O 73 % autonehod méně. Katovice hodnotí dopady snížení rychlosti v centru na 30 km/h
Ubylo rovněž nehod cyklistů a chodců.
Nehodovost v polských Katovicích stále klesá, a to i přes neustále rostoucí počet registrovaných vozidel. Vyplývá to zejména ze srovnání statistik za posledních pět a deset let. Zatímco před pěti lety se na katovických silnicích stalo 218 dopravních nehod, loni jich bylo o 77 méně. Za posledních deset let se pak počet snížil o více jak 50 %.
Starosta Katovic prohlásil, že velmi dobré výsledky přináší zavedení zóny Tempo 30 s maximální povolenou rychlostí 30 km/h. V minulém roce v ní došlo k pouhým šesti dopravním nehodám, což je o téměř 73 % méně oproti roku 2014, který byl posledním rokem před zavedením zóny.
V Katovicích přitom za posledních deset let vzrostl počet registrovaných aut o 40 %. Podle vedoucího tamního odboru dopravy Bogusława Lowaka jsou Katovice městem, kde každý den projede několik desítek tisíc vozidel tranzitními trasami, nebo do města vjede, protože jejich majitelé tam pracují.
„Vzhledem k počtu vozidel ve městě stojí za vyzdvihnutí 55procentní snížení počtu nehod za posledních 10 let. Abychom zvýšili počet jízd MHD a v důsledku toho omezili individuální dopravu, vybudovali jsme samozřejmě přestupní centra, stavíme nové tramvajové tratě a pravidelně obměňujeme vozový park autobusů i tramvají. Změny v parkovací politice, které omezily automobilovou dopravu v této části města, mají samozřejmě na zvýšení bezpečnosti zejména v centru Katovic také vliv,“ uvedl Lowak.
Přibylo rezidentů, ubylo aut. Katovice hodnotí změny v parkování
Zavedení zóny Tempo 30 snížilo v Katovicích rovněž počet nehod chodců a cyklistů, a to z 19 na 2. Ve městě je nyní přes 50 zón s omezenou rychlostí. Cyklostezek vybudovali od roku 2015 více jak 52 kilometrů. Vychytávek k bezpečnější dopravě mají více, jde například semafory pracující v režimu „vše červená“, které začnou svítit zeleně až při blížícím se chodci či vozidle.