vázání se na konkrétní spoj, v situaci kdy kapacita soupravy by měla být – i vlivem podmínek soutěže – dostatečná atd.

Nakonec to dělá víc škody než užitku – problémy při změně řazení či vynechání vozu, eventuální vyhazování jedněch cestujících druhými (přitom prostoru je obvykle dost) atd.

Leinad

Vázání se na spoj – fakt, ale pokud už je velká pravděpodobnost že pojedu daným spojem, je to ok.
Vyhazování cestujících- věc dopravce ať to označí pořádně (místenkový vůz nebo expresní rezervace, možnost snadno najít sedadlo bez místenky).
Problém při změně řazení – jaký? Pokud má náhradní vůz všechny funkce(zásuvka, klimatizace, wifi,…) tak není co řešit. Pokud nemá, byl by to problém i bez místenky nedodržené služby slíbené cestujícím.

xyz

Problém při chybějícím vozu nebo při jiném počtu sedadel ve voze. „Velká pravděpodobnost“ – zejména u denní dojížďky se může stát cokoliv (stihnutí dřívější MHD v rámci Brna či naopak drobné zdržení nad rámec předpokládaného). A kdyby, tak doplnění do 100 % je ta „nižší pravděpodobnost“, že bylo rezervováno zbytečně (ta jednostrannost – požadovat po dopravci konkrétní sedadlo, ale pak být schopen tento naplněný požadavek stornovat ze své vůle…). U relací Brno – Tišnov (kde je jízda na tarif dopravce obzvlášť nelogická – jízdenku nelze využít v MHD ani v Os vlacích), Brno – Vyškov (opět – vázání se na… Číst vice »

mantinel

Místenka je v těchto vlacích snad povinná?

Pavel Skládaný

V IDS místenky? To bychom pak mohli začít místenkovat i tramvaje.

Erik85

RJ je v IDS měl/má.

xyz

U neIDS tarifu vám nevadí, že musíte zvlášť mít jízdenky na MHD?

Nebo vaše cesty v Brně (či Praze atd.) začínají vždy tak blízko od nádraží, že MHD nepotřebujete?

gringoAD

Neplatí … v rychlíkách pouze to Tišnova. Do Křižanova se dá dojet pouze osobákem.

Pavel Skládaný

Vyčkejte brzské rozšíření integrace.

M M

A ono snad těmi rychlíky jezdí lidé jen v rámci jednoho kraje? Samozřejmě, že se jízdenková politika mění.

xyz

U rychlíků bohužel platí tarif IDS JMK jen do Tišnova. Plus právě od 12/2025 rychlíky (opět) v žst. Křižanov zastavovat tak jako tak nebudou.

xyz

Krajská jízdenka PID, VDV ani IDS JMK neztratí ani po případném vítězství Regiojetu svůj význam ani o kousek.

jouda

Jenže takové jízdenky narozdíl od víkendových a regionálních u ČD nezískáte za body, ale pouze za peníze. Opět tedy menší reálné možnosti využití ČD bodů.

NightmareFreddy

No jo no, v Penny Vám aplikace Lidl+ bude také k ničemu a bodů tam můžete mít kolik chcete 🙂

MHD

Na druhou stranu…To, kam půjdu nakupovat je moje VOLBA. Dopravce v závazku si člověk nevybírá. Musí brát to, co mu kraj předtím vybral.

Leoš Konečný

Ale můžete si vybrat dopravce

xyz

Pokud máte ve městě jen jeden supermarket, tak je ta volba také velmi zúžená.

U dopravců v závazku máte na výběr mezi (každopádně) One-ticketem a (povětšinou i) tarifem IDS.

okk

V rychlíku R9 ale není překryv/styk VDV a IDS JMK.

gringoAD

Přesně … a není to jen o VDV či IDSJMK, jde o to, že se vyplatí cestovat na IDSJMK a pak si koupit krajskou jízdenku ČD. To s Regiojetem už nepůjde … A hlavně, spoje Regiojetu aplikace Můj Vlak nenabízí, takže OneTicket také nepřipadá v úvahu. Jsme malý stát a různé kraje a různí dopravci v tom dělají akorát chaoz.

Kamil

Komerční spoje Regiojetu mezi Prahou a ostravou aplikace Můj vlak nenabízí. Spoje Regiojetu v závazku MD z Kolína do Ústí nad Labem v aplikaci jsou a One ticket lze na ně koupit.

PvvS

Stačí koupit Oneticket..

DOPRAVAK01

Super nápad, proč jezdit levně vlakem, když si mohu připlatit za cestu totožným spojem. Mnoho lidí jistě přehodnotí návrat do aut.

Jiří Kocurek

Strašení … dětí vám jde. Pravidelní dojíždějící si na R8 i na R23 mohou koupit týdenní, měsíční i tříměsíční, on je dokonce nabízí při zakoupení jednorázové jízdenky v eShopu.

A jestli nějaká skupina pojede autem, protože jim nevyjde v původním příspěvku oplakávaná skupinovka za ČD body, tak to se na sinici ztratí ve statistické chybě.

Ale jako jo: Nikdo nesmí postavit Interspar, jinak všihni začnou jezdit autem, protože tam nepaltí BIlla body.

gringoAD

To je trošku něco jiného, doprava po železnici je od obchodních řetězců odlišná, jsou tři dopravci a jsme jeden stát, tudíž by měly být jízdenky přenosné … Něco jako OneTicket, ovšem …. Můj Vlak spoje RJ nenabízí, takže ani OneTicket koupit nejde.

