O budoucím využití Kozí dráhy chce Ústecký kraj rozhodnout v červnu
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Kraj stále zvažuje objednávku vlaků, Děčín chce z trati cyklostezku.
Řečí se namluvilo už mnoho, nastala doba na činy, bez ohledu na názory úředníků SŽ a MD. Rozhodnout musí obce na Kozí dráze. Silným prvkem regionu je město Krupka https://www.krupka-mesto.cz/, ležící na Kozí dráze. Ono i okolí města, bylo 6. července 2019 zapsáno do Seznamu světového dědictví UNESCO, jako součást Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří. Řešením na Kozí dráze je postup po vzoru Svazku obcí Údolí Desné a Železnice Desná, tj. – převzít trať do majetku např. nově vzniklého DSO Kozí dráha – nebo ji koupit za cenu podobnou Švestkové dráze, viz prodej SŽDC, – získat část peněz na obnovu z „fondů… Číst vice »
V Děčíně zastupitelstvo tuto trať nemá rádo, protože chtějí tu cyklostezku kvůli „malé domů“. Jednak by to trvalo dlouho, než by se to udělalo, jednak by to bylo o dost dražší a jednak by to byl šmejd a už jsem několikrát říkal, že prostě od Bynova dál nahoru je prostě krpál a cyklonoši udělají max to, že vyjedou do nějakého místa busem a dolů z kopce na kole. Trapáci. A jinak dráha by byla dobrá pro Telnici, pro Libouchec, pro Tisou (spádovostí ku trati), pro Krupku (žel. zastávka je uprostřed parku), ale i pro Teplice. V Děčíně x prdele středních… Číst vice »
Rušení lokálek je cílená akce předchozích vlád a současného hnutí ano umislne se neinvestovalo do obnovy a údržby budovy se nechali chátrat a na dráze se jen udržovala dopřává s tím že až doslouží technická nahradíme dopravou autobusy a budem ji stále snižovat až zůstaneme nakonec na 3 až 4 spojích za den až všichni začnou využívat auta tak dopravu zrušíme ekologie dostane na prdel a to už stát nezajímá všude v okolních zemích lokálky obnovují i úzkokolejky ale u nás se sypou peníze do Agroferu atd státní dluh činil 2 bilióny od pádu bolševika Pí.Babis za dva roky udělal… Číst vice »
Peníze by byly připraveny na opravu kozí dráhy a mnoha dalších, pokud by Szdc prodal část svého majetku jako strážní domy, které by mohly být použity k rekreaci. K jejich demolici se však raději spárují, jako v Královéhradeckém kraji. Několikrát jsem psal s dotazem, zda má Szdc zájem prodat některé nepoužívané budovy, a to i bez zdvořilosti odpovědi.
A co bude s tratí 097, obnoví se vůbec v plném rozsahu ???
Pokuď si dobře vzpomínám, tak zrušení trati odmítala Armáda ČR. Nějaké nové info?
no zjevně armáda funguje i bez ní a vesele se přesunuje po dálnicích
To se asi změní s nákupem nových BVP.
a proč by mělo?
Protože mají třikrát větší hmotnost než stávající BVP-2.😉
tak BVP nejezdí po republice po vlastní ose ani dnes a pro Pandury se nic nezmění
Jeste si vzpominam na posledni den pravidelneho provozu, kdy mel vlak ČD pohřební věnec z duvodu ukonceni provozu.
Vlak ČD měl pohřební věnec i na trati, která se předávala Arrivě. Pohřební věnce si strčte za klobouk a makejte na železnici, tam, kde jezdí lidi. Opravdu je co zlepšovat.
Rozlučku budou nejspíš dělat i jiní. Zaslechl jsem něco o chystané rozlučce na trati Trutnov – Svoboda nad Úpou, kde letos končí dopravce GWTR a provoz se předává do rukou ČD. Jestli nějaká rozlučka proběhne, bude zřejmě záviset na situaci s koronavirem. Nevidím na tom nic špatného, když se objeví nějaký nápis ve stylu „dnes naposled“, klidně i s věncem. Dělají to dokonce i Němci. V roce 2014 se zastavoval provoz na úseku Vejprty – Cranzahl. Německé Desiro přijelo tehdy do Vejprt se smutečním transparentem. (Poznámka: o 2 roky později byl provoz obnoven a funguje i poté, co provoz převzala… Číst vice »
Přesně tak, poslední odstavec krásně vystihuje skutečnost, kdy nesoudný a nestoudný člověk není schopen respektovat, že svých patnáct minut slávy má už dááávno za sebou……
810-300 ?
