O 43 % vyšší cena než odhad. Modernizace koridoru podél Berounky vyjde Správu železnic podstatně dráž
Železniční trať v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnic
Práce začnou v listopadu, omezení mají být oproti plánu menší.
UOHS napadl v jiné zakázce domluvené výběrové řízení, tak se uchazeči domluvili, že se přihlásí pouze jediný, ale s o 43 % vyšší cenou, než se už v tak předražených cenících počítalo. Geniální 😂😂😂😂 Hlavně, že má SŽ svého „compliance officera“, který každě zlodějně zabrání 👍👍😂😂 Zkrátka…Český Bizár, aleb pokrok nezastavíš…😂
A to že se nepřihlásí nikdo neočekávaný máme zajištěno skrze zabezpečení, které musí být od AŽD, takže se bez svolení AŽD stejně nikdo nebude smět přihlásit.
Zajímavé řazení etap modernizace. Nejvíc problematický je teď úsek Radotín-Dobřichovice. Proto ho SŽ udělá jako poslední 😁😁
Dobrý příklad stavby, kde se dalo udělat něco navíc, a místo toho se defacto udělá jen pořádná udržba. Něco navíc by mohla být třeba cyklostezka podél trati nebo dokonce zastávka v Tetíně (s nějakým kreativním způsobem dopravy nahoru).
Cyklostezku máte po levém břehu Berounky až do Srbska a když mocí mermo chcete po pravém břehu, normálně zdatný cyklista to hravě dá i po uježděné hlíně. Mně je to dokonce příjemnější, než asfalt a desítky jiných cyklistů na elektrokolech.
> cyklostezka podél trati
Opravdu je cyklostezka potřebná pro drážní dopravu?
Podle kolejí vede polní cesta a je celkem dobře pro kolo průjezdná
Neví někdo, za jak dlouho byl tento úsek postaven? Lopatami a krumpáči?
Tak každý vám vysvětlí, že stavět něco nově je vždy snazší, jak to opravovat 😀
A taky levnější….co sakra děláme špatně?
A taky jim po druhé koleji jezdily vlaky? A opravdu můžeme na stavbu nahnat x tisíc pracovníků?
Odpověď nemáte, zato chytrosti na rozdávání.
A co místo nadávek nečekat až ti to někdo dá na stříbrném podnose a zkusit si to příště najít na internetu? Nalezeno za cca minutu: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_z%C3%A1padn%C3%AD_dr%C3%A1ha
Prostě jste šikovnější.
Kéž by zmizeli tragédi, co to tam řídí. Pravidelně v předu Os, za ním R, EC. Osobák si na pohodu jede svůj lázeňský jízdní řád, rychlíky za ním nabírají zpoždění a nikdo s tím nehne.
Když se jich zeptáte proč, jsou udiveni.
Protože dopravní opatření.
Z Berouna k Praze je zakázáno předjíždění osobních vlaků a čekání na průjezd zpožděné rychlé vrstvy a výpravčí proti tomu fakt nepůjde. Příčinu tohoto opatření bych hledal ve vyčerpané kapacitě, v krátkých obratech osobních vlaků a případné přenášení zpoždění na koridor do Českého Brodu.
Včera vlak 8843 předjet v Karlštejně zpožděným 763.
Jeden soutěžící?! Tomu se také dá rozumět tak, že SŽ prostě nastavila takové podmínky soutěže, že se vlastně nejednalo o soutěž ale o přímé zadání. Sorry, ale ve stavebnictví nedostat alespoň dvě nabídky je jen o diletantismu zadavatele.
Technologie stavby – rekonstrukce spodku bez snášení svršku způsobila, že se přihlásil jen jeden uchazeč, který technikou disponuje. A uchazeč se rozhodl, že do toho půjde sám a nikoliv jako subka.
Já tomu spíše rozumím tak, že podmínky udávala správa CHKO + AOPK, místní samosprávy, Žesnad, cestující, kteří jak nebudou mít takt 15 minut, tak se přivážou ke koleji, místní chalupáři…? Odhaduji, že sama SŽ by si rekonstrukci představovala úplně jinak.
ŽESNAD.CZ si jen v roce 2017 prosadil trvalou odbočku Lom, vlastní zadání jde samozřejmě naprosto mimo nás.
Dejte to řsd bude to levnější a nejspíš i rychlejší.
