O projektování vysokorychlostních tratí v Česku má poprvé zájem i jihokorejská firma

Terminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monomTerminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monom

Korejská společnost již loni získala zakázku na přípravu trati z Katovic do Ostravy.

Jihokorejská společnost Dohwa Engineering se poprvé přihlásila do soutěže na projektování vysokorychlostních tratí v Česku. Ve sdružení s českou společností NDCon Group podala nabídku na přípravu projektové dokumentace vysokorychlostní trati ze Světlé nad Sázavou do Velké Bíteše.

Deník Zdopravy.cz o tom informovala společnost NDCon. Dohwa je nadnárodní a globální projekční, inženýringová a technologická společnost s obratem kolem miliardy dolarů s 3 600 zaměstnanci po celém světě.

VRT Vysočina. Pramen: Správa železnic

VRT Vysočina. Pramen: Správa železnic

Nedávno získala zakázku v Polsku na projektovou přípravu vysokorychlostní trati z Katovic do Ostravy. Firma se v minulosti podílela například na projektování metra v Dubaji nebo vysokorychlostních železnic ze Soulu do Busanu.

Vysokorychlostní trať z Katovic na hranice s Českem budou projektovat Korejci

Do Česka chce přinést nejen novou kapacitu expertů a projektantů, ale i celou řadu patentů, know-how, technických řešení, technologických novinek pro výstavbu a provoz nejmodernějších koncepcí výstavby VRT. Zajímá ji i vstup do PPP projektu v sektoru železnic a dálnic v Česku. Právě financování metodou PPP je velmi pravděpodobným způsobem, jak zajistit výstavbu vysokorychlostních tratí v Česku.

Jak zaplatit 179 miliard korun za rychlovlaky na Moravě. Studie doporučila státu soukromý kapitál

Vstup korejské projekční firmy navazuje i na loňskou cestu ministra dopravy Martina Kupky. Ten v Jižní Koreji představil projekty vysokorychlostních tratí v Česku.

Zakázka za 690 milionů korun

Soutěž na projektovou přípravu RS1 VRT Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš je jednou z největších projekčních zakázek na české železnici, odhadovaná hodnota je 690 milionů korun. Úsek je rozdělen na tři části. Kromě samotného úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš řeší i přestavbu uzlu Jihlava a modernizaci stávající trati z Velkého Meziříčí do Kozlova, respektive stanice Křižanov. Samostatnou zakázkou je terminál VRT v Jihlavě, kde byl již vybrán vítěz architektonické soutěže.

Galerie: Soutěž na terminál VRT v Jihlavě přinesla přehlídku 25 návrhů, podívejte se

Správa železnic vyhlásila zadávací řízení podle metody Best Value. Nejde tak pouze o cenu. Cílem je „nalezení kvalitního, samostatného a invenčního dodavatele, který dokáže trať citlivě začlenit do krajiny a zároveň si poradí se složitostí městské zástavby v Jihlavě“.

VRT Vysočina II je součástí rychlého spojení Praha – Brno – Ostrava, naváže na úseky VRT Střední Čechy a VRT Vysočina I. Pro VRT Polabí, VRT Střední Čechy a VRT Vysočina I už se dokumentace zpracovávají.

Tagy Dohwa Engineering NDCon NDCon Logic Správa železnic VRT Vysočina
Žádné komentáře