V zahranici je castejsi moznost zachovani koleji s moznosti jizdy napr. slapaci nebo pakove dreziny. Tady v CR je takovych trati nebo vlecek minimum… Tento kompromis by mohl uspokojit obe strany, tj. zachovani trate i cyklisty, kteri by mohli jet po kokejich.
Co má Děčín s tratí společného? Patří mu pozemky pod kolejemi? Platí tam provoz? NE. Tak ať se do toho neplete.
Souhlasim. Na trati neni jen Decin. Ale i napr. Telnice, kde meli zase zajem trat a asi i provoz zachovat. Ostatne autobusu v Usteckem kraji zase tolik nejezdi, aby nahradily zeleznicni dopravu…, hlavne malo autobusu jezdi o vikendu…, do nekterych obci se o vikendu dostanete jen autem pripadne (prip. taxi).
V Telnici jezdí autobus o víkendu každé dvě hodiny. Další nepodložený žvást.
Z Telnice jezdí autobus do Ústí nad Labem, to ano. Ale ne do Děčína. V minulosti jezdil, ale skončil kvůli neatraktivní jízdní době, která snižovala počet cestujících. Ta byla mj. způsobena tím, že tehdejší linka Chlumec – Děčín musela do Telnice zajet, mimo silnici I/13. Ta zajížďka činí 8 minut, což už je docela hodně. Úsek mezi zastávkami Varvažov, pomníky a Telnice, žel.st. má jízdní dobu 4 minuty.
Konstatování faktu.Proč ty červené palce?
Litera zákona zní jasně. SŽ musí trať uvést do provozuschopného stavu.
nebo půjdou do gulagu?
Tady bych byl opatrný. Je zbytečné a nehospodárné platit manažery této státní společnosti ze státního rozpočtu. Stavby i údržbu dávno umějí i jiné firmy, pro SŽ už pracují, klidně by se časem mohla SŽ stát úplně nadbytečnou.
Ano…ale zároveň musí počkat, až se dostane v žebříčku důležitosti dostatečně nahoru, aby mohla být financována, protože nehospodaří s nekonečným objemem peněz. Spíš bych řekl, že ji musí vést v seznamu plánovaných oprav s přslušnou prioritou a až na ni vyjde řada, začít opravovat. To může být v případě turistického provozu třeba za 10 let, ale v případě každodenní taktové osobní dopravy by to mohlo být třeba už za rok… Když je jasná koncepce, opraví se cokoli…příkladem budiž třeba Židlochovice. Není-li jasná koncepce a dostatečné využití, nejde obhájit utrácení…příkladem budiž třeba Malá Morávka (nakonec se opravila) či Kozí dráha (uvidí… Číst vice »
SŽ se zkrátka snaží vyhnout zodpovědnosti za opravu dráhy…
ÚLK (odbor dopravy) má poměrně dobrý vztah k „turistickému“ využití tratí v rámci DUK
50 milionů. Kdo zavinil tuto částku a nyní se dohaduje? Správa železnic, resp. její předchůdci.
osobně bych se těšil na to, jak sfdi/md odargumentuje stezku místo železnice, i vč.nákladů…
tragédie je, že tato trať má alespoň turistický smysl, narozdíl od některých jiných stále provozních….ale někomu prostě strašně vadí…
Pryč s ní. Klidně ať tam není nic, když ne cyklostezka, ale až Kozina jednou provždy zmizí, ubude politikům na Ústecku jedno totálně zbytečný téma, na kterým si tu místní politici akorát honí body, a to namísto toho, aby se věnovali skutečným problémům, kterých tenhle kraj má až nad hlavu. Nebo ať tu trať celou prodají. Ať si ji někdo opraví a jezdí na vlastní náklady. Ale několik let vidíme, že to bez téhle trati jde, že autobus je adekvátní alternativa, tak proč obnovovat něco, co ve výsledku nepotřebujeme a bude do budoucna jen prožírat peníze.
Nejen tuhle trať, ale i destítky jiných …..
Co desítky. Stovky! Miliony!
