O Brně se dnes jedná v Praze. Pro nádraží v moravské metropoli jde o klíčový verdikt

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V Praze se dnes sejde takzvaný Řídící výbor Železničního uzlu Brno, který má vydat doporučení k dalšímu osudu nádraží v

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pedro72

Tak schválně, bude další studie? A případně na jaké téma?

ApolloXI.

Brno má své moderní odsunuté nádraží už dávno a to v Břeclavě. Při Vmax = 200 km/h je to jen pár minut za městem, stačí v moravských polích postavit třetí kolej pro městskou rychlodráhu, což nepochybně vyjde levněji, a je vystaráno 😀

K.S.

Asi tak. 😀 Už teď to má přímý spoj 25-30minut, letos se budova v Břeclavě opraví, tak teď jenom upravit 5.6. v Brně a může tu lítat ta regiošalina, to se podaří točit a s Nordbáhnem na 200+ což je dosažitelné snadno, a čtyřkolejkou Olomouc – Přerov ani oklika do Prahy nebude vadit, ale pak zase… kdo by jel z Prahy do Brna, že? 🙂 13 kolejí v BV bohatě stačí. Tišnovku (pro osobku) můžou ukončit hlavově v Krpoli (no tak zase ne, nájezd z Majlontu se bude hodit pro pantery) náklady se pošlou ke Svitavě průtah přes Dolní se… Číst vice »

Poutník99

Nechá se Praha vydírat Brnem (SJKD)? Myslím si, že jihomoravští politici udělali zásadní chybu, že požaduji hodně a nechtějí pro to udělat nic (nová městská třída). Vůbec bych se nedivil, kdyby byl ODSUN zastaven a nakonec zvolena varianta Petrov.

Marty-t2

no tak aby to nedopadlo jak salámová metoda v minulosti:

– Brno nepotřebuje metro, stačí jí rychlá tramvaj která povede v centru v podzemí,
– rekonstrukce uzelu tramvají v Brně před nádražím v podzemí ? Proč? Dáme to na povrch a do podzemí podchody a ušetříme…

Riki

No jsme v Česku, takže to tak nějak dopadne.

František

Hlavně nezakopávat tramvaj – dražší provoz a údržba, horší dostupnost. Rychlodráha ideálně ve formě zakopání příměstských vlaků – nepřibudou přestupy, cestovní rychlost odpovídající.

Marty-t2

S tím naprosto souhlasím Františku. Osobně to vidím tak, že všechny varianty mají plusy a mínusy, ale jako nejlepší podle mne bude nádraží odsunuté s funkčním SJKD, bez něj by bylo, ale raději lepší u Petrova. A moje noční můra je, že se rozhodne odsunuté a na SJKD se pak nikdy finance nenajdou… A úplně nejhorší můra je, že se nicnedělání bude prodlužovat, místo toho aby se investovalo i do rekonstrukce/výstavby menších přestupních uzlů typu Brno-Židenice, Brno-Starý Lískovec, Brno-Slatina apod. které zmenší v důsledku tlak na centrální nádraží, ať už bude kdekoli. Teď se s nimi nic nedělá s výmluvou,… Číst vice »