O pět miliard levnější než odhad. Nejblíže dostavbě části Pražského okruhu je Eurovia a spol.

Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSDVizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

ŘSD chce zahájit stavbu ještě letos, hotovo má být v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Edudant

Hoši z ŘSD chtělo by to aktualizovat ceníky, vychází vám nesmysly.

Pako

Chtělo by to už nekomentovat 100x vysvětlenou věc.

Lukáš Kníže

Já snad půjdu zapálit do kostela svíčku, aby se nikdo neodvolal a začalo se stavět co nejdříve.

Jiří

Hlavní kritérium mělo být čas, klidně ať to je i ještě o 5mld dražší, ale za 1 rok ať se jezdí.

MP22

Jojo, aby se to za 10 let rozpadlo….

Jan

V příštím životě budu odhadce…

libor

zákaz odvolávaní – veřejný zájem ! počasí přeje, začněte hned v pondělí: podpis smlouvy, úterý: kladívka a fotky, středa: nastupují bagry 😀

MichaelP

Bagry už tam jsou…

Jiný Petr

změnit právní pořádky kvůli jedné silnici a se Vám asi nepodaří 😉

Marty-t

tak ono by těch potřebných silnic bylo trošku víc – tady na Moravě třeba namátkou D52, D55, D49, D43 … A čekáme fest dlouho… Třeba na D43 se čeká už od roku 1942, kdy ji dělníci kvůli totální válce opustili… 🙂

Jiný Petr

Ano, těch silnic a jiných staveb je tu víc – ale těžko někdo změní právní systém tak, že když stát něco chce, tak se proti tomu nesmí nic namítat – nejsem Rusko ani Severní Korea – zaplať pánbůh. Demokracie má holt i své stinné stránky.

Taky Petr

Ta „jedna silnice“, tedy její neexistence, otravuje život několika tisícům místních (Spořilov), tak také všem co se potřebují dostat ze západu Čech na východ, zejména směr Hradec Králové, VČETNĚ vás, kteří pak pokračují po „lokálních“ dálnicích po Moravě a Slezsku, které jste zmiňoval. Ne každý miluje D1..

Air Traveller

Skvele! Predcasny mikulas. Ted jeste vanoce v podobe smlouvy 🙂

Jiný Petr

Já bych s tím jásáním byl opatrnější. V březnu t.r. se taky (i ŘSD) jásalo, že se zahájí přestavba křižovatky Aviatická na D7 u letiště.
A až pak se zjistilo, že nejsou vyřešeny dva pozemky a jedna lampa. Takže je to ve stavu „odloženo“

Air Traveller

Je mi líto, ale to vaše škarohlídství je sice hezké, ale mimo místu.

U té aviatické se na to přišlo PŘED stavebními povoleními (při jejich vydávání), a stavba je odložena, protože se čeká na stavební povolení.

To v případě této stavby nehrozí, neb stavební povolení na celý úsek již jsou, a jsou v právní moci.

Takže se sýčkováním běžte jinam.

Marcel

Vida Eurovia. Evidentně může pružně přesunout kapacity z dokončené D4. Zajímalo by mě, jestli se účastnil i Budimex. Čekal jsem, že se bude chtít po D11 zapojit. Každopádně nejlepší článek dne!

Jan M

Teď otázka, jak případná výhra Eurovie na D0 zamíchá výběr na poslední úsek D11. Za mě tam musí být něco na pozadí. Slovo kartel zase použít nechci. Minimálně tichá domluva.

Lysimachia

Definitivní prohra prince Miroslava u ÚS byla snad ještě lepší zprávou.

Marcel

😀 máte pravdu 😀

Jarda

O 5 miliard levnější?? Kde je něco špatně???

J.M.

Už se to několikrát vysvětlovalo. Zkuste to dohledat u starších článků

Pako

Na SŽ.

Martas

Špatně jste četl a poslouchal podcast s ředitelem Eurovie

libor

zase jsme ušetřili a teď to vypadá na pěkný balík peněz. tady i výhradní zastánci železnice musí uznat, že úspora je fakt značná.

digi

To je kreativní účetnictví … když do stavby nepočítají cenu pozemku na kterých stavba stojí, tak to vypadá že ŘSD staví levně protože se to doplácí z jiného rozpočtu… viz pozemky pro tohle.kupoval magistrát a dal je ŘSD https://zdopravy.cz/rsd-odkoupilo-od-rodiny-exministra-tomana-pozemky-pro-prazsky-okruh-za-ctvrt-miliardy-korun-104838/

Jiný Petr

ono nejen pozemky.
Jednou se to s kácením dřevin a někdy bez (jako v tomto případě).
Jindy zase s archeologickým průzkumem a u jiné stavby bez – včetně rizika vícenákladů na případné záchranné práce.
atd.

Jiný Petr

Minusáři nechť si přečtou třeba tento článek na tomto serveru, jak také může úspora vzniknout:
https://zdopravy.cz/nejnizsi-nabidnuta-cena-za-obchvat-prestic-na-i-27-klesla-pod-60-procent-223778/

Air Traveller

Máš v tom malinko guláš.

Pozemky v ceně stavby, která se soutěží, fakt nejsou 🙂

Adam

Skvělí zpráva, ale jak se odhaduje ta cena mi je záhadou. Dlouho je oficiální odhad 12 mld. V době vypsání soutěže to zvýší na 15 mld a nakonec jsou nabídky na 10.

Pako

Dle ceníku schváleného na MD. Stavby železnic jedou podle jiného ceníku. Ceny za nemlich stejnou práci nebo materiál jsou podstatně vyšší a i tak se prověření soutěžící na potvoru do nich ne a ne vejít.

Matěj

nämlich

Frantisek X

= totiž, jmenovitě. 🙂

Jiný Petr

Kreativní výkaznictví, víc bych za tím neviděl.

V. F.

Kéž by se podařilo do konce roku podepsat smlouvu.

Jirka

Bravo! Bouchnete prave Sampanske! Ja se toho useku snad opravdu doziju!! 🙂

David

Jo, vozová hradba kamionu ve směru do města mi na Jizaku chybět nebude.

Otázka, co to pak udělá s kolonámi na výjezdu z Prahy právě u té křižovatky. Tomu pomůže až D3, ale ta bude kdo ví kdy.

Pako

Je velká šance, že D3 bude dříve než VRT. (nemyslím ty nedávno naoko přesunuté úseky 200 km/h)