O ostravskou Ekovu má zájem Škoda Transportation a Strnadova Czechoslovak Group
Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova
Ostravské zastupitele čeká v příštích měsících rozhodování o dalším fungování dceřiné společnosti Dopravního podniku Ostrava Ekova Electric. Ve hře je
Ekovu zabrzdily schválně samotní majitelé DPO a Ostrava, tak aby byla nekonkurenceschopná a byla dobře a hlavně levně prodejná právě zmíněné Škodě. CSG je pouze jenom křoví Škodovce. Prvotní plán 2011 až 2015 prodat Ekovu se nezdařil, protože Ekova měla slibně našlápnuto a kdo by prodával firmu, která vydělává. Tak začal postupný útlum firmy tím, že vyhodily tehdejší top managment a nasadily tam figurky, které utlumily naprosto veškerou aktivitu. Od té doby Ekova nedostala žádnou pořádnou zakázku. Žije si kolem kladné nuly, tak aby nebyla prodělečná. Smutný příběh rozložení dobře našlápnuté firmy.
Mluvíte jako byste měl insider informace. Nebo spíše budete jen klasický křikloun na netu? Když to náhodou město prodá strnadovi, protože to bude holt nejvýhodnější, tak si tady posypete hlavu popelem? To jen reaguji na ty věčné pochybovače, co za vším vidí promyšlenou konspiraci.
Co se týče CSG, tak je to pouze dedukce podle několika faktu, které se udály v posledních měsících. Jeho zájem naprosto vůbec nic nepodporuje. Segment podnikání je úplně jiný. A co si budeme vykládat, jediná nabídka (jak bylo již jednou v minulosti při prodeji Ekovy) je docela slabý argument prodat Ekovu. Tak je potřeba vymyslet křoví. Pro Škodu je EKOVA ideální firma k začlenění, protože zašlápnete vyvíjející se konkurenci, která chce sbírat drobky na trhu. A co kdyby náhodou vyrostla EKOVA do pozice velké konkurence? To si Škoda nemůže nechat. Dalším holým faktem podporující Škodu je výrobní kapacita pracovníků a… Číst vice »
Děkuji za reakci, ale dovolím si k tomu jen jednu malou otázku. Kolikrát v posledních málo letech šel Strnad do zcela jiného segmentu podnikání, než čím se do té doby zabýval?
Ano máte pravdu, proto píšu, že je to dedukce. Jsou jisté indicie, které jak bych řekl, naznačují chování CSG vůči tomuto prodeji. Ještě možná lépe napíšu, že chování CSG vůči tomuto prodeji oproti Škodě je taková, že bych se jó divil, kdyby to koupily.
Odsud těžko posuzovat. V Praze taky někomu proběhla hlavou myšlenka, nebo mu ji spíš nekdo poradil, o prodeji dílen v Hostivaři. Pokud je dopravní podnik dost velký, má vlastní servisní zázemí smysl a vyplatí se. To že Ekova teď nemá dost práce neznamená, že se nevyplatí jej přeměnit na středisko údržby elektrické trakce pro DPO. Ovšem to od stolu nejde posoudit a s tlakem od zájemců to bude pro lidi na magistrátu možná ještě těžší.
kdyby měla DPO dlouhodobou strategii elektrifikovat i autobusy, dávalo by smysl si ji nechat, ale zatím ji plynofikují, takže tak.
Ale Ekova funguje jako dilny pro DPO.
Doporučuji plzeňskou Škodu.
Prodej je v tomhle případě logické řešení. Vlastní vývoj je značné riziko, do kterého by se město nemělo pouštět.
Nejlepší způsob, jak zničit konkurenci je ji koupit …
Třeba Movo Plzeň, Datatechnik atd …
Jasně, nejlepší způsob jak utratit své peníze, je něco si koupit a pak to nevyužívat. Z článku se nezdá, že by Ekova dnes pro někoho představovala nebezpečnou konkurenci a z těch zájemců přinejmenším Škoda potřebuje výrobní kapacity a ČSG zase v tomto oboru nepodniká, takže konkurence to není.
Ekova je konkuence pro Škodu? A konkrétně v kterém segmentu? Jak správně podotkl Kubrt, Škoda potřebuje kapacity. O likvidaci konkurence skutečně nejde.
Podobně jako to provedl VW se Škodovkou, žeáno. V Mladé Boleslavi a okolí jsou desetitisíce nezaměstnaných.
A co by se vlastně prodalo? Vždyť je to snad v areálu DP? Je rozumný plán zbavit se části areálu? Je schůdné prodat jen znalosti a lidi a posunout výrobu na jiné místo v Ostravě? Nebo nechat nového majitele v nájmu? V žádném směru mi to nedává moc smysl. Snad to začlenění zpět do DP a ukončení výroby pro jiné zákazníky vypadá nejlépe použitelně, ale je to trochu škoda.
Ekova a.s. je majitelem hlavní haly v Martinově a kusu kolejiště (přiléhajícího k hale). Nejsem právník, ale nemyslím si, že začlenění zpět do DPO by nutně znamenalo konec práce pro externí zákazníky (v Hostivaři se taky dělají věci pro externí zákazníky). Prodej na druhou stranu přinese majiteli nějaké peníze. Těžko říct, co si DPO a město vytknou jako cíl celé akce.
Díky za vysvětlení situace a jsem zvědav, kam to pokročí, protože těm pohnutkám, jakými je proces veden stále nerozumím.
Vždyť ty pohnutky máte v článku, DPO pro Ekovu nemá práci a zakázek od dalších zadavatelů má málo, takže 188 lidí neuživí.
Uz vidim, po nákupu Ekovy, ty skodovacke trolejbusy ve vlastní karosérii Skoda-Ekova. Ale to je asi jen sen, dopadlo by to tak, ze by si Skodovka z Ekovy udelala dilny a know-how by nestepila a poslala do vagonky v Ov nebo na centralu do Plzne a značka Ekova by zkoncila. Naopak SGS by mohlo byt zajimave i s ohledem na to, jak znovu rozjeli Tatru. Takze fandim SGS.
Omlouvam se za preklep, zkratka Strnadovi spolecnosti je CSG.
No, ja uprime nevim co si mam myslet, CSG je taky podezrela firma, nejde mi do hlavy kde neustale bere penize na skupovani firem,… navic jiz delsi dobu tohle je videt na nekolika subjektech v CR,… Zacina to silne pripominat oligarchii, kdy ve state vlastni velkou cast firem par lidi a tim i silny vliv… Byt je Ekova mala firmicka, …
No nevím, Ekova používá skříně Solarisu =)
Bývávalo, mají vlastní skříň (viz obrázek), což asi bude ekonomicky problém při kusových dodávkách.
Nějakou dokumentaci take kupovali od Tedomu.
Proboha, hlavně ne Škodovce!
Škodovka by těm dílnám zajistila práci a rozvoj, což je lepší než agónie.
no ono to je oboje z bláta do louže…