DOPRAVAK01

Asi jste ještě nepochopil, že nejde o pravidelné cestující na lince R8, tady problém opravdu není: problém je u všech ostatních relací, které na tyto linky navazují a cestující přijde o možnost zakoupit si zvýhodněnou jízdenku např, relace Hradec Králové – Brno, kde když bude v úseku Pha-Brno vysoutěžen jiný dopravce, musím v Pce přestoupit a koupit si znovu jízdenku (předražený one ticket opravdu nemá smysl zmiňovat) Je mi asi úplně jedno, jestli tam jezdí zelený, modrý, červený, ale jde o to aby cestující mohl jezdit levně jízdenky kupoval na jednom místě i z hlediska vracení jízdného, když jeden dopravce… Číst vice »

gringoAD

Aplikace Můj Vlak spoje RegioJetu nenabízí, kde si ji mám koupit ?

PvvS

To je divný, že ČD neprodávají lístky konkurence. A poradím. Autobusy tam taky nehledejte. Ale jelikož kupujete Oneticket, tak bych tak nějak skusil třebas jinou aplikaci. Třebas aplikace Oneticket by to mohla umět..

Juraj

Aplikace Můj vlak závazkové spoje RJ úplně normálně nabízí. Dokonce vám na ně prodá jízdenku (OneTicket).

Leoš Konečný

A co aplikace Regiojetu? A představte si, aplikace RJ zase nenabízí vlaky CD. Divny co

Martin Jarath

Proč proboha stále a opět pouze 200 km/h, když i v textu se přímo píše o provozu po VRT?!?!? Ani 230 taky není kdovíco, ale v dálkové dopravě byť jen částečně provozované po VRT by to mělo být standardem. 200 by bylo odpovídající někdy před 10 lety nebo na linky, které nemají v dalších 30 letech se šanci na VRT podívat.
Anebo se snad jednotlivé složky MD mezi sebou nebaví?!?

Juraj

Nejspíš proto, že R9 po VRT pojede opravdu jen kousek – v podstatě jen Praha-Tatce.

Požadovat vozidla na 230+ znamená výrazně vyšší náklady, které se ale v provozu nijak pozitivně neprojeví.

Martin Jarath

R9 (nově jako R34) pojede po VRT až na sjezd ke Světlé. Oficiálně ani ne za 10 let.
Linka, co zůstane přes Kolín, naopak nemá po VRT ani kousek a má zůstat v prokladu ke Sp přes Český Brod.

Jiří Kocurek

Smlouva je na 15 let. Takže si můžete vybrat VR vozidla nevhodná na 2/3 délky smlouvy nebo klasická vozidla nevhodná na 1/3 doby. V prvním případě nelze počítat s výrazným zkrácením těch 2/3 času.

Erik85

U vozidel se počítá i s dalším patnáctiletým obdobím na téže trase. Zadávací dokumentace předpokládala převod na nového dopravce z toho dopravce, který nyní vyhraje.

Avlaky

To tam je doslovně napsane? Protože pokud nejsou soupravy z dotaci tak se to přímo vyžadovat nedá ne

Erik85

Ano, je to v zadávací dokumentaci. Dopravce musí zajistit převod na dalšího výherce v dalším období. Na toto i jeden z dopravců poslal spoustu dotazů ohledně leasingů, zástavy apod.

Juraj

I tak je to zanedbatelná vzdálenost v kontextu celé linky. Pořád je to „zastávkový“ R, který nebude primárně sloužit pro cesty Praha-Brno, ale pro spojení Vysočiny s Prahou/Brnem.

Martin Jarath

Zanedbatelná délka možná z pohledu jídy dané linky, ale ne z pohledu kapacity, kdy po stejné trati mají zároveň jezdit výrazně rychlejší vlaky (320 km/h).
Ale kdo chce kam… Jen ať se tu pak neřve, jak je provoz na VRT nespolehlivý.

Dušan

Řešíte fakt nesmysly, sorry jako:-))
MD ČR totiž vůbec nepočítá s tím, že by ta vozidla kdy jezdila jako linka R34 po VRT Běchovice – Světlá n/S – jednoduše proto, že zde není v zadávačce ani požadavek na tlakotěsnost – jasně se tam píše, že dodavatel může dodat i netlakotěsná vozidla pro V = 200 km/h s tím, že pokud budou vyhovovat provozu po VRT přes úsek Běchovice – Praha Východ VRT tak zde budou jezdit, pokud nebudou, tak budou jezdit normálně po stávající konvenční trati – tečka. A v soutěži rozhoduje cena -čím levnější vozidlo, tím víc Adidas:-))

Kuba M

Pokud je již vozidlo schválené na 230, je rozdíl mezi náklady minimální. Viz Interjet vs. Comfortjet.

Kuba M

Od 200km/h je vyžadovaná tlakotěstnost, která je potřebná na VRT. Proč to není víc je asi otázka na jednoho českého výrobce. 😀

Oldřich Sládek

Trasa přes Havlíčkův Brod je také trasou pro nákladní dopravu a my nikdy nebudeme jezdit rychleji, než 100 (120) km/h.

Proč? Protože technické problémy a především ekonomika.

Daniel Jablonecký

A jak to souvisí s rychlostí souprav pro R9? Předpokládám, že se mezi Brnem a Prahou nechystáte jezdit po VRT.

Granja

Však trasa po staré trati přes „golčák“ vám stejně víc nedovolí, podobně jako zbylý úsek od Osové Bítýšky přes Tišnov do Brna. A společný úsek, mezi Světlou a Osovou Bítýškou vás také nijak moc rychlostně neomezí, protože nad 120 km/h tam těch úseků moc není a po dokončení reko zbylých úseků, jich přibude jen zanedbatelně.

Martin Jarath

To přece nesouvisí, vadí mi, že se uvažuje s provozem pomalých vozidel na VRT mezi Běchovicemi a Světlou. Nikde nečtu, že by se vozidla pak měla přesunout na linku jinou, aby nebrzdila provoz na VRT.
Na stávající trati přes Golčák je rychlost vozidel vcelku irelevantní, tam jsou rychlíky s nákladními vlaky v podstatě rovnoběžné, ať na tom pojede cokoliv.

