O osudu JHMD se bude rozhodovat poslední lednový den
JHMD, motorový vůz M27.003 v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost v úpadku měsíčně prodělává 200 000 až 300 000 korun.
Společnost v úpadku měsíčně prodělává 200 000 až 300 000 korun.
Náš táta říkal, že jednou jel v autě a na horizontu se mu objevil autobus, babka na přechodu a zajíc. Musel se rychle rozhodnout. Zařval ten zajíc. … mám pocit, že v případě JHMD je ta situace taková, že někdo taky na konci „zařve“ a ještě se budeme modlit, aby to byl jen ten zajíc. Doprava na těch tratích už nejde vrátit do stavu, kde byla před dvěma roky. :-/
Taky to byla černá díra na peníze. Na pravidelné vlaky pro jednotky kaštanů můžeme zapomenout.
Chudák zajíc…měl přejet babku a napálit to pak do autobusu, aby z toho cestující taky něco měli. Zajíc se tomu mohl ještě dnes smát….
Je zjevné, že letní provoz může být jen na majetku pronajatém od insolvenční správy. Půjde tedy o jakési provizorium nutné pro záchranu. Ale záchrana samotná je velký otazník. V zásadě má několik scénářů: 1.) „šotouší provoz“, sem tam budou sezóně jezdit turistické vlaky, dokud to někdo nový !utáhne“ a dokud se mu trať nerozsype pod rukama, tuto variantu těžko podpoří SFDI. Na dočasnost výrazně kratší než pobyt sovětských vojsk v ČR stačí kterýkoliv most v kategorii 7, nebo 2.) přijde „investor s gulama“ s jasnou vizí turistické atrakce, která nekončí jen kolejemi a tím, co po nich jezdí. To je… Číst vice »
Úzkorozchodnou železnici jako letní turistickou atrakci na Vychylovce a v Oravské Lesné provozuje oblastní muzeum, i toto je jedna z možných variant zachování turistického provozu.
Já tam vidím variant celou řadu, podobné třeba i této. V zásadě to nesmí být čistý šotouší pohled rozhýbat to a lidi se chytí.
Na Kysuci i na Oravě se jezdí na délce cca 3 km, rychlostí tak do 15 km/h a cena jízdenky je 10 € (Kysuce) nebo 7 € (Orava). Obojí jsem loni projel. Představa, že by na něčem v takovém technickém stavu schválil provoz český Drážní úřad, je z říše snů. A kde byste tu turistickou atrakci chtěl provozovat? Mezi Novou Bystřicí a Albeří? A co s tím zbytkem tratí?
Já jsem tím chtěl pouze naznačit jednu z možností financování turistického provozu, protože pokud by došlo k tomu, že kraj z jakéhokoli důvodu neobjedná dopravní obslužnost tak ten letní turistický provoz nevydělá na pokrytí všech nákladů na údržbu a provoz. Někdo by to musel „dosypat“, otázka je kdo a z čeho.
Pochybuji, že parní a turistický provoz vydělá na údržbu tratě do Nové Bystřice či obou tratí.
A hlavně bez pravidelného provozu, který kraje nemají zájem dotovat, se budou těžko čerpat prostředky na dopravní infrastrukturu od SFDI.
Pokud dílna prosperuje, tak by mne zajímalo co tvoří měsíčně ztrátu 200 000 – 300 000 Kč?
přesně….
Tak ono slovní spojení „výdaje převyšují příjmy“ lze chápat dvěma způsoby (kdo co převyšuje koho co?). Avšak to je jen jazyková poznámka. Nemám hlubší znalost finanční situace, ale měl jsem za to, že dílna je opravdu výdělečná.
Co tvoří ty výdaje provozu firmy? Náklady na zálohy za energie v budovách, náklady na management firmy, …?
Daně z nemovitostí, úroky z půjček…
Myslím že celý problém začal tím že Jihočeský kraj odmítl další finanční podporu, pak do toho vstoupil další investor a ten měl zcela jiné ekonomické plány které nepreferovaly zachování železnice. Je to trochu rarita a měla bych zůstat zachována, ovšem ekonomika je neuprosná…
Podobně v devadesátkách skončilo ČKD, Poldi Kladno…Nějaká část možná zůstane, většina půjde do kopru.
