O pět miliard levnější než odhad. Nejblíže dostavbě části Pražského okruhu je Eurovia a spol.

Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSDVizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

ŘSD chce zahájit stavbu ještě letos, hotovo má být v roce 2027.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tonda

To zas bude kvalita……

Toky

Pokud Eurovia náhodou nezabije několik lidí (Studénka), tak určitě sprasí povrchy vozovek jako u jiných staveb které realizovala.

Jan

Milý Jardo, děkujeme ti za milijardový odhad, nejenom že se z něj skvěle vypočítává sleva ale určitě ti nezůstaneme nic dlužní. Tvoji zhotovitelé…

Vladimír

SZ by si mela vzit inspiraci od RSD. Tedy otevrit se jak technologickym firmam, tak stavebnim a rozbit monopoly!!
Do doby nez prisel D. Ťok byly ceske dalnice nejdrazsi na svete a to myslim bez nadsazky!!

Tom

nebylo to díky tomu,že nebyly zakázky pro firmy a masivně se nestavělo ?

Vladimír

Za Topolanka a Paroubka byla zlata era dalnic, stavelo se vsude! Namatkou kolem Kromerize, smerem na K. Vary, na Mnichov ci Berlin. Dokoncovala se dalnice na Hradec K cihizni cast D0. Stavelo se, ale brutalne draho a rikalo se, stavi se za evropske penize, co vas zajima kolik to stoji !!! Pak se to na 6let stoplo a zacalo se s konkurencne soutezi a za jine ceny kdyz nastoupil D. Ťoka – protoze dovedl konkurencni firmy ze zahranici. Nepamatujete si, jak se vyrazovali firmy z Italie, kdyz chteli stavet za pulku cen nez jsme byli zvykli? Nebo jak k nam… Číst vice »

Juraj

…nebo může nastřelit odhady daleko víc, a najednou nebude žádná stavba na železnici předražená 🙂
Je tam je reálné riziko, že dodavatelé typu AŽD se budou řídit novým odhadem.

Vladimír

Prave ted pisete jak se firmy ridi a to odhadem ceny. Das vice my zdrazime!!!

Je zajimave jak mi lidi rikaji kolik dodane technologie stoji v zahranici a kolik v CR. Taky druhym dechem dodaji, ze v zahranici jdou vyrazne nize at maji hl. reference a tlak na CR. Chteji tvrdit, ze nejsou jen lokalni a jsou mezinarodni, pritom bez ceskeho trhu by uz davno neexistovali a v konkurenci by neobstali!!! Je to smutne ale je to tak.

Noname

Nechat tam 700 milionu oproti druhému, to musí mrzet.

Vladimír

Muzou byt radi, ze vyhrali. Vsak se na to jde divat jinak o vice jak 2.5mild mezi prvnim a poslednim je dost velke rozpeti a byt druhym o 1 mil nebo o 50mil, je v soutezi o stavebni zakazku taky spatne.

Dali fer price aby vyhrali a meli zajistene kvantum prece. Podle me si na D4 uvedomili, ze je levnejsi a jednodussi stavet ucelene useky nez male drobky po cele CR.

Duvodem proc predhaneji cenovkach je konkurencni boj. Bravo RSD, vy jste to zvladli.

Roman

A ani jedno parkoviště…..stejně jako na zbytku okruhu…

Pavel

Bohužel, neprůchodné pro obce a čtvrtě na trase. I tak je úspěch, že prošla alespoň trasa, podívejte se co předvádí Suchdol.

Patolízal

Parkoviště bude přímo na okruhu. Jako je tomu doposud na zprovozněné části okruhu.

SYN

Budou muset stačit nouzové zálivy, kterých tam doufám bude dostatek… Jako jo, malé parkoviště (oboustranné) by bylo fajn, ale jsou s tím v těch místech potíže (obce, drahé pozemky) takže holt nebude.

Edudant

Hoši z ŘSD chtělo by to aktualizovat ceníky, vychází vám nesmysly.

Pako

Chtělo by to už nekomentovat 100x vysvětlenou věc.

Air Traveller

Zas tak úplně mimo zjevně nejsou. Krom toho, že důvod, proč tomu tak je, tu byl už X krát vysvětlen.

Rozptyl mezi nejlevnějším a nejdražším je 9,7-12,5 milidardy.

Edudant

No právě, odhad měl být kolem 11 miliard.

Air Traveller

a ? co by to zmenilo?

Vladimír

A to pise rady kdo? Clovek ze zeleznice co zavidi viditelne uspechy RSD?

Lukáš Kníže

Já snad půjdu zapálit do kostela svíčku, aby se nikdo neodvolal a začalo se stavět co nejdříve.

Patolízal

Bůh ani křesťané nikdy do dálnic nedělali. Myslím, že tam půjdete zbytečně.