Jaroslav Tyle

Protože VRT se v české kotlině v příštích 10 letech nepostaví. Takže 200 odpovídá maximální traťové rychlosti na SŽ.

Martin Jarath

To si můžeme klidně myslet my dva. Ale opravdu je úkolem MD zpochybňovat vlastní rozhodnutí, nebo dokonce priority, jejichž plnění taky není zrovna zadarmo?

Jarda

Držím palce RegioJetu 😉

Staňa Míček

Gratuluji a posílám tričko s morčátkem.

Anonymní alkoholik

Shopaholic Adel approves. (:

Anonym ze severu

Jestli se bude RJ chovat stejně jako na R23/R9, tak upřímnou soustrast.

liposh

Každá taková soutěž, kde se logicky zájemci musí trochu předhánět ,jakou techniku nabídnou, je dobře pro cestující…a jedním z nich budu i já, takže za mě palec nahoru.

Daniel Jablonecký

V této (jakož i v jiných podobných soutěžích) se dopravci předhánějí jenom v ceně. Argument typu „my jsme sice o trošku dražší, ale máme o hodně lepší vlaky“ nemá šanci.

Geralt

A to je právě ta stupidita výběrových řízení. Správné řešení by byla společná a transparentní diskuze, kde by zástupci dopravců měli přesvědčit zadavatele, proč právě oni.

V žádné normální firmě se nejedou výběrka slepě pouze na cenu bez ohledu na další okolnosti.

Granja

Jenže tak je to nejjednodušší pro hodnotitele a tudíž nikdo nemůže být podezírán na základě možných pochybností, že někoho neoprávněně upřednostnil.

xyz

Ty „další okolnosti“ jsou stanoveny podmínkami na parametry vozidel a další aspekty.

PvvS

Správná volba jsou přesně nastavený parametry a dostatečně vysoký penále za nedodržení. Vykecávání s kamarádíčkama úspory nepřinese.

xyz

Když už je zmíněn Regiojet – věděl by tu někdo důvod, proč mezi Ministerstvem dopravy ČR a společností Regiojet, a.s., je poslední zápis v Registru smluv z konce roku 2020 a pak už nic?

Chtěl jsem se podívat, za kolik Kč aktuálně RJ na obou linkách jezdí, ale u R23 není dohledatelná ani prvotní smlouva z roku 2021. Nebo sjednávajícím subjektem je někdo jiný než MD ČR?

(Zato mezi Ústeckým krajem a Regiojetem ÚK jsou zveřejněny i nové dodatky z let 2021 – 23.)

Miloš

dobrý postřeh

Avlaky

To není jen RJ i ČD nemá nikde viditelnou smlouvu na R10 taky jsem hledal

jouda

Pokud bude vybrán Regiojet, tak už u ČD nebudou potřeba jízdenky pro region Vysočina (celodenní, skupinové víkendové apod.).

jouda2

Je to tak. Už nyní je regionální nabídka ČD chudší o několik krajů. Vysočina by byla další v pořadí.

xyz

Tato nabídka ČD není poskytována tam, kde si to zjevně nepřál příslušný krajský úřad.

Mj. ani v Plzeňském kraji, kde přitom naprostou většinu regionálních spojů zajišťují ČD.

Naopak tato jízdenka je nabízena v Libereckém kraji, kde přitom je již víceméně nepoužitelná – ale KÚ Libereckého kraje zřejmě neměl nic proti její existenci.

Vzhledem k tomu, že smlouva Kraje Vysočina s ČD je „netto“, nemyslím si, že by i po případném vítězství Regiojetu na lince R9 byla Celodenní jízdenka ve verzi pro Kraj Vysočina zrušena. Resp. pokud, tak jedině z rozhodnutí ČD.
Ovšem, ve vlacích RJ by každopádně neplatila.

Vojtech

Jenže, když se podívám na to, co jezdí mezi HB a Jihlava, tak na co…. Jezdit tu moderní soupravy, je jedno zda regiopanter či Pesa, bude poptávka viditelné jinde…

Ludva

Je totálně zbytečné hodnotit kdo kde s čím jezdil, nebo jezdí, jak se v této diskuzi děje. Prostě budou nové vlaky, protože to je v zadání. Ale státní objednávky by prostě měly automaticky dostávat státní ČD. A proč? Jsou souvislosti, které prostě řada lidí nechápe, nebo chápat nechce. Jak to dopadlo v energetice, když došlo k liberalizaci vidíme teď všichni. Že to bylo špatně ví a chce s tím něco dělat i naše současná pravicová vláda. Prostě strategické, věci, jako energetika je , musí zůstat státní. A doprava mezi to patří také, obzvláště ta železniční. To že jsou ČD naprosto… Číst vice »

MartinS.

Nejsem si tedy jist, že liberalizace české energetiky je něčím vyloženě negativním? Energetická krize je v celé Evropě a je vyvolaná vnějšími vlivy. Možná by státní energetika eliminovala některé negativní vlivy, ale nesliboval bych si od toho zázraky. Čím jsem si ale jist, je to, že stát je nejhorší hospodář.

