O rozšíření D1 u Brna na šestipruh usiluje pět firem, nabídky spadly proti odhadu až o 21 %

Přípravné práce na rozšiřování D1 u Brna začaly už v únoru. Foto: ŘSDPřípravné práce na rozšiřování D1 u Brna začaly už v únoru. Foto: ŘSD

O výběru vítěze soutěže rozhodne i délka stavebních prací.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Micha

takže 1,4km se bude stavět 4 roky, a plánuje se rozšířit takhle 28 km (od 182 do 210km), to bude tedy na následujících 50let dost co dělat ?! auta budou naštosovaná před Brnem v kolonách nejméně do Velké Bíteše, a pomalu se tlačit Zastávkou Rosicemi, Tetčicemi, Střelicemi, Velké Bíteše,… Bosonohy budou zacpané těmi, co sjedou z dálnice až u Kývalky.

David

Existuje něco jako Spolek za staré Brno? Já jen jestli se bude někdo bít za zachování stávajícího mostu

projekt2501

1km za 1mld?

Jiří Kocurek

Ten msot je asi 260 m dlouhý a bude nový, jestli dobře čtu.

https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/303467

Tomáš Gottschalk

Šest pruhů je zoufale málo vzhledem k tomu, že D1 nahrazuje a dlouho bude nahrazovat jižní část VMO. Totální neschopnost ředitele Fialy. Začínat uprostřed je taky velká pitomost, přínosnější by bylo udělat nejdřív oba krajní úseky od Holubic po Ostravskou a od Kývalkou po Bohunice. Přínos by byl okamžitý, bo na obou exitech sjíždí poměrně významná část aut.

Martin Peterka

Šest pruhů bude bohatě stačit. U Brna jezdí průměrně 77 tis. voz/24 hod. Pro srovnání – u Prahy je to až 103 tisíc. A na D1 u Brna bude ten provoz do budoucna maximálně stagnovat, možná i lehce poklesne. Jednak bude hotová D35, ale hlavně Jižní tangenta mezi D52 a D2, které odvedou podstatnou část dopravního proudu. Že už to mělo být rozšířené na šestipruh před x lety a D35 i Jižní tangenta měly být dávno hotové, je věc jiná.

Couler

Ne. Na tomto prostředním úseku skutečně má být 8-pruh. Směrem od Ostravy mají jít 2 pruhy a z D2 další dva. Pravý krajní má vést až k MÚK Brno-centrum a tam končit a dál na Prahu má pokračovat klasický 6-pruh až ke Kývalce. Mít D2 připojenou na D1 jen jedním pruhem je největší kravina, kterou tady ohledně toho zkapacitnění ŘSD vymyslelo a bude se to tam motat a najíždět si to pod kola jako dnes. Mělo tam být 2-pruhové připojování a to i z D2 směrem na Ostravu, také tam podle všeho být nemá. Zato na připojení třeba ostravské radiály… Číst vice »

Vít U.

Všechno bych bral, ale že by zrovna Jižní tangenta nějak moc pomohla… Kolik lidí proboha jede z D52 na D2 přes Brno?

Jiří Kocurek

„bo na obou exitech sjíždí poměrně významná část aut“

Kterých se ta rekonstrukce v Heršpicích až tak nedotkne. A čekat s tím až bude jižní část VMO? Pan Godot dneska nepříjde.

Joker

Ať žije šéf ŘSD!!! 👍🚘

kodl

Super, jen tak dale! Apropo.. Rozsireni na 6 pruhu by potrebovalo vice useku dalnice D1… 🙂

Dalnice

D1 nepotrebuje plosne rozsireni na 3 + 3 pruhy z Prahy do Brna. D1 potrebuje alternativni tahy. Predevsim D35 (se buduje a bezi to dobre) a homogenizaci tahu I/19 a I/38 (nedeje se skoro nic).

bajcqr

I/38 neni špatná, staví se tam obchvat Lásenice, letos bude zprovozněn. Na I/19 konečně v loni zprovoznili obchvat Chýnova a pred 3-4 lety obchvat obce Kámen taktéž na I/19. Ale od Tábora do Plzně už je to katastrofa

Tomáš

Lásenice je na I/34. I/38 by potřebovala upgrade a zkapacitnění, nejpalčivější je to od D11 po Čáslav. A obchvaty dodělat v celé délce od M. Boleslavi až po Znojmo..

Radim

Super. Chtělo by to ještě začít křižovatku D1xD2, ostatní úseky jsou stále v nedohlednu bohužel…

PvvS

Ale to by se už muselo stavět s napojením VMO . A tam už je snad 5 varianta .

Ondra K.

Křižovatka D1xD2 má nepravomocné stavební povolení. Výběrové řízení na zhotovitele by mělo být vypsáno snad ještě letos viz nedávný článek.

Aleš

Super, nepolevovat v úsilí, neplýtvat časem – jen tak dál !!!!!!! 🙂