O osm měsíců dříve. Výluka podél Berounky skončí v listopadu, příští rok se rozjedou dvě akce

Stavba začala v listopadu 2023.
Správa železnic ukončí o osm měsíce dříve omezení na trati z Prahy do Berouna v úseku Karlštejn – Beroun. Dřívější ukončení prací nastane díky práci společnosti Swietelsky Rail. Namísto poloviny příštího roku by měl jednokolejný provoz skončit letos v listopadu.
„Díky efektivní organizaci výstavby se podařilo výrazně zkrátit celkovou dobu prací. Pokud vše půjde nadále podle plánu, trať bude hotová už letos v listopadu, tedy přibližně o osm měsíců dříve, než jsme původně předpokládali,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Práce na sedmikilometrovém úseku běží od listopadu 2023. „Kompletně zde rekonstruujeme železniční svršek i spodek, mosty a propustky. V Srbsku jsme modernizovali obě nástupiště, včetně přístupových cest a nového informačního systému. Nově vzniklá výhybna zajistí plynulejší a pravidelnější provoz,“ popisuje Swietelsky Rail zakázku na svém facebookovém profilu. Práce běží za provozu po jedné koleji, rychlost je omezena na rychlost 80 km/h. Po dokončení dojde ke zvýšení rychlosti v úseku až na 140 km/h.
Práce na roky zanedbávaném koridoru kolem Berounky nekončí. Příští rok by měla Správa začít s proměnou úseků odbočka Berounka – Karlštejn a Černošice – odbočka Berounka. „Přesné termíny se budou odvíjet od průběhu stavebních řízení,“ dodala Eberl Friebová.
Zakázku na obnovu více než sedmi kilometrů trati získalo za 2,3 miliardy korun sdružení Swietelsky Rail a Elektrizace železnic Praha. V soutěži Správy železnic bylo jediným účastníkem, cena zakázky proti odhadované hodnotě stoupla o 43 %.