NightmareFreddy

Upřímně mi souvislosti mezi tím, mít státního vlakového dopravce a válkou s Ruskem poněkud unikají. … V energetice to nedopadlo špatně, protože infrastruktura je v rukou státu a pouze distribuce je liberalizovaná. Stejně tak je by to bylo i na železnici (SŽDC vs dopravci). … Ale chápu obavy z toho, že by ČD zaniklo. Proč? Protože se ukazuje, že železnice není tak konkurenční prostředí jako například autobusová doprava a není moc hráčů, kteří by byli ochotni vstoupit. Pokud mezi soukromými dopravci vznikl monopol či oligopol, byl by to pro stát velký průšvih, protože by si tento soukromý subjekt diktoval podmínky… Číst vice »

Laborec425

A umíme si všichni představit, kdyby si začal diktovat podmínky typicky český podnikatel? Navíc který si nedávno ještě myslel, že provozování vlaků a busů je to stejné..

xyz

Jaké úkoly od ministerstva obrany ČD mají a jak je zatím plní? Obdobné úkoly mají/nemají i někteří autobusoví dopravci? Nebo v případě území mimo dosah železnice ty úkoly najednou nejsou potřeba? P. S. Na elektřinu mám smlouvu s e-onem, který je v mé oblasti i distributorem. Už týden mám ceny „pod strop“. Zato většinově státní ČEZ se k podobnému snížení zatím nemá. Ještě že je ta možnost výběru. P. S. č. 2 Z principu nelze zajistit monopol výrobců elektřiny. Vždyť do toho spadají i všichni drobní provozovatelé FVE na střechách, dále malých vodních elektráren atd. Už jen existence těchto subjektů… Číst vice »

Ludva

Jaké úkoly? Tak na to se zeptejte přímo na MO. Nebo myslíte, že v ŘV ČD je i zástupce tohoto ministerstva jen tak?

Juraj

Jak ČEZ, tak PRE zdražily při první příležitosti. Jak přesně „státní“ firmy pomohly v energetické krizi?

Naopak, pokud něco vidíme zcela jednoznačně, tak je to fakt, že se České dráhy velmi zlepšily DÍKY existenci konkurence.

Mysel

Rada lidi predne stale nechape, ze podporovat bordel a neschopne vyzirky a zlodeje ve statnich firmach je vec velmi nebezpecna, ktera se nam vsem z dlouhodobeho hlediska nejen prodrazi, ale i vymsti. Automaticky zadavat zakazky byste chtel soudruhu Ludvo? :o)))))))))))

Ludva

Tak jestli se něco nám všem prodražilo a časem se nám to vymstí, tak je to právě ta liberalizace. Někde to již pochopili. Nedávno tu byl článek o tom že někde na severu teď si přesně nepamatuji ( Norsko, Finsko….) se rozhodli dále nesoutěžit a vše nechat státnímu dopravci. Jako důvod byl udána lepší kontrola nad financemi, které stát do železnice dává. Zřejmě to tam je podle vás asi samý komunista :))))). Jen tak mimochodem tím jsem já nikdy nebyl. Jen umím počítat :))))))).

Vojtech

Až budeme mít finskou lidskou kulturu či to, ze v Norsku nejsounpolicosti ozbrojeni… Tady je mix východního marastu, místního šlendrián, čecháčkovská vychcanost a zapecnictvi. Tady bez tlaku konkurence chcipnul pes…. Jeďte na chvíli na západ a pak se podívejme na nás skanzen ( který mnohým vyhovuje, ten nás smradek, ale teploucko)

zesp

To mají ČD odvahu se tam přihlásit? to co na té lince předvádějí, je neskutečné. Soupravy jako ze 70. tých let – samá Béčka a ještě obstarožní. I na Svitavách je Interpanter sázka do loterie. Tam tu kulturu může pozvednout asi jen jiný dopravce… Viz návrat do historie ve Skalici nad Svitavou:

https://youtu.be/5C-Ra__7fcE

Matus

A to jste ještě neviděl s čím jezdí ČD na R27 (Olomouc-Krnov-Ostrava). To je teprv skanzen.

jal

Jediná správná cesta je soukromník s ojetými vozy z Německa. Úplně nejlepší, kdyby i on byl odtamtud.

Andy

A co teprve ČD na R20 Praha-Děčín

Jelen

843+043+943 je skanzen?? Rozhodně tisíckrát pohodlnější, než kdyby tam jezdily 845 (bez ohledu na dopravce).

Avlaky

Upřímně tyhle dva vozidla vyjdou na stejnou, neurazí ani nenadchnou

PvvS

Je

Zapa

A co jim v tom brání, když v požadavcích na tu linku je úplně něco jiného, než to co tam jezdí teď?

Granja

A proč by se tam nepřihlásily? To, že měly ČSD/ČD odvahu tahat vlaky párou a za ní řadit dřeváky, jakož i jezdit s Hurvínky nebo s věžáky, ještě neznamená, že si ty požadované soupravy nedokáží zajistit.

lokfürer

ve videu zmíněný R 869 s 380.011 na čele není žádná náhrada za pantera ale turnus, jedna souprava s 380, druhá s 362

Staňa Míček

Cestující na této lince budou podle mě rádi za jakéhokoli dopravce, hlavně když bude jezdit s něčím jiným a lepším, než co tam jezdí teď. Což je podmínkou soutěže, takže za mě v pohodě.

Jiří Regál

Railjet by nestačil? V té době by už měli přicházet nové Comfortjety a Railjet by se mohl plynule přesunout sem. Pesa to do termínu určitě nestihne, aby něco vyrobila a schválila

Avlaky

Ne musí byt automatické spřahlo

Leinad

A je problém ho na RJ dodělat?

Avlaky

Ano je, jak chcete udělá automatické sprahlo na lokomotivu

To nikde neexistuje (nepočítám relikvie které jsou jen na přesun)

JirkaK

Automatická spřáhla na lokomotivách mají např. v USA nebo v Rusku.

Avlaky

Ano ale tady v okolí někde?

Ruskou ani americkou loko sem asi nikdo nedotáhnete žejo

lokfürer

italie FS řada 464 myslím

Avlaky

italie není střední evropa

lokfürer

kde ses dozvěděl takovou kravinu?