Dálnice už tam je. Možná i to je jedna z překážek na cestě za snahou o efektivní řešení…
Pane vachmajstr…
Jaké efektivní řešení si představujete u železniční tratě vedoucí CHKO?
Efektivní řešení je zavřít to komplet na několik měsíců. A dělat na tom nonstop, v noci, o víkendech.
Ale ne vedle vašeho domu a ne na vaší příjezdové cestě, když to nemáte kudy objet. Hádám správně?
No a pak jste se probudil do reality.
Ano, je to zvláštní, že ŘSD dělá odhady podlě úplně stejných ceníků a soutěží 10-20 % pod odhad.
Zatímco tady se nárůst ceny vysvětluje zřízením odbočky, jako by snad v tom odhadu ceny započítaná nebyla a prováděcí firma si ji tam dala svévolně navíc.
Kolik stoji metr kolejnice u ŘSD?
ŘSD ty kolejnice vyrábí a prodává?
Odkazuju se na tyhle ceníky, podle takovýchto ceníků se ty rozpočty dělají a existují i verze pro počítačové programy.
https://www.cenovasoustava.cz/dok/ceny/thu_2023.html
Vždyť tam drážní stavby nejsou
RTS se tedy pro ocenění dopravních staveb moc nepoužívá…
Otázkou je v kterém roce se ten odhad dělal…
Jako to myslíte vážně? Dejte si měsíc od pondělí do pátku cestu Beroun – Praha po D5. Ať se staví (což je každoroční standard dlouhá léta) nebo nestaví je to fakt super parkoviště. A hlavní problém není to, že se zrovna něco opravuje, když se to nechalo dojít do stavu brambořiště. Hlavní problém je pražský okruh mezi D5 a Barrandovem, kde zoufale ale skutečně zoufale chybí třetí pruh. Nevím jestli ŘSD ví, že hlavní tranzit v této zem, je na ose D1 – D0 – D5. A zatímco na D1 má sjezd na okruh 2 000 m na D5 jer… Číst vice »
7km 3 roky??? Neschopnost místní samosprávy
Měli tam podle vás nahnat nevolníky!
Možná tak za Stalina, kdy na každé vesnici byl velící důstojník a ostatní museli poslouchat jeho rozkazy a úroda patřila státu, nikoliv rolníkovi, tomu nezbylo ani na osetí na příští rok.
Přesně tak. Akorát místo čeky by to šéfovala MAS Karlštejnsko.
Ta s tím nemá nic společného.
Šlo by to i za rok a kousek, ale to by se musel nastat nickolejny provoz. A to zde fakt moc nejde, už kvůli R z Plzně.
Rudenka by to nepobrala.
Hlavně kudy s nákladním vlakem, přes Budějovice je to sakra zajížďka a je tam jenom jedna kolej. Přes Rudnou je normativ délky 212 m, kolem Berounky 666 m, takže jakýkoliv delší nákladní vlak zamená 2 vlakové cesty přes Rudnou.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=2104272
Tak tunel, nebo koridor? Co to plácáte dohromady? Nebo bude oboje? Ale peněz máme asi dost. Na dráhy s 20 km úseky pro 260 km za hoďku se návrhy jen rojí. Zkuste nejdříve dodržovat současný jízdní řád a pak mudrujte.
Proboha, pokud znate provoz, přečetl jste si co jste napsal?
Tunel bude nejdříve 2035, jsem rád, že už to konečně začne alespoň tady.
koridor do budoucna pro místní obsluhu, které se tunelem dělat nedá. A tunel proto, že jinam než pod zem se 2 koleje pořádně nevejdou a současný koridor nestíhá.
A osobáky budou jezdit kde? Touhle tratí dojíždí dost lidí osobáky z vesnic kolem Berounky.
Zkuste se nejdříve trochu zamyslet, než něco napíšete.
4 koleje Praha – Beroun
Dvě stávající koleje nechat pro couráky (ale časem modernizovat, ani pro samotný sbanh dneska nevyhovujou)
Dvě nové koleje pro rychlíky, expresy (včetně nákladů). Současná trať údolím Berounky by se těžko rozšiřivala (ubourat kusy obcí, rozšířit kdeco) takže rychlík tunelem.
Konverze bude, nebo jen posunou za Beroun?
Čekal bych, že k tomu dojde, až bude na S7 čím jezdit pod střídavinou. A to nejspíš nebude dřív než 2029.
