O Leo Express se zajímaly i Rakouské dráhy, termín pro nezávazné nabídky se blíží

Autobus Leo Expressu. Autor: Leo ExpressAutobus Leo Expressu. Autor: Leo Express

Hra o další osud Leo Expressu zajímá vedle finančních investorů i tradiční dopravce. Podle informací deníku Zdopravy.cz z trhu se

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr.R

čínský výrobce kolejových vozidel CRRC je asi největší věřitel jestli ty objednaný vlaky jsou vyrobený a nejsou zaplacený nebo třeba jsou něčím krytý a proto ty spekulace. A k RJ- co by dělal stěma soupravama, kde se nedají ani dát dobře kufry?

Petr_766

No když porovnám kam dát kufry u RJ a u ČD tak to vyjde tak nastejno. Možná v Railjetech mají ve vagonu 1 tu trojpolici navíc, jinak nad hlavu se dají dát kufry běžné velikosti prakticky všude. Když jsme jezdili ještě se skládacím kočárkem, tak třeba u žlutýho v byznysu vešel krásně nahoru do police, u ČD v dětském oddílu se nevešel a překážel celou cestu na podlaze (a vlak byl tak plný, že nechat ho s věcmi někde bokem v prostoru pro vozíčky opravdu ne…). Ono obecně je to problém ve vlacích, když je víc zavazadel, není to specifikum… Číst vice »

Jarda V.

Muj nazor je : nejvesti cenu na LE maji papiry DB-netz (locomore). Nevim zda je OeBB potrebuje pro sve nocni vlaky ale zrejme bude levmejsi je po Nemecku provozovat pod „svou“ znackou mez se delit s DB.

BoH

Největší fík by byl, kdyby ČD koupily Regiojet, jak se spekuluje. To by mnoha lidem praskla cévka v čele s Tomášem Hádkem 🙂

Mirek

Nebylo by to dobře. Sice nejsem obdivovatel a zastánce RJ, jeho praktiky se mi mnohdy příčí, ale fakt, že díky jeho vstupu se posunula kvalita i u ČD je neoddiskutovatelná. Rozdíl v mítech, kde se ČD s RJ potkává a kde ne je propastný.

BoH

Pokud by ČD neudržely nějaký standard, vždy může přijít někdo jiný. A já bych byl spokojen, kdyby Jančura zmizel (klidně ať tady jezdí DB, ÖBB nebo Kellner), protože tohoto člověka nemohu vystát 🙂

liposh

Vy nemáte tušení, kolik stojí ve Vídni jízdenka do Brna, že? Nuže: S RJ je to 7 Eur, s ČD je to něco přes 200 Kč, takže řekněme 9 Eur a tentýž vlak s jízdenkou koupenou na přepážce OBB stojí 29 Eur. A přesně tohle by udělali OBB s cenami v Čr. Tak se, prosím, neroouhejte. Musel jsem si teď kvůli vám odplivnout a pokřižovat se.

BoH

A Vy asi nemáte tušení, že pokud by vstoupili na naše koleje, museli by přijmou naše ceny (protože pak by je místní konkurence roznesla), jak to vidíme u Flixbusu. Takže se raději pokřižujte ještě jednou za to, co jste vymyslel 🙂

Mirek

To je ale normální jízdné (29,20 EUR), běžně se jezdí za Sparschiene a to je od 7,– EUR. Obdobné je to u ČD, kde je normální jízdné 622,– Kč nebo Včasná jízdenka Evropa od 184 Kč. Před rokem jsem jel na Semmering a dokonce vyšla jízdenka ÖBB levněji než od ČD a k tomu dítě do 15 let zdarma! Takže ano, celkově je ÖBB výrazně dražší, ale ne vždy. Ale souhlasím, že po odchodu RJ z Vídně by ceny určitě opět poskočily výš.

Petr.R

vy ho nemůžete vystát protože je chytřejší?

Bram

BoH – musíš se projevovat jako neskutečný trouba i zde? K-report nestačí?!?

BoH

A jen tak mimochodem Bramíčku, jestli se ti tady nelíbí, tak laskavě odejdi. Ještě jsem tě tady předtím neviděl. Ale u Jančurů asi zavládla po tomto článku panika, tak jsi musel vytáhnout do boje i zde 🙂

highway

Dotaz pro finanční odborníky: Jaký smysl má koupit firmu, která má v hospodaření díru -654 Mega ? I když jí nový majitel dostane za 0Kč, tak musí splatit závazky. Jaká je hodnota majetku LE? Za jak dlouho lze takovou díru zalepit?

MartinM

Aby se dostali na český trh. To je taky jediný důvod proč tyto společnosti vznikají. To jen naivové si myslí jak český soukromníček bojuje se státním molochem, aby se zlepšila kvalita cestování.

VRT

Taky proto je tak chtějí ČD. Příchod DB, to je konkurence. Ne 5 tramvají.

highway

Myslím, že příchod DB nehrozí, ta už tu je, jen se jmenuje Arriva.

noerf

highway: pokud se nepletu, tak za zaplacení jednotek Stadler funguje jako rucitel Novotný starší, takže by to nemuselo být pro investory, tak nezajímavé. Ovšem musel by se zásadně proměnit management a zkusit poslat stávající linky mimo Polska i třeba do Ústí nad Labem.

Viktor Nárožný

Je to jednoduché. Funkční firma s nějakou strategií a know how. Apropos , kdybyste chtěl takovou firmu vybudovat z ničeho , bude Vás to stát mnohem a mnohem více než 654 mega

Bram

Přesně tak.

Michal

Správně, OeBB ať prodají zbývající Bmz a za utržené peníze si můžou zakoupit tohodle klenota. Všichni budou šťastni.