Avlaky

v zadávací dokumentaci je to nepřímo psané

nebo myslíte si že je možné spoji šroubovku a udělat zkoušku brzdy k tomu za 4 minuty ?

myslím že nejrychlejší posunovači by to dali za 10 minut kdyby to dělali na čas

Ventura35

Rychlíky musí být nízkopodlažní.

NightmareFreddy

Ne, že bych chtěl být nepřející, ale Railjet by měl rozhodně lepší způsob uplatnění (vlastně kterákoliv linka Ex).

David

Push-pully nejsou úplně vhodné na rychlíkové spoje kde se často zastavuje a často mění rychlost, popřípadě kde se v průběhu jízdy počítá s připojováním a odpojováním jednotek pro posílení ve vytížených relacích. Bariérovost tomu také nepřidá. RailJety mají své místo v dálkové dopravě (Ex, EC, …) kde bariérovost vadí méně (byť pořád vadí) a kde vlak může držet stabilní rychlost (byť i zde mají jednotky výhodu ve výrazně nižší spotřebě elektřiny a menším opotřebovávání kolejí).

Tom

RailJet ještě nějakou dobu bude poměrně reprezentativní vlak a rád bych ho spíš viděl jezdit do zahraničí než tady.

Daniel Jablonecký

Ne. Požadavkem jsou nové vlaky, což RailJety nesplňují.

Kernteriér

Proč jsou podmínkou vratné soupravy? Na trase snad žádná úvrať není, ne?

Jelen

Na konečných snad úvrať není?

Kernteriér

Na konečných je tak málo času, aby se to objíždělo? To bych teda neřekl.

Apollo 17

Nejde jen o čas. V Praze na hlavním pořád nějaký vlak vjíždí a odjíždí . Na posunování a blokování zhlaví lokomotivou tam moc času nezbývá.

Kernteriér

O.K., díky.

Jelen

Jak již bylo řečeno, jde o čas a také o potřebu posunovačů, blokování kolejí posunem a především zvýšení provozních nákladů (i při objíždění soupravy lokomotivou se něco spotřebuje).

Avlaky

Treba kvuli spojováni souprav mimo jiné

Kernteriér

Spojit soupravu bez řídicího vozu nejde?

Apollo 17

Jde,ale odpojená souprava pak v krátkém čase neodjede.Požadavek je na spojené soupravy z Prahy , které se rozpojí v Havlbrodě a jedna odjede do Brna,druhá do Jihlavy. To umožňují nejlépe elektrické jednotky.

Kernteriér

Jasně, tomu rozumím. Já jsem řešil ty push-pully.

Vojta

Spojování má probíhat v Čáslavi. Do Brna a do Jihlavy bude jezdit vždy každý druhý rychlík.

Vojta

Nevim, proč mám minusy😀. Takhle to stojí v zadávací dokumentaci.

xyz

To co píšete, by bylo logické, nicméně koncept s tím reálně nepočítá (jedině že by se něco změnilo při novém zadávání soutěže, což ale nepředpokládám – to nové zadání bylo zdůvodněno technickými problémy při prvním vyhodnocování soutěže, ne změnou konceptu).

Reálně bude velká dlouhá souprava jezdit ve 2h taktu do Jihlavy – namísto dnešní max. 2x 841. Takže velmi nízké využití v koncovém úseku.

Avlaky

Ano jde ale to budete mít lokomotivu uprostřed soupravy? Při běžném řazení?

A dokáže se udelat zkouška brzdy+ přepnutí sroubovky za 4 minuty ?

Urcite ne

Šotouš

Snad to RJ nevyhraje. Stačí mi zážitky z linky Ústí nad Labem – Kolín a Bohumín – Brno.

Matus

Já jezdím roky na lince Bohumín – Brno a pamatuju že u ČD nikdy nebyla ani wifi. Co začal jezdit RJ, jízdenky zlevnily, wifi jede a vůz má bistro s rozumnými cenami. ČD měly jen vozík s předraženým hnusem. Cena dolů, kvalita nahoru. co dodat.

Pavel

No hlavně wifi!! Ach jo.

liposh

Hele RJ není výhra, ale ještě pořád je na části toho úseku nasazován zároveň s ČD R „Bouzov“ a pořád nasazuje RJ lepší techniku než ČD. Až tomu tak nebude, můžeme se bavit.

W14

O jaké části R8 (v %) se tady bavíme. A jinak – ani jeden z „rychlíků“ rozhodně nesplňuje parametry moderního cestování

Avlaky

Současná R9 nebo téměř jakýkoli jiný rychlik ČD ano?

Anonymní alkoholik
W14

Wi-Fi je to poslední, co mě zajímá ve vlaku (navíc signál mezi Přerovem, výškovém a Brnem není zrovna ideální, v Kojetíně to je na úrovni 3G), jízdenky rozhodně nezlevnily (pokud teda nejede ve čtyři ráno), a asi jste s RJ nejezdil přes prázdniny – chybějící vozy a špatně řazení, protože Chorvatsko, nefunkční klima – protože vedro, Valašský expres v tom samém čase měl klímu funkční, ale hlavně, že mají Wi-Fi,, jen tak btw – za tu dobu, co na R8 jezdí, nedošlo k žádnému zvýšení komfortu, z personálního hlediska dochází k degradaci služeb,, RJ má úplně stejnou tendenci na R8,… Číst vice »

Avlaky

RJ bude mít na tuto linku unikátní soupravy které jinde využívat nebude

OndraG

jj, přesně jsou to ty soupravy, které svět neviděl neviděl …. 🙂

Avlaky

A ty od ČD někdo snad videl?

Ondra

Ne, ale jsou alespoň objednané

Ventura35

Kdepak, pouze výběrové řízení je v běhu = k objednání je sakra daleko.