Padre

Když existuje ,,Highway to hell..,, tak musí vést připojení dálničního typu i na druhou stranu…

Jiří

Hlavní kritérium mělo být čas, klidně ať to je i ještě o 5mld dražší, ale za 1 rok ať se jezdí.

MP22

Jojo, aby se to za 10 let rozpadlo….

Jiří

Hloupost, firma na to dáva nějakou záruku a ta je taky smluvně závazná. Navíc teď se dálnice často opravují po 5 letech velmi často, tak pokud by to bylo jak píšete po 10 bylo by to ještě dobré. Čas by u této stavby měl být rozhodujicí, kdo to stihne postavit nejrychleji a samozřejmě v odpovídajicí kvalitě.

Luke

Při kvalitě staveb se začnou rozpadat první úseky dřív než skolaudují ty poslední. Chvílema to tu vypadá, že se vše dělá tak, aby byly další subzakázky:( už teď Černý Most nestíhá a potěš koště až tam přivedou tranzit z D1.

Otakar

Ten tranzit tam stejně jede, jen si zajíždí přes Spořilov.

Roman

Za rok nepostavite mosty.

PetrN

Na takhle náročný úsek je doba realizace 3 roky naprosto v pořádku i v porovnání se zahraničím. Bylo by i nežádoucí to tlačit na rychlejší dokončení než ty 3 roky. Je vidět že tomu absolutně nerozumíte. Jestli mate hoďku času, velmi doporučuji si poslechnout podcast s ředitelem Eurovie zde na zdopravy…

Antonín

Za mě jsou 3 roky taky v pořádku, ale co je prosím na tom úseku náročného? Tři mělká údolíčka, jinak rovinka uprostřed polí. Ideálnější místo na stavbu aby pohledal.

Pavel Široký

Nájezdy a sjezdy, kruhové objezdy. Protihlukové valy a stěny. Dva tunely ? Oproti běžné praxi , ta tři jízdní pruhy . Mohl bych pokračovat dál. Zbytečný. Vy budete někde lepit pytlíky. Evidentně tomu nerozumíte

Jan

V příštím životě budu odhadce…

Jiří Kocurek

To můžete i v tomhle, stačí vystudovat příslušný obor.

Jan

Vlastimil Kocurek je vaše reinkarnace?

libor

zákaz odvolávaní – veřejný zájem ! počasí přeje, začněte hned v pondělí: podpis smlouvy, úterý: kladívka a fotky, středa: nastupují bagry 😀

MichaelP

Bagry už tam jsou…

Jiný Petr

změnit právní pořádky kvůli jedné silnici a se Vám asi nepodaří 😉

Marty-t

tak ono by těch potřebných silnic bylo trošku víc – tady na Moravě třeba namátkou D52, D55, D49, D43 … A čekáme fest dlouho… Třeba na D43 se čeká už od roku 1942, kdy ji dělníci kvůli totální válce opustili… 🙂

Jiný Petr

Ano, těch silnic a jiných staveb je tu víc – ale těžko někdo změní právní systém tak, že když stát něco chce, tak se proti tomu nesmí nic namítat – nejsem Rusko ani Severní Korea – zaplať pánbůh. Demokracie má holt i své stinné stránky.

beran

Na Moravě je hotovo. V Čechách toho chybí moc. Buďte aspoň trochu soudný a prohlídněte si občas mapu.

Stráťa

Na Moravě je hotovo? Myslím že byste se měl do té mapy podívat vy sám.

SYN

A vy si tu mapu prohlížíte jak, růžovýma brejlema nebo černýma??

A. Mikulka

A měla by být také exteritoriální jako tenkrát?

Taky Petr

Ta „jedna silnice“, tedy její neexistence, otravuje život několika tisícům místních (Spořilov), tak také všem co se potřebují dostat ze západu Čech na východ, zejména směr Hradec Králové, VČETNĚ vás, kteří pak pokračují po „lokálních“ dálnicích po Moravě a Slezsku, které jste zmiňoval. Ne každý miluje D1..

Jiří Kocurek

No vidíte a to jeden diktátor dálnici rozestavěl … a nedostavěl.

Jiří Urban

Jenže bez možnosti odvolání to můžete rovnou zadat kámošovi bez soutěže jako na východě. Jenže tím vymažete konkurenci, která jediná ty ceny tlačí dolů a nutí inovovat..

Air Traveller

Skvele! Predcasny mikulas. Ted jeste vanoce v podobe smlouvy 🙂

Jiný Petr

Já bych s tím jásáním byl opatrnější. V březnu t.r. se taky (i ŘSD) jásalo, že se zahájí přestavba křižovatky Aviatická na D7 u letiště.
A až pak se zjistilo, že nejsou vyřešeny dva pozemky a jedna lampa. Takže je to ve stavu „odloženo“

Air Traveller

Je mi líto, ale to vaše škarohlídství je sice hezké, ale mimo místu.

