O projektování vysokorychlostních tratí v Česku má poprvé zájem i jihokorejská firma
Terminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monom
Korejská společnost již loni získala zakázku na přípravu trati z Katovic do Ostravy.
Já se stejně těším na to, že až se u nás v kotlince ty VRT dostaví, zvítězí v tendru na dopravce Arriva s řadou 845, protože bude o 1,50 Kč na kilometr levnější.
A vůz 845 umí jezdit 200 km/h?
Jsem zvědavý, jak uspějí s tím svým vlastním know-how, protože SŽ má představu francouzkou? Mohlo by být know-how podobné, protože v Korei taky jezdí TGV od Alstomu?
Tak kdo by neměl zájem o projektování tratí, které se nikdy stejně nepostaví?
Protože i tak za projekt dostane zaplaceno. Bez projektu se liniová stavba nepostaví, to ví snad každý, kdo se o ně trochu zajímá.
Projekt je pro zbabelce
Tak pan ministr Kupka to dle dnešního vyjádření vidí s VRT optimisticky.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/vlaky-vysokorychlostni-zeleznice-vystavba-prvni-usek-kupka.A240726_094800_eko-doprava_rie
Kupku pár měsíců zpátky také tvrdil, že VRT Moravská brána má už hotovou EIA…Jeho nahodilému generátoru slov se fakt nedá věřit…
Tady zase tvrdil, že i VRT Jižní Morava má EIA: https://zdopravy.cz/rychle-trate-podpori-vrt-a-vrtek-s-terminy-je-to-horsi-dulezita-je-vize-mini-ministr-196354/
Ale jak říká, generální ředitel SŽ: Teď nám zbývá to jen připravit a projednat👍
Volby se blíží…
Já jak vidím Kupku a vládu, tak optimistický nejsem. Sorry jako.
A proč by se to nemělo postavit?
Určitě se budou divit, proč to nemá stavět na letišti a zastávky mít někde v polích.
Tak na druhou stranu postavit cc Bohumín Polsko do Katovic by pro Česko a Polsko bylo podle mě dobré a levné. Žádné tunely typu Beroun. Čr by na tom jen vydělalo. A současné rychlosti za Bohumínem jsou špatné. Resp. Nekonkurenceschopné.
Tak snad budou mít dostatečné reference pro CZ trh, bo nějaká VRT ve světě je rozhodně míň než výměna kolejí u Mšena. To snad každý ví. 😀
Zase taková stanice ve Mšeně či zastávky po cestě jsou blíže uživatelům, než leckterá ve světě stojící či zde plánovaná polní stanice VRT, k níž to auto a přestup navíc použít musíte. 🙂 Že je stav běžných tratí, jaký je, je často i věcí našeho přístupu.
Proč auto? Autobus je taky veřejná doprava a k současnému nádraží v Kolíně se to nevejde.
To mají do okolních obcí natahat úzkokolejky nebo skládat přímé vozy z lokálek do vlaku na VRT?
Už jsem se vás ptal, za podle vás se teda na VRT nemají dělat stanice žádné?
VRT není lokálka. Ač bych taky byl rád, aby se některé lokálky zatraktivnili občas nějakou to přeložkou blíže k obcím.
Obsluha pomocí MHD, viz i Kocourek.
Protože to udělá rychlou trasu pomalou. V případě, že Praha – Brno je 1 hodina ve vlaku a pak 30 minut na obou koncích na dojezd do centra města přesně stejná doba jako nyní vlak a stále horší než auto.
Vlaky na VRT musí co nejvíce navštěvovat současná hlavní nádraží jako v Japonsku, Koreji nebo Německu.
Vice přestupů z VRT na MHD neznamená více adidas. Určitou simulaci, jak to uplně nefunguje nabízí naše z nejrychlejsich tratí Prerov – Břeclav, která z historických důvodů mijí o pár km vedle 2 okresni města, tedy Uh.Hradište a Kroměříž.
Jako že jdete 30 minut z Prahlaváku na Václavák? Nebo ze Svoboďáku na Dolní za půl hodiny (já to chodil při výluce za 15 minut)?
1 hodina má být z centra do centra (v případě Brna to může být z dolního nádraží).
Vlaky z/na VRT budou v Praze, v Brně, v Ústí n.L., v Ostravě zajíždět do centra na stávající (nebo nová) nádraží.
Kam na tu blbost, že se bude někde na periferii přestupovat, chodíte?
Člověk by řekl “jen houšť”, kdyby nevěděl, jakej je NDCon ubohej podnik, co jen tahá prachy…
Házat špínu je jednoduché, dejte odkaz, kde budou důkazy, nebo se zdržte podobných komentů.