Chronosphere

Čistá lež

MartinS.

Jsou objednané soupravy na něco, co ještě není přiklepnuté? Vážně?

Kaštánek

V soutěži na EMU350 je závazek odebrat tuším 14 kusů. Nikde ale není napsané, kam těch 14 kusů půjde.

Tomariero

To sice ano, ale cd můžou to výběrko klidně zrušit před výběrem vítěze případě že by R9 nezískaly.

Avlaky

Objednané? Tak jaké jsou objednané tedy by mě zajimalo

Anonym ze severu

A bude mít na to lidi? Nebo to bude vvypadat jak na R23, kde se často točí 2 místo 3 souprav (třeba včera)?

Avlaky

Tak se výjimečně stane

Za 420 dni se tak stalo 4 krát

xyz

Snad to ČD nevyhrají. Stačí mi zážitky z mnoha rychlíkových linek, včetně R9.

Prd

Vám nedochází, že pokud to vyhrají ČD, tak BUDOU mít nové soupravy (klima, wifi, zásuvky, nízká podlaha a lepší zabezpečení nástupních dveří)? To, s čím se tam jezdí teď je katastrofa, což je pravda, ale změní se to.

Matus

Tak snad to vyhraje RJ a ne ten “státní dopravce” který má skoro na všech trasách nejvyšší ceny nehledě na stáří některých vozů kterými se vozili naši dědové a babičky.

Michal82

Tady jsou ale podmínkou nové soupravy

Jiří Kocurek

Regonova je nové vozidlo, protože je to nová řada!

Ale teď vážně: Štestí v neštěstí je v tom, že v tomto případě takový veletoč není z čeho udělat.

W14

Nová řada se rovná nové vozidlo? Wow, to jste opravdu napsal? Regonova je (byla) nová řada, vznikla ale ze starého vozudla (detaily viz google). Nové vozidlo má rozhodně jiné vlastnosti než nová řada vzniklá ze stávajícího vozidla

Ferda20

Už se ví, do kdy bude dopravce vybrán?

Avlaky

Už je jen ti zverejnit

Václav

To se přeci ví už od začátku, jen bylo potřeba to zařídit “jako” ztrátou klíče k otevření nabídek, aby ten správný dopravce mohl opět ukázkově podstřelit cenu…

Ferda20

Jen bych to chtěl mít ověřené. Nechci to mít jako domněnku

Tonda Sehnal

Proč se pořád dokola všude ve světě jako bumerang vracejí touhy po Push pull soupravách? 🤦
Spojuje to úplně všechny nevýhody klasické soupravy a jednotky. Dává to však jedinou, téměř zanedbatelnou vyhodí

Tonda Sehnal

Omlouvám se za nedodělek…
Dává to však jedinou zanedbatelnou výhodu…
Čekal jsem, že dnes už budou hrát prim jen ucelené jednotky 🤷

Leinad

Proč to vlastně objednavatel vůbec řeší.
Snad je požadavek aby to bylo obousměrný (to řeší řidičák, motorák, jednotka) a aby to mělo nějakou kapacitu.
Vydefinováním vznikají akorát paradoxy. (Metro 8171 je 5 solo motorových vozů, i když se prakticky tváří jako jednotka.

Avlaky

Pushpull tu opravdu jezdit nebude, přijde mi ze si spíše pan Jančura zaměnil pojmy

Podle zadávací dokumentace musí byt automatické sprahla a ty pushpully nemají a ani mít nemuzou

A u této zakázky asi urcite dali pozor aby splňovala požadavky

Martin28

V budoucnu to bude. To se řeší evropská revoluční železnice. Místo šroubu bude spřáhlo DAK.

Anonymní alkoholik

Detail – o tom, že nemají a ani mít nemůžou, bych se přel. V Itálii na příměstu a na některých IC push-pully s automatickým spřáhlem jezdí. Takže by to asi šlo. 🙂

https://i.pinimg.com/originals/07/21/8e/07218ee28f9565824e342c0a599ad1b3.jpg

Avlaky

Dobre ale u nás toto schválené není a urcite to nebude nikdo chodit schvalovat kvuli jedné soutěži už tak se budou schvalovat nové jednotky na tuto trasu

Cestovatel z Vysočiny

Jsem toho názoru, že masivně subvencované linky by z principu měly zůstat státnímu dopravci. Cestující mezi Kolínem a Ústím by mohli vyprávět, jaký „přínos“ jim RegioJet způsobil.

Radim

Pořád tragédie? Dlouho jsem tam nejel…

adamgolias

s ramínky bez štěnic

zdenek

Jel jsem jednou loni v září a bylo to poměrně tristní, i když jsme byli v první třídě. Poměrně špinavé, upatlané, záchod na koleje, čistota nic moc. V čele vlaku stařičká 70 let stará bobina od Arrivy a tím si taky vysvětluju neplynulou jízdu, kdy jsme stále jakoby naráželi. Co bylo předtím, nevím, ale tohle rozhodně nebyl krok k moderní dopravě. Možná akorát k levnější z pohledu objednatele. Ostravská linka je takovej obstojnej standard, neurazí, nenadchne.

Paja

No takže to není žádná tragédie, ale standard. Rychlíkový standard. Můžete se podívat jak vypadají jiné rychlíkové linky, třeba na jihu Čech, Vysočině atd. Všechno přesně jak jste napsal.

Avlaky

Záchod na koleje v 1. Tride?

To vážně, tak teď pěkné lžete v RJ flotile jsou jen 2 typy vozu co mají padaci WC jeden typ je lehatko a druhy vuz jezdí jen na R8

Takže prosim tyhle nesmysly si pište jinde a nebo se naučte poznávat vakuové WC

gitare3

Ta čistota je problém, nejen na R23, ale i u dálkových linek RJ. Zpravidla se jen vysypávají koše na konečných.
Záchody na koleje je dobrý výmysl, už jen jak zmiňuje @Avlaky, ve flotile RJ je problém vůbec najít vagony se záchody na koleje.

