Když jsem naposledy jel tímto úsekem, přemýšlel jsem o možnosti částečného ztříkolejnění, kde by se podle terénu a dostupného prostoru střídaly úseky se dvěma a třemi kolejemi. Podobné řešení je například západně od Plzně směrem do Německa, kde se střídají jednokolejné a dvoukolejné úseky. Argumenty pro toto řešení: Mimo zastavěné území je směrem k Berounce dostatek prostoru Mohlo by to sloužit jako kombinace zvýšení kapacity, odstavné koleje pro nákladní dopravu, předjízdné koleje či rezervy pro rekonstrukci Zajímalo by mě, jak by to ovlivnilo kapacitu tratě, pokud by například 30-40 % úseků bylo tříkolejných Otázkou zůstávají náklady a ekonomická návratnost vzhledem… Číst vice »
Tady ty dvě koleje stačí (pro případ mimořádností a výluk by byla třetí kolej neobhajitelná), ovšem v úseku Radotín – Hr. Kosoř (výhledově zde bude výhybna) by se ty tři koleje už dle mého názoru vyplatily. Navíc je škoda že se nevyužilo připraveného prostoru pro třetí kolej mezi Smíchovem a odb. Závodiště
Po výhybnu pod Staňkovkou čtyři koleje být mohly, ale Radotín je nechtěl ani do starýho sídliště.
Železničář1
6 hodin
Dřeli jsme jako volové, ale přesčasy byly fajn. Tak díky.
MilanSima
8 hodin
Tak jestli se rozjedou tyto dvě akce naráz tak se asi bude nejrozkopanější trať snad v celé Evropě. 😄 Jsem zvědav, zda se bude muset redukovat grafikon. No bude tam ještě veselo.
Jestli se rozjedou už v příštím roce, tak se nejdřív budou dělat provizorky ve stanicích a stavět výhybny. Větší akce bych čekal až na rok 2027 a je pak na organizátorech, jak to poskládají.
To znamená, že nákladní dopravci budou muset jezdit 3 týdny jinudy.
Happy
8 hodin
No víc už by se nudou kopat do zadku nemohli, tak to raději ukončili. Asi mají někde lepší ryto… Už dávno tu měl být institut pronájmu staveniště od vlastníka infrastruktury, kdy by to zefektivnilo a zrychlilo výstavbu a opravy…
Jako že si nechám na svém pozemku a ještě po zhotoviteli budu chtít nájem? Tak to je gól.
A kdo to asi zaplatí? No jasně že já, oni si to dají do ceny. Navíc se to bude danit… Čili se stavba prodraží.
tak vzhledem k tomu, že tunel osek https://mapy.com/s/muvozogaha
je z roku 2011 a zhruba tak jednou za 20 let se na trati prostě nějakej ten facelift udělat musí, tak lze souhlasit s předřečníky, tam bude vždycky co dělat.
Absolutně nemají šanci to stihnout. Nemají nic připravené, aby se mohlo příští tok začít. To je jen PR nesmysl. Není ještě ani ÚR, o které požádali před lety.
Mám chuť říci „zaplať Bůh“, ale myslím, že ten poslední kus bude ještě větší masakr, protože se týká většiny cestujících (včetně mně). Ve špičce končí půlka osobáků v Řevnicích, a až to začne, tak bus jako v roce 2002?
Bůh to fakt platit nebude 🤣🤣🤣. A SŽ už si ráda poradí 😂
Filip
12 hodin
No příští rok odb. Berounka – Karlštejn určitě nezačne, když SŽ nemá doteď ani územní rozhodnutí a pořád se jeho projednání přerušuje kvůli úpravám dokumentace. Na Černošice sice územní rozhodnutí bylo vydáno, ale pravomocné taky není… a to ještě není konec papírování.
Proč pořád územní rozhodnutí? To se již neřeší, dělá se dle nového stavebního zákona a liniového povolení záměru, oba stupně jsou do něj spojené. Takže teoreticky to stihnout lze, ovšem můžou být protesty, změny…
Souhlas, rekonstrukce 7 km rozprostřena dle plánu skoro na 3 roky, to je fakt rychlost!!! Vůbec bych se tím nechlubil, že bude ukončeno o 8 měsíců dříve.
suri
12 hodin
Po dokončení 140 km/h znamená, že už od listopadu, jak by se dalo z článku chápat, a tedy to bude i s ETCS, nebo to znamená, že až někdy za pár let, jak to bývá obvykle?
Hlavně aby to nebylo 140 pro naklápěcí vozidla na úseku dlouhém 1,3 km, jak je obvyklé. Větší záplavu (a různých typů) rychlostníků ve světě nevidět než u nás.
David
13 hodin
Jediný zájemce… cena za reko jako výstavba nového úseku dálnice … dokončení o 8 měsíců dřív. Na těch železničních zakázkách není nic nikomu podezřelé?
