O miliardu levněji. Stavba D35 z Hořic do Sadové může ŘSD výrazně zlevnit

Práce na záchranném archeologickém výzkumu na D35. Foto: ŘSDPráce na záchranném archeologickém výzkumu na D35. Foto: ŘSD

Úsek má stavební povolení, běží rozsáhlý archeologický průzkum.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Nechce nahodou řsd ukázat sž jak se to dělá?

Standa

Mě je na blití vždy když čtu jak dál za ulibicema bude nedálniční profil….

petr

Dálniční profil by neprošel přes aktivisty. Takže nyní je to nedálniční profil nebo nic.

Jan

To není úplně symbolická sleva, chyba bude někde ve vytváření „očekávané ceny“ ze strany ŘSD…

noerf

Zajímalo by mne, z čeho se tvoří projektové ceny a jak (výkaz – výměr; Kros, Aspe; hodnota vedlejších rozpočtových nákladů). Protože ŘSD se pravidelně dostane v soutěži na 70 – 80 % projekčních nákladů, SŽ zpravidla stejně nebo výše.
Druhou věcí, která by mohla být zveřejňována je projektová cena stavby, vysoutěžená cena a skutečná cena stavby.

Jack

Nevím, jak to funguje na silnicích, ale u železnic se ZTP (Zvláštní technické podmínky, de facto zadání toho, jak má daná stavba vypadat) stávají trhacím kalendářem nejpozději na vstupní, případně na jedné z prvních výrobních porad. SŽ si totiž při projektu neustále vymýšlí, co by se v rámci jedné stavby dalo udělat a tím cena stále stoupá….

Varlos Kémola

Přesně, řsd to schválně nadsazuje a pak vykazuje, kolik ušetřilo.

yxc

Dá se říct, že se tvoří totožně. Ceník OTSKP-ŽS je jen odvozenina z OTSKP, co používá ŘSD. ŘSD chce i ASPE a SŽ má svoje formuláře (ale i pro ně se to dělá vesměs v ASPE).
Takže rozdíl v ceně má 2 důvody:
1) Menší konkurence ve výstavbě železničních staveb
2) Snaha Metrostavu dostat se zpět na trh po vyloučení z veřejných zakázek

Slávek

Bod 2 je naprostá blbost. To by musel MTS ty soutěže pravidelně vyhrávat.
Nízké ceny a téměř stále stejný vítěz svědčí o snaze koncernu VINCI o absolutní nadvládu na trhu.

Ivan_pha

Však je Mi často vyhrává.

Petr

Příklad pouhá oprava koridoru Velim – Poříčany na železnici stála 5 mld Kč za 14 km, takže 357 milionů za km pouhé opravy. Oproti tomu tato dálnice bude stát 240 milionů za km. Dálnice je široká 26 metrů, 2 koleje zhruba 10 metrů. u dálnice se budou muset dělat teréní úpravy, u železnice již byly hotové.
Prostě zakázky na železnicích jsou předražené

FrenkyUL

Tady je to OT. Je to dálnice.

Jiřik

Možná jsou v nákladech té železniční stavby započteny i vícenáklady na kompenzace dopravcům, vyloučené spoje, NAD, neuskutečněnou platbu za použití cesty… Nevím.

Tonda

DOMLUVENÉ

Mirek

Rozpočet stavby je stanoven na zaklade podrobného soupisu práci, kam vstupují jednotková ceny z OTSKP, které vydává SFDI. Rozpočet sestavuje projektant zadavaci dokumentace.