O nostalgické vlaky na Pojizerském Pacifiku je letos rekordní zájem, o víkendu vyjede Sedma
Nostalgický vlak v Martinicích v Krkonoších. Foto: Nádraží Martinice

Návoz parní lokomotivy proběhne netradičně kvůli výluce přes Libuň.
A proto se ČD zbavuje nostalgického železničního parku.
No vida. Já o vlaku a vlak je tady. Díky pane Sůro za tuto skvělou zprávu o tom, že to v Martinicích žije rok od roku více a více a také za informaci v závěru článku.
Pozitivních zpráv a reakci na ně není nikdy dost👍
Hm, ale sám vidíte jak to potom dopadá a co taková pozitivní reakce na pozitivní zprávy spojená s poděkováním sklidí. Někdy si říkám, že já se na to nevy…, ale na druhou stranu si zase říkám proč bych měl ohýbat hřbet jen proto, že si někdo myslí něco jiného, No ne?
Škoda, že Jindřichovická trať nemá podobný potenciál jako Rokytnice, aby mohli být podobné akce i tam.
Co ty tramvaje tady? Furt jim to tam někde stojí a myslí si, že to někdy zrealizují? Věčná škoda, že se tady ta trať nikdy netrasovala výrazně lépe, i-když by to asi vzhledem k přírodním podmínkám bylo extrémně náročné. Pak by ty počty cestujících v pravidelném provozu byli minimálně o víkendech o něčem jiném.
No, lépe… V podstatě by stačilo vyřešit nějakým způsobem alespoň protažení do samotné Rokytnice, když není schůdné zajíždění nějakých minibusů k nádraží pro rozvoz lidí po okolí.
Tak ono rokytničtí mohou být rádi, že to nakonec dopadlo jak to dopadlo a nádraží stojí alespoň tam, kde dnes a ne na druhém břehu Jizery v Blansku na katastru Sklenařic. Však je to také stálo nemalé úsilí a nemalé finanční prostředky a konečné rozhodnutí přišlo „za pět dvanáct“. Navíc původně toto měla být první etapa a počítalo se s prodloužením až do Kořenova (někde se hovoří o prodloužení „až k Novému Světu“ jinde se zase zmiňuje Horní Polubný) a vzniku tzv. krkonošského dopravního okruhu (došlo by k napojení na trať vedoucí přes Tanvald a Jablonec do Pruska). Tato myšlenka… Číst vice »
Že nekacám 😉
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/v-krkonosich-planuji-zeleznici-ktera-obepne-hory.A170526_094930_liberec-zpravy_tm
„když není schůdné zajíždění nějakých minibusů k nádraží pro rozvoz lidí po okolí.“
Proč by nebylo? Vidíte tohle? Tam by se klidně točna pro nějaké krátké autobusy udělat dala když dolů k nádražní budově je to dost krpál se špatným výjezdem na hlavní.
https://mapy.com/cs/letecka?pid=93650921&newest=1&yaw=3.292&fov=1.257&pitch=0.078&x=15.4244077&y=50.7155419&z=20&ovl=1%2C8
Regulérní točnu pro autobusy v takovém místě přes silnici 1. třídy nikdo soudný povolit nemůže: když tam třeba někdo nouzově jednorázově na vlastní odpovědnost otočí a nezpůsobí tím žádnou nehodu, tak to projde, ale jako trvalý regulérní stav si to nikdo na zodpovědnost určitě nevezme. Navíc taková přestup by stejně nebyl „nic moc“. Zastávka autobusů poblíž rokytnického nádraží sice existuje i teď, ale než by měly být navázány autobusy a vlaky s využitím stávajícího rokytnického nádraží, mnohem snazší a hlavně pro cestující pohodlnější by bylo udělat adekvátní přípoje s přestupem na nádraží v Jablonečku. Je to sice smutné, ale musíme… Číst vice »
Sedma si ho ssebou táhne. A ano, je to škoda. Tam kdyby byla restaurace to by bylo něco. Takový klidný kout.
Tak přinejmenším v ZÚR Libereckého kraje to, pokud vím, stále je územní rezerva na budoucí realizaci:-)
„i-když by to asi vzhledem k přírodním podmínkám bylo extrémně náročné“ Bylo a s tím také souvisí, že to nebylo levné.Celkové náklady měly činit 4 880 000. V porovnání s tím denní mzda dělníka činila něco kolem 2 K, zedníků 4 K, vyvlastnění od 800K za dřevěnou chalupu po 5800 K za domek v Jilemnici. Ale zase to byla práce i když tvrdá. Výpověď kdykoliv, pracovní doba 5-19, v tunelu na dvě směny 6-18 a 18-6. Nasazení kolem 2000 dělníků takže stavba šla i v obtížném horském terénu neobvykle rychle a celá trať byla postavena prakticky za rok. O něčem… Číst vice »
Ten potenciál tam je a velký … Pomohlo by kdyby někdo konečně vrátil zpátky to, co bylo zničeno a propojil opět Jindřichovice s Mirskem 😉
https://zdopravy.cz/k-obnoveni-lokalky-mezi-ceskem-a-polskem-nedojde-memorandum-ani-jedna-strana-nepodepise-196914/