Kde jste slyšel, že autobus je adekvátní náhrada? Máte dětičky? Takový dobře poblinkaný autobus jste už zažil? Nevím proč, ale ve vlaku ty samé děti (včetně našeho puberťáka ) tenhle problém nemají. Vezme Vám autobus bez keců několik kol? Můžete se za jízdy trochu projít? (I v Regíně to jde a to ji nemiluju) Navazuje autobus na vlak a obráceně? Čekají na sebe v přestupních místech? Fakt? /a taky nemá bus WC, kam se smí za jízdy, ale tomu se zde od klávesnice mnozí statečně vysmívají/.
Dokola stejné a už vám vyvrácené nesmysly. Kam nevedou koleje, překvapivě musí stačit autobus a děti se z toho nehroutí. Já osobně jsem také pro cyklostezku, ale beru ji hlavně za využití tělesa. Je prostě lepší stezka, než jen vytrhaná trať. A tato trať skutečně nemá smysl, vyhýbá se zástavbě a žádný druhý posázavský pacifik ank jiné terno pro turisty to neni. Ale třeba kraj nakonec prosadí opravu a bude se tam moct svézt. Bude to vyhazování peněz z okna, dle mě, ale smířit se s tím dovedu. Zkuste to i vy obráceně a respektujte právo na názor těch, kteří… Číst vice »
Co napsal Pája nejsou žádné nesmysly, ale realita o tom, proč autobus nemůže vlak plnohodnotně nahradit. Tam, kam koleje nevedou, jezdí podstatně víc lidí autem.
brzy budete rádi pokud vůbec nějaká veřejná doprava bude a ne že se bude někdo starat zda se můžete během (půl)hodinové cesty projít.
„Kam můžete v krátkém čase dojít, nemá smysl jezdit. Kam vás může svézt někdo jiný, nemá smysl jezdit sám“
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-doprava-investice-letiste-pirati-stan-program-volby.A210518_205711_eko-doprava_mato
aha, takze protože všude nevede ani silnice, budeme úplně všude chodit pěšky?
vaše logika je podobné nesmyslná.
ještě zkuste ten výkřik…a to neexistuje civilizace tam kde nejsou koleje.
Ale poblinkaný autobus tu pravda ještě nebyl 🙂 A kupodivu my jsme jezdili na školy v přírodě či plavání vždy autobusem a ano, někdy byl i poblinkaný. To je holt život.
Vy osobně bydlíte v Praze. Takže máte na výběr z několika druhů dopravy. Zato jiným do jejich regionů statečně kecáte. Už v Praze jezdí na letiště vlak? Je dobudovaný okruh? Ne? A takových peněz ze státního rozpočtu ta dopravní obslužnost Prahy sosá. 🙈
Když už člověku dojdou jakékoliv argumenty, tak začne hromadit takovéto pičoviny.
Vy byste nechal svoje malé děti chodit na zastávky kozí dráhy někam do polí za vesnicí? To je mnohem riskantnější než že se v autobuse poblejou. A v místním buse (školní spoj) jsem nikoho zvracet neviděl, sorry jako.
Jakože v polích za vesnicí je sežere vlk, nebo co? 😀
1) Při vší úctě k vám, myslím si, že poblitý může být i vlak, sám jsem tuto situaci několikrát zažil, denně autobusy cestují desetitisíce školáků, kupodivu ale žádná linka není masivně poblitá, takže ten problém asi nebude zase tak horký :))). 2) Pochybuji, že by tam jezdilo něco jiného než 810, do které se těch kol vejde zhruba stejně jako do busu. (samozřejmě se dá argumentovat i tím, že by se mohl připojit cyklovůz, ale pokud by tu poptávka ze strany cyklistů byla, dala by se řešit přívěsem za autobus, což se za těch 14 let tuším nestalo, ale tím… Číst vice »
Já reagoval na tvrzení, že autobus je náhrada vlaku. Není. Při mimořádnostech se jděte podívat, kolik kol Vám ten autobus vezme, i když v 810 byly. A blinkání? Některé děti to tak holt mají, v našem případě jeden ze tří. Nemůže za to. Tudíž i dovolenou musíme plánovat tak, aby nezvracel. No a návaznost dopravy? Ne každý jede pár zastávek. Někteří potřebují jet dál a přestoupit. Tenhle fakt v ČR autobusoví i železniční dopravci ještě nezaregistrovali a navzájem na sebe nečekají. Kvůli tohle neprovázanosti jsem jezdil autem 3 roky 60km daleko 2x týdně a někteří i denně. Tolik k tvrzení,… Číst vice »
„Teď už je zkrátka pozdě.“
Naopak, teď je ten správný čas.