U té aviatické se na to přišlo PŘED stavebními povoleními (při jejich vydávání), a stavba je odložena, protože se čeká na stavební povolení.

To v případě této stavby nehrozí, neb stavební povolení na celý úsek již jsou, a jsou v právní moci.

Takže se sýčkováním běžte jinam.

Otakar

Navíc lampa už by měla být vyřešena.

Marcel

Vida Eurovia. Evidentně může pružně přesunout kapacity z dokončené D4. Zajímalo by mě, jestli se účastnil i Budimex. Čekal jsem, že se bude chtít po D11 zapojit. Každopádně nejlepší článek dne!

Jan M

Teď otázka, jak případná výhra Eurovie na D0 zamíchá výběr na poslední úsek D11. Za mě tam musí být něco na pozadí. Slovo kartel zase použít nechci. Minimálně tichá domluva.

Lysimachia

Definitivní prohra prince Miroslava u ÚS byla snad ještě lepší zprávou.

Marcel

😀 máte pravdu 😀

Jarda

O 5 miliard levnější?? Kde je něco špatně???

J.M.

Už se to několikrát vysvětlovalo. Zkuste to dohledat u starších článků

Pako

Na SŽ.

Martas

Špatně jste četl a poslouchal podcast s ředitelem Eurovie

libor

zase jsme ušetřili a teď to vypadá na pěkný balík peněz. tady i výhradní zastánci železnice musí uznat, že úspora je fakt značná.

digi

To je kreativní účetnictví … když do stavby nepočítají cenu pozemku na kterých stavba stojí, tak to vypadá že ŘSD staví levně protože se to doplácí z jiného rozpočtu… viz pozemky pro tohle.kupoval magistrát a dal je ŘSD https://zdopravy.cz/rsd-odkoupilo-od-rodiny-exministra-tomana-pozemky-pro-prazsky-okruh-za-ctvrt-miliardy-korun-104838/

Jiný Petr

ono nejen pozemky.
Jednou se to s kácením dřevin a někdy bez (jako v tomto případě).
Jindy zase s archeologickým průzkumem a u jiné stavby bez – včetně rizika vícenákladů na případné záchranné práce.
atd.

Jiný Petr

Minusáři nechť si přečtou třeba tento článek na tomto serveru, jak také může úspora vzniknout:
https://zdopravy.cz/nejnizsi-nabidnuta-cena-za-obchvat-prestic-na-i-27-klesla-pod-60-procent-223778/

Jiří Kocurek

A někdy tam jsou přeložky inž. sítí a jindy nikoliv. Jenže rozpočet tohle všecko zohledňuje.

Air Traveller

Máš v tom malinko guláš.

Pozemky v ceně stavby, která se soutěží, fakt nejsou 🙂

Jiří Kocurek

Stavební firma fakt pozemky nevykupuje. Ani na železnici.

Tomaula

Ale řeší majetkoprávní vypořádání na konci stavby.

LIkas

Jen připravuje geometrické plány. Smlouvy pak uzavírá a platí investor.

Adam

Skvělí zpráva, ale jak se odhaduje ta cena mi je záhadou. Dlouho je oficiální odhad 12 mld. V době vypsání soutěže to zvýší na 15 mld a nakonec jsou nabídky na 10.

Pako

Dle ceníku schváleného na MD. Stavby železnic jedou podle jiného ceníku. Ceny za nemlich stejnou práci nebo materiál jsou podstatně vyšší a i tak se prověření soutěžící na potvoru do nich ne a ne vejít.

Matěj

nämlich

Frantisek X

= totiž, jmenovitě. 🙂

timik

Kdyby SŽ řádně prováděla průzkumy a pustila by do zakázek na projekci i zahraniční firmy, tak by to bylo něco úplně jiného.

Jiný Petr

Kreativní výkaznictví, víc bych za tím neviděl.

Jiří Urban

Firma nenakupuje od dodavatelů za katalogové ceny.. To by byla soutěž zbytečná, protože by všem vyšla stejná cenovka.

V. F.

Kéž by se podařilo do konce roku podepsat smlouvu.

Jirka

Bravo! Bouchnete prave Sampanske! Ja se toho useku snad opravdu doziju!! 🙂

David

Jo, vozová hradba kamionu ve směru do města mi na Jizaku chybět nebude.

Otázka, co to pak udělá s kolonámi na výjezdu z Prahy právě u té křižovatky. Tomu pomůže až D3, ale ta bude kdo ví kdy.

Pako

Je velká šance, že D3 bude dříve než VRT. (nemyslím ty nedávno naoko přesunuté úseky 200 km/h)

Jiří Urban

D3 bude skoro určitě dříve než VRT. Z toho by mohla být zajímavá sázka 😀