O dostavbu západního obchvatu Plzně za 2 miliardy se uchází 5 skupin
První etapa Západního okruhu Plzně - přemostění Vejprnického potoka. Foto: Plzeň.eu
Pět velkých stavebníků se uchází o dokončení západního okruhu Plzně za více než dvě miliardy korun. Jde o největší stavbu
Trvá to už docela dlouho, mělo se napřed začít s Košutky do Křimic. Nejhorší, že u napojení na kruhový objezd na Nové Hospodě, už dneska jsou fronty, jsem zvědav, až bude hotová celá stavba.
Ty kráso, ono to snad nikdy nezačne. Ta příprava trvá snad už 20 let.
minimálně 25 let, poprvé jsem o tom obchvatu slyšel na setkání s občany v roce 94, ale nějaké plány byly už za socialismu
Doufám, že po dokončení se provede také nějaké zklidnění Karlovarské a Klatovské ulice.
A co by sis Bobe představoval ? Kruháky ? Odvedením tranzitní dopravy by se to mělo zklidnit snad samo, ne ?
Proc se jako vubec nepocita s propojenim silnice z plzne na vary ze silnici na most? To je takovej problem udelat etapu 3 a propojit od kruhaku u globusu silnici pres les ze silnici na most, ktera se ted rozsiruje na ctyrpruh? Takze kdyz pojedu z domazlic pres plzen na most. Tak budu muset na kruhaku borska pole najet na ten novy obchvat, dojedu na kruhak ke globusu, pak se budu muset ulicemi plzne vratit na vypadovku na most a vyjet na most. Fakt logika!!!!!!!!! Kdyz to ma byt zapadni obchvat plzne tak by mel snad propojit vsechny silnice v… Číst vice »
Nebude lepší k Vašemu směru cesty využít východní okruh,který už tou dobou bude snad taky alespoň v realizaci?
Jenže ten bude tímhle tempem tak za 20 let.
Jen taková „konspirační“, představte si, že jste majitelem jedné z největších obchodních sítí v Evropě, sypou se vám do kasičky prachy, ze všech dobře umístěných obchoďáčků. Myslíte, že nevezmete trochu zlaťáků a neobrazíte všechny zainteresované strany, které by mohly od vašeho strategicky položeného krámu (btw – jednoho z největších v západních Čechách) odvést podstatnou část tranzitní dopravy, která vám vedla před čumákem a 40% kolemjedoucích se u vás stavili na hooodně velkej páteční nákup? Tak třeba proto okruh nepovede tam, kde by to bylo logické. Až si jednou k takovým praktikám „přičuchnete“ přestanete se divit – úplně všemu nelogickému (jen… Číst vice »
ano, toto je svět papalášů, miliardářů a jejich pohůnků. věci se nedělají pro lidi, ale pro zisk a osobní prospěch. a proč nepřinutit státní kasu zaplatit víc za hůře trasovanou silnici, vždyť přesun plechové boudy plné levného čínského tovaru by museli zaplatit sami. pak by jim třeba nezůstalo na třetí dovolenou za rok soukromým tryskáčem na Bora Bora, nebo něco podobného, bez čeho prostě nemůžou žít!
propojení již je hotové, jmenuje se Studentská ulice, která je dokonce v celém úseku čtyřpruhá
Přesně, Ceky vytváří neexistující problém….
No konečně – už to bylo a je potřeba jako sůl…
Jen technický dotaz – bude to jen dvoupruhové (jako první etapa přes České údolí) nebo se to postaví rovnou jako čtyřpruh??
pardon faktická poznámka, první etapa nevedla Českým údolím (to je pod sídlištěm Bory v údolí řeky Radbuzy), ale Slovanským údolím,. které je mezi škodovkou/Zátiším a Skvrňany v údolí Vejprnického potoka
Podrobnosti jsou v tom odkazu. Má to být dvoupruch MS 9∕80
Ech, šotek: Samozřejmě má být „dvoupruh“.
Fakt nechápu že jenom dvoupruh. To bylo t důvodu majetkoprávních? Obchvat a jen dvoupruh? To bude dost nevyhovující…
Na čtyřpruh nebyly peníze.
otázkou, zda to 1+1 není poddimenzovaný? sice se plánuje průtah I/20, ale to než bude…
Protože to platí kraj, neboť ŘSD furt jede nesmyslný průtah městem.
no nesmyslný, průtah který plánuje ŘSD a je alternativou ke zde popisovanému obchvatu, je potřebný také, kvůli vnitroměstské dopravě, minimálně jeho část LF-KM (lékařská fakulta-kalikovský mlýn)
S okruhem je zbytný. Nikdo to nechce.
kdo je ten nikdo? anonymní pisatel Haha?? to je dost málo 🙂
Třeba ÚMO Plzeň 3 😉
problém je zejména v tom, že pro propojení některých částí města je přes západní okruh dost krkolomné a dlouhé, oproti cestě dnes přes město natož pak po průtahu, např. spojení Gera – Panasonik po průtahu cca. 5,6 km, po okruhu 9,2 km, délky jsou přibližné, ale o nepoměru to vypovídá (a to nemluvím o cestě Lochotín-Zelený trojúhelník např.), tudíž je otázkou, zda skutečně okruh odvede auta z centra, podle mě právě kombinace okruh plus severojižní průtah dokáže odstranit ze Sadů 35. a severní části Klatovské drtivou většinu aut, samotný okruh nikoliv, uvědomte si, že většina aut ve městě netranzituje po… Číst vice »
Plzni pomůže hodně stavba Plaská-Rokycanská. Je fajn, že se důležitý kus (zejména odstranění nízkého podjezdu pod tratí a vlečkou) již staví. Jakmile na tuto komunikaci bude moci zejména nákladní tranzit, uleví se Karlovarské a zejména uzlu v Sadech 35. Po dostavbě jižního průtahu (Koterovská – Rokycanská) se zase uleví Slovanské a Koterovské. Zrychlí se jak MHD tak individuální doprava. Průstřel Kilometrovkou (tj. Lékařská fakulta – CAN tak nebude třeba. Sady 35 to v klidu poberou.
stále se dopouštíte omylu (nejen BND30), domníváte se, že obchvat z jedné strany, výrazně uleví centru, BND30 správně hovoří o tranzitu, ale tranzit je „minimum“ dopravní zátěže, vetšina dopravní zátěže má cíl/start v Pzni, tudíž, nebude mít obchvat tak mocný vliv, jak se tu mnozí domnívají
Je počítáno se čtyřpruhem. Takže až bude potřeba a budou také peníze, lze další dva pruhy bez větších problémů dostavět.
a výhled? 20 let po realizaci dvoupruhu? není to trochu pozdě?
navíc si nikdo neuvědomuje další aspekt… na polovičním profilu dálnice se špatně předjíždí kvůli nedostatku rozhledu, silnice je stále v oblouku. a při tom zatížení 20.000 denně to tím spíš asi moc nepůjde.
pánové z ŘSD by se měli vrátit nohama na zem, stopnout přípravy na průtah centrem a urychlit přípravu zmíněného propojení I/20 Jasmínová – Lidická. taky by mohli narazit na odpor části obyvatelstva, jako před cca 10-15 lety.