Pepa Tušl

Tak asi já mám to štěstí když jedu ze Studénky do Hranic na Moravě tak mám pořád u RJ záchod na koleje

Avlaky

jak jsem zmiňoval, jeden 2 typy vozu mají ještě padací WC, ale tyto vozy co jezdí na R8 jdou na kompletní rekonstrukci (již nyní probíhá)

Kubrt

(Ne)kvalita takovéhle služby je podmíněna i zadáním od objednavatele a jeho přístupem ke kontrole a vymáhání.

Jakub

Jako pravidelný cestující mohu říct, že se řazení na R23 ustálilo a vše je ok. Když jedu Lysá – Ústí, koupím za pár Kč navíc 1. třídu a dostanu džus, kafe z kapsle a vodu. Wifi je stabilnější než na vlacích přes Havlíčkův Brod. Oproti vozům AB bez klimatizace a s hlasitým podvozkem a brzdami nesrovnatelné.

adamgolias

jo , džus , káva , ale proč je všechno tak umatlané , ošuntělé , zašlé, včetně neprofesionálního personálu? když jedu s čd tak až na pár vyjímek jsou průvodčí čistě oblečení , dámy nosí občas i šmrncovní šátek , znají předpisy a chovají se podle toho , svou práci ovládají. RJ z Ko do Mělníka něco jako absolventi úp , tepláky , páchnou kouřem , neporadí , blbě se chychotají ( často své nevědomosti) . nízká cena je vyvážená neexistující péčí o vozy a absencí školeného personálu.

Avlaky

Šáteček průvodci ČD je uniforma ČD

RJ takový šáteček momentálně nemá

endy

RegioJet toho nemá daleko víc než jen šáteček. Proto musí personál chodit v teplácích a zelené vestě připomínající stavebního dělníka.

CSI

No já tam nic nedostal a to jezdím první třídou častou. Mimochodem na trati přes Vysočinu v některých úsecích internet nefunguje všem dopravcům takže to není chyba ČD. Také bych rád zmínil že kdybych si odpustil nějaký džusy atd. tak bych stejně raději Pantery. MD však stále dělá velmi populární rozhodnutí.

PvvS

Je jedno, jaký to bude dopravce. Ale je důležitý, aby objednavatel hlídal dodržování smlouvy. On ten státní dopravce taky není zrovna dokonalý a náhrady tím co je v kopřivách jsou normální. A bez omluvy, slevy..

xyz

Kde vidíte hranici mezi „masivně“ a „nemasivně“ subvencovanou linkou?

P. S. Doufám, že byste poté nenadával, že neČD dopravci jen „vyzobávají rozinky“ tím, že jezdí jen na „nemasivně subvencovaných linkách“.

Okoloiduci

„Nemohu ani naznačit“

Traxx s vyradenými nemeckými/rakúskymi vozňami aké sú na R8 sú schopné rýchlosti 200 km/h.

Síce je bizardné mať v takej rýchlosti samospádové wc a interiér minulého tisícročia, ale pri RJ sa nečudujem ničomu.

Radim

😀

Mates

A dorobia tomu riadiaci voz na štýl Sysla?

Matus

Jízdenka s RJ na této trase stojí skoro polovinu co ČD, příklad Suchdol n. O. – Ostrava hl.n. kde je to s RJ za 36-46kč a ČD 72kč nemuvě o rozdílu v kvalitě (ČD občas jezdí i s koženkama). Tudíž od výměny dopravce na R8 přišlo snížení ceny i rozšíření služeb. Víc asi nemusím říkat.

Karel

Rozdíl v kvalitě je RegioJet staré popelnice ..a ČD zánovní bmz

Jiří Kocurek

Kde na R8 bylo jaké Bmz ČD? To musel být převoz mezi depy.

PvvS

Tak to asi existuje i jiná linka Ostrava-Brno a jezdily tam jiný ČD…

Kaštánek

Pokud si pamatuju podmínky výběrka dobře, tak jsou požadované nové vozy.

flinta19

Asi máte problém s pochopením psaného terxtu. Podmínkou jsou nové vlaky. Ale když si jeden chce kopnout, každá záminka dobrá.

Jirka

Chybí mi informace, kolik let tam vítěz soutěže bude jezdit.

Liboros

klasicky na 10 let

Prd

15

LKB

Konecne poradna soutez na dopravce poskytujiciho sluzby pro stat, takto to na vypadat.

Kamui

Hlavně jsou konečně poptávány nějaké standardy kvality, a ne pojízdné vrakoviště.

MHD

Jsou poptávána i kupé, nebo se uspořádání interiéru „neřeší“?

Radim

Dneska se řeší jen kapacita. Dopravce by byl hloupý, kdyby byly zařazeny i kupé (menší počet míst na vůz). I když má stále spousta lidí raději kupé (včetně mne), tak smůla.

Dan

Pár kupé 1. třídy by ale být mohlom

Radim

Mohlo. Ale já o tom pochybuju.

Laborec425

Jo, jako v nových soupravách ČD co s nimi v současné době jezdím. V jedné první třída součástí jídelního vozu takže vlastně totální blbost a navíc z 90% jízd tam nefunguje WC a člověk musí přes bar do vozu s WC pro invalidy nebo ještě do dalšího většinou totálně napráskaného vozu.
Ve druhé soupravě je první třída rozmístěná po celé elektrické jednotce a nepřetržitě v každé zastávce (nejenom) přes ní chodí cestující z druhé třídy, otevírají dveře a v zimě na Vás fičí mráz.