Jediný zájemce je daný monopolním dodavatelem zabezpečovačky. Voni to tak chtěj.
Ale jinak rekonstrukce něčeho za provozu bude vždy dražší než stavba na zelené louce…
no je to divné anebo možná ne, ŘSD staví pod cenou odhadu, z důvodu, že jim ceníky kazí SŽ svou drahotou a pak SŽ staví 43% nad ceníkem, tak jim to asi zase ŘSD kazí tou svou „levnotou“
I po tom zkrácení to tady trvá strašně dlouho…
Kdyby byla úplná výluka, bylo by to za půlku.
Když jsem naposledy jel tímto úsekem, přemýšlel jsem o možnosti částečného ztříkolejnění, kde by se podle terénu a dostupného prostoru střídaly úseky se dvěma a třemi kolejemi. Podobné řešení je například západně od Plzně směrem do Německa, kde se střídají jednokolejné a dvoukolejné úseky. Argumenty pro toto řešení: Mimo zastavěné území je směrem k Berounce dostatek prostoru Mohlo by to sloužit jako kombinace zvýšení kapacity, odstavné koleje pro nákladní dopravu, předjízdné koleje či rezervy pro rekonstrukci Zajímalo by mě, jak by to ovlivnilo kapacitu tratě, pokud by například 30-40 % úseků bylo tříkolejných Otázkou zůstávají náklady a ekonomická návratnost vzhledem… Číst vice »
Tady ty dvě koleje stačí (pro případ mimořádností a výluk by byla třetí kolej neobhajitelná), ovšem v úseku Radotín – Hr. Kosoř (výhledově zde bude výhybna) by se ty tři koleje už dle mého názoru vyplatily. Navíc je škoda že se nevyužilo připraveného prostoru pro třetí kolej mezi Smíchovem a odb. Závodiště
Po výhybnu pod Staňkovkou čtyři koleje být mohly, ale Radotín je nechtěl ani do starýho sídliště.
Dřeli jsme jako volové, ale přesčasy byly fajn. Tak díky.
Tak jestli se rozjedou tyto dvě akce naráz tak se asi bude nejrozkopanější trať snad v celé Evropě. 😄 Jsem zvědav, zda se bude muset redukovat grafikon. No bude tam ještě veselo.
Jestli se rozjedou už v příštím roce, tak se nejdřív budou dělat provizorky ve stanicích a stavět výhybny. Větší akce bych čekal až na rok 2027 a je pak na organizátorech, jak to poskládají.
Tipoval bych příští rok zahájení přestavby Karlštejna, tam už provizorka tuším je. Ale kdo ví.
Tak on se stejně bude muset minimálně na 3 týdny zastavit provoz z důvodu výměny mostu přes Berounku, takže ta opatření tam budou opravdu masakr
Masakr si představuji zcela odlišně, nepřehánějte.
To znamená, že nákladní dopravci budou muset jezdit 3 týdny jinudy.
No víc už by se nudou kopat do zadku nemohli, tak to raději ukončili. Asi mají někde lepší ryto… Už dávno tu měl být institut pronájmu staveniště od vlastníka infrastruktury, kdy by to zefektivnilo a zrychlilo výstavbu a opravy…
Proč by si zdražovali a komlikovali stavbu ještě tímto? Jen by se náklady na pronájem staly stavebními náklady a dotekly následně kdoví kam…
Jako že si nechám na svém pozemku a ještě po zhotoviteli budu chtít nájem? Tak to je gól.
A kdo to asi zaplatí? No jasně že já, oni si to dají do ceny. Navíc se to bude danit… Čili se stavba prodraží.
Zkuste se aspoň zamyslet.
A pak budou nabídkové ceny ještě o třetinu, ne-li o polovinu, vyšší.
je az k nevire. co dovedou vymyslet nekteri absolventi vysoke ulicni
Že se to občas v některých zemích na západ od nás používá. Ovšem než se dovzdělat je lepší druhého urazit, že?!
Kolik jste toho už postavil kromě komínu z kostek při sezení na nočníku?
Je známo, do kdy by měl být úsek koridoru od Prahy až do Plzně úplně hotový se vším možným? A to nepočítám ten tunel mezi Prahou a Berounem.
Na svatého Nikdejše.
Nezapomeňte zahrnout i evergreen – výtoňský most. Můj soukromý odhad 2035-2040, bombastická vyjádření SŽ neberu vážně.
tak vzhledem k tomu, že tunel osek
https://mapy.com/s/muvozogaha
je z roku 2011 a zhruba tak jednou za 20 let se na trati prostě nějakej ten facelift udělat musí, tak lze souhlasit s předřečníky, tam bude vždycky co dělat.
2030
Já myslím, že brzy, vše se přece začne stavět 2028. 😉
😂
Co je ta odbočka Berounka? To je myšlena Zadní Třebaň?