Máte to marné.Argumenty na železniční /super/fandy neplatí.
Kdysi jsem jezdil celou trasu z Litvínova do Děčína a musím konstatovat, že se jednalo o jednu z turistického hlediska nejužívanější a nejkrasnější trať v naší vlasti. Léta 1987-1996….
Pravda. vozil jsem osobáky M131.1 Děčín hl.n – Louka u Litvínova, M 240,0 Dc. – Oldřichov u D., T 478.4 Dc. západ – Teplice L. B „maňasy“, tak to mohu potvrdit. Je jí škoda….
Cyklostezek, které vedou po neoptimální trase a proto nejsou příliš využité, je všude jak much. Když cyklostezku, tak ji vést promyšleně tak, aby to mělo smysl a propojovalo to turisticky významná místa nebo zkracovalo cesty do práce, ne proto, že to bude argument pro rušení železnic…
Město Děčín neumí postavit cyklostezku bez toho, aby na to padla jiná dopravní stavba? Velmi rád bych se mýlil, ale vidím to s Kozinou bledě.
Nepřivolávejme to…
Ono jde skoro všechno, ale taky to má svou cenu. A budovat novou komunikaci by byl příliš drahý špás, když je tu možnost využít jinak chátrající těleso trati.
To jako že by Spržel dodržovala zákon, a přidělila trasu?
Přidělit může, pokud ovšem trať nezprovozní…
„V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.“
… a to následkem toho, že od podzimu 2015 je trať „zaterčovaná“, tzn. pro rok 2016 (kdy tam Ústecký kraj předpokládal objednat dopravu v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce v rámci tehdy nově zavedených „Turistických linek Ústeckého kraje“; pro tuto linku měl vyhrazeno označení T2) již tam Dobrá správa nepřidělila kapacitu (+ ani nebyla schopna provést opravu za účelem ukončení výluky).
Takto to z článku vyznívá, jako by tam po sezóně 2015 byl ten provoz vlaků ukončen „dobrovolně“.
Předpokládám, že v takovýchto případech by měl platit princip dědičnosti. To znamená, že pokud kraj (nadřazená entita) rozhodne o obnovení, tak Děčín (podřízená entita) musí toto rozhodnutí převzít.
Nevím jestli je dědičnost to správný slovo. V dnešní době se bojím použít slovo podřízenost, ale město by mělo v leččems podléhat rozhodnutí kraje. A liniová stavba to asi bude neboť nevede pouze po katastru Děčína. Jestliže ale kraj zaujme polohu mrtvého brouka nevím jestli automaticky je odpovědnost na Děčínu.
Ani kraj ani obec, ale stát, jakožto investor rozhodne dle ekonomického zhodnocení a v souladu se zásadami správného hospodáře.
A rup ho tam, máte dva mínusy za 15 minut. V debatách na téma Kozí dráha nebo Mladotice-Kralovice si podobné provokace odpusťte! Tady jde o vyšší principy!
Jojo, to je sebevražda – jako sáhnout milovaným seniorům na renty…
správného hospodáře? sždc na to kašlala celé roky, tak se správný hospodář jistotně nechová!
Řádný hospodář musí vynakládat prostředky podle účelnosti a nemá jich neomezené množství. Trať s pár turistickými vlaky těžko někdy bude prioritou. Vždy před ní budou tratě s pravidelnou osobní i nákladní dopravou…
ano to máte pravdu nemá,ale kdyby se trať udržovala v té míře co má, nemusely by ted být na obnovu tak enormě vysoké náklady, to je asi jako když nenatíráte venku dřevěný plotu plot tak vám pak shnije a musíte postavit celý nový za xxx násobek té barvy co by se spotřebovala na nátěry
Nebo třeba ocelový most, že. Taky oblíbený sport ČSD/ČD/SŽ.
Není to správné slovo „exempce“? Tedy že město Děčín nemá právo do toho zasahovat?
Ne, mesto (obecni samosprava) neni podrizeny subjekt kraje (vyssiho uzemne-samospravneho celku). Kazdy jedna a hospodari v ramci svych kompetenci samostatne.
Tak. Do kompetence města nepatří krajská dopravní obslužnost.