MHD

No a právě proto by se to mělo ošetřit v zadávacích podmínkách. Jsou cestující, kteří více soukromí ocení.

PvvS

Kupé jedině zvukotěsný a do dětskýho oddílu.

Peeetr

Jenže na trati kde to mohli nechat na volné konkurenci jako Praha-Ostrava.

Radek

Přes Havlíčkův Brod?

Kubrt

Ano; až na to časování.

Cargo

Máme únor 2023, teprve teď se otevíraly obálky, ale ministerstvo chce, aby dopravce vyjel v prosinci 2025, tomu říkám řádná příprava soutěže… Ať už to bude ČD nebo RJ tak kvalita cestování se nezvýší dříve, než v roce 2028, asi by to chtělo napsat na ministerstvo, že koupit/vyrobit nový vlak, není jako kupovat nové auto. Je na to potřeba 3 až 4 roky, ach jo…

Kamui

Tak ČD už vhodné jednotky soutěží. RJ nevím.

Avlaky

Regiojet dle informaci by měl mít podobně jednotky od pesy na 200 jako má PKP IC

Laborec425

Ale pan kapitalista nemůže ani naznačit 😀

Chronosphere

Na.ral tě,soudruhu?

Dušan

Nevím, ale ta PESA mi přijde dost spekulativní – kolik oni do dnešního dne vyrobili vícesystémových jednotek pro V = 200 km/h ? Ve výběrku EMU350 ČD, a.s. zatím jen „kopou“ kolem sebe a snaží se změnit podmínky výběrka, protože kvalifikace tam mluví jasně: Splnění technické kvalifikace prokáže dodavatel, který doloží seznam významných dodávek poskytnutých za posledních 5 let před zahájením zadávacího řízení nebo v jeho průběhu do dne podání žádosti o účast včetně uvedení stručného popisu předmětu plnění a doby jejich poskytnutí (měsíc/rok) a identifikace objednatele. Ze seznamu významných dodávek musí vyplývat, že dodavatel realizoval výrobu a dodávku alespoň… Číst vice »

watslaw

A co jednotky pro RegioJet UK, ty to nesplňují?

Dušan

Pesa k tomu ČD do výběrka EMU350, píše (cituji): V případě naší společnosti jde o zmíněné Polsko a Pobaltí, které má stejnosměrnou napájecí soustavu, a proto většina našich dodávek elektrických jednotek byla koncipována pro tuto napájecí soustavu. Obdobný jev lze vysledovat i u dalších významných dodavatelů kolejových vozidel. Naše společnost ale zároveň nabízí a je schopna dodat (jak ukazuje zmíněná dodávka 7 ks vícesystémových elektrických jednotek do ČR) i elektrické jednotky uzpůsobené pro jiné napájecí soustavy. Naše společnost si uvědomuje, že je legitimním právem Zadavatele nastavit kritéria technické kvalifikace tak, aby připouštěly účast jen kvalifikovaných dodavatelů. Pro splnění této potřeby… Číst vice »

Kubrt

Však ty jednotky pro Regiojet jsou dvousystémové, tak kde je problém v jejich využití jako reference?

Dušan

Problém je v tomhle:
Technickou kvalifikaci dle aktuálního znění Zadávací dokumentace
prokáže pouze dodavatel, který doloží realizaci výroby a dodávky příslušného počtu elektrických
hnacích interiérových železničních kolejových vozidel (dále jen „elektrických jednotek“), u kterých
zároveň již došlo i k:
a) schválení typu,
b) byly zapsány do ERATV a EVR/NVR, a
c) byly protokolárně převzaty objednavatelem.
Jedině takováto dodávka je Zadavatelem považována za „komplexní“.

watslaw

A jen abych se v tom lépe vyznal, která z těchto podmínek ještě u těch jednotek RGJ není splněna? Nebo to jako jezdí teprv ve zkušebním provozu a ještě to není plně schválené a převzaté?

Dušan

a)+c)

PvvS

ČD ani nic měnit nemůžou.

Dušan

Samozřejmě, že můžou, ale riskují, že to může být napadeno a soutěž by pak musely zrušit a vypsat případně znovu. Jako osobně neznám moc výběrek, kde by zadání platilo od začátku do konce – to jsou výjimky.

Jiří Kocurek

A koklik takových jednotek vyrobila Škoda Plzeň? Mám zato, že startovní čáru mají srovnatelnou.

Dušan

Kolik vyrobila dvousystémových Regiopanterů a Interpanterů ? Moc ! Rozhodně víc než těch 20 požadovaných kusů:-)))))

Kubrt

Škoda má „bambilión“ dvousystémových panterů pro ČD a ZSSK.

Avlaky

Více sysmovych na 200 ještě žádnou tuším

Ale na 200 ano a více systémové na 160 taky

Takže problem nebude

noerf

Cenová nabídky otevřely, takže už znají výherce. Předpokládám vyhlášení vítěze a podpis smlouvy v průběhu března.
Cca dva a půl roku je dost, zejména pokud mají dopravci předběžně dohody. Jiná věc je, zda-li se bude jednotka schvalovat jako nová řada, to znamená cca první dva kusy dodat do srpna 2024 do Velimi na testy.

Kamui

Myslím že výherce ještě neznají, musejí nabídky projít a zkontrolovat, zda formálně vyhovují zadání.

NightmareFreddy

Můžu se zeptat, k čemu by to bylo dobré, aby vítěze znali, ale raději zatloukali a vypsali novou soutěž, ve které mohou dopravci podat jiné nabídky?

FilFee

DB aktuálně prodávají jejich Metropolitan push-pully na 220 kmh. To by možná šlo: D

Avlaky

Ano 2 kusy

Totiž chybí dalších 18, nemají strahlo, a nejsou nové