Čekal bych, že SŽ bude nějaká S7 jedno. Prostě vyhlásí termín, a dopravci zařiďte se.
SŽ ale není nějaký centrální mozek dopravy, aby jednostranně rozhodovala, kdo jezdit bude a kdo ne. I ta modernizace se nedělá jen tak, ale aby naplnila účel lepší infrastruktury, mj. pro intenzivní příměstskou dopravu.
Měla by to být paralelní stavba s podobným načasováním jako ta uvedená v článku.
Styk soustav bude někde na pražském zhlaví Berouna. Proč ne rovnou za Karlštejnem v rámci této stavby mi není úplně jasné. 🙂
Konverze 25kV-AC bude až od 2029 Radotín – Králův Dvůr. Vedení bude už teď na 25kV připraveno (EŽ v konsorciu), ale napájení bude zatím stále 3kV-DC, takže Elefanty v pohodě až do roku 2029. Pak už EMU 400 dvousyst.+ 4 vozy.
Elefanty potvrzeny SŽ spíše až do 2031, nutno koordinovat s objednatelem EMU 400 (2syst.). Poté je teprve možná konverze, až budou AC vozidla.
Kdyby to posunuli za Beroun, tak by se tam elefanty už nedostaly a musely by končit v Karlštejně. I když je pravda, že na tomto krátkém úseku podle počtu cestujících většinou stačí Regínam
Už byla i situace, kdy to tak bylo dispečersky 😀 velké zpoždění S7 od Prahy, takže se Slon obracel v Karlštejně. A náhradou jela Plzeňský syslograf P2=S70 přes Beroun až do Karlštejna.
Pokud by to tam mělo být pravidelně celý den, předpokládám že by stačilo vyměnit jednoho Peršana za Eso (Plznifikovat pražský syslograf).
Samozřejmě regina stačí, Berouňáci jedou do Prahy rychlíkem.
Je vidět, že už jste zde dlouho nebyl… Z Plně jezí jen 650, snad mají v Plazni celou jednu soupravu sylogragu jako zálohu. Navíc linka s 650 je vysoutěžena = ani metr navíc, ani metr méně, pokud to není předem přesně popsané v podmínkách soutěže. To rozdíl proti přímému zadání, ale takto to chceme! Jo, a na pražských Syslografech se občas Eso vyskytne.
No, to by ale museli udělat úpravy na drátovodech od vyhybek v Karlštejně. Takže konverze spíše počká.
Karlštejn snad dostane provizorní křemíkovku hned na začátku stavby, ne?!
Nějaké věrohodné info? Odstranění drátovodů by bylo předmětem velké oslavy.
Plánky stanic.
Tahle stavba končí na zhlaví Karlštejn, stanice až v další etapě.
Provoz zatím stále na stejnosměrné 3kV.
Ale stejně je to hned po Vsetíně druhé místo, kde se má přepínat. To znamená, že na pravobřežce bude stridavina až po roce 2030.
Co to vyhlásit za památku a zakonzervovat? Jsou to asi poslední drátovody s takovou vlakovou frekvencí…-) A tak mě napadá kacířská otázka proč to všechno měnit, když to už 100 let funguje.Víc vlaků se tam stejně nevejde, rychlost se nezvýší….A další kacířská otázka, jak pomůže výhybna plynulosti vlaků na dvojkolejné trati kde je co pár km stanice? Jsou vynaložené finance odůvodnitelné?
Nebude ta rychlost 80 km/h pro pracovníky nebezpečná? Viz dálnice.
Tak snad se dá vyloučit, že se tam tou osmdesátkou budou vlaky honit, srážet a posílat do svodidel.
Jistě, ovšem ta dynamika rozjetých 1000 tun je trochu jiná… Nejen pro bezpečnost pracovníků, ale i samotných vlaků.
To sice ano, ale pokud jim nic nezasahuje do profilu… že by vlaky nějak extra často vyskakovaly z kolejí s touho sežrat chlapa, to se říct nedá. 🙂
Přesně tak. Jedině, že by zákeřný strojvedoucí stočil rychle volant na stranu :-D.
No to nedá, ale za poslední dobu se dost namnožily případy, kdy se bagry chtěly při výkonu činnosti pomazlit s okolo jedoucími vlaky.
Ano občas trčí bagr do profilu a pak se o tom píše i tady. Ve dne se to dá prohoukat, aby se uvědomili, že se mají otočit napodél. Zabezpečit to pro 80 km/h znamená, že se bagr musí otočit dřív, než vlak uslyší houkat, aby to stihnul.
Použití ZAV asi není standardem.
Měly by ho použít, ale ještě moc vidět nejsou.
Tady předpokládám snad bude.
A tam to bylo s dodržením 80 km/h?
Tak můžou chodit i pomaleji…
Nevím. V Rakousku se běžně jezdí kolem staveb 70 nebo 80, na provozované koleji je přišroubovaná ohrádka. V Česku se nanejvýš na tu kolej přišroubují stojánky, na ně se natáhne lanko s fáborky. I když ohrádka najde taky byla.
Přesto, že ohrádka, či lanko vymezuje strojům prostor, občas dojde ke střetnutí s drážním vozidlem. Jenže ještě je tu možnost navíc využívat automatické varováky (ZAV).
Už má SŽ schválené nějaké ZAV nebo je o tom stále jen jedna věta v Bp1?
Švýcaři vždy postaví okolo rekonstruované koleje vysokou dočasnou zeď ze železa a prken právě proto aby se tam mohlo jezdit rychle a nebyli ohroženi ani cestující ani pracovníci.
Když by měli vedle trať pod dráty, ideálně až do Kralup, kde je všude stejně chtějí dělat, tak to by bylo teprve s nejmenším omezením provozu, jenže to by nás bylo až moc logické.
Myslíte do Kralup nad Berounkou?
Nejspíš má na mysli trať přes Rudnou, z Kralup na letiště chtějí trolej nákladní dopravci.
Zdrátování trati přes Rudnou je taková modla řešící absolutně všecky problémy, jen se bude muset nákladní vlak brát na dvakrát, ale kapacita tam je, jenom ji vyžrala Arriva.
Proč na dvakrát? Státní postrky při výluce hlavní trati už byly vynalezeny.
A délky stanic v cajku?
Jezdit budem jednosměrně. Ráno do Prahy, odpoledne z Prahy. To by v tom byl zakopaný pes, aby to kapacitně nestačilo!
Možná blbý dotaz, ale jde „legálně“ provézt po trati vlak, který přesahuje délky stanic, když bude zajištěno, že všechny protijedoucí vlaky se do stanic vejdou a tudíž můžou uhnout?
Ano
To se občas dělá Lysá – Poříčany, když se náklad nevejde do Sadské.
Protože stanice jsou tam krátké na vykřižování.
Ikdyby to ten postrk zvládnul… tak to rozhodně není dlouhobé řešení nahrazující tunel pro dvojkolejnou trať. Kdyby to šlo, nahradit Gtthard basis tunnel jednokolejkou přes kopce, tak by…
Osobáky mohou do busů, s rychlíky by to tam šlo pojíždět bez zastavení.
Bez zastavení = bez křižování. Jel jste někdy rychlíkem po jednokolejce?
Každý 30 minut potkáváte protijedoucí vlak, když se jezdí v hodinovém taktu.
Což by možná mezi Berounem a Smíchovem akorát vycházelo … při omezení na jediný rychlík, na hodinu. Ale s nákladními vlaky by to už moc dobře nevycházelo …
Křižování po 30 minutách by vadilo konkrétně čemu, když ej to vlastně jízdní doba Smíchov-Beroun?
Rozumím. Jasně, že to není dlouhodobé řešení, ale při výlukách by to myslím pomohlo dost.
A levnější než jet oklikou přes CB/UL to nakonec bude?
Ústí-Cheb teď budou permanentně rozkopané, ty špatné náspy určitě nezkončí jen u dvou a v budoucnu budou beztak přibývat další. ČB, to je krásná zajížďka po ještě delší jednokolejce, která je ještě mohem vytíženější.
Ale prd, mrkněte na přehled počtu vlaků na mapách SŽ. Obvykle nejplnější jednokolejka je Praha – Vrané a Praha – Rudná. trať 190 a vlastně všechny tratě na západě (bez ohledu na počet kolejí) jsou za nimi.
Když se vozil vápenec do berouna tak 16 ložených vozu vezly 4 lokomotivy a jelo to tak 20 km/h.
Možný to je. Každopádně je vidět, že znalost místní reality čerpal ze studia glóbusu.
Hele nedržíš tu mapu vzhůru nohama nebo tak něco?
Nedržím, rychlíky i náklady by klidně přes Rudnou mohly.
Je vidět, že jste tam nikdy nejel 😀
Ale jel..
Plácáte nesmysly. Když pominu všechny technicko-provozní obtíže, tak kdo tu srandu asi tak zaplatí?!?
Zřejmě já a EU fondy, je my jasné, že lobista a někdo kdo si na infra za cizí peníze honí vlastní zisk, spíš ne. A zaplatím to dříve nebo později, co budou Kralupy–Kladno-Praha-Rudná-Beroun pod dráty tak jako tak, těch zbylých 7km mezi Rudnou a Hostivicemi pak už neudělá v tom celku žádný rozdíl.
Náklady přes rozestavěný Smíchov a Vyšehradský most?
Já psal dráty od Kralup, to by se dalo objíždět mimo Prahu. Pak kdo to tady zná z globusu…
A kdo jako potřebuje z Berouna do Kralup?
Ti co jezdí ze severu na jiho západ a těm co by se hodilo objíždět Prahu, hlavně až bude trať Plzeň Německo a bude tam mnohem větší provoz.
A budete se denně 2 hodiny modlit, aby ta star trať vydržela, až do bude?
„Do“ nebude, neb je Rudenka opravená z EU fondů a tak se ještě nějaký čas ani do ní hrabat nesmí, jinak by se vracely dotace. To že ta modernizace nepřinesla vůbec nic je na tom to bizarní.
„Do“ – čili překlep za To = trolej. A ta tam na té opravené Rudnece není. Prostě není a než ji tam dáte, tak to kolem Berounky nevydrží. To už je fakt nemoc, tohle.
Vůbec nic? Předtím mohly přes Rudnou pravidelné rychlíky, aniž by se odříkaly osobáky? Kde se tam dalo o víkendu křižovat a kolik na to bylo potřeba lidí? Mají vlaky pořád pobyt 2 minuty v Řeporyjích v jednom směru? Jsou tam ještě ty přejezdy bez signalizace? Musím v Nučicích skákat půl metru dolů s kočárkem z nízkopodlažního vozu?
To že modernizace byla v něčem trochu podivná a už bylo třeba napravit např. délku nástupišť je pravda, ale původní stav je naštěstí pryč. Udržitelnost za 2 roky končí a můžeme už chystat další modernizaci, ale nevím jestli je to teď vhodné.
Existuje už SP SRuB.
Nejpřesnější odhad SŽ:
Kdo zná tento úsek, tak se ceně asi divit nebude. Hodně štěstí při realizaci 👍
Že by složitzější přístup zvedl cenu dopravy o 2 řády?
Je to možné, ono k modernizacím je zpravidla potřeba velké množství těžké techniky, a ono dostat ji tam není sranda.
A hromada materiálu. Jenže zrovna odtěžení štěrkového lože se dá udělat z koleje, stejně tak vytrhání a odvoz kolejí.
A že by zrovna tahle cesta byla neschůdná pro stavební techniku, tomu se mi nechce věřit: https://mapy.cz/s/gokucoregu
No odtěžení štěrkového lože sice není zase takový problém, ale nový se bude dělat i spodek.
To se dělalo i okolo Svitavy. A tam fakt není o nic lepší přístup a přesto tam cena o tolik nevystřelila, ze staršího článku: „Vysoutěžená cena je 2,62 miliardy korun bez DPH, o 449 milionů korun více, než byla odhadovaná cena“ – to je 17 % navíc.
Předpokládám, že nacenění se dělá i s ohledem na rozdílné pracovní postupy a zřízení provizorní obočky se rozpočtuje.
Mně to zas tolik nepřijde, jestli je to 7 km trati.
Jen ta výhybna bude za 150 milionů (blbej Bartoušov byl za 135), zastávka Srbsko s podchodem za 30-50. Součástí stavby měla podle dřívějších informací být i provizorní ESA do Karlštejna.
Samozřejmě by bylo hezčí, kdyby byl ve stavbě i ceně zahrnutý i ten Karlštejn, ale…
„Jen ta výhybna bude za 150 milionů“
A oni ji do toho odhadu ceny nedali?
Odbočky tam budou dvě, nejdřív provizorní a pak kousek vedle ta definitivní. A i to není zadarmo. Sítě na skály a čištění skal.
Tak hlavně že je ta zastávka takhle za hubičku, když si obec nevymejšlí a nechá to tam vyšvihnout Sudop.
A to horolezení po skalách se stroji v ruce?
Okolo Svitavy byl kompletně vyloučený provoz a není tam CHKO.
Kromě spodku jsou tam i jiné věci.
Počítám, že ty „jiné věci“ jsou v tom rozpočtu naceněné. Nebo snad chyběly v zadání projektu a dodavatel si je nacenil nad rámec potřebných prací?
Reagoval jsem na XXD. Samozřejmě, že jsou naceněné v rozpočtu.
PS: Do které třídy teď chodíte?
V rámci stavby můžeš užívat jen určené trasy. Za porušení jsou citelné smluvní pokuty. Tady je ještě CHKO, takže to bude ještě přísnější.
Když tam začátkem 70.let bylo naposledy stavební vojsko, tak měli vyloučené obě koleje naráz. Schválně kudy tak asi mohly tehdy jezdit rychlíky do Plzně…
Budou se tam řešit i takovéhle záležitosti.
https://www.geospeleos.com/Lokality/Podtratovka/1702-Mapa2006.gif
43% je půl řádu, ne?
Doprava materiálu a strojů nejspíš nebude tvořit 100 % ceny stavby, ale jen malou část. A tato malá část sotva narostla natolik, aby to udělalo +43 % ceny celé stavby.
Rozhodně nelze argumentovat tím, že špatný přístup na staveniště zapříčíní cenu za 1 m kolejnice, pražce, kubík štěrku, … o 43 % větší už při nákupu.
Už jsem nějaké ty rozpočty měl v ruce…
Čistě matematicky se zdražením o řád míní zdražení na logaritmickém měřítku, tedy z 10 na 100, ze 100 na 1000 apod.
Takže reálně k omezení rychlosti na daném úseku nedojde. Včera jsem jel vlakem v tom úseku 70-80 km/h: – Františkovy Lázně – Cheb (něm. regio vlak s rozbitými dveřmi) – Cheb – Praha hl. n. (Západní „Express“) – pěšky na tramvaj do Vodičkový – – Vodičkova – Dejvická (tramvají – protože metro nejezdilo) – Dejvická – Nádraží Veleslavín (metrem A) – Nádraží Veleslavín – Slaný (bus 342) !!!! Jen doplním že tahle sranda trvala více než 6 hodin!!!!! Nastupoval jsem v 16:12 ve Frantovkách a ve 22:12 jsem byl stále buse mezi obcemi Brandýsek a Pchery, do Slanýho na kraj… Číst vice »
Proč si nejel metrem na letiště a pak expresním busem do Slaného? Vždyť je to 2023
Metro nejede!!! Víkendová výluka.
Béčko jelo a linka 100 byla posílená.
jenže info o výluce metra bylo ve vlaku sděleno až mezi Smíchovem a Hlavákem
protože nejbližší bus u Veleslavína ve 21:25 už nejel přímý po dálnici 389 nabo 388 – ale jenom „vesnickej vymeták“ 342… Metro A v c1entru nejezdilo – na to bylo už ve vlaku hlášení… no prostě šílenost – a to jsem jel z Frantovek (CHEBSKO) jen do západní části Středních Čech do SLANÝHO
– A TRVALO MITO STEJNĚ DLOUHO JAKO NEJRYCHLEJŠÍM BUSEM
!!!!! PRAHA- BUDAPEŠŤ !!!!!
Na tohle IDOS říká, že jste měl jet 389 v 20:40 a mohl jste být ve Slaném o víc jak hodinu dříve.
Neděle:
16:21 bus do Chebu
16:40 vlak do Varů, tam 29 minut na přestup
18:00 bus* na letiště v Ruzyni, cesta 1:30
19:34 bus 119
19:51 bus 388
20:12 příjezd do Slaného.
Přestupů je do počtu stejně, jeden pochoďák je tam taky.
*) za ty 2 hodiny času a že to je po dálnici se těch 1:30 dá přežít.
Jenže ne každý preferuje BUS.
„se těch 1:30 dá přežít“ … v autobusu.
Vy z toho čtete preferenci autobusu? Sám autor jel nakonec do Slaného autobusem taky.
Ne každý je masochista a chce CELOU cestu, nebo její větší část, nějak přežít v BUS.
PS: Já tu čtu od vás preferenci gumokol neustále. Proč se divíte?
Já preferuju vzducholoď a na takový nás nemyslí nikdo..
No kdyby jelo metro, tak bych ten bus 388 v 19:51 stihnul taky – takhle jsem musel jet až ve 21:25 courákem 342. Problém je že – pokud jsem to pochopil správně – idos neukazoval spoje RegioJet z Karlových Varů… A nádraží Karlovy vary je na kopci daleko od města – bez jistoty jestli tam v neděli jede nějaké MHD… tak jako tak i 4 hodiny na tak krátkou vzdálenost je šílenost, více jak 6 hodin je doslova masakr!!! Po zkušenosti s ČD Západní Express bych ČD ZAKÁZAL používat označení ZÁPADNÍ EXPRESS – Cheb – Plzeň – Praha s cestovní… Číst vice »
Málo vykřičníků a CAPS LOCKu.
Označení „expres“ nemá nic společného s rychlostí, ale s „kvalitou“. Tyto spoje si to označení zaslouží, narozdíl od Ex2 a R18 třeba, kde jezdí B-čka nebo i Honeckery. Ještě že aspoň Ex1 je „Ostravan“, ten by si označení „expres“ taky nezasloužil. Mimochodem za stav infrastruktury ČD fakt nemůže, za to může SŽ + monopol na stavby na dráze + málo peněz.
A 389 ve 20:40 nejela? Ta je ve Slaném 21.07
A prasknul?
Potřeboval bych vědět harmonogram stavby
Tohle už je trochu moc, ze kterého roku že je ten odhad? Tohle už by chtělo vysvětlení…
Řekl bych, že hlavním důvodem je neexistující konkurence.
Zas na druhou stranu je hezké, že se bude jezdit alespoň po jedné koleji a dokonce 80.
To proc se 20 let jezdi pres vyluky tak pomalu jsem nikdy nepochopol, to melo byt jiz davno.
Nebyla zajištěna bezpečnost práce a provozu. A dodnes není. SŽ sice moc chce fungovat jako na západě, ale není ani schopna stanovit podmínky toho, co vlastně chce.
Navíc se to očividně projevuje i v ceně zakázky.
Jestli by se nakonec časově nevyplatila NAD za R z Berouna na Smíchov. Protože zpoždění vlaků nastane zcela určitě, na to už jsem ve vlaku jel okolo hodně staveb, abych zpoždění zažil mockrát a zapamatoval si ho.
Větším zdrojem zpoždění než tahle stavba bude rozpadající se meziúsek Radotín-Karlštejn, výluky na jeho údržbu, sto let chybějící výhybna Berounka nebo aspoň Staňkovka, elektromechanika ve všech stanicích atd.
NAD z Berouna na Smíchov je blbost, křižovatka D0 x D5 je projektovaná blbě (nebo možná dobře, ale na poloviční intenzity) a je neustále ucpaná.
Ona je ucpaná i ve směru rozvadovské spojky, že není možné se dostat ani k Metru na Zličín?
Ucpava se cela dalnice. To je nase tradice, delat sjezdy na krizeni dalnic stejne kapacitni jako jakykoliv sjezd do Horni Dolni. Sjezd na D0 je naprosta katastrofa radu let a stale se nic nedeje…
Problémem není sjezd ale kapacita okruhu k odbočce na Barrandov.
Ano je. Lepší to bylo trochu paradoxně během letošní opravy, kdy se to rozdělilo v předstihu na dva pruhy a ten levý nebyl ovlivněn odbočujícím provozem na D0.
Jinak NAD za R do Berouna někdy bývá, ale má to právě tuto nevýhodu, navíc je to dost náročné na počet busů a řidičů, a nedojede se ani do Prahy hl.n. Takže pokud se ty R dají výlukou tak nějak provézt, je to lepší.
Kdo ten dálniční úsek zná, ví, že to tam není žádná sranda. Kdo po ní pravidelně jezdí, zažil mnoho kolon a také si to pamatuje. BUS tyhle problémy rozhodně neodstraní.
A co to udělat jinak, když pojedou expresy a Berounky bude S7 končit v Karlštejně. Berounky budou navíc zastavovat v Karlštejně a Srbsku a k tomu budou kyvadlové busy Karlštejn – Beroun.
Přesně, a co tak koukám do OpenRailwayMap, tak už ta rychlost pomalu odpovídá běžné traťové rychlosti v tomto úseku (85-95 km/h). V tomto ohledu je také plánované vylepšení na 120 km/h celkem výrazné a příjemné.
To bude předválečné.