Je hodně divné, že někdo nechá jezdit tuhle dopravu do okamžiku, kdy má milionové dluhy ! To přeci nedává smysl ! Tady něco smrdí ! Co teď asi s tou dopravou logicky bude ? Tyhle miliony někdo musí zaplatit a případně „nová“ doprava musí vydělávat nebo být dotována, aby se opět nestalo to samé ! Nechápu že tu dopravu někdo zařízne až když je pozdě ! Přitom něco tak nádherného nemá obdoby a my si to tady navzájem necháme zrušit !
Někdo, slovy neschopný majitel, myslíte?
Jediné řešení, jak obnovit provoz na trati, a vyřešit problém s věřiteli, jw prodej trati a majetkové podstaty jinému dopravci.
Tunelářům z JHMD bych už nesvěřil ani fenik.
Kdo z těch jiných dopravců se o nákup hlásí dobrovolně?🙂….
Od ČD tu trať a všechno vybavení koupili za 1 Kč. To už teď nepůjde, věřitelé chtějí své peníze. A kdo by to kupoval za stovky milionů?
Chtěl bych se zeptat znalejších: mnozí uváděli jako důvod propadnutí povolení JHMD finanční nezpůsobilost, že nemělo cenu žádat o nové. Proč to tedy Čajánek a spol. nevyřešili jako nyní dcerou?
Protože jejich cílem zjevně nebylo trať zachránit… ale cílili na vlastní byznysové zájmy.
Kdyby by se bez insolvence provoz převedl na dceřinou společnost to by byl tunel jak z učebnice, toto období už má česká společnost snad za sebou, navazovalo na to co se dnes pohrdlivě nazývá „devadesátky“.
Stav kdy si firma v insolvenci „vytvoří“ dceřinou firmu, která v podstatě pokračuje v činnosti původní zadlužené firmy ale její dluhy se jí jaksi netýkají je mírně řečeno nenormální, a divím se, že právní řád něco takového připouští.
Snad se dozvíme něco relevantního pro budoucnost osobní dopravy na obou tratích. Soudní systém ČR je trochu překombinovavý a pokud se někdo chce donekonečna odvolávat a dovolávat, dokáže tu spravedlnost ostatním pěkně znechutit…
Tato kauza je dalším z mnoha důkazů, že soudní systém v ČR je naprosto špatný, když umožňuje, že si soudy jednu kauzu přehazují tam a zpátky, přitom by stačilo změnit zákon, aby odvolací soud nemohl vracet kauzu nižší instanci, ale musel vydat rozsudek, tím by odpadla tahle přehazovaná a soudní řízení by se výrazně zkrátilo.
Tak ono spíš bude problém, že ten soud několikrát rozhodl jak neměl. Kdyby jste byl na jejich místě, tak by jste se taky odvolával.
Problémem je jak nefunkční systém, tak neschopný soudce Strnad.
Rozhodl, jak neměl??! 😳 Takže existoval nějaký „předem určený“ rozsudek, ale soud to odmítl a měl na kauzu svůj, jiný názor? Nebo jak chápat to, co jste napsal?
Váš komentář bohužel ukazuje, že se v soudním systému moc neorientujete.
Odvolací soud, jasně deklaroval, že soud prvního stupně rozhodoval mimo své kompetence.
Např. zde https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=55737294
V tom případě by nebyl prvoinstanční soud potřeba vůbec. Stačí, aby vydal předtištěný rozsudek a odvolejte se, polední pauza se blíží.
A k čemu je dobrý současný systém odvolání-vracení, odvolání-vracení, odvolání-vracení……….? Takhle jsou schopni přehazovat si to léta jak horký brambor a v některých případech se to i děje. Kdyby odvolací soud byl povinen vynést rozsudek a případné odvolání mohlo být směrováno jen k vyšší instanci tak se tohle neděje. Dalším problémem systému je, že soudce za jejich špatnou práci nikdo nepotrestá protože jsou tzv. „nezávislí“.