To bude odbočka mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi.
Mokropsy
Něco jako nová odbočka Lom. Měla by být snad pod nadjezdem (Slunečná ul.)v Mokropsích .
Mokropsy
Jsou to nové kolejové spojky za mostem u Mokropsy.
Teď se tomu musí říkat odbočka 😂
O osm měsíců dříve 🤣. Za ty peníze by to mělo být o rok dříve a to od začátku stavby…
To je reklama na novej sci-fi film?
Aspoň nějaká pozitivní zpráva…! Snad dopapírují ty dva úseky, aby mohli příští rok kopnout.
Absolutně nemají šanci to stihnout. Nemají nic připravené, aby se mohlo příští tok začít. To je jen PR nesmysl. Není ještě ani ÚR, o které požádali před lety.
Jaké zas UR? Máme nový stavební zákon a liniový zákon, teď se žádá rovnou o záměr bez územního rozhodnutí.
Jestli připraví projekt a nebudou protesty, tak to možná stihnou.
Tak hlavně aby ta příští oprava byla poslední a udělali vše najednou v celé délce
Která příští?
Mám chuť říci „zaplať Bůh“, ale myslím, že ten poslední kus bude ještě větší masakr, protože se týká většiny cestujících (včetně mně). Ve špičce končí půlka osobáků v Řevnicích, a až to začne, tak bus jako v roce 2002?
Od začátku srpna do konce GVD bude zase polovina osobáků končit na Karlštejně, NAD je i nadále pouze za noční vlaky (8874, 8800, 8803 a 8807).
Bůh to fakt platit nebude 🤣🤣🤣. A SŽ už si ráda poradí 😂
No příští rok odb. Berounka – Karlštejn určitě nezačne, když SŽ nemá doteď ani územní rozhodnutí a pořád se jeho projednání přerušuje kvůli úpravám dokumentace. Na Černošice sice územní rozhodnutí bylo vydáno, ale pravomocné taky není… a to ještě není konec papírování.
Haha, v okurkové sezoně jsi polevil v bdělosti a ostražitosti – a oni ÚR mezitím minulý týden vydali: http://bit.ly/4lWnbZh
(Sorry, vlastně to o Černošicích píšeš. Tak aspoň odkaz pro zájemce o napínavou četbu.)
Proč pořád územní rozhodnutí? To se již neřeší, dělá se dle nového stavebního zákona a liniového povolení záměru, oba stupně jsou do něj spojené. Takže teoreticky to stihnout lze, ovšem můžou být protesty, změny…
za ty prachy to už mělo být hotovo včera
Super, motivované pracanty hledají stále: https://www.my-swietelaci.cz/stellenanzeigen/
super, díky. Zjistím, zda mají dost peněz pro případné nové zaměstnance…
Souhlas, rekonstrukce 7 km rozprostřena dle plánu skoro na 3 roky, to je fakt rychlost!!! Vůbec bych se tím nechlubil, že bude ukončeno o 8 měsíců dříve.
Po dokončení 140 km/h znamená, že už od listopadu, jak by se dalo z článku chápat, a tedy to bude i s ETCS, nebo to znamená, že až někdy za pár let, jak to bývá obvykle?
Jako obvykle až za pár let, ETCS bude další stavba…
Tohle je fakt masakr, proč tam rovnou nenatahaji kabely a dají krabičky na koleje? Aby náhodou někdo nepřišel o další stavbu.
Hlavně aby to nebylo 140 pro naklápěcí vozidla na úseku dlouhém 1,3 km, jak je obvyklé. Větší záplavu (a různých typů) rychlostníků ve světě nevidět než u nás.
Jediný zájemce… cena za reko jako výstavba nového úseku dálnice … dokončení o 8 měsíců dřív. Na těch železničních zakázkách není nic nikomu podezřelé?
Jediný zájemce je daný monopolním dodavatelem zabezpečovačky. Voni to tak chtěj.
Ale jinak rekonstrukce něčeho za provozu bude vždy dražší než stavba na zelené louce…
Souhlas, ale skoro polovinu víc proti odhadu zadavatele, je už trochu moc, ne ?
Když to zadavateli nevadí zaplatit…
no je to divné anebo možná ne, ŘSD staví pod cenou odhadu, z důvodu, že jim ceníky kazí SŽ svou drahotou a pak SŽ staví 43% nad ceníkem, tak jim to asi zase ŘSD kazí tou svou „levnotou“
Musíte v tom hledat alespoň něco trochu pozitivního.
Zde mě ale napadá jen: „příplatek za zrychlení stavby“, jakkoliv tuším, že to je jen sen …
Když padla řeč o zastávkách, tak zastávka Srbsko je za mě naprosto odfláknutá.
V čem? Za mně vypadá dobře, ale jenom tam přojíždím